Reis Sevianna: roadtrip 1e keer Florida (New Orleans tussendoor)

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Sevianna: roadtrip 1e keer Florida (New Orleans tussendoor)

Bericht door Sevianna »

Hey folks,

Zoals velen onder ons wordt 2022 het jaar dat we onze plannen voor Amerika weer kunnen oppakken en hopelijk echt kunnen beleven.

2 jaar geleden gingen we deze roadtrip doen, hopelijk dit jaar voor het echt!

We gaan in augustus van 9e tot 30e we vliegen op Miami en terug uit Miami. Het enige wat nog vast staat is een villa in Cape Coral voor 10 dagen ( nu denk ik wat lang, maar 2 jaar geleden al vastgelegd). We willen dan de westkust van daaruit wat verkennen. Nu bedacht ik me dat ik heel graag New Orleans een dag of 2/3 zou willen bezoeken. Maar ik vraag me of dit wel haalbaar is?
Verder heb ik niet echt een vaste planning, de Everglades en ook 2 nachtjes Keys zou ik ook nog willen doen ... Het idee is dan om de oostkust eigenlijk helemaal over te slaan, alleen laatste dagen in Miami door te brengen, mis ik dan echt iets?
Dus na het landen op Miami, richting Orlando (we doen geen pretparken) in de buurt van een mooie spring misschien een overnachting, en erna richting New Orleans met wat stops natuurlijk. Want denk dat er genoeg te zien valt onderweg. Iemand die dit ooit gedaan heeft en aanraders heeft voor onderweg om te zien/overnachten?
Zoals je kunt lezen zijn we echt onervaren, het was maar een idee en ik wil graag van de echte kenners en ervaren roadtrippers horen of dit wel mogelijk is.
We zijn trouwens een gezin van 3 met een dochter van 10.

Alvast bedankt en sorry voor het wat vage plan.
2022 Florida - New Orleans
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: road trip 1e keer Florida (New Orleans tussendoor)

Bericht door harryh »

Er staan wel wat reisschema's in dit topic, maar ook hier viewforum.php?f=15
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Sevianna: roadtrip 1e keer Florida (New Orleans tussendoor)

Bericht door Sevianna »

Dankje harryh ik zal nog een wat lezen, zal vast en zeker nuttige info tussen staan :thumbup:
2022 Florida - New Orleans
Gast

Re: Reis Sevianna: roadtrip 1e keer Florida (New Orleans tussendoor)

Bericht door Gast »

de meningen over de Keys variëren hier nogal. De omgeving rond New Orleans lijkt me voor jou/jullie interessanter dan de Keys, te denken valt aan de plantages, een swamp tour, Tabasco factory en uiteraard New Orleans zelf.
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Sevianna: roadtrip 1e keer Florida (New Orleans tussendoor)

Bericht door Sevianna »

Dit klinkt inderdaad veel leuker dan the Keys, we hebben tijdens onze reizen in verschillende landen genoeg bounty eilanden gezien met wit zand en helderblauw water. Dus als ik iets anders kan zien lijkt me toch stuk interessanter. De verhalen hier inderdaad zijn niet altijd zo positief over the Keys mensen vinden het vaak overgewaardeerd dus ik ben toch aan het overwegen om het echt te skippen zoals de hele oost kust.
2022 Florida - New Orleans
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Sevianna: roadtrip 1e keer Florida (New Orleans tussendoor)

Bericht door Sevianna »

Eindelijk hebben we ook echt de tickets in de pocket en een route uitgestippeld! Ik hoop dat de behulpzame diehards van dit forum nog eens een kijkje willen nemen naar deze route en ons met hun experten mening willen helpen!

We hebben besloten om paar dagen extra te nemen dan exact drie weken voor de rit naar New Orleans. Het is nu dus van 9 augustus tot 3 september 2022. We reizen met 3 (dochter van 10)

Dag 1 landen op Miami rond 16.uur - doorrijden naar Fort Lauderdale
Dag 2 Fort Lauderdale - Tallahasee goede 700 km ( goede ruststop bij Maddison blue Spring Park)
Dag 3 Tallahasee - New Orleans 620 km
Dag 4 tot 7 New Orleans
Dag 7 New Orleans - Panhandle 350 km (exacte locatie weten we nog niet een mooi strand naar keuze)
Dag 8 Panhandle - Perry 500 km
Dag 9 Perry - Cape Coral 500 km (stop bij Weeki Watchee Spring)
Dag 9 tot 19 villatje in Cape Coral om de west kust van daar uit te verkennen.
Dag 19 Cape Coral - Homestead 300 km
Dag 20 Homestead - naar Keys ook nog niet vast naar waar, ligt aan prijs van overnachting of we rijden terug naar Homestead
Dag 21 Keys - Miami
Dag 21 tot 26 Miami


We weten dat de rit naar New Orleans een dag of 4 veel km's rijden is, en waarschijnlijk niet veel kunne zien of doen maar dat vinden we niet zo erg.
Iemand nog tips voor goede stops op de dagen dat we veel moeten rijden? Dat we dan toch nog iets moois of waardevols hebben gezien.

@harryh @Terpies @Gast Sorry dat ik jullie tag, maar ik heb echt vaak enorm goed advies van jullie gekregen. Ik zie nu pas dat ik gast en terpies niet kan taggen hierin..... :o
En alle andere leden natuurlijk die zo lief willen zijn om ons nog van tips en adviezen te voorzien :wink:

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Sevianna op 13 apr 2022, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
2022 Florida - New Orleans
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Sevianna: roadtrip 1e keer Florida (New Orleans tussendoor)

Bericht door harryh »

:thumbup: graag gedaan, daar is het forum voor.
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Sevianna: roadtrip 1e keer Florida (New Orleans tussendoor)

Bericht door Sevianna »

En @harryh wat denkt u van deze route? Haalbaar of verliezen we ergens veel kostbare tijd?
2022 Florida - New Orleans
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Sevianna: roadtrip 1e keer Florida (New Orleans tussendoor)

Bericht door harryh »

Ik probeer 'm te snappen, maar begrijp je route niet helemaal.
Tallahasee - New Orleans is door de Panhandle, daar heb je prachtige bestemmingen aan de kust. Maar dan ga je daarna weer terug New Orleans - Panhandle. Begrijp ik goed dat je inderdaad heen en weer naar New Orleans gaat? Ik zou er zelf dan liever een rondje van maken en meer tijd uittrekken, bv heen via Panhandle en terug via Georgia/oostkust.
Je zou ook nog heen via de oostkust/Georgia kunnen, dan New Orleans, dan via Pandhandle naar Cape Coral en terug naar Homestead/Miami.

Persoonlijk zou ik iets van Cape Coral afhalen om wat langer onderweg te kunnen zijn, het is wel veel en lang rijden. Kijk even in andere topics over de route naar Homestead, aan de US41 is veel te doen. Vergeet ook het Everglades NP niet (Anhinga trail gators spotten).
Ik hoop dat je niet naar Key West wil, dat is weer uren rijden; Key Largo en Islamorada zijn zeker de moeite en kun je ook vanuit Homestead doen. Snorkelen :)
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis Sevianna: roadtrip 1e keer Florida (New Orleans tussendoor)

Bericht door ADE01 »

Misschien een enkeltje naar New Orleans doen? Dan heb je zonder veel aanpassingen meer tijd voor de route van New Orleans naar Cape Coral en kun je rustig de Panhandle bezoeken. Nu ga je op de heenweg waarschijnlijk I75 > I10 en dat is enorm saai. Qua kosten zal het ook niet veel schelen met een auto huren + benzine verwacht ik, enkeltje New Orleans heb je waarschijnlijk al rond de $100 pp.
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Sevianna: roadtrip 1e keer Florida (New Orleans tussendoor)

Bericht door Sevianna »

harryh schreef:
14 apr 2022, 14:37
Ik zou er zelf dan liever een rondje van maken en meer tijd uittrekken, bv heen via Panhandle en terug via Georgia/oostkust.
Je zou ook nog heen via de oostkust/Georgia kunnen, dan New Orleans, dan via Pandhandle naar Cape Coral en terug naar Miaimi.
Klopt we gaan heen en terug ongeveer dezelfde route doen, omdat we dachten dat dat het kortste route zou zijn. Heen rijden we inderdaad als gekken door, en terug doen we een overnachting in Panhandle.
Welke steden zouden we dan moeten aandoen als we via Georgia zouden gaan?
Enige wat nu vast staat is die 10 dagen in Cape Coral (hadden we 2 jaar geleden al geboekt en komen we niet meer onderuit) we zien nu pas dat het eigenlijk wat lang is.

Key West is absoluut niet de eindbestemming als we al tot midden van Keys raken om het maar gezien te hebben is dit voldoende.
2022 Florida - New Orleans
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Sevianna: roadtrip 1e keer Florida (New Orleans tussendoor)

Bericht door harryh »

Bv via Savannah GA en Jacksonville FL, maar dan zou je ook een overnachting moeten doen denk ik, anders is het ook alleen maar racen. Maar ik denk dat dat ook lastig wordt omdat je begint in Miami, dus zou je het beste Georgia op de heenreis naar New Orleans doen. En omdat je terug aan de westkust wilt zijn ivm Cape Coral, zou ik terug via de Pandhandle langs de Golf van Mexico afzakken.
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Sevianna: roadtrip 1e keer Florida (New Orleans tussendoor)

Bericht door Sevianna »

De tip van @ADE01 is denk echt goede oplossing, net snel gekeken en tickets op 10/8 zijn voor ons 3
260 euro van Miami naar New Orleans met American airlines. Welliswaar zonder ruimbagage die we natuurlijk wel hebben. Even uitzoeken of dat gaat en wat dat kost.
In New Orleans huren we dan geen auto voor dag of 3 dan hebben we de tickets "terugverdiend" en paar dagen extra voor Panhandle en rustig af te zakken naar de westkust..... Nee klopt niet want ik zie dat dropp off in Miami vanuit New Orleans ook aardig wat kost met Hertz. Op huurauto ga ik niks besparen alleen benzinekosten evt en natuurlijk op extra tijd die we dan hebben.

We kunnen evt dag minder in New Orleans en Miami besteden om wat rustiger aan te doen onderweg en zo overnachten in Georgia en Jacksonville......
2022 Florida - New Orleans
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Sevianna: roadtrip 1e keer Florida (New Orleans tussendoor)

Bericht door Tipsy_1 »

voor florida tips: mijn florida bijbel is de oldersom.nl website!!!!


De Florida panhandle (rondom Talhalassee) en de New Orleands omgeving zijn zo mooi. Ik raad ook zeker aan om hier een aparte reis voor de voorzien (of minder tijd je vaste uitvalstbasis in Cape Coral en meer roadtrip tijd....). Wij zijn al verscheidene keren in Florida en the Deep south geweest, maar deze winter hebben wij twee weken doorgebracht in de Panhandle/New Orleans alleen en we hadden nog tijd te kort. Walkulla Springs, Ichetucknee, St Marks,... zijn ook allemaal wonderlijke plaatsen, echte toppers in Noord Florida. De Biloxi Coast vab N/s is prachtig, en rondom New Orleans is zoveel te beleven! Hou het gewoon voor een aparte reis. Ik ben het wat dat betreft eens met Harry.
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Sevianna: roadtrip 1e keer Florida (New Orleans tussendoor)

Bericht door sunshine state »

Tipsy_1 schreef:
14 apr 2022, 19:27
voor florida tips: mijn florida bijbel is de oldersom.nl website!!!!
Nou dat is teveel eer, maar we hebben wel veel gezien en gedaan :mrgreen:


Voor New Orleans > Orlando zou je... voor inspiratie deze dagen kunnen lezen , van onze website:
:https://www.oldersom.nl/blog/dag-1-naar-new-orleans/

Panhandle is ook prachtig !

En deze trip voor inspiratie :
https://www.oldersom.nl/blog/dag-1-via- ... aar-miami/
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Sevianna: roadtrip 1e keer Florida (New Orleans tussendoor)

Bericht door Sevianna »

@Tipsy_1 We gaan dit weekend weer eens goed bedenken of het inderdaad beter is om New Orleans te laten voor wat het is. Dan denk ik, wie belooft mij dat ik er ooit nog heen kan gaan...... Moeilijke beslissing.

@sunshine state Nee hoor niks overdreven! Jullie blogs zijn echt wel de max. De prachtige foto's van al het wildlife en de mooie natuur zijn eigenlijk sowieso de reden dat ik deze reis al jaren wil maken :D
2022 Florida - New Orleans
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Sevianna: roadtrip 1e keer Florida (New Orleans tussendoor)

Bericht door sunshine state »

Dat is hele leuke feedback :D :D
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer