Florida maart 2022: waar overnachten tussen Daytona en Nashville?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Florida maart 2022: waar overnachten tussen Daytona en Nashville?

Bericht door Marcel5050 »

Na de bikeweek in Daytona wil ik verder reizen naar Nashville. Dit is wel wat ver om in één keer te doen. Heeft Iemand weet van enkele leuke tussenstops? Denk twee keer te overnachten onderweg, maar dan liefst in een leuk stadje en een beetje evenredig verdeeld wat afstand betreft.
Grtn Marcel.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Florida maart 2022

Bericht door ADE01 »

Savannah en Atlanta.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Florida maart 2022: waar overnachten tussen Daytona en Nashville?

Bericht door Marcel5050 »

Ben al wat verder met planning,

dag 1: aankomst Miami.
dag 2:Miami rustdag
dag 3:Miami bezoek Everglades
dag 4:Miami/Daytona
dag 5:Daytona bezoek bikeweek.
dag 6:Daytona Speedway 200 miles motorraces.
dag 7:na de bikeparade vertrek Savannah
dag 8: Savannah/Atlanta
dag 9: Atlanta/Nashville
dag 10:Nashville rustdag
dag 11:Nashville/ Memphis
dag 12:Memphis bezoek Graceland
dag 13:Memphis/ Clarksdale
Heb dan nog 14 dagen om via New Orleans,Orlando terug naar Miami te rijden maar moet nog tussenstops zoeken.
Voor Miami is hotel al geboekt en voor Daytona voor het eerst bnb.
Voor de rest heb ik nog wel even.
Laatst gewijzigd door Marcel5050 op 22 okt 2021, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Florida maart 2022: waar overnachten tussen Daytona en Nashville?

Bericht door ADE01 »

In principe prima route, wel veel rijden en weinig tijd op bepaalde plekken maar genoeg om een indruk op te doen mocht je niet van plan zijn ooit nog terug te komen. Downtown Savannah is niet super groot, voor Atlanta zul je even moeten kijken waar je het beste wilt verblijven want is een enorme stad.

Vanuit New Orleans richting Orlando kun je niet anders dan de I10 rijden voor grote gedeeltes. Ik zou Pensacola aan doen en mischien nog elders van de weg af gaan in de pandhandle. Ik ben daar niet zo bekend maar genoeg mensen die hier regelmatig tips geven voor die regio.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Florida maart 2022: waar overnachten tussen Daytona en Nashville?

Bericht door Marcel5050 »

ADE01 schreef:
20 okt 2021, 22:34


Vanuit New Orleans richting Orlando kun je niet anders dan de I10 rijden voor grote gedeeltes. Ik zou Pensacola aan doen en mischien nog elders van de weg af gaan in de pandhandle. Ik ben daar niet zo bekend maar genoeg mensen die hier regelmatig tips geven voor die regio.
Dat er grote gedeeltes snelweg in zitten is geen probleem ik hoef niet alle natuurparken onder de weg gezien te hebben.Na een dag rijden met enkele stops om iets te eten en drinken nog wat aan zwembad en s'avonds restaurant of club waar één of ander bandje speelt is OK voor mij.Ik probeer wel niet meer dan 400km.per dag te doen.
Gast

Re: Florida maart 2022: waar overnachten tussen Daytona en Nashville?

Bericht door Gast »

Er ligt een Clarksville vlakbij Nashville, maar ik neem aan dat je voor jouw dag 13 Clarksdale bedoelt?

Voor wat betreft de Panhandle zou het zonde zijn om snelwegen zoals de I10 te rijden op je weg terug naar Orlando.

Wij rijden graag zoveel mogelijk langs de kust: de Panhandle heeft de mooiste (rustigste) stranden van Florida.
Persoonlijk zou ik als je tijd hebt de hele kust vanaf New Orleans tot aan Percy langs de kust rijden (je moet alleen bij Mobile even over de brug).

Vanaf Panama City Beach rijd je dan via Mexico Beach naar (St. George Island!!) Appalachicola: wat mij betreft qua strand het mooiste stuk Florida.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Florida maart 2022: waar overnachten tussen Daytona en Nashville?

Bericht door Marcel5050 »

Terpies schreef:
21 okt 2021, 19:01
Er ligt een Clarksville vlakbij Nashville, maar ik neem aan dat je voor jouw dag 13 Clarksdale bedoelt?

inderdaad,moet zijn Clarksdale,zat met een song van de Monkees in mijn hoofd. :thumbup:
Persoonlijk zou ik als je tijd hebt de hele kust vanaf New Orleans tot aan Percy langs de kust rijden (je moet alleen bij Mobile even over de brug).
Ja nu zeg je het,als je tijd hebt.Wanneer je begint lijkt drie weken oneindig tot je begint te plannen. :roll:
Bedankt voor de tips.
Gast

Re: Florida maart 2022: waar overnachten tussen Daytona en Nashville?

Bericht door Gast »

Overnachten in Clarksdale: aanrader is sowieso The Shack Up Inn en anders The Hooker Hotel (nee dit gaat over John Lee...).

Must do''s: Live muziek at Red's en Ground Zero Blues club (laat je vooral niet afschrikken hoe met name Red's er van buiten uit ziet (en ook niet van de Shack Up Inn): het zijn twee van de beste en meest gerenommeerde Juke Joints in de US.
Screenshot 2021-10-22 114230.jpg
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Florida maart 2022: waar overnachten tussen Daytona en Nashville?

Bericht door Marcel5050 »

Heb mijn tussenstop gepland in Chattanooga.Tot daar zijn ook alle hotels geboekt.Nashville lijkt me wat moeilijker om betaalbaar hotel te vinden.Ik zoek iets dat annuleerbaar is en zou liefst onder de 200€/nacht blijven.Het zou voor mij gerust enkele km's uit centrum mogen zijn als ik mijn auto in Nashville kwijt kan,heb hier geen ervaring mee.Iemand tips?
Gast

Re: Florida maart 2022: waar overnachten tussen Daytona en Nashville?

Bericht door Gast »

Wij zaten afgelopen november bij Nashville en een Best Western plus Music Row (incl parkeren voor $10 per dag). Prima hotel en op loop afstand van Broadway.
https://www.bestwestern.com/en_US/book/ ... 43150.html
Met promo code FB100 krijg je waarschijnlijk de beste prijzen en als je Diamond select level hebt, krijg je gratis upgrade naar een Suite (mits available). :thumbup:
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Florida maart 2022: waar overnachten tussen Daytona en Nashville?

Bericht door Marcel5050 »

Even gezocht naar Best Western omdat ik daar al verschillende boekingen bij gedaan heb en vind hier 566€ voor twee nachten op mijn data 16/17 maart.
Gast

Re: Florida maart 2022: waar overnachten tussen Daytona en Nashville?

Bericht door Gast »

Klinkt als een dure periode… is er dan misschien iets van een conventie in Nashville, dat de prijzen zo hoog zijn?

Deze is misschien ook oké: http://www.booking.com/Share-BCQep7
Parkeren $15 per dag, 16-18 maart $294 voor twee nachten :thumbup:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Florida maart 2022: waar overnachten tussen Daytona en Nashville?

Bericht door mtl »

Er zijn wat concerten in Nashville rond die tijd. Maar als ik naar hotels zoek dan zie ik best wel veel goedkopere opties. Wel ver van het centrum. In 2011 heb ik ook in Nashville gezeten maar de downtown hotels waren inderdaad aan de prijzige kant.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Florida maart 2022: waar overnachten tussen Daytona en Nashville?

Bericht door Marcel5050 »

Terpies schreef:
02 jan 2022, 18:56
Klinkt als een dure periode… is er dan misschien iets van een conventie in Nashville, dat de prijzen zo hoog zijn?

Deze is misschien ook oké: http://www.booking.com/Share-BCQep7
Parkeren $15 per dag, 16-18 maart $294 voor twee nachten :thumbup:
Heb toevallig deze middag dit geboekt,heb 287€ betaald daar kan ik mee leven.Parkeren is wel 20 dollar nacht.
Gast

Re: Florida maart 2022: waar overnachten tussen Daytona en Nashville?

Bericht door Gast »

Top geregeld! :thumbup:
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Florida maart 2022: waar overnachten tussen Daytona en Nashville?

Bericht door Marcel5050 »

Terpies schreef:
22 okt 2021, 11:43
Overnachten in Clarksdale: aanrader is sowieso The Shack Up Inn en anders The Hooker Hotel (nee dit gaat over John Lee...).

Must do''s: Live muziek at Red's en Ground Zero Blues club (laat je vooral niet afschrikken hoe met name Red's er van buiten uit ziet (en ook niet van de Shack Up Inn): het zijn twee van de beste en meest gerenommeerde Juke Joints in de US.
Ik ben met mijn hotelboekingen nu aan Memphis(wel duur)
Ik heb alle boekingen gedaan met gratis annuleren en ter plaatse betalen daar Covid nog steeds stokken in de wielen kan steken.Nu is Clarcksdale aan de beurt.
Het door jou genoemde Shake up inn lijkt me wel iets.Ik vind echter geen boekingsite behalve rechtsreeks bij hotel zelf.Kan ik dit ergens annuleerbaar en later betalen boeken?
Laatst gewijzigd door Marcel5050 op 14 jan 2022, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Florida maart 2022: waar overnachten tussen Daytona en Nashville?

Bericht door mtl »

Als ik onder reservations klik op de hotelwebsite dan zie ik de boekings- en annuleringsvoorwaarden duidelijk staan.
Gast

Re: Florida maart 2022: waar overnachten tussen Daytona en Nashville?

Bericht door Gast »

Omdat het een vrij populaire locatie is en het aanbod beperkt (Zeker op het hoofdterrein waar je het liefst wilt zitten!!!) hebben ze alleen een eigen website. Annuleren is wel mogelijk (tot 5 dagen voor je verblijf) maar je doet een 10% aanbetaling die niet refundable is.

Ik zou er zeker gaan slapen (wij zijn er inmiddels vaste gasten met al 5x verblijf). Het is een van mijn favoriete hotels in de US!
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Florida maart 2022: waar overnachten tussen Daytona en Nashville?

Bericht door Marcel5050 »

Probeer al gans de dag een kamer te boeken maar lukt niet telkens ik op de site bij reservering op book a room druk krijg ik error 16 access denied.
Gast

Re: Florida maart 2022: waar overnachten tussen Daytona en Nashville?

Bericht door Gast »

Misschien andere browser proberen?
Ik weet niet voor welke data je boekt, maar ik kan zo te zien gewoon boeken (iPad).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer