Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
habbekuk
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door habbekuk »

Het kenteken en type auto is in het begin niet het belangrijkste.

Gaat erom dat de transponder geactiveerd is dan werkt de tol en is het te zien in je account
met een tijdsverschil.

Zelf plak ik de transponder direct in de auto bij wegrijden.
Dan in de Villa of Hotel op gemak het kenteken invullen.

Volgens mij vullen sommige niet eens het kenteken in.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 64

Bericht door harryh »

@habbekuk Eens qua volgorde, maar kenteken vul ik altijd in na het ophalen van de huurauto. Als om een of andere reden je transponder niet wordt uitgelezen bij het passeren van een tolpoort wordt er een foto van het kenteken gemaakt. Als je kenteken dan niet aan jouw Sunpass account hangt, wordt de rekening naar de verhuurder gestuurd.
habbekuk
Amerikafan

Bericht door habbekuk »

Ja, dat is altijd beter maar soms lukt het wel eens niet of speelt de vermoeidheid een rol. Dan hoeft er geen paniek te zijn.
Tegenwoordig heeft iedereen wel direct Internet om te regelen.

Ik stel ook altijd een eind activatie in omdat een maat van mij de transponder eens had
laten zitten bij inleveren :D
Norm Peterson
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Norm Peterson »

habbekuk schreef:
19 feb 2024, 14:10
Ik stel ook altijd een eind activatie in omdat een maat van mij de transponder eens had
laten zitten bij inleveren :D
Instellen van een einddatum is inderdaad een goed idee. Door de verplaatsing van de Daytona 500 moest ik m'n reis met een dag verlengen, en kreeg netjes een mail dat de pass over 24 uur eindigde. Heb toen gelijk de instellingen aangepast.

Btw. Dank voor deze fantastische tip. Erg bruikbaar.
dene
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door dene »

Hallo allemaal,

Afgelopen week obv het forum een Sunpass Pro transponder bij de Publix gekocht voor $14.95. Het was wel even een zoektocht, na 3 CVS’en en een Amslod uiteindelijk geslaagd. Het lijkt erop dat CVS en Amslod alleen nog de normale SunPass verkopen. Dus mocht je er een zoeken dan zou ik bij Publix beginnen…
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Tantelotje »

Wij hebben 2 weken geleden tijdens onze vakantie in Florida dankzij dit topic de Visitor Toll Pass gebruikt.

Wat een gemak zeg! Heel eenvoudig aan te maken via de app, de automaat staat in de hal bij alle autoverhuur desks, geen toedragen van de verhuurder, zelf compliment dat we het op deze wijze geregeld hadden, duidelijk overzicht in de app waar welke tol is berekend.
Kortom: helemaal top! :thumbup:

Beetje jammer dat het dan weer typisch wij is om wel 5 keer te zeggen: niet vergeten dat ding uit de auto te halen en daar pas weer aan te denken als we bij de bagage drop off staan :lol:
Gelukkig voor ons zit er dus die einddatum en tijd aan zodat dat ook geen kwaad kon.
deejaykb
Amerika-ontdekker

Bericht door deejaykb »

Wij ook de VTP gebruikt. Werkt top en is goedkoop. Alleen vergeten in de huurauto...maar sowieso gingen we terug van Fort Lauderdale, dus we konden 'm niet meer inleveren...
2008 New York & Zuidwesten
2009, 2010, 2012, 2013 Florida
2010 Canada
2011 Yellowstone, MT Rushmore, Zuidwesten
2012 Las Vegas - Salt Lake City, Dallas - Atlanta

Afbeelding
Jazzkat
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Jazzkat »

Hoi Iedereen,

hebben jullie idee waarom ik steeds deze melding krijg als ik een account wil aanmaken in de VTP app?

"Payment tokenization Failed. Please try again.

ik heb het al een meerdere keren geprobeerd op verschillende dagen. Maar elke keer dezelfde melding.
Hopelijk hebben jullie de tip

Update. Bij het invullen van het credit card, werd het automatisch gevuld en daar kon die niet mee omgaan.
Want bij het handmatig invullen van de gegevens werkte het wel.
Dus ik heb nu een account
Live the life you love
Love the life you live
joinke_47
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door joinke_47 »

Hoi, ik ben momenteel in Florida en ik heb een vtp app. De tolbedragen zijn echter aangegeven in EUR ipv dollar. De aanschaf van het hangertje kostte 10 euro ipv 10 dollar. Hoe kan ik de munteenheid aanpassen?
joinke_47
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door joinke_47 »

De app heeft zich alsnog aangepast in dollar. Alles ok dus!
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Wat me opvalt in dit topic, wat op zich logisch is gezien het feit dat in het Florida subforum staat, is dat het belangrijkste voordeel van een Sunpass Pro niet wordt benoemd: het is ook E-Zpass en werkt daarmee in vrijwel de hele USA.

Dus als je ook in de toekomst met enige regelmaat naar de US reist in gebieden waar tolwegen zijn dan is de aanschaf van een Sunpass Pro wellicht verstandiger dan het gebruik van die visitor pass. $15 bij de customer service balie van een Publix. Credit card koppelen, klaar.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Thnx Roel voor de update en ik heb de 1e post aangepast, we praten er niet over idd, maar het staat er nu wel bij ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | 2022 ORL | 2023 ORL | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC
Pennings
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Pennings »

Misschien een stomme vraag maar ik ben me ook aan het verdiepen in de visitor tol en hoor hier goede verhalen over. Wij vliegen volgend jaar op Orlando en hebben al onze account gekoppeld aan de VT app. Nu is onze vraag kunnen we die pas gebruiken tot aan New orleans? Wij gaan na Destin door naar New orleans. We kunnen de tolweg vermijden maar zijn dan langer onderweg.
theovg
Amerikafan

Bericht door theovg »

De visitor tolpas is alleen voor Florida en moet ook weer ingeleverd worden op Mco
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Mijn advies: koop gewoon een Sunpas Pro, zeker als je vaker in de US komt (of van plan bent te komen).

Je hebt dan een EzPass transponder die vrijwel overal in de US werkt. En Sunpass werkt helemaal prima qua saldo storten en aanhouden. $10 als threshold instellen en automatisch bijladen vanaf je creditcard. Website is ook bereikbaar vanuit Europa, dus je kunt ook thuis checken of je nog saldo hebt.

Als je aankomt op MCO kun je bijvoorbeeld naar de Publix Lake Nona rijden, dat is net aan de andere kant van de turnpike (FL 417). Wel goed opletten, je rijdt als je niet oplet zo de turnpike op en dan heb je direct een toll charge (been there, done that). Je moet al vrij vroeg de exit nemen, ver voor de kruising met de interstate. Doe je dat niet, dan kun je alleen nog maar links of rechts de turnpike op. Je betaalt $15 voor die transponder.

Daarna kun je hem op de parkeerplaats bij de Publix rustig activeren. Voeg ook je huurauto toe met kenteken, voor het geval de transponder niet herkend wordt. Kost je een half uurtje, maar dan heb je voortaan nooit meer gedoe als je naar de US gaat. Transponder mee, in je huurauto plakken en gaan. En uiteraard niet vergeten weer mee terug te nemen als je de auto inlevert (also, been there, done that..)
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

@roelb gezien je ervaring met de sunpass pro. Even een vraagje, kun je de sunpass pro overnemen van iemand anders? Ik weet dat je het kenteken kunt aanpassen, want je hebt elke keer een andere huurauto. Maar hoe zit het met de creditcardgegevens? Kun je die ook aanpassen en zo de sunpass overdragen aan een andere toerist? Of is het gebonden aan de naam van de koper en kun je maar 1x de creditcardgegevens invullen?
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Nee hoor, je kunt de kaartgegevens uiteraard gewoon wijzigen (op sunpass.com en dan inloggen via My Sunpass rechtsboven).

Je kunt ook het e-mail adres en alle overige gegevens (naam, adres) aanpassen in My Sunpass, dus je kunt het overdragen aan iemand anders. Of je maakt een aparte Google account met gmail adres aan voor die transponder en draagt ook dat e-mail adres over. Dan hoef je alleen de creditcard gegevens aan te passen.

Let op: je kunt een kaart niet verwijderen als dat de laatste betaalmethode is. Dus als je het overdraagt aan iemand anders dan moet je elkaar wel een beetje vertrouwen. Of eerst samen de kaart van de nieuwe persoon toevoegen, primair maken en vervolgens de oude verwijderen.

Kenteken van een huurauto kun je eenvoudig online invoeren, met ook een einddatum erbij. Het hoeft trouwens niet, het is alleen een backup. Als je transponder niet goed gescand wordt dan wordt er alsnog op kenteken gezocht. Voer je je kenteken niet in dan gaat op zo'n moment de rekening naar je verhuurder, en komt er dus een service charge van de verhuurder bij. Wat de kans is dat een transponder niet goed gezien wordt weet ik niet, maar als je hem op de juiste plek plakt dan zal dat niet heel groot zijn denk ik. Ik heb regelmatig alleen de transponder geplakt en niet het kenteken ingevoerd, en nog nooit een toll charge gemist.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

@roelb bedankt voor je uitleg. Ik begrijp nu ook waarom die transponders niet massaal doorverkocht worden op marktplaats of op andere plekken. Maar voor vrienden of familieleden is het dus wel een optie.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Jazeker.. In dat geval hoef je ook niets te wijzigen, gewoon afspreken dat je achteraf de tol verrekend met elkaar.

Je vrienden/familie sturen je een appje met het kenteken als ze de auto ophalen/hebben opgehaald en jij voegt dat voor ze toe met de juiste einddatum/tijd. Geen ramp als dat een dag later is, de kans dat de transponder niet opgepikt wordt is heel erg klein.

Paar dagen nadat ze terug zijn log je even in, kijkt wat ze hebben opgemaakt en dat maak je aan elkaar over. It's that simple. Enige risico dat ik zie is dat ze bij het inleverren van de auto de transponder vergeten, waardoor je zelf de volgende keer met een probleem zit.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 64

Bericht door harryh »

Het is hetzelfde als met het kenteken, als dat in iemands anders account al is ingevoerd, kun je m niet in jouw account toevoegen. Ik had dit afgelopen voorjaar bij Hertz. De rekening gaat dan naar Hertz want diegene die niet heeft opgelet zal het betwisten. Dus wel opletten met overnemen van een transponder. Ik zou gewoon een nieuwe kopen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer