Reis Ties: rondreis november/december.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Ties
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2018, 20:54

Reis Ties: rondreis november/december.

Bericht door Ties »

Wat een geweldige site dit en mede daardoor heb ik al veel inspiratie kunnen opdoen en ook al wat aanpassingen gedaan. Mij partner en ik gaan twee weken door Florida reizen met een auto. We houden van een mix van natuur en steden. Ik kwam uit op de volgende route zodat we in de weekenden in steden zijn wat ons erg leuk lijkt. Tussenhaakjes hebben we wat opties gezet voor activiteiten en wellicht kunnen jullie ons daar ook bij helpen. We moeten keuzes maken. Ik hoor het graag. We zouden nog een dag van Tampa kunnen halen echter het lijkt ons ook wel prettig om wat langer ergens te blijven

Vrij 26-11 Amsterdam - Orlando
Zat 27-11 Orlando (Kings Landing Kayak/Rock Springs Run/Blue Spring State Park/Wild Florida Airboot&Gates Park)
Zon 28-11 Orlando (Lake Eola Park/Circle B Bar reservere/Black Point Wildlife Drive/Juniper Springs Recreation Area)
Ma 29-11 Orlando (Disneyland)
Di 30-11 Orlando (Universal Studio)
Woe 1-12 Orlando - Crystal River (Lake Apopka Wildlife Drive/Sylver Spring State Park/Crystal River)
Do 2-12 Crystal River - Tampa (Weeki Wachiee Kayak/Clearwater)
Vrij 3-12 Tampa (Bush Gardens)
Zat 4-12 Tampa (Little Toot/Letucce Lake Park/Anna Maria Island/Boyd Hill Nature Preserve)
Zon 5-12 Tampa - Everglade City (Myakka Canopy Walk/Boottour Everglades)
Ma 6-12 Everglade City - Florica city (Loop road Scenic Drive/Shark Valley fietsen/Airboot Everglades/Big Cypress Bend Boardwalk/Anhinga Trail/Pa-hay-okee Trail)
Di 7-12 Florida city - Key West (Mahogany Hammock Trail/Everglades Alligator Farm Boottour/Key Largo/Founders Park/Indian Key Historic State Park via Robbie's)
Woe 8-12 Key West
Don 9-12 Key West - Miami (Long Key State Park/Turtle Hospital/Bahia Honda State Park)
Vrij 10-12 Miami
Zat 11-12 Miami
Zon 12-12 Miami
Ma 13-12 Miami-Amsterdam

Alvast super bedankt.
Laatst gewijzigd door Ties op 19 okt 2021, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Rondreis November/December

Bericht door Gast »

Als je zo lang op Key West wil blijven (geen idee waarom je dit zou willen want ik vond een dag al teveel, en er zijn vele malen mooiere plekken/stranden aan de westkust van Florida (en met name in de Panhandle)) maar ALS je er toch zo lang bent zou ik zeker een dagtrip (eventueel met tent overnachting) op Dry Tortugas NP https://www.nps.gov/drto/index.htm doorbrengen. :thumbup:
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Ties: rondreis november/december.

Bericht door BonnyR »

Bahia Honda State Park vonden we echt super mooi, mooi aangelegd Prachtig plekje.
Lekker drankje doen in Hemingway's favoriete bar. Sloppy Joe als ik het goed heb.
Je kunt ook een rondwandeling doen met eventueel bezoek aan Hemingway's house.
De Keys leuk, maar kan je misschien ook doen met max.2 overnachtingen.

@Terpies Dry Tortugas NP nooit van gehoord, maar ziet er uit als de moeite waard!

Alleen wat zijn jullie van plan in Miami??
Daar vond ik nu weer 1 nacht genoeg. Tenzij je natuurlijk een beetje aan het strand wilt chillen 8)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
ChantalVW
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:46

Re: Reis Ties: rondreis november/december.

Bericht door ChantalVW »

Ik vond Miami wel erg leuk, kan me voorstellen dat je dit in het weekend wil doen. Wij hebben genoten van wynwood walls, fietsen van south naar north beach, s avonds wandelen over ocean drive, indrukwekkend holocoust memorial, eten op espangola way of winkelen op lincolnroad, we zijn naar een wedstrijd van de miami heat geweest in aaa arena en deden een boat tour vanuit biscane bay.

De looproad senic drive vond ik ook echt een aanrader net als bahia honda state park. Ook op key west hebben we fietsen gehuurd en zo het eiland verkend. Maar 2 overnachtingen op key west zijn denk ik wel meer dan genoeg

Dat vind ik ook het leuke van florida voor ieder wat wils

Misschien heb je iets aan onze blogs?
http://florida2018cvw.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Ties: rondreis november/december.

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hebben op key west een toch van een halve dag gemaakt met een prive catemaran met kapitein. Dat was zalig. Met tweetjes op het dek van die boot uren aan een stuk naar de dolfijnen aan onze voeten kijken in het mooie blauwe water. (idee was 2 u dolfijnen en 2 u snorkelen maar ik heb dat veranderd naar 4 u dolfijnen).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer