Door de bomen de pretparken niet meer zien...

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
jvans1979
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 nov 2019, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Door de bomen de pretparken niet meer zien...

Bericht door jvans1979 »

Beste mensen,

Wij zijn aan het kijken of we volgend jaar (2023) voor ons 12,5 jarig huwelijk met de kinderen naar Florida kunnen gaan. We zijn een gezin met 2 jongens die dan 7 en 11 jaar oud zijn. We willen in de meivakantie gaan (we hebben 16 dagen) en we willen echt een combinatie tussen pretparken en ook natuur. Nu zijn we aan het kijken hoeveel dagen we moeten uittrekken voor de pretparken, maar we zien door de bomen de pretparken niet meer zullen we maar zeggen. We zitten met een paar vragen:

- Hoe is het met de drukte in de meivakantie in de pretparken? Uren in de rij staan of valt het mee?
- Hoeveel dagen zullen we pretparken doen? We dachten zelf ongeveer 4 dagen (het liefst een beetje verspreid). Maar hoeveel parken doe je dan aan en wat zijn de hoogtepunten? Een dag in een park is natuurlijk niet genoeg om alles te zien, maar je wil wel een beetje de hoogtepunten pakken. Hoe pak je dat aan?
- Zelf zaten we te denken Universal, Aquatica en Seaworld.

Andere tips rondom pretparken? Ook qua het kopen van tickets? Waar overnachten? Hoe ga je erheen, met je (huur)auto of pak je een uber? Dat soort zaken?

Groetjes Jasper en Barbara (en de kids Youp en Sef)
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Door de bomen de pretparken niet meer zien...

Bericht door ADE01 »

In Mei is het nog net geen hoogseizoen dus sta je waarschijnlijk geen uren in de rij voor attracties maar de parken zijn tegenwoordig vrijwel altijd druk, daar ontkom je niet aan. Hoeveel dagen pretparken is lastig te zeggen, kijk wat de parken te bieden hebben, wat je wel/niet wilt doen en maak dan een keuze? Omdat het zo druk is loont het om voor te bereiden, wat zijn bijvoorbeeld de attracties die je perse wilt doen en tijden van de shows die je wilt bezoeken, dan plan je daar een beetje omheen.

Waar verblijven en hoe bij de parken te komen is vooral een persoonlijke voorkeur / budget kwestie.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Door de bomen de pretparken niet meer zien...

Bericht door nwolf »

Wij gaan deze april/mei vakantie voor de 4e keer die kant op en iedere keer doen we ook de pretparken aan.
Belangrijk is zoals ADE het al aangeeft altijd wel "gezellig" druk maar je moet ook rekening houden met Spring Break. we hebben 1 keer meegemaakt tijdens een reis naar Disneyworld dat springbreak net op hetzelfde moment viel voor sommige staten waardoor het in sommige parken niet te filmen druk was helaas. Verdiep je daar dus goed in voor je gaat. Maar normaal een beetje zoals de efteling qua drukte.

Daarnaast is het de vraag wat je echt leuk vindt.
Tieners/Thrillrides maar ook sfeer zou ik persoonlijk Universal beide parken doen, als je niet overal in wilt en toch tijd wilt besparen is het een kans om beide in 1 dag te doen maar dat wordt wel krap en je mist veel van de sfeer van de stukken. Persoonlijk is universal echt een must en 1 van de mooiste parken.
Seaworld is ook stukken beter geworden de laatste jaren en kan ik je ook wel aanraden, aquatica vond ik persoonlijk wat tegenvallen en zou eerder voor volcano bay of Typhoon Lagoon gaan, veel meer aangekleed maar ook hier wat ieder wil.

Disney is dan weer iets op zichzelf en de keuze welk park wel/niet te doen is daar altijd de vraag. Magic Kingdom blijft mooi, maar de andere parken zijn ze ook flink aan het opknappen/uitbreiden.

Voor kaartjes kijk ik altijd op undercovertourist of attractiontickets.com Daar staan altijd leuke deals.

Ik ga altijd naar een hotel op de Int Drive daar staan er genoeg die elkaar beconcurreren, dit jaar wordt het Avanti Resort voor ons. Altijd handig is de shuttle service naar de parken maar ook de I Drive Trolley die voor een paar dollar je vlak bij Universal en Seaworld afzet, voor Disney is dan de outlet onder in orlando de halte en vanaf daar pak je voor 10,- een Uber naar Disney toe. Dit hebben we vorig jaar gedaan toen we met de hele familie een villa hadden geboekt en is prima te doen in Orlando. Ik denk dat als je wat verder wilt (kennedy Space Centre, Everglades, Tampa, kust, etc.) Je wel beter een auto kunt nemen, maar als je in Orlando verblijft zou ik het niet doen, ieder park is toch weer 20,- parkeren namelijk.

Succes met uitzoeken :)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
jvans1979
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 nov 2019, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Door de bomen de pretparken niet meer zien...

Bericht door jvans1979 »

Thanks voor de reacties!

Fast Passes, is dat een must? Dat kan je natuurlijk veel tijd besparen denk ik?
noukie7
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2019, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Door de bomen de pretparken niet meer zien...

Bericht door noukie7 »

Parkeren bij de Disney parken was in januari 2022 al verhoogd naar $25 per dag.
Een fast pas is wel nodig als je bv maar 1 dag gaat, maar als je meerdere dagen gaat zou ik het niet doen. Wij vonden ze erg duur voor wat je krijgt. Wij zijn 3 dagen geweest en wij hebben steeds rond een uur in de rij gestaan voor attracties met onze meiden van 9. Hou er rekening mee dat in Disney geen figuren meer rondlopen en de parade uit 1 of 2 wagens bestaat. Wij waren daarin erg teleurgesteld.

Hou er rekening mee dat een dag pretpark veel vraagt qua energie en probeer het vooral te combineren met een zwembadenpark en natuur. Er zijn zat opties in de Orlando regio en op korte rij afstanden.

Wat betreft springbreak dat is in Florida in maart, dus daar heb je geen last van. De zomervakantie begint hier eind mei en daarmee het hoogseizoen.
Sinds 1 maart 2021 woonachtig in Jacksonville, Florida
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Door de bomen de pretparken niet meer zien...

Bericht door nwolf »

Nee, zou het ook niet doen, vaak betaal je zo'n 75% van je ticket voor een fastpass en ik heb bij Universal gezien dat die rij soms bijna net zo lang is :)
Als je kunt is single rider wel altijd aan te raden als je niet perse naast elkaar hoeft te zitten, dat scheelt altijd een hoop tijd.

Maar die tip van ontspanning --> Pretpark --> ontspanning --> pretpark ben ik het helemaal mee eens, vandaar ook dit schema voor ons 2 :

maandag 25 april 2022 Vlucht + naar Wallmart etc.
dinsdag 26 april 2022 Volcano Bay / Island of adventure/Universal studio
woensdag 27 april 2022 Kennedy Space Centre (auto terug erna)
donderdag 28 april 2022 Seaworld
vrijdag 29 april 2022 Aquatica / Volcano Bay
zaterdag 30 april 2022 Island of adventure/Universal studio
zondag 1 mei 2022 Bush Gardens
maandag 2 mei 2022 Volcano Bay
dinsdag 3 mei 2022 Disney Holywood Studio's
woensdag 4 mei 2022 Volcano Bay / Island of adventure/Universal studio
donderdag 5 mei 2022 Volcano Bay + ? Rond 17:00 naar vliegveld

Maar is maar net hoe je je voelt wat goed past.

P.s. Spring break valt ook niet altijd op hetzelfde moment voor alle staten, in 2016 hadden wij toch echt Springbreak, weet niet meer welke staat maar het was er echt stukken drukker door.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
jvans1979
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 nov 2019, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Door de bomen de pretparken niet meer zien...

Bericht door jvans1979 »

Hebben jullie ervaringen met een bepaald hotel dichtbij Universal?
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Door de bomen de pretparken niet meer zien...

Bericht door nwolf »

Ja zitten er een paar aan de Int. Drive en zou adviseren om met name Tripadvisor goed te lezen.
Hangt er ook erg van af wat je zoekt, maar heb in het radisson blue hotel geslapen (prima maar massa), een paar kleinere en 1x eerder bij Avanti, die is heel goed bevallen!
Leuk zwembad, ok kamers, gratis shuttle naar de parken, geen gedoe!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Door de bomen de pretparken niet meer zien...

Bericht door Ing »

Nog wat tips om de drukte in de parken in te kunnen schatten:

https://wdwprepschool.com/disney-world-crowd-calendar/
https://www.undercovertourist.com/blog/ ... ld/?page=2
https://orlandoinformer.com/universal/c ... wdCalendar

Ik ga in april naar Florida en de parken en wij wisselen ook rust/natuur af met de parken. Wij kiezen voor Universal en Disney en hebben tickets gekocht via; https://www.attractiontickets.com/en/

In Universal hebben we dit hotel geboekt (lopend naar Universal): DoubleTree by Hilton at the Entrance to Universal Orlando
Bij Disney deze: Grand Hotel Kissimmee at Celebration
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Door de bomen de pretparken niet meer zien...

Bericht door josea »

Ik ben aan het kijken voor kaartjes voor Disneyworld en zie dat er bij bijv. Undercovertourist de optie om die meteen met Genie+ te boeken.
- Waarom kan dat niet op de site van Disneyworld zelf?
- Is Genie+ interessant (kost $17 per persoon per dag extra) en ik begrijp dat je dan veel attracties in een soort fast lane kunt boeken?
- Verder zie ik ook nog Lightning Lanes voorbij komen, dan zijn weer andere attracties, die niet in de Genie+ zitten, die je los kunt boeken in een fast lane. Maar dat kun je in het park zelf beslissen en eventueel kopen, begrijp ik.

Iemand ervaring met de Genie+?
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Door de bomen de pretparken niet meer zien...

Bericht door nwolf »

Ik zit er ook naar te kijken maar pfffff.... Wat is Disney duur geworden zeg, niet normaal.

Genie+ is idd voor sommige attracties en ik heb al zitten kijken/lezen dat het niet bij alle parken even interessant is!
Bv Epcot omdat een aantal attracties in onderhoud/aanpassing zijn is het minder interessant, want de attracties die wel boeiend zijn moet je extra voor betalen (ja ook als je Genie+ hebt) Dat kan oplopen tot 15 dollar P/P om een attractie te doen....
Ja, je hebt dus al 100,- p/p minimaal betaald (of als je 1 dag wilt zoals wij 125,-) en dan komt er 10 tot 15 bij voor 1 attractie, ik vindt daar wel iets van gezien je 14 dagen universal (3 parken) hebt voor 325,- P/P maarja....

Check deze site : https://www.travelingmom.com/disney-genie-service/
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Door de bomen de pretparken niet meer zien...

Bericht door josea »

Ja, duur hè…..
Maar waar haal jij 14 dagen Universal voor €325 per persoon??

En begrijp ik goed dat jij na drie dagen geen auto meer hebt?
Hoe ga je dan naar Bush Gardens?
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Door de bomen de pretparken niet meer zien...

Bericht door nwolf »

Universal tickets : https://www.attractiontickets.com/en-ie ... rer-ticket
nu 335,- voor alle 3 de parken voor 14 dagen.

Busch Gardens / Seaworld /Aquatica deal via de .de site, daar waren ze goedkoper (325,- voor 2 personen inclusief all day dining deal).

Buisch Gardens wordt gewoon lopend daar naartoe, goed te doen vanaf Orlando als je een beetje vroeg begint met lopen....
:P

Er gaat een gratis Shuttle naar/van Busch Gardens die je oppikt bij een aantal plekken waaronder the Orlando Eye. Daar laten we ons oppikken en weer afzetten. Die kun je via Busch gardens zelf regelen.
https://buschgardens.com/tampa/park-inf ... e-service/
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Door de bomen de pretparken niet meer zien...

Bericht door josea »

Ik ben echt nog een beginner qua tickets….
Wat bedoel je met de .de site voor Bush Gardens?
Ik zag wel een combiticket voor 14 dagen Bush garden / Seaworld / Aquatica / Adventure Island voor $245 per persoon, maar dat was op de site van Bush Gardens zelf.
Welke heb jij dan?
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Door de bomen de pretparken niet meer zien...

Bericht door nwolf »

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Door de bomen de pretparken niet meer zien...

Bericht door josea »

En dat is verder wel een betrouwbare site, aangezien de prijzen daar zo’n stuk lager zijn dan op de officiële website?
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Door de bomen de pretparken niet meer zien...

Bericht door nwolf »

Ik heb tot nu toe 2 keer ook gebruik gemaakt van hun en geen problemen gehad.
hetzelfde bij undercovertourist.com

Kijk anders eens op het floridaforum, niet echt actief meer (deze is beter ;)) maar je kunt er wel veel vinden over dit soort verkoopsites.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Door de bomen de pretparken niet meer zien...

Bericht door josea »

Ik probeer nu kaartjes te kopen bij Disney, of Undercovertourist, maar bij beiden kan ik de optie voor 1 dag Disney niet vinden? Bij Disney website zelf begint het bij 2 dagen en bij Undercovertourist met genie + begint het ook bij twee dagen. Voor 1 dag kan ik op die laatste site alleen een basis ticket vinden?
Hoe zit dan dan? Mag je niet één dag naar Disney??

Verder is Undercovertourist ook niet echt goedkoper dan Disney? Dacht dat dat zo was?
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Door de bomen de pretparken niet meer zien...

Bericht door Disney-Golf »

Je kan perfect voor 1 dag naar Disney maar dan betaal je gewoon aan de kassa…🤷‍♂️
Sinds de “pandemic” zijn de pretparken de weg ingeslagen van “love it or leave it”….
Ticket prijzen, voeding in de parken, overnachtingen, parkeergeld in de resorts, merchandise etc. Zijn pakken duurder geworden.
Maar de klanten blijven toch komen, dus waarom niet?
Dito voor villa’s!
Als huurder moet je geld laten vallen als je niet komt opdagen, juist?
Staat er in je contract dat je schade vergoeding krijgt als de eigenaar annuleert?
Nope, geld terug en dat is het..
Waar je vroeger moest hopen om geen korting te moeten geven kan je nu gerust annuleren en 30% meer vragen aan de volgende, toeristen komen en betalen het toch!
“The sky is the limit” blijkbaar, vraag is alleen wat er gaat gebeuren als the limit the sky heeft bereikt? 🤷‍♂️
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Door de bomen de pretparken niet meer zien...

Bericht door josea »

nwolf schreef:
28 mar 2022, 20:22
Ik zit er ook naar te kijken maar pfffff.... Wat is Disney duur geworden zeg, niet normaal.

Genie+ is idd voor sommige attracties en ik heb al zitten kijken/lezen dat het niet bij alle parken even interessant is!
Bv Epcot omdat een aantal attracties in onderhoud/aanpassing zijn is het minder interessant, want de attracties die wel boeiend zijn moet je extra voor betalen (ja ook als je Genie+ hebt) Dat kan oplopen tot 15 dollar P/P om een attractie te doen....
Ja, je hebt dus al 100,- p/p minimaal betaald (of als je 1 dag wilt zoals wij 125,-) en dan komt er 10 tot 15 bij voor 1 attractie, ik vindt daar wel iets van gezien je 14 dagen universal (3 parken) hebt voor 325,- P/P maarja....

Check deze site : https://www.travelingmom.com/disney-genie-service/
@nwolf
Jij betaalt €125 voor één dag? Mag ik vragen waar je die kaartjes geboekt hebt?
Ik boek ze liever van tevoren in plaats van aan de kassa nog te moeten kopen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer