Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gebruikersavatar
Meisje22
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 mar 2017, 17:59

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door Meisje22 »

Dank!
Gebruikersavatar
Meisje22
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 mar 2017, 17:59

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door Meisje22 »

Heb net de app gedownload en alle gegevens voor zover ingevuld, mooi systeem en goedkoper dan dat wat het verhuurbedrijf aanbiedt. Dank voor de tip
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door harryh »

:thumbup: veel plezier!
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door nwolf »

filmpje van hoe het werkt!



Niet de meest spraakmakende spreker, maar wel interessant om eens te zien hoe eenvoudig het is!

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
gbr-fl
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jan 2021, 05:37
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door gbr-fl »

Sevianna schreef:
12 apr 2022, 12:09
Heel interessante topic ik had me hier twee jaar geleden wat in verdiept, maar ben het wat vergeten allemaal.
Wij twijfelen heel erg om 1 of de transponder of gewoon via Hertz de toll by plate te nemen. We vliegen op Miami van 09 /08 tot 03/09 we maken een grote trip van Miami naar New Orleans dan terug naar de Westkust voor 10 dagen om dan weer terug in de Keys en Miami te eindigen.
Ik heb dus echt geen idee wat de eindafrekening gaat zijn, ben bang dat het aardig gaat aantikken zeker met die 5 dollar per dag dat je er gebruik van maakt. Dat ik toch overweeg om die moeite te doen voor zo een transponder.
Vorig jaar in Portugal hadden we ook een speciaal systeem voor de tol, als ons daar gelukt is hopen we dat we het in US ook baas zullen zijn. Maar ja we hebben dan alleen onze telefoons tot onze beschikking om het te installeren.......
Wat denken jullie?

Misschien een domme vraag, maar zijn er aparte rijen voor de toll by plate en de transponder? Zoals hier in Europa voor cash en creditcard apart?
====
ja en je kan nog wel eens in een drukke rij staan!!
investeren is niet alleen geld besparen maar ook veel tijd, ik geef er altijd eentje aan onze bezoekers, vroeger de sticker (was goedkoop en het bedrag werd als credit op je account bijgeschreven) maar je moet ook niet vergeten in de app het kenteken van de huurauto , en vermelden dat het een huur auto is.. maar het legt zichzelf uit .. ben alleen een keer vergeten de kaart stop te zetten bij het terug brengen van de auto, en de nieuwe huurders gingen direct naar Miami... (heb het wel terug gekregen maar duurde even) dus de sticker is ook een optie, maar je kan deze eigenlijk niet meenemen, nadat je hem hebt opgeplakt
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door nwolf »

Nu dus ruim 10 dagen gebruik gemaakt van dit systeem en als je MCO --> MCO huurt zeg ik eerlijk dat dit de beste optie is!

Je reserveert de tijd dat je de hanger voor aan je achteruitkijkspiegel UITERLIJK komt ophalen, eerder kan, later niet. en betaalt 10 dollar borg voor de hanger.
Je gaat naar je auto.
je hangt de hanger aan de spiegel.
Je rijdt de MCO garage uit.
In je hotel aangekomen controleer je nog een keer of de link is gelegd (wat bij mij zo was).
En iedere keer rij je door het tolpoortje, wordt het netjes geregistreerd op de VTP en krijg je dus ook het goedkopere tarief (betalen aan de poort is vaak de helft duurder).

Na je huur doe je de badge in een container die zowel bij A als B staat en wordt binnen 5 werkdagen het bedrag wat je aan tol hebt gereden van die 10 dollar gehaald en als dat meer is krijg je nog een rekening.
Als je de badge vergeet krijg je wel 10 dollar boette.

Dus meen het mensen, ga niet lopen klooien met stickers, kastjes, hoge kosten bij rentals of cash betalen en dan per ongeluk toch door een poortje rijden.
Dit systeem werkt goed! Maar let wel op, het kan alleen MCO --> MCO. Als je de auto ergens anders inlevert dan MCO kan ook, maar dan betaal je de 10 euro voor de hanger (wat vaak overeen komt met 2 dagen bij je Rentalagency).
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door nwolf »

Kleine extra update voor wie het interesseert.
Op een US forum was er iemand die naar MCO vloog en terug vanaf Miami en dit systeem wilde gebruiken.
Hij heeft het gedaan en het werkte uiteraard zonder problemen.
Einde vd rit bij MIA de auto ingeleverd en de hanger gewoon gehouden als souvenir, daarmee heeft hij veel geld weten te besparen door niet de tol optie van de rentals te gebruiken en was hij dus 10,- dollar borg kwijt omdat hij de hanger niet terug bracht, een schijntje vergeleken met de rental charges.

Overwegen waard voor wie naar Florida gaat en begint op MCO!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door kwarktaart »

@nwolf waar kan ik zo’n hanger reserveren? Wij betalen altijd cash de tol, dacht dat dat het beste was, maar jouw optie klinkt beter en eenvoudig genoeg om het er niet voor te laten.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door harryh »

https://visitortollpass.com/, is overigens al vaker besproken hier ;)
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door Resetovic »

@Coyote

In mijn geval is via Avis laten lopen dan het beste denk ik.....Toll betalen is mij nog niet helemaal duidelijk.

Ik start in San Francisco en ga LA, Grand Canyon, Vegas en Yosemite weer terug naar SF, geloof als ik het goed heb begrepen alleen eventueel Golden Gate Bridge en andere bruggen in SF apart moet betalen?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door harryh »

@Resetovic Dit is het Florida topic ;)
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door kwarktaart »

Thanks @harryh en volgende keer lees ik wat verder terug voor ik een reeds gestelde vraag opnieuw stel :wink:
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door Sevianna »

nwolf schreef:
06 mei 2022, 23:18
Nu dus ruim 10 dagen gebruik gemaakt van dit systeem en als je MCO --> MCO huurt zeg ik eerlijk dat dit de beste optie is!
Onbegrijpelijk dat ze dit niet op luchthaven in Miami aanbieden, :sadcry: zou zoveel gedoe schelen!
2022 Florida - New Orleans
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door Marcel5050 »

Sevianna schreef:
12 apr 2022, 12:09
Heel interessante topic ik had me hier twee jaar geleden wat in verdiept, maar ben het wat vergeten allemaal.
Wij twijfelen heel erg om 1 of de transponder of gewoon via Hertz de toll by plate te nemen. We vliegen op Miami van 09 /08 tot 03/09 we maken een grote trip van Miami naar New Orleans dan terug naar de Westkust voor 10 dagen om dan weer terug in de Keys en Miami te eindigen.

Misschien een domme vraag, maar zijn er aparte rijen voor de toll by plate en de transponder? Zoals hier in Europa voor cash en creditcard apart?
Heb in maart ongeveer deze route gedaan,auto opgehaald in Miami,daar drie dagen rond gereden,verder Daytona,Nashville,Memphis en terug naar Orlando voor enkele dagen.Heb wel tolwegen zo veel mogelijk vermeden en heb een rekening gekregen van goed 9 euro.
predator
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jun 2022, 09:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door predator »

Iemand ervaring hoe ik het zou moeten doen als ik wissel tijdens mijn vakantie van auto?
Ik ga nl eerste 16 dagen met een 5pers auto rondrijden en dan wissel ik deze terug op orlando airport naar een 7p auto.
Kan ik dan best de visitor toll pass registreren via een andere gsm voor die 2e auto? Of is dat gewoon mogelijk om achter elkaar te registreren?
pepilein
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 07 mei 2009, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door pepilein »

vraagje: Ik land op Tampa en ga de volgende dag naar de "Orlando area". Op Tampa helaas niet de visitor toll pass te krijgen. Kan je de volgende dag gewoon naar MCO rijden en er dan alsnog 1 halen? Dit is namelijk een stuk goedkoper dan de prijzen die Hertz regelt voor hun Toll by plate programma. Hoe schakel je dit overigens uit? p.s. heb ook een reservering bij National en de Hertz is als back-up.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door harryh »

Toll by plate kun je niet uitschakelen maar wordt overruled door een transponder of visitor tollpass of door contant te betalen.
Naar MCO rijden gaat niet werken, je moet de uitrit van het rental car center uitrijden om de visitor tollpass te activeren. En daar kom je niet meer als je al een rental hebt.
pepilein
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 07 mei 2009, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door pepilein »

Dank je wel! Duidelijk antwoord. Als ik dus bij Hertz ga huren dan koop ik een sunpass (pro)transponder en zal deze goedkoper zijn dan de dagelijkse kosten van Hertz. :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door harryh »

Yep dat werkt prima. Transponder kun je in iedere Publix kopen.
pepilein
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 07 mei 2009, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door pepilein »

Iemand nog een idee hoe een Amerikaanse apple ID aan te maken op je iPhone? Verbeter me als ik het fout heb, maar die heb je toch nodig voor een sunpass account? Echter is het niet meer mogelijk dit te doen zonder Amerikaans telefoonnummer. Kan het natuurlijk ook doen zodra ik daar ben en ik op dat moment mijn USA sim geactiveerd heb. Vroeg me alleen af of dit nu ook al kan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer