Reis d_vdploeg: Florida 2022 in covid tijd tips?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis d_vdploeg: Florida 2022 in covid tijd tips?

Bericht door d_vdploeg »

Hallo allemaal,

Na meerdere actieve bijdrages hier op het forum vanaf 2019 heb ik nu zelf een vraag aan jullie over (hopelijk) onze derde trip naar de VS.

Begin januari gaan wij (als alles goed blijft gaan mbt covid) voor 13 dagen naar Florida. We verblijven ivm 2 reisdagen, effectief 11 dagen onder Miami, (omgeving Homestead, Florida City) waar we een hotel hebben en vanuit daar uitstapjes willen maken in de omgeving. We maken hierbij (uiteraard) gebruik van een huurauto.

Er staat onder andere een bezoek aan de Everglades op het programma en een bezoek aan Key West. Verder willen activiteiten afwisselen met wat dagen rust om ook een beetje te kunnen bijkomen van deze bizarre tijd en te genieten van het mooie weer.

De dagen waarop we bepaalde activiteiten ondernemen staat nog niet vast. Om die reden hebben we ook geen dingen vastgelegd zoals tours, excursies, ect. Hier zijn we ook wat huiverig voor ivm het last minute niet door kunnen gaan van de reis ivm covid.

Mijn concrete vragen aan jullie:

- Hoeveel dagen moeten wij uitrekken voor The Keys? Er vanuit gaande dat het max 2:30 rijden is vanaf onze hotel naar Key West. Is het de moeite om meerdere dagen op The Keys door te brengen, waarbij wij dus heen en weer rijden en je dus niet alleen Key West aandoet?

- Weten jullie een leuk strand in de omgeving Homestead / Florida City? Dit ligt vrij centraal, dus het zal even duren voor je aan de kust bent, maar een stukje rijden is niet erg.

- Andere tips of must see's voor dit gedeelte van Florida?

Als jullie meer info willen dan hoor ik het graag.

gr Danny
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis d_vdploeg: Florida 2022 in covid tijd tips?

Bericht door harryh »

Weet niet of je deze tip van @Terpies al hebt gezien voor een strand viewtopic.php?p=1268897#p1268897.

Wij zijn groot fan van snorkelen vanuit Key Largo, maar in januari is de zeewater temperatuur daar niet erg aangenaam voor helaas. John Pennekamp SP heeft ook een strand en kayak mogelijkheden, nog geen half uur rijden vanuit Homestead. Maar dat is niet zo mooi als sommige stranden op de andere keys zeg ik er wel bij.

Wij zijn al vaak in Florida geweest, hebben tijdens onze 1e trip één keer Key West gedaan. Voor ons gezin was 1 nacht daar prima voor de must sees, maar is voor ons geen plek om vaker naar terug te gaan. Zeker niet voor de stranden of de natuur ;).

Je zou Dry Tortugas National Park kunnen bezoeken, dat staat nog op ons lijstje. Daarvoor moet je met een ferry of helicopter heen en weer.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis d_vdploeg: Florida 2022 in covid tijd tips?

Bericht door d_vdploeg »

Dank voor je tip @harryh Dry tortugas is een goede die ga ik onthouden.

De tip van @Terpies nog niet gezien daar ga ik even naar kijken :wink:

Verder willen we zo flexibel mogelijk blijven ivm covid. Dus het vastleggen van bijvoorbeeld de ferry of de helikopter voor Tortugas daar ben ik wat huiverig voor. Mocht de reis niet doorgaan, vanwege bijvoorbeeld nieuwe inreisbeperkingen of dat wij onverhoopt zelf positief testen kan ik mijn geld gaan terughalen bij de betreffende organisatie. Daar heb ik niet zoveel goede ervaringen mee helaas.

We zijn allang blij dat we waarschijnlijk weer kunnen gaan :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis d_vdploeg: Florida 2022 in covid tijd tips?

Bericht door ONYX666 »

kun je het niet splitsen dat je 4/5 dagen rond homestead doet en het restant ergens tussen naples en fort myers.
De stranden zijn veel mooier daar en voldoende uitstap mogelijkheden (bijvoorbeeld kayaken / bootje huren)
Gast

Re: Reis d_vdploeg: Florida 2022 in covid tijd tips?

Bericht door Gast »

Wij hebben net 3 nachten Sr. Pete beach (North Redington/Madeira) gedaan, dat was heerlijk. Het voel ons op hoe rustig het was, zeker vergeleken bij Clearwater.
Mooi breed strand en voldoende hotels. Restaurants en ander vertier dichtbij.

Voor wat betreft de keys...tja ik deel de mening van @harryh ik vind het nou niet echt het mooiste deel van Florida (understatement). Als je perse in het zuiden wil blijven zitten zou ik toch de kust bij Sarasota/Cape Coral pakken.

Sowieso is de kust van de Golf van Mexico IMHO mooier en bovendien is het zeewater (zeker in Januari) minder koud en rustiger dan aan de Atlantische kust.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis d_vdploeg: Florida 2022 in juni

Bericht door d_vdploeg »

Ik geef dit topic weer even een schop omdat we, een voor ons doen last minute reis naar Florida hebben geboekt. Nadat we onze januari reis op het allerlaatste moment hebben gecanceld, (ivm de mega aantallen besmettingen en het risico dat we vast kwamen te zitten), begon het toch weer te kriebelen, toen vrouwlief onverwachts meer verlof kon opnemen dan gepland was de keuze snel gemaakt. In september gaan we ook nog naar Californië, maar dit terzijde.

We gaan vanwege onze reis in september en de beperkte verlofmogelijkheden van mijn vrouw in totaal 10 dagen, van 10 tot en met 18 juni inclusief 2 reisdagen. Effectief zullen we er 7 volle dagen zijn. We ''kopiëren'' bijna de reis die we in januari wilden maken. We verblijven in de omgeving van Homestead/Florida City en gaan vanuit daar uitstapjes maken in de omgeving. Uiteraard hebben we ook deze keer een huurauto.

We gaan ervan uit dat we deze keer echt kunnen gaan, mijn vragen aan jullie:

Ik lees hier op de forum wisselende verhalen over het weer in juni. Als ik de weer apps mag geloven dan regent het er zo'n beetje de hele dag. Is dit inderdaad wat we kunnen verwachten? Of regent het bijvoorbeeld een half uur en is het daarna droog? Warmte is voor ons geen probleem.

In dat licht bezien: Zijn er medeforummers met ervaring in Everglades NP in juni? Je leest dat veel dieren zich verstoppen ivm de regen.

Heeft er iemand tip voor een leuke tour in Biscayne NP? Het liefst een halve dag. Dit mag zowel een snorkeltour als een boottour zijn.

@harryh Ik neem aan dat het water om te snorkelen in Key Largo nu wel van goede temperatuur is? In tegenstelling tot januari.

Hebben jullie tenslotte nog tips voor als het inderdaad meer regent dan wij verwachten? We zijn niet van die shoppers.. Ik ben zelf klein van stuk en de maten passen mij meestal niet :lol:

Hoor graag :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis d_vdploeg: Florida 2022 in covid tijd tips?

Bericht door harryh »

@d_vdploeg: Leuk vooruitzicht!

Weer in juni: Regenbui is standaard iedere dag in loop vd middag. Blijft gewoon warm en vochtig. Dus eigenlijk niet zo'n probleem. Maar wel rekening mee houden qua activiteiten. Snorkelen en hiken dus 's morgens doen. Dieren zijn er volop verwacht ik, wij zijn er paar keer begin juli geweest en overal gators gezien bijvoorbeeld (Anhinga trail, loop road). Maar vooral 's morgens en 's avonds, minder overdag.

Watertemp is >80F in juni. Was vorige week al 78F trouwens. En dan is het bij het rif bij Key Largo ondiep en dus warmer ;).
Zie https://pennekamppark.com/

Als het regent is er rond Homestead weinig te doen behalve shoppen. Je zou naar Miami kunnen gaan, zijn paar musea, zoo, celebrity houses tour (Star Island).
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis d_vdploeg: Florida 2022 in covid tijd tips?

Bericht door d_vdploeg »

Thanks @harryh Zeker mooi vooruitzicht. Gaan er vanuit dat we nu wel gewoon kunnen gaan.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer