Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Visitor Toll Pass Orlando (samenvatting in 1e post).

Bericht door harryh »

Hatboxghost
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 dec 2016, 21:02
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door Hatboxghost »

Ben er al een tijdje uit, voorheen deden wij altijd "Toll By Plate" van Alamo
Bestaat dat ook nog, of is er alleen nog de Visitor Toll Pass beschikbaar, een transponder zien we niet zitten
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door theovg »

Beide zijn er nog.
Hatboxghost
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 dec 2016, 21:02
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door Hatboxghost »

ok want ik heb zitten zoeken, maar vond de toll by plate niet meer
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

heet zo te zien de Toll Pass Waiver. Het is wel 10,- per dag alleen voor de huuroptie.
Vlieg je MCO kies dan de VTP, scheelt je op een week toch 70,- die je anders voor niks weggeeft.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Hatboxghost
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 dec 2016, 21:02
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door Hatboxghost »

Heb het gevonden, heet tegenwoordig

https://www.alamo.com/en/customer-suppo ... tates.html

Je betaald maximaal $26,75 excl. tolkosten volgens mij
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door harryh »

Nu dit een stickie is: Hier staat een handig overzicht met hoe het werkt en de kosten voor alle verhuurders https://www.sunpass.com/en/tolls/rentalvehicles.shtml
Tarieven zijn alleen niet recent bijgewerkt.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Thnx harry, toegevoegd aan de 1e post.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door harryh »

:thumbup:
prwillemsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 aug 2022, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door prwillemsen »

Beste allen,

ik heb een aantal vragen over de visitor toll pass.

- ik wil hier graag gebruik van maken en heb al gekeken hoe het werkt met de app en ophalen in terminal A
- ik huur bij Alamo, in hun gegevens staat dat zij automatisch hun tol systeem activeren. hoe voorkom ik dat ik bij hun betaal en ook nog via de visitor toll pass. ik dacht zelf eerst de pass ophalen en laten zien bij Alamo. zetten zij dan hun systeen uit omdat het eigenlijk automatisch aan staat?
- is het mogelijk ook pas het kenteken in het hotel in de app toe te voegen en niet direct bij wegrijden?
- door welke poort mag/moet ik rijden bij de toldoorgangen?
- lees iets over tijdstip van ophalen van de visitor toll pass. landingstijd zou 4.40 PM zijn. wat is handige tijd om in te voeren rekening houdend met vertragingen. las iets over tijd invoeren en na ingevoerde tijd niet meer mogelijk om de pas op te halen?

alvast dan voor de antwoorden
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

- ik wil hier graag gebruik van maken en heb al gekeken hoe het werkt met de app en ophalen in terminal A
+ Je kunt de hanger maar in 1 terminal ophalen (staan gelukkig tegen over elkaar, 5 min lopen), je kunt de hanger wel in beide terminals teruggeven.
- ik huur bij Alamo, in hun gegevens staat dat zij automatisch hun tol systeem activeren. hoe voorkom ik dat ik bij hun betaal en ook nog via de visitor toll pass. ik dacht zelf eerst de pass ophalen en laten zien bij Alamo. zetten zij dan hun systeen uit omdat het eigenlijk automatisch aan staat?
+ Alamo weet ik niet, bij Hertz is het eenvoudig melden bij de balie dat je geen Toll wilt gebruiken. Als je de auto inlevert controlleer dan ook de E-invoice die je krijgt.
- is het mogelijk ook pas het kenteken in het hotel in de app toe te voegen en niet direct bij wegrijden?
+ Technisch ja, maar waarom zou je dat willen, als je de hanger ophangt wordt het geregisteerd als je naar buiten rijdt.
- door welke poort mag/moet ik rijden bij de toldoorgangen?
+ Sunpass dus alsof je een abbonement hebt.
- lees iets over tijdstip van ophalen van de visitor toll pass. landingstijd zou 4.40 PM zijn. wat is handige tijd om in te voeren rekening houdend met vertragingen. las iets over tijd invoeren en na ingevoerde tijd niet meer mogelijk om de pas op te halen?
+ Zet de tijd wat ruimer, haal je het te vroeg op geen probleem, te laat moet je alles opnieuw invoeren.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door harryh »

prwillemsen schreef:
23 jun 2023, 08:22
- ik huur bij Alamo, in hun gegevens staat dat zij automatisch hun tol systeem activeren. hoe voorkom ik dat ik bij hun betaal en ook nog via de visitor toll pass. ik dacht zelf eerst de pass ophalen en laten zien bij Alamo. zetten zij dan hun systeen uit omdat het eigenlijk automatisch aan staat?
Allemaal niet nodig. Autoverhuurbedrijven gebruiken in Florida toll-by-plate. Dat wordt overruled door zelf de toll te betalen. Jouw VTP of transponder koppel je aan het kenteken. Daardoor wordt de toll voor jouw ritten met dat kenteken bij jou zelf geïncasseerd, waardoor Alamo geen rekening ontvangt.

@nwolf zie hierboven, ook bij Hertz hoef je niets door te geven. Eigen ervaring: Sunpass transponder op de voorruit plakken, kenteken in de garage al in de app zetten en klaar ;)
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

klopt, 1e keer heb ik het doorgegeven dat ik het niet hoef (aan de balie).
laatste keer was ik het vergeten door te geven, en had ik toch netjes op mijn afschrift een add charge voor toll staan van 92 dollar voor de hele trip.
Toen ik de afschrijving van VTP liet zien en de dame aan de balie zag dat ik idd geen tollcharges had gemaakt kwam deze snel te vervallen.
(lang leve vertraging bij security :lol:)

Kan dus nooit kwaad even aan te geven ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door harryh »

Is bij mij al tientallen keren nog nooit mis gegaan gelukkig
prwillemsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 aug 2022, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door prwillemsen »

dank je wel voor alle reakties !!!
duidelijk.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door habbekuk »

harryh schreef:
23 jun 2023, 09:17

@nwolf zie hierboven, ook bij Hertz hoef je niets door te geven. Eigen ervaring: Sunpass transponder op de voorruit plakken, kenteken in de garage al in de app zetten en klaar ;)
De transponder werkt erg plezierig gebruik deze al heel wat jaren. Het is geen probleem om het kenteken
later of niet in te voeren. Zodra de transponder vast zit dan is deze actief, als deze zo is ingesteld.
Makkelijk is om auto balance aan te zetten dan wordt bij 10 dollar een vooraf ingesteld bedrag
automatisch bijgeschreven. Zelf voer ik wel het kenteken in + een datum en tijd dat mijn huurperiode is afgelopen.
Mocht ik de transponder vergeten uit de rental te halen dan is deze niet meer actief.

Wat ik zelf nog niet weet ie hoelang zo`n tranponder het blijft doen :D ?
jootjekadootje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2015, 17:34
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door jootjekadootje »

Ik heb een vraagje over de Visitor Toll Pass.
Wij vliegen op Orlando en kunnen daar de pas kopen.
Echter, gaan we daarna naar een hotel om een dag later onze RV op te halen.
We verlaten dus het vliegveld niet met de auto.
Kunnen we de pas gebruiken met de camper en zelf activeren via de app of zo?
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Je kunt de VTP gewoon activeren via de app, daar kun je ook kentekengegevens en alles invoeren.
Check wel even van te voren of het ook werkt met een RV, stuur ze gewoon even een mail (en laat het ons ook even weten hier ;))
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
jootjekadootje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2015, 17:34
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door jootjekadootje »

De mail is verstuurd!
Tis wel weekend, dus zal wellicht maandagmiddag worden voor ik het op z'n vroegst hoor...
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door deebee7 »

Ervaringen met visitor toll pass: gebruikt voor 10 dagen in Florida. Ophalen was wat zoeken maar het droppen vond ik toch wel een struikelblok. Onze vlucht vertrok vanuit terminal C. Daar staat dus helemaal geen dropbox. Je moet deze in terminal A of B droppen maar die liggen ver van C. Je kan ze enkel met een bus bereiken. Met kinderen en koffers leek ons dat geen goed scenario. Ik nam contact op met VTP en vroeg ik eerst langs terminal A of B mocht rijden om daar de pas te droppen om alsnog de auto dan in te leveren in terminal C. Dat kon zeiden ze.
Alleen bleek bij aankomst op MCO de parkeergarage van terminal A volledig volzet en moest je verplicht naar het hogere level van departures waar geen dropbox staat (die staat 1 level lager). We mochten daar ook niet even wachten met de auto terwijl iemand de kaart ging droppen in de bus van VTP. Gelukkig vonden we een vriendelijke parkeerwacht die - na het uitleggen van ons probleem - de pas voor ons wou gaan posten als z'n shift een halfuurtje later gedaan was.
Weet niet of ik VTP nog zou nemen als ik vertrok uit terminal C. Want is wel een gedoe.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer