Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
JoycePastijn
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2022, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door JoycePastijn »

Dit zou wel erg fijn zijn:

Nieuwe Dropbox in Terminal C en pick-up kiosks komen naar Terminal B & C :clap:
https://www.facebook.com/share/p/tbxxkAzC5haqdwBb/?
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

habbekuk schreef:
21 jan 2024, 11:27
IK had vorigjaar rental van Avis een kastje onder de spiegel zitten.
Deze kon je schuiven van groen naar rood.
Heb deze op rood gezet en mijn eigen transponder eronder gehangen.

Ik neem aan dat dit kastje wel iets doet?
Bedoel je de VTP?
Dat is geen kastje maar meer een hanger met een barcode erop die je aan je binnenspiegel hangt
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door habbekuk »

Het was een vierkant kastje vast op het raam.
Beetje zelfde idee als hier:

viewtopic.php?t=71532
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door harryh »

Weet niet waar je link naar verwijst want ik zie daar alleen een lang draadje, maar een kastje: Dat is een transponder van de verhuurder. Die schuif je open (of dicht).
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door habbekuk »

Klopt ik weet niet hoe ik alleen dat bericht kan filteren maar het gaat om het kastje
en de vraag van nwolf.

Dat kastje is niet zelfde als bij mij maar een voorbeeld.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Kastje ken ik, zat de laatste keer niet meer in de auto, maar kan me herinneren dat ik die in Californië wel had, zit een schuifje onder die als je het open trekt, de tol activeert.
Maar denk dat die langzaam aan het uitsterven zijn @habbekuk.

deze:
Afbeelding
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door habbekuk »

Dat zal best ik had het nog nooit gehad in een auto.

Maar goed het is tegenwoordig makkelijk met eigen transponder, VTP enzv..
Die Cashlane`s verdwijnen volgens mij ook al.
wenneke
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 jul 2010, 21:33
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Tilburg

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door wenneke »

Hoi allemaal,

Ik heb het topic doorgelezen en toch nog een vraag.
Wij komen 23 april aan in Tampa vanuit New York. Nu wilde ik daar een Sunpass Pro kopen op weg naar Clearwater Beach, er zit een Publix vlakbij.
Alleen hoe kan ik deze registreren en gebruiken als ik de app niet kan downloaden op mijn Samsung telefoon?
Ik heb ook nog eens geen VPN (schande, ik weet het :wink:).
En zoals ik het begrijp, blijft mijn telefoon op Nederland staan, ook al zit er straks een Amerikaanse simcard in, dus dan blijf ik dit probleem houden.

We hebben een auto gehuurd bij Avis, dus toll by plate met een maximum per dag, dus dat is natuurlijk ook nog een optie.
Hoe zit het dan met de express lanes? Bijvoorbeeld bij de I-4? Ik zag bijvoorbeeld dat de Google maps app me daar automatisch overheen stuurt, maar die mag ik zonder Sunpass niet gebruiken toch?

Er is al veel geregeld en de planning is klaar, vandaar dat ik me nu met deze details bezig houdt :D.
Alvast bedankt he!
Gr. Wendy
Onze reizen naar de USA: http://wendyenkimopreis.wordpress.com, waaronder:
2011: Zuidwesten
2012: New York en Washington
2022: Rondje New England en NYC
2024: New York en klein rondje Florida
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door harryh »

@wenneke Inderdaad staat de Sunpass app niet in de NL Google Playstore. Je kunt een zogenaamd APK bestand van de app downloaden en op die manier de app installeren. Maar ik denk dat je dan zonder VPN ook geen account kunt aanmaken.

Je kunt ook online in een browser een account aanmaken, zonder de app en daarna via je browser je huurauto registreren enz.
Met een VPN zou je dat nu al kunnen doen, hier https://www.sunpass.com/en/signup/trans ... sify.shtml, kies Online, of wacht tot je in de VS bent.

Heb het inloggen in een browser net even getest, ik kan daar ook inloggen en alles doen, bv kenteken huurauto toevoegen.
Margaret
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2024, 15:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door Margaret »

Heb net geprobeerd een sunpass account aan te maken, maar ik krijg aldoor "Requested Page Unavailable"
doe ik iets niet goed? Heeft er iemand tips.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door harryh »

Welkom op dit forum @Margaret
Hoe? App of website? VPN gebruikt? Of ben je nu in de VS? Details zouden helpen. En heb je instructies hieronder gelezen?
Margaret
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2024, 15:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door Margaret »

Hoi Harryh, dank je wel ,
ik probeer het aanmelden via de app en met vpn, ik heb het forum doorgelezen, maar ik kwam niets tegen. Ik heb natuurlijk geen amerikaans adres en telefoonnummer , maar dat zullen meer mensen niet hebben.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door harryh »

Ik kan het in de app niet testen omdat ik al een account heb. Op de website kom ik op de pagina waar je je gegevens moet invullen, geen foutmelding.
Margaret
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2024, 15:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door Margaret »

Dank je, ik ga nog wel een paar keer wat proberen
wenneke
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 jul 2010, 21:33
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Tilburg

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door wenneke »

@harryh Sorry voor de veel te late reactie. Corona en daarna carnaval is hier in het zuiden geen fijne combinatie 8). Maar ben eindelijk weer boven water en weer druk bezig met al mijn voorbereidingen.

Ik heb inmiddels een VPN account met servers in Amerika. Het lukt me om het online formulier in te vullen, maar toch heb ik wat vragen hierover.

Wanneer ik dat invul moet ik een Amerikaans (of Canadees of Mexicaans) adres invullen. Hiervoor kan ik evt ons eerste overnachtingsadres in Clearwater Beach invullen. Want er wordt zo te zien een transponder opgestuurd.
Daarna moet ik per se een kenteken doorgeven, ook al vink ik het vakje Rental aan. Maakt het uit welk nummer ik hier doorgeef? Ik heb het geprobeerd met mijn eigen kenteken en dat lukte gewoon. Maar dan staat er dus een random kenteken in, geeft dat problemen?
Bij de betalingsgegevens kan ik mijn CC invoeren en ook dat ik uit Nederland kom, dit moet dus ook lukken. Kosten $ 14,95 en de standaard $ 10 opwaardeersaldo.

Zie ik nu nog iets over het hoofd? Stel dat die transponder bij mn AirBnB aankomt over een paar dagen, dan kunnen ze daar verder niets mee met mijn account toch?
Het zijn weer een hele hoop vragen, maar ik kom er in mijn uppie echt niet uit. Mijn zus verklaart me voor gek dat ik dit vooraf wil regelen, maar het lijkt me wel zo handig dat dat daar allemaal niet meer hoeft. Als dat al kan trouwens met mijn Nederlandse Google Play store....
Alvast hartelijk bedankt!

Gr. Wendy
Onze reizen naar de USA: http://wendyenkimopreis.wordpress.com, waaronder:
2011: Zuidwesten
2012: New York en Washington
2022: Rondje New England en NYC
2024: New York en klein rondje Florida
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door harryh »

@wenneke Gelukkig weer in de lucht dan ;)

Ik zit even te kijken hoe het tegenwoordig werkt. Hier https://www.sunpass.com/en/signup/trans ... sify.shtml kun je geen account aanmaken als je voor In Person kiest en een transponder bij de Publix haalt. Blijkbaar moet je dan langs een van de vestigingen van Sunpass.

Als je daar voor Online kiest staat er inderdaad "mailen". In mijn account staat een willekeurig Amerikaans adres. Ik kan niet zien of de transponder naar dat adres wordt gestuurd, maar dat zou goed kunnen. In dat geval zou ik er toch voor kiezen om er een bij de Publix te halen en ter plekke een account aan te maken denk ik. Heb jij de app al? Kun je in de app met een VPN geen account aanmaken zonder een transponder te bestellen? Ik kan dat niet meer testen, heb al een account.

Hoe hebben andere forumleden dat recent gedaan?
wenneke
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 jul 2010, 21:33
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Tilburg

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door wenneke »

@harryh
Ja daar was ik al bang voor. Ik ben nu bezig om te kijken wat zo'n APK bestand precies is en waar ik hem veilig kan downloaden.
Met mijn VPN de playstore op USA zetten lukt niet. Heb zo ongeveer alle tips geprobeerd en dat gaat um niet worden.
Heb nu APKPure.net gevonden, maar denk dat de beveiliging van mijn telefoon daar niet zo blij mee zal zijn.
Daar moet ik dus nog wat verder induiken.
Wat een gedoe, dan vind ik hotels en leuke kanotochtjes uitzoeken toch een stuk leuker om te doen :D.
Bedankt voor het helpen weer he!
Onze reizen naar de USA: http://wendyenkimopreis.wordpress.com, waaronder:
2011: Zuidwesten
2012: New York en Washington
2022: Rondje New England en NYC
2024: New York en klein rondje Florida
wenneke
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 jul 2010, 21:33
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Tilburg

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door wenneke »

Oh wauw, volgens mij is het gelukt!
Ik heb (ondanks de tig veiligheidswaarschuwingen van Google) de app via het APK bestand op mijn telefoon gezet.
Daar kan ik kiezen om een transponder te activeren, dus zodra ik die een koop bij de Publix kan ik daar over 2 maanden lekker weer op zitten puzzelen. YES! Weer een vinkje op mijn "nog te doen lijstje".
Helemaal blij, bedankt voor de tip om de app via een APK bestand te downloaden, deze digibeet had daar nog nooit van gehoord.
Onze reizen naar de USA: http://wendyenkimopreis.wordpress.com, waaronder:
2011: Zuidwesten
2012: New York en Washington
2022: Rondje New England en NYC
2024: New York en klein rondje Florida
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door harryh »

Fijn dat het gelukt is. Als je in de VS bent: Ga in de app naar "Go to account" op homescreen. Dan op de 3 streepjes klikken en naar Transponders and Vehicles. Transponder toevoegen en kenteken huurauto toevoegen, wijst zichzelf verder. Veel plezier!
Margaret
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2024, 15:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door Margaret »

wenneke schreef:
16 feb 2024, 15:48
Oh wauw, volgens mij is het gelukt!
Ik heb (ondanks de tig veiligheidswaarschuwingen van Google) de app via het APK bestand op mijn telefoon gezet.
Daar kan ik kiezen om een transponder te activeren, dus zodra ik die een koop bij de Publix kan ik daar over 2 maanden lekker weer op zitten puzzelen. YES! Weer een vinkje op mijn "nog te doen lijstje".
Helemaal blij, bedankt voor de tip om de app via een APK bestand te downloaden, deze digibeet had daar nog nooit van gehoord.
Ik heb even meegelezen, ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb de app gedownload op mijn telefoon ondertussen en bij adres gewoon mijn eigen adres ingevoerd. Maar bij het tweede scherm moet je een kenteken invullen. wat heb jij gedaan , je eigen kenteken ingevuld? En kan je ook gewoon niets aanvinken bij welke transponder je wilt, ik wil hem namelijk kopen in miami al we daar aankomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer