Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
AnnevandeLindeloof
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2014, 09:45
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door AnnevandeLindeloof »

predator schreef:
25 jun 2022, 21:24
Iemand ervaring hoe ik het zou moeten doen als ik wissel tijdens mijn vakantie van auto?
Ik ga nl eerste 16 dagen met een 5pers auto rondrijden en dan wissel ik deze terug op orlando airport naar een 7p auto.
Kan ik dan best de visitor toll pass registreren via een andere gsm voor die 2e auto? Of is dat gewoon mogelijk om achter elkaar te registreren?
Dat kan gewoon!
Wij hadden afgelopen april een auto die we een dag later om moesten ruilen. Je rijd er dan weer langs rental cars uitgang uit en hij paste het automatisch aan, we zagen in de app dat het kenteken ook netjes aangepast was.
Dus geen nieuwe halen, meenemen naar de andere auto, aan de spiegel hangen en het gaat vanzelf. :thumbup:
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door nwolf »

En anders kun je het kenteken ook aanpassen in de app. dat werkt ook (waarschijnlijk omdat de poortjes niet altijd werkten ofzo :D)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
Astatic
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 mei 2015, 02:14
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Southside

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door Astatic »

Ik heb me vandaag ook aangemeld voor een VTP.
Nu las ik alleen dat je het hangertje alleen in Terminal A kan ophalen.
Ik kom aan op MCO met Delta, maar volgens mij is dat op Terminal B. Ik kan het me even niet meer herinneren of dit ver lopen is, iemand wel?

Ik heb namelijk geen zin om met het hele gezin + ouders op leeftijd eerst naar A te lopen om vervolgens weer terug te gaan naar B.

Zou ik eventueel ook eerst de huurauto bij B kunnen halen en dan even naar A rijden voor die pass?
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door ADE01 »

Op MCO zijn de gates opgedeeld in 4 gebouwen waar je met een shuttle naar het hoofdgebouw gaat waar A & B eigenlijk meer een soort van noord en zuid zijn terwijl de shuttles aan de west en oost kant aankomen. Misschien dat je even moet lopen maar 1 persoon kan die trip maken terwijl de rest wacht of alvast naar de auto verhuur loopt.
Gebruikersavatar
Astatic
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 mei 2015, 02:14
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Southside

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door Astatic »

Ik check net m’n huurauto reservering en zie dat het eigenlijk niet uit maakt of ik de auto bij A of B ophaal. Maar dacht dat ze daar misschien rekening mee moeten houden als er vertragingen zijn ofzo.
Ach ja, dan sjokken we maar meteen naar A :D

Toch bedankt!
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
predator
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jun 2022, 09:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door predator »

Astatic schreef:
18 jul 2022, 23:31
Ik heb me vandaag ook aangemeld voor een VTP.
Nu las ik alleen dat je het hangertje alleen in Terminal A kan ophalen.
Ik kom aan op MCO met Delta, maar volgens mij is dat op Terminal B. Ik kan het me even niet meer herinneren of dit ver lopen is, iemand wel?

Ik heb namelijk geen zin om met het hele gezin + ouders op leeftijd eerst naar A te lopen om vervolgens weer terug te gaan naar B.

Zou ik eventueel ook eerst de huurauto bij B kunnen halen en dan even naar A rijden voor die pass?
Is echt vlakbij maar kan je maar op 1 manier, via de 3e verdieping de oversteek doen en dan terug naar ik geloof het 1ste verdieping.
Ik had het niet op voorhand gezien dat je enkel terminal A je hangertje kan gaan halen, dus ik stond doodleuk aan terminal B aan te schuiven bij Avis toen ik het pas doorhad. Ook na een vrij zware reis :)
Is pak een 5 minuten doorwandelen van elkaar af uiteindelijk dus valt heel goed mee, denk dat je meer tijd kwijt bent met je auto te gaan halen in terminal b om dan aan terminal a te geraken ermee...
Gebruikersavatar
Astatic
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 mei 2015, 02:14
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Southside

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door Astatic »

Haha ok, dank je! Ik denk dat ik zelf even snel op en neer loop terwijl de rest een koffie voor me haalt :P
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
Gebruikersavatar
Astatic
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 mei 2015, 02:14
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Southside

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door Astatic »

Update!

De visitor toll pass ophalen is inderdaad alleen in Terminal A.
Opzich geen probleem, oversteek van B naar A is zo gedaan.
Heb iedereen bij B gelaten, zelf op en neer gelopen, QR code gescand, kaartje kwam daarna uit de automaat.
Auto opgehaald, kenteken ingevoerd maar lukte niet meteen omdat ik geen internet had.
Kaartje aan binnen spiegel gehangen, naar buiten gereden en toen we aankwamen in ons huisje zag ik dat ik al mail gehad had dat de kenteken en toll pass al gekoppeld zijn.
Dus eind goed al goed 👍🏻
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
marc08
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 aug 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door marc08 »

Als je een transponder haalt, die van sunPass, moet je dan de app ook hebben? Want ik krijg de melding in google maps dat ik t niet mag downloaden. En via de site kan ik nu op voorhand geen account maken lijkt wel.

En ik heb al een rental opgehaald bij MCO, terug rijden naar t vliegveld om zo'n VTP te halen is dus niet meer mogelijk als ik de reacties goed gelezen heb hier? Auto is opgehaald uit terminal B.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door harryh »

@marc08 ja voor een transponder heb je de app nodig. Ik weet niet meer hoe ik dat jaren terug heb gedaan, ik denk via VPN, in jouw geval als je er al bent zou je het via een Amerikaans wifi netwerk kunnen proberen.
marc08
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 aug 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door marc08 »

Ja ik zit op t wifi netwerk hier in USA. Maar ik denk dat t gekoppeld zit aan mijn google account die op NL staat.
Heb nog 2 dagen iig om iets regelen.

Dacht dat t wel wat makkelijker ging zijn. Eerst vandaag even zo'n transponder halen en proberen anoniem aan te melden, dat leek ook een optie maar dan had ik de transponder al nodig.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door nwolf »

En ook in April maar weer eens kijken of het nog steeds zo fijn werkt ;).
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
nettie
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 19:01
Locatie: drenthe

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door nettie »

Bedankt allemaal voor de informatie over de Visitor Toll Pass, we hebben hem inmiddels gebruikt en is goed bevallen, zeker een aanrader!
Even mijn ervaring en aanvulling:
Van te voren had ik de app gedownload & geregistreerd.
Vlak voor vertrek mijn KPN Buiten Europa bundel aangezet (2000 MB, alleen data, voor €19,99) en kon in Orlando evt internet gebruiken.
We vlogen met Delta en kwamen aan in Terminal B en zijn naar Terminal A gelopen … was niet ver lopen maar wij hadden op een gegeven moment niet meer door op welke verdieping we waren🙃
In Terminal A tegenover de autoverhuur-balies staat de VTP automaat, na het scannen vd app kon ik de hanger pakken (er stond ook iemand van VTP naast voor evt vragen/hulp).
We zagen daar ook een Alamo balie en het bleek dat we daar ook de huurauto konden regelen … we hoefde dus niet terug te lopen naar Terminal B!
In de parkeergarage hadden we een auto uitgezocht en het nummerbord in de app gezet maar toen we wegreden ging het oliepijllampje branden … dus weer terug (we waren de garage nog niet uitgereden) en na overlegd toch maar een andere auto gekozen, vervolgens het nummerbord in de app gewijzigd … werd direct aangepast.
Na afloop vd vakantie de hanger in de daarvoor bestemde box gedaan en een paar uur later al een overzicht van de gebruikte tol ontvangen en na ongeveer 5 dagen is het bedrag (-$10,-) van CC gehaald.
Kortom … goed bevallen😊
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Visitor Toll Pass Orlando

Bericht door harryh »

:thumbup:
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Visitor Toll Pass Orlando (samenvatting 1e post)

Bericht door nwolf »

weer gebruik van gemaakt, 1e post is geupdate met alle info en zal ik zo nu en dan bijwerken.
Mod gevraagd Sticky te maken.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
dmoorc
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Visitor Toll Pass Orlando (samenvatting 1e post)

Bericht door dmoorc »

Heeft iemand ervaring met onderstaande. Ik dacht dat de scanner om je vtp te activeren bij de uitgang van de rental cars was. Of is er nog 1 aan de uitgang van de bezoekersparking?
nwolf schreef:
04 apr 2022, 16:58
Zijn er ook alternatieven voor deze pass, ik vlieg niet zo vaak via MCO?
Ja, bij de meeste grote ketens (Target, Publix, etc.) worden transponders verkocht, dit zijn kleine kastjes met een zuignap die je kunt opwaarderen met je creditcard waar ik vanaf wordt geschreven. Hier moet dan wel tegoed op staan dus wees daar alert op.
Zo'n kastje kost je ongeveer 20 dollar en is ook onbeperkt in gebruik. Vlieg je niet vaak via MCO, is dit een prima alternatief. Kijk wel altijd goed voor welke tolwegen de kastjes zijn, niet alle tolwegen door de hele US worden door dezelfde kastjes ondersteund.
2001: Arizona, Utah, Nevada, New Mexico, Texas
1995: Florida
1990: Boston
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Visitor Toll Pass Orlando (samenvatting 1e post)

Bericht door nwolf »

Je hebt gelijk, ik pas de 1e post meteen aan :

How is my Visitor Toll Pass™ activated?
Your Visitor Toll Pass™ hangtag will be activated when you leave Orlando International Airport and drive under the electronic reader when exiting rental car parking deck.

You must hang your Visitor Toll Pass™ prior to leaving the airport to ensure activation. You will receive a notice confirming that your trip is live, and your pass is activated.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Visitor Toll Pass Orlando (samenvatting in 1e post).

Bericht door deebee7 »

Ik zoek al een tijdje online naar meer info over de visitor toll pass ophalen op MCO maar pas een paar dagen later activeren. Op TA vind ik wel een post waar iemand zegt dat dit zou kunnen. Maar ik vraag me af of hier al ervaringen zijn die me dat kunnen bevestigen:
Ik kom aan op MCO en zou daar m'n toll pass kunnen ophalen in terminal A. De auto kom ik pas 1 week later ophalen of zelf ergens anders in Orlando ophalen.
Ik huur de auto iets meer dan een week en breng 'm dan terug naar MCO. Waar ik vervolgens de toll pass in de bus steek.
Blijkbaar zou je je licence plate number ook achteraf gewoon kunnen toevoegen en maakt het dus eigenlijk niet uit of je de toll pass al meteen gebruikt of pas later. Ik weet dat je bij het buitenrijden van MCO onder een portiek rijdt die dan automatisch je licence plate koppelt aan je toll pass. Maar je kan dit dus blijkbaar ook manueel toevoegen en daardoor zou je de pas niet meteen moeten gebruiken en zou je zelfs de start van je huur van een downtown locatie kunnen starten.
Iemand die dit al gedaan heeft en me kan bevestigen of dit al dan niet kan?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Visitor Toll Pass Orlando (samenvatting in 1e post).

Bericht door harryh »

Geen ervaring mee, maar op TripAdvisor zeggen diverse mensen dit inderdaad achteraf met de app gedaan te hebben. Je zou ook een transponder bij de Publix kunnen kopen ipv de visitor tollpass. Die koppel je in de app aan je huurauto wanneer je dat wilt.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Visitor Toll Pass Orlando (samenvatting in 1e post).

Bericht door deebee7 »

Transponder....interessant. Bedankt voor de tip!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer