Beste reistijd in najaar voor rondreis Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Brooke_Sam
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2022, 10:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Beste reistijd in najaar voor rondreis Florida.

Bericht door Brooke_Sam »

Hallo,

We zijn aan het kijken om op rondreis te gaan in Florida, we zouden hiervoor 18 dagen hebben. Onze mogelijke reisperiode is sept-okt-nov. Ik weet dat dit het orkaanseizoen is, maar het voorjaar of zomer lukt niet om verlof te krijgen voor ons. Welke weken in deze drie maanden zouden jullie ons dan aanraden, of zoeken we toch beter een andere locatie in Amerika om dan op rondreis te gaan en houden we Florida voor als we wel in het voorjaar kunnen?

Alvast bedankt, Naomi.
Laatst gewijzigd door markro op 07 mar 2022, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De topictitel voor de duidelijkheid aangepast.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reistijd

Bericht door harryh »

De piek van het orkaan seizoen is begin september, maar dat zegt niet heel veel. Wij zijn afgelopen november geweest en dat was fantastisch, geen stormen meer. Dus wat later gaan zou mijn advies zijn.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reistijd

Bericht door mtl »

Ik zou zo laat mogelijk gaan. Dus november in jullie geval.
noukie7
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2019, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reistijd

Bericht door noukie7 »

Wij wonen in Jacksonville in het noorden can FL en wij hebben afgelopen zomer 1 orkaan gehad en verder niks meer. Dit zegt verder niet zo veel, maar een orkaan kan op ieder moment langskomen. In eerdere reizen in de zomer nooit ergens last van gehad.

Ik zou je aanraden ik oktober te gaan. In november kan de temperatuur al aardig dippen naar rond het vriespunt in de nacht, dat was afgelopen jaar het geval in de week van thanksgiving.
Sinds 1 maart 2021 woonachtig in Jacksonville, Florida
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Beste reistijd in najaar voor rondreis Florida.

Bericht door GoBucks »

Probeer zo flexibel mogelijk te zijn.... Orkanen komen niet op schema :wink: Florida is groot. Is er kans op een orkaan bij Tampa / Orlando / Daytona, verleg je plannen en ga richting Miami, of Naples. Of net anderson. Ga eventueel iets noordelijker... Savannah, GA bijvoorbeeld. Of naar de panhandle. Destin, Panama City bijvoorbeeld. Hou het nieuws bij. Hotels kunnen meestal makkelijk tot 24 uur van tevoren gecancelled of omgeboekt worden. De meeste vlieg maatschappijen laten je gratis omboeken als er een orkaan dreigt langs te komen...

Punt is: gewoon gaan, maar wees flexibel.... heb eventuele alternatieven achter de hand zodat je snel kan reageren als het nodig is.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Beste reistijd in najaar voor rondreis Florida.

Bericht door ADE01 »

Ik sluit mij aan bij November. Het kan al wat frisser zijn maar het is 1 van de droogste maanden in Florida. Het is over het algemeen ook rustiger. Een groot deel van de Amerikanen reist rond thanksgiving en met kerst, dus net voor & na die periodes merk je dat het rustiger is in pretparken, op het strand, enzovoorts. Enkel het thanksgiving weekend is het erg druk vrijwel overal.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer