Welke Everglades tour?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
alissav
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2021, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 2

Welke Everglades tour?

Bericht door alissav »

Hallo!

Heel binnenkort ga ik op rondreis o.a. door Florida. Tijdens onze tijd in Miami willen we ook graag een tour doen door de Everglades. Maar door de bomen zie ik het bos niet meer en ik vroeg me af; welke operator/tourorganisator voor de Everglades is nou het beste in jullie ervaring en waarom?

Bedankt!
Gast

Re: Welke everglades tour?

Bericht door Gast »

Als je de tour vanuit Miami gaat doen is Everglades City (captain Jack’s boat tours) ongeveer 2-2,5 uur rijden (en ongeveer dezelfde tijd terug).
Als je dit combineert met de loop road (aanrader!) is het een volledige dagtrip.

Ik zou het zeker de moeite waard vinden, maar als het je echt alleen om de airboat ride gaat kun je dichter bij Miami ook wel het een en ander vinden (minder spectaculair, dat wel).

Het hangt er echt van af in welke maand je gaat,of je in Miami blijft of dat je alsnog naar de westkant van Florida reist (en er praktisch langs komt), en of je een ramvol vakantie programma hebt. Vanuit de verschillende tour operators in Miami worden wel tripje georganiseerd die meestal naar Gator Park gaan: dat is een kleine 20 minuten vanaf Miami en je wordt vaak bij je hotel/boekingskantoortje opgehaald. Leuke trip maar totaal niet te vergelijken (grote boot met 20+ man tov kleine bootjes met 4-6 man bij Captain Jack (of 1 van de andere aanbieders langs de Tamiami Trail).
alissav
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2021, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke Everglades tour?

Bericht door alissav »

We zullen over een paar dagen al daar zijn, dus het is echt heel last minute haha. Vanuit Miami zullen we doorreizen naar Tampa, dus volgens mij komen we dan praktisch langs Everglades City! (according to google) Ik heb hun website bekeken en het ziet er echt geweldig uit! Beter dan degene die ik tot nu toe vanuit Miami heb gezien inderdaad. Thanks!
Laatst gewijzigd door markro op 16 dec 2021, 05:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Welke Everglades tour?

Bericht door Tantelotje »

In een ver verleden (2014) deden wij ook een tour bij Captain Jacks in Everglades City.
Combi van dichte mangroves, grote kreken en alligators spotten natuurlijk! Wij vonden het erg leuk.
Een plus vond ik dat je hier geen farm bij zit waar je baby alli's mag aaien of iets want dat vind ik altijd zielig.

Hij stond voor vorig jaar ook op de planning, maar we weten allemaal waarom dat niet meer door ging :roll:
Gast

Re: Welke Everglades tour?

Bericht door Gast »

Als je in Everglades City bent kun je heerlijk vis eten bij City Seafood (de scallops zijn echt een aanrader!):
https://goo.gl/maps/rK5pi5maTTRevEeu7

Ook hebben ze heerlijke gator bites, maar dat is misschien ook zielig :shock:
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Welke Everglades tour?

Bericht door Tantelotje »

:offtopic: Nee hoor, eten is niet zielig. Als je ze dan maar op een 'fatsoenlijke' manier doodmaakt. Ik eet bijvoorbeeld geen kreeft of kikkerbillen.
Maar ik ben zeker geen vegetarier dus zal hierin best hypocriet zijn.

Het aaien van wilde dieren op zo'n farm vind ik gewoon niet nodig en dus ook zielig. In het geval van alligator(tjes) zie je die beestjes met dichtgetapete bekkies. Dan maak je mij niet wijs dat zo'n dier dat leuk vindt. Maar goed, off topic :D
noukie7
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2019, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke Everglades tour?

Bericht door noukie7 »

Wij zijn vorige maand met wooten’s everglades airboat tours geweest. Was erg leuk. Maar veel zie je niet van de natuur of van de dieren. Er werd al wel gezegd dat in de winter veel minder alligators zichtbaar zijn ivm het koudere weer. Wij hebben er wel een aantal gezien uiteindelijk. Ze hebben niet alleen airboats maar ook een buggytour en zijn netjes geprijsd. Jack’s vonden wij vrij duur.
Om de echte wilde dieren te zien moet je naar het visitiors centre in Flamingo, in het NP. Everglades. Daar kun je een boottocht doen die een paar uur duurt en waar je meer van de dieren ziet. Die heb ik een aantal jaren geleden gedaan.

Geniet van jullie vakantie! Het is weer prachtig weer komende week
Sinds 1 maart 2021 woonachtig in Jacksonville, Florida
Gast

Re: Welke Everglades tour?

Bericht door Gast »

In de sloten langs de weg naar lake apopka vorige week donderdag lagen er genoeg alligators hoor!

In sloten is het water warmer, dus vergeet als je er nu naar toe gaat zeker niet via de loop road te rijden om ze waarschijnlijk te zien (tenzij het vlak voor jullie bezoek hard geregend heeft, dan trekken ze weer weg).
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4371
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Welke Everglades tour?

Bericht door Ruud2004 »

Naast een georganiseerde tour kan je ook naar Shark Valley (aan de Tamiami Trail) rijden om daar met een gehuurde fiets (of lopend) de Everglades in te trekken. Met een beetje geluk of als je goed kijkt, zie je daar ook de nodige Gators en/of slangen. (zie reisverslag voor meer info)

Niet de Everglades, maar de meeste Gators vind je trouwens in de "Deep Hole" in het Mykakka River State Park. Helaas is het ons niet gelukt daar een permit voor te bemachtigen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Welke Everglades tour?

Bericht door BonnyR »

Heel lang geleden een toer gedaan met zo'n airboat. Geen idee meer met wie. Wat we ook gedaan hebben is met een kano gepeddeld. Kwamen we ook wat kleinere alligators tegen. Was ook een leuk tochtje. Ga je dus op eigen gelegenheid. Geen idee of dit nu ook nog mogelijk is.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Welke Everglades tour?

Bericht door harryh »

Ruud2004 schreef:
18 dec 2021, 13:50
Niet de Everglades, maar de meeste Gators vind je trouwens in de "Deep Hole" in het Mykakka River State Park. Helaas is het ons niet gelukt daar een permit voor te bemachtigen.
Wij hebben de Deep Hole hike wel een keer gedaan, 's morgens om 07:45 voor de poort wachten en als 1e erin, permit kunnen kopen en hiken maar ;)
Heel bijzonder om zoveel gators bij elkaar te zien.
Gast

Re: Welke Everglades tour?

Bericht door Gast »

Naast een georganiseerde tour kan je ook naar Shark Valley (aan de Tamiami Trail) rijden om daar met een gehuurde fiets (of lopend) de Everglades in te trekken. Met een beetje geluk of als je goed kijkt, zie je daar ook de nodige Gators en/of slangen. (zie reisverslag voor meer info)
Shark Valley is imho de grootste, meest overgewaardeerde en duurste tourist trap van heel Florida. Je betaalt eerst forse entree ($30 per vehicle) om vervolgens nog eens schofterige tarieven te betalen voor een fiets ($22 p.p) of het treintje ($28 p.p).
https://www.sharkvalleytramtours.com/
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Welke Everglades tour?

Bericht door sunshine state »

harryh schreef:
18 dec 2021, 16:17
Ruud2004 schreef:
18 dec 2021, 13:50
Niet de Everglades, maar de meeste Gators vind je trouwens in de "Deep Hole" in het Mykakka River State Park. Helaas is het ons niet gelukt daar een permit voor te bemachtigen.
Wij hebben de Deep Hole hike wel een keer gedaan, 's morgens om 07:45 voor de poort wachten en als 1e erin, permit kunnen kopen en hiken maar ;)
Heel bijzonder om zoveel gators bij elkaar te zien.
Wij hebben deze zelfs meerdere keren gedaan :mrgreen:
Een aanrader!
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4371
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Welke Everglades tour?

Bericht door Ruud2004 »

Terpies schreef:
18 dec 2021, 18:28
Naast een georganiseerde tour kan je ook naar Shark Valley (aan de Tamiami Trail) rijden om daar met een gehuurde fiets (of lopend) de Everglades in te trekken. Met een beetje geluk of als je goed kijkt, zie je daar ook de nodige Gators en/of slangen. (zie reisverslag voor meer info)
Shark Valley is imho de grootste, meest overgewaardeerde en duurste tourist trap van heel Florida. Je betaalt eerst forse entree ($30 per vehicle) om vervolgens nog eens schofterige tarieven te betalen voor een fiets ($22 p.p) of het treintje ($28 p.p).
https://www.sharkvalleytramtours.com/
Ik heb de huidige prijzen van Shark Valley op hun website gezien. Het is al wat jaartjes terug (2014) dat wij daar waren en kan mij niet herinneren dat wij toegang moesten betalen en hebben zeker geen 22 USD voor 2 uurtjes fietsen (oude barrels bij de Rangers) betaald. In het treintje waren wij niet geïnteresseerd.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gast

Re: Welke Everglades tour?

Bericht door Gast »

Met de America the beautiful pas (die je wellicht had) heb je wel gratis toegang (Shark Valley is immers een National park( onderdeel van The Everglades NP)), maar om alleen voor dit park zo’n pas te kopen loont niet. Verder zijn er in Florida weinig NP dus dan loont de ATB pas wellicht niet om te kopen.

De pas van Shark Valley geeft 7 dagen toegang tot The Everglades NP, dus als je wel van plan bent om een andere ingang te gaan gebruiken loont het wellicht wel.

https://www.nps.gov/ever/index.htm
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Welke Everglades tour?

Bericht door peterd87 »

Weinig NP in Florida? Ik tel er 3, zijn er toch meer dan in menig andere staat.

Dry tortugas in februari 2020 bezocht, absolute aanrader.
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Gast

Re: Welke Everglades tour?

Bericht door Gast »

Ik ken het, je hebt gelijk. Maar om daarvoor een ATB pas te kopen…. Biscayne? Mwoah…Everglades…echt ? Ik weet het niet.

Dry Tortugas is ABSOLUUT een aanrader, maar dat is imho echt de ENIGE reden om naar Key West te rijden. :thumbup: maar dan moet je wel 3 dagen inruimen en er overnachten ….
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer