Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door nwolf »

Nee, is een optie die je aangeeft en niet een aparte balie.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door knaapje »

Je kan de app op je telefoon installeren.

Bij de kleinere tolpoorten op afslagen heb je dikwijls maar 1 doorgang. De slagboom gaat dan vanzelf open met een transponder/toll by plate.
Op de grote wegen en ook tussentijds onderweg vind je rechts aparte rijstroken om met cash/cc te betalen en links ,gewoon rechtdoor, kan je meestal op snelheid doorrijden en merk je er niks van.
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door Sevianna »

oke komt ie dan misschien nog een domme vraag, ik neem aan dat die toll by plate sowieso actief is, stel ik heb dan een transponder welke van de 2 pakken ze dan?
2022 Florida - New Orleans
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door harryh »

In de app die bij de transponder hoort (of website) voer je het kenteken van je huurauto, begin en eind datum en je transponder nummer in. Dan gaat ie naar jouw Sunpass account, niet naar de verhuurder.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door nwolf »

Sevianna schreef:
12 apr 2022, 15:32
oke komt ie dan misschien nog een domme vraag, ik neem aan dat die toll by plate sowieso actief is, stel ik heb dan een transponder welke van de 2 pakken ze dan?
Helemaal niet dom hoor, beetje offtopic gezien het hier over de visitor Toll Pass gaat maar zeker niet dom :lol:
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door knaapje »

Transponder/toll pass gaat altijd voor.
Dat is dus o.a. het gemak van een transponder, eenmaal geactiveerd hoef je een volgende keer hem alleen op je voorruit te plakken.
Als je wilt kan je later de begin/einddatum en kenteken invoeren, maar dat hoeft zelfs niet om hem te laten werken. Het is wel aan te bevelen.
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door Sevianna »

@nwolf Oeps sorry, kan alleen maar zeggen echt jammer dat ze die Visitor Toll Pass alleen in Orlando uitgeven. Miami zou ook handig zijn geweest :(

@knaapje @harryh ik ga denk ik toch overstag voor zo een Transponder, feit dat bij Hertz niet met maximum is stoort mij nu enorm. Nu gewoon hopen dat het snel lukt met installeren zonder problemen.

Bedankt.
2022 Florida - New Orleans
jastsali
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jul 2010, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 75
Locatie: Achterhoek

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door jastsali »

Een tip voor iedereen die overweegt een transponder aan te schaffen.
Ik heb al jaren een Sunpass transponder. Maar als ik nu een Sunpass transponder zou aanschaffen dan zou ik meteen een SunPass Pro transponder nemen. Deze is naast alle tollroads in Florda ook geldig op tollroads in de meeste Oostelijk staten. Te gebruiken in 19 staten. (https://www.sunpass.com/en/about/pro.shtml)
Ik heb sinds begin dit jaar via Amazon USA zelf een andere vergelijkbare transponder aangeschaft (Unipass) die wordt uitgegeven en beheerd door E-pass.(https://www.cfxway.com/e-pass/get-e-pass/) Ik heb deze transponder, die ook geldig is in Florida, onlangs probleemloos gebruikt in DC, Pennsylvania en Maryland, maar deze transponder is wat onvriendelijker in gebruik omdat je een auto moet hebben opgegeven en geactiveerd. Bij Sunpass is dat wat flexibeler.
De Sunpass Pro transponder is voor zover ik weet niet online aan te schaffen, dus mocht je in Florida zijn en toch naar de Publix gaan koop dan meteen een Sunpass Pro en je hebt een transponder voor bijna de hele Oostkant van de VS. De aanschafkosten haal je er in no time uit.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door harryh »

Goeie tip @jastsali, ik heb een gewone Sunpass transponder, maar we gaan van de zomer een rondje oostkust doen. Ben nu in Florida, rij straks ff langs de Publix of Walgreens :). Kost $14,95 plus tax zie ik.

*** Edit: net gehaald bij Publix hier ***
Laatst gewijzigd door harryh op 13 apr 2022, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door Sevianna »

Ik lees net iets over een mini transponder sunpass die je eenmalig kunt plakken op een ruit. Die kost maar 5 dollar, klinkt toch ook zeer interessant. Zodra je hem eraf haalt is ie niet meer bruikbaar.
Iemand daar ervaring mee?
2022 Florida - New Orleans
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door nwolf »

Ik ga de Visitor Toll Pass maar eens proberen. net de App geinstalleerd en dan eens kijken hoe het werkt. Het zou dus in heel Florida moeten werken en niet alleen in Orlando. Grootste beperking is dat je de auto ophaalt en inlevert in orlando.

Laat hier mijn ervaring nog wel weten om mijn mede US fans te helpen ;)

@harryh , kun je iets meer laten weten over wat je net hebt gekocht en hoe dat werkt?
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door harryh »

@nwolf Ik heb afgelopen woensdag de Sunpass Pro transponder bij de Publix gekocht voor $14.95. Nu had ik al een gewone Sunpass transponder, de app en een account, ik kon de barcode van de Pro simpel scannen en een 2e transponder in de app toevoegen. Gisteren gelijk even geprobeerd op de tolbrug bij St Pete I275 en werkte. Je ziet dan "Go Sunpass" als je door het tollplaza poortje rijdt. De tol afrekening staat ook in de app.
Zie het kaartje voor de dekking:
image.png
image.png (142.75 KiB) 2920 keer bekeken
Gebruikersavatar
Meisje22
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 mar 2017, 17:59

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door Meisje22 »

Welke optie kan ik het beste kiezen bij Avis? Ik wil zelf geen transponder kopen
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door nwolf »

De duurste optie is altijd bij de rental zelf, dat soort extra's wordt goed aan verdient (net als autostoeltjes, verzekeringen, pechhulp en navigatie).

Goedkoopste wat ik zo zie (afhankelijk van waar je naartoe vliegt):
- Betalen bij de tolpoorten (ja er zijn er nog legio waar je echt geen abbonement nodig hebt).
- Visitor Toll Pass (10 euro borg, wat je rijdt gaat er van af en that's it).
- Transponder (Sunpass, 10/15 euro, en dan alleen wat je rijdt).
- Avis standaard (5,95 voor de dag dat je door een tolpoortje rijdt + de tollkosten)
- Avis unlimited (X bedrag per dag om onbeperkt door de tolpoortjes te rijden).
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
Meisje22
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 mar 2017, 17:59

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door Meisje22 »

Gaan naar Orlando, je bent dus niet verplicht om dit bij het autoverhuurbedrijf af te nemen? Vroeger… 😉 betaalde je ook bij het poortje met je cc. Dat vind ik zelf helemaal prima, die methode. Werkt dat bij alle toll wegen nog steeds, betalen met je cc
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door knaapje »

Nou, niet overal meer
Een overzicht van de betaalmogelijkheden:
https://www.sunpass.com/en/tolls/tollsSunPass.shtml
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door harryh »

@Meisje22 je vliegt op Orlando, waarom niet de Visitor Toll Pass? Ik zag afgelopen dagen dat op sommige plekken de toll-by-plate tol tarieven bijna 50% hoger zijn dan met Sunpass. Je hoeft ook niet 2 maanden te wachten op de afboeking door de autoverhuurder en dan moeten uitzoeken of de rekening klopt. En inderdaad kun je niet overal meer met cc betalen. Bv Orlando naar Cocoa (oostkust) de 528 als ik het goed heb.
There are several toll roads in Central Florida – and throughout the state of Florida – that feature all-electronic tolling. This means cash is not accepted and the registered owner of the vehicle will receive a Pay By Plate toll invoice in the mail if an electronic device such as E-PASS is not used to pay the tolls.
Gebruikersavatar
Meisje22
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 mar 2017, 17:59

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door Meisje22 »

Als ik de auto ophaal ben ik nog niet in het bezit van een toll pas. En we moeten over een tollweg… hoe doe je dit dan? Of koop je het op het vliegveld?
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door nwolf »

1e post ;)

https://visitortollpass.com/

Je haalt dit op op MCO en als je de auto inlevert geef je deze weer terug.
Raak je dit ding kwijt, nog niks aan de hand, kost je 10,-
image.png
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door harryh »

Idd ophalen op het vliegveld. En hij wordt al gescand en geactiveerd als je bij het rentalcar center wegrijdt, werkt gelijk. Rond MCO heb je volop tolwegen (die je overigens best kunt vermijden).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer