Reis marcie216: eerste keer Florida in 2022.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Reis marcie216: eerste keer Florida in 2022.

Bericht door marcie216 »

Hoi allemaal,

We hebben ervoor gekozen om dit keer naar Florida te gaan. Ruim 2 jaar geleden hebben we het zuidwesten van Amerika gehad. Dit was ons zo goed bevallen, dat we nu nog een keer naar Amerika willen.

We hebben getwijfeld tussen een route met Yellowstone en vanuit daar naar boven of Florida. We hebben toch voor Florida gekozen en zijn benieuwd naar dingen die we echt mee moeten nemen op de route of juist beter helemaal overslaan.

Even een kleine achtergrond, we zijn met 2 volwassenen en beide 25 jaar oud. We willen graag naar 1 of misschien 2 pretparken/dierentuin/aquarium. Mochten hier tips voor zijn dan horen we het graag. We zijn in LA ook naar universal geweest. In hoeverre zijn deze hetzelfde?

Ik had het sticky hier ook doorgelezen met de 50 dingen die je kunt doen naast de themaparken.

- we willen sowieso een keer gaan kajakken
- we willen sowieso met zo’n soort airboat door de everglades
- we houden er van om stad/natuur af te wisselen
- we willen een aantal keer een half dagje op het strand liggen

Verder dachten wij aan de periode april - mei aangezien dit wordt benoemd als een van de beste periodes om naar Florida te gaan.

Hebben jullie tips voor de route of activiteiten die we absoluut niet mogen missen als je voor het eerst in Florida bent?

Bedankt alvast!
Gast

Re: Eerste keer Florida in 2022

Bericht door Gast »

Hoe lang willen jullie gaan? Florida is compleet anders dan het Zuid-Westen.

Eerlijk? Ik zou jullie echt aanraden om een rondje Deep South (of combi met (Panhandle) Florida) te gaan doen….zou dat met jullie wensen lijstje ook een overweging kunnen zijn?

Pretparken? Tja in Florida in overvloed…
Steden? Miami? Orlando>Niet echt sfeervol…
Natuur? Everglades…oké…
Afwisselend? Tja Florida is voor mij: strand, strand en nog eens strand…oh ja en pretparken (met lange wachtrijen)?!)

Wat te denken van een rondje zoals hier voorgesteld: mooie combi van natuur en steden. viewtopic.php?f=15&t=77046

Zeker als het pas je tweede keer in de US is zie ik zeker in dit schema een aantal Must-See steden, bezienswaardigheden en plaatsen die echt de moeite waard zijn…op een strand in Florida liggen kan altijd nog…(maar verschilt imho niet echt veel met de gemiddelde strandvakantie in bv Griekenland of de Caraïben…nogmaals, mijn mening (en misschien tegen het zere been van een hoop Florida lovers)..

Imho wegen al die zaken niet op tegen een eerste keer Memphis, Nashville, New Orleans, Savannah, Charleston en Great Smoky Mountains (en niet te vergeten: de eerste keer Shack Up Inn en Clarksdale :thumbup: ). Maar als muziek en historie niet je ding is, is er ook in Florida genoeg te doen, dat is zeker…

Eerlijk, als ik jullie wensen lijstje zo lees zou ik niet perse aan Florida denken…maar dat zijn my 2 cents :thumbup:
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Eerste keer Florida in 2022

Bericht door marcie216 »

Allereerst heel erg bedankt voor je reactie! Dit is precies waarover we twijfelde. We zagen in verschillende routes en filmpjes toch genoeg leuke dingen voorbij komen, maar zeiden wel tegen elkaar dat dit voornamelijk excursies zijn die je doet.

Ik moet zeggen dat muziek en historie voor ons niet belangrijk zijn, maar toch is de route wel interessant. Ik ga er de komende dagen eens goed over lezen!

Waar ik zelf aan dacht voordat ik Florida ging uitzoeken was een route waar Yellowstone in zat. Deze hebben we nog niet gezien en dit willen we graag nog ooit zien. Je zou dan eventueel verder omhoog kunnen gaan maar de steden trokken mij in eerste instantie niet erg aan (puur op naam gebaseerd…).

Oja, we willen tussen de 17-19 dagen gaan.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Eerste keer Florida in 2022

Bericht door ADE01 »

Yellowstone <> Florida is zo'n 3500 kilometer, grote gedeeltes van die trip zijn saai en zelfs zonder steden vandaar dat je daar weinig op gaat vinden. Je zou kunnen vliegen om beiden te doen.

Florida is niet het grote uitgestrekte landschap wat je in het Westen hebt. Het is compact en je kunt daardoor veel meer doen & zien in minder tijd, terwijl je naar mijn mening toch nog genoeg afwisseling hebt. De natuur is anders en qua landschap niet erg divers, maar je zult veel meer wildlife zien dan in het Westen. Verder kun je alles op je lijstje en meer gemakkelijk afwerken met of zonder excursies.

Universal in Florida heeft 2 parken, beiden groter dan het park in Los Angeles en met meer attracties. Je hebt ook nog het geweldige redelijk nieuwe waterpark Volcano Bay. Je kunt er zo 3 dagen voor uittrekken en dan heb je misschien nog niet alles gedaan.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Eerste keer Florida in 2022

Bericht door IngridZw »

Je kunt Florida niet vergelijken met andere gebieden in de VS. Alles heeft zijn charme en Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur. De één vindt het geweldig en de ander vindt het maar zozo. Wij behoren tot de laatste categorie. De stranden zijn erg mooi en je hebt er gezellige badplaatsen maar we misten er vooral de afwisseling in natuur. Maar dat gold eigenlijk ook voor de zuidelijke staten behalve dan de Great Smokey Mountains. Voor de rest tussen de bestemmingen veel lange saaie wegen.
Je hebt het ook over Yellowstone. Dit in combinatie met andere parken tijdens bijv. een rondje Denver is ook mooi voor een 2de reis. De nadruk ligt dan wel meer op de natuur en niet op veel steden, maar de kleinere stadjes die je onderweg aandoet (met name het westernsfeertje die je er vindt) zijn ook erg leuk.
Maar nogmaals het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. En als je kiest voor Florida moet je dat vooral doen. :thumbup:
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Eerste keer Florida in 2022

Bericht door marcie216 »

Bedankt allemaal nog voor de reacties. Op dit moment neigen we meer naar een route met Yellowstone en dan zou Florida onze volgende trip worden.
noukie7
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2019, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Eerste keer Florida in 2022

Bericht door noukie7 »

Als inwoner van Florida ben ik een andere mening toegedaan.
Florida is afwisselend genoeg mits je goed kijkt. Uiteraard is er veel strand, maar er zijn prachtige parken met springs. Je kan manatees zien in de het voorjaar in het kraakheldere water van bv manatee nationaal park. De everglades zijn prachtig. Ik woon zelf bij Jacksonville in het noorden. De stad is op zich niet heel erg aantrekkelijk. Ik vind Miami als grote stad leuker (vooral het art deco district, maar de mooiste stad van heel Florida ligt wel bij ons om de hoek, namelijk Saint Augustine. Dit is de oudste stad van de VS. Echt een aanrader. Ik vind het space center ook erg leuk en interessant. Verder zijn er rondom Orlando zat pretparken om uit te kiezen.
Uiteraard is er veel strand, dat is het mooiste in de Keys. Er is zat te doen voor een rondreis, dingen die wel geld kosten en een heleboel wat gratis is.
Mocht je tips willen dan heb ik nog wel een paar A-4tjes voor je.

Voor de duidelijkheid ik heb nog niet super veel gezien van de rest van de VS, maar wat ik verder heb gezien is allemaal supermooi en leuk.

Succes met jullie keuze!
Sinds 1 maart 2021 woonachtig in Jacksonville, Florida
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Eerste keer Florida in 2022

Bericht door marcie216 »

Het is toch Florida geworden.

We gaan een route maken voor een dag of 17-18. Eigenlijk zouden we een heel rondje willen zodat we zowel de westkust als oostkust hebben. Maar ik denk dat we dan misschien tijd te kort komen.

Zijn er nog tips die we zeker in onze route mee moeten nemen? Bijvoorbeeld het mooiste strand waar jullie zijn geweest, bepaalde excursies of bepaalde leuke stadjes.

De tips van hierboven nemen we mee en daarnaast gaan we met een airboat over de everglades, gaan we 1 dag naar een Disney park (Voorkeur is Epcot) en in Key-west gaan we denk ik een keer een kajak of iets huren om lekker door het water te varen.

Edit: daarnaast zijn we best flexibel qua datum. We willen lekker weer (rond de 30 graden) en zo min mogelijk regen. We denken zelf aan Mei, maar misschien is April wel beter.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Eerste keer Florida in 2022

Bericht door Diederik52 »

Qua weer lijkt april prima met 27-28C overdag en relatief weinig regen. Mei komt al op 30C of meer en wat meer regenkans, maar daarna gaat de regen echt los (en de hitte ook). En muggen, muggen, muggen.
Gast

Re: Eerste keer Florida in 2022

Bericht door Gast »

noukie7 schreef:
16 jul 2021, 16:48
Uiteraard is er veel strand, dat is het mooiste in de Keys.
Nou, daarover verschillen de meningen nogal, ook hier op het forum…als jij hiermee de Keys rond Siësta Key, Longboat Key, Lido Key en Anna Maria Island bedoelt, ben ik het zeker net je eens. Maar als jij de zuidelijke Keys bedoelt met het zwaar overschatte Key West (waar is op Key West een mooi, of überhaupt strand?). Bahia Honda SP is redelijk oké, maar om daar nou voor naar The Keys te willen rijden??

Het enige wat ik echt de rit naar Key West waard vond/vind is een bezoek aan Dry Tortuga NP (https://www.nps.gov/drto/index.htm), maar voor de rest is de westkust (en Panhandle (Aka The Redneck Rivièra)) qua strand vele malen mooier :thumbup:

Als je niet van plan bent om die dagtrip naar DT NP te maken zou ik Key West (en de reis v.v.) niet maken, aangezien je beperkte tijd (en budget!!!) hebt.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Eerste keer Florida in 2022

Bericht door Kletskous »

Wij hebben in 2017 een rondreis naar Florida gemaakt. Wij hadden iets langer de tijd, dit was ongeveer onze route, misschien heb je er iets aan:

Miami
Islamorada
Key West
Everglades
Cape Coral (villa gehuurd)
Sanibel Islands
Clearwater
Davenport (villa gehuurd)
Kennedy Space Center (overnachten in Cocoa Beach)
Fort Lauderdale
Miami

Het mooiste strand vonden we Clearwater, zo wit en zacht; net poedersuiker!
In 2019 hebben we een rondreis gemaakt met New York-Oost Amerika-Niagara Falls-Washington en afgesloten in wederom Florida. Ook toen zijn we weer een dag naar Clearwater gegaan, vanwege de fijne herinneringen én nu een dolfijnentocht met Little Toot.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: Eerste keer Florida in 2022

Bericht door Gast »

Ik zou in ieder geval niet gaan fietsen:
https://nypost.com/2021/07/20/fallen-bi ... rida-park/
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Eerste keer Florida in 2022

Bericht door KW1984 »

Eens met de meeste reacties. Langs de westkust en in de panhandle schitterende stranden. Wij vonden Naples een leuk stadje. Mooi strand, niet te druk (toen wij er waren), leuke winkelstraat en gezellige terrasjes. Vanuit Ft. Myers hebben we jaren geleden een jetski tour gedaan, onderweg dolfijnen en manatees gezien (op goede afstand). Was erg leuk! De Keys vonden we zeker leuk om een keer gezien te hebben. Vooral het snorkelen bij een wrak vanuit Key Largo, maar ook de gezelligheid vanaf zonsondergang op Key West (wel wat overrated). Nu we het gezien hebben hoef ik niet snel een keer terug. Bij Orlando een keer een ballonvaart gedaan (via Groupon). Was ook een geweldige ervaring. In de verte zicht op de pretparken, maar ook boven meertjes met alligators etc.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Eerste keer Florida in 2022

Bericht door Ruud2004 »

Er is al veel geschreven, maar je zou je ook een beetje kunnen orienteren op Ocala Forrest, waar je je prima een paar dagen kan vermaken. (zie reisverslagen)
Voorbeelden,
  • zwemmen/snorkelen in een Florida Spring,
    tubing op de Rainbow River,
    wandelen in een van de vele State Parks, (veel Wildlife te zien)
    middagje Kelly Park (om af te koelen,
    met de kano de Juniper Run afzakken. Dat is ons door (eerder) slecht weer helaas nooit gegund.
Zoals je ziet zijn wij al weer 5 jaar geleden voor het laatst in Florida geweest, dus wel even checken op het www. :wink:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Eerste keer Florida in 2022

Bericht door Trails »

Vergelijk Florida vooral NIET met het zuidwesten.
Maar... het is er ook heel erg mooi. Wij zijn al redelijk vaak in Florida geweest en vinden de flora daar geweldig mooi.
We wandelen er dan ook graag en komen dan meestal wel mooi dieren tegen.
Voor wandelen gebruiken wij veel deze site:
https://floridahikes.com/

Wij zijn geen strandmensen maar zo'n mooie stranden als in de Panhandle hebben we nog nooit gezien.

Bekijk onze reisverslagen eens:
https://www.schoutenjanssen.nl/
Gast

Re: Eerste keer Florida in 2022

Bericht door Gast »

Wij zijn geen strandmensen maar zo'n mooie stranden als in de Panhandle hebben we nog nooit gezien.
En hoeveel (mooie) stranden zijn er überhaupt op de Keys: eigenlijk maar 1 echt strand in Bahia Honda SP…
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Eerste keer Florida in 2022

Bericht door marcie216 »

Bedankt voor jullie tips, heb er veel aan gehad. We hebben nu een route samengesteld maar ben nog niet helemaal tevreden:

Dag 1 Amsterdam - Miami
Dag 2 Miami
Dag 3 Miami
Dag 4 In de ochtend aanrijden naar Key West
Dag 5 Key west --> einde dag rijden naar Key largo (met verschillende stops waaronder Bahia State park) en daar overnachten
Dag 6 Vroeg naar de Everglades --> Einde dag naar Naples/Fort Myers?
Dag 7
Dag 8
Dag 9
Dag 10
Dag 11
Dag 12
Dag 13 Clearwater (Strand en Little toot)
Dag 14 Clearwater --> Kayak bij Weeki Wachee --> Orlando
Dag 15 Orlando
Dag 16 Orlando (Kelly Park)
Dag 17 Orlando (Epcot pretpark)
Dag 18 Terugvliegen vanaf Orlando naar NL

De dingen die hier in staan willen we eigenlijk zeker doen.

Wel twijfelen we over een aantal puntjes uit onze route:
- Zijn we niet te veel dagen in Orlando? We willen eigenlijk maar naar 1 pretpark en voor de rest gewoon relaxen en wat shoppen, eten rondkijken omdat het de laatste dagen zijn. We twijfelen alleen of we niet 1 dag te veel hebben. We hoeven niet naar Kennedy space center.
- We hebben nu maar 1 dag (incl rijden) in de Everglades. Is dit genoeg? We willen graag de Anhinga Trail lopen en we zagen ook dat de Shark Valley pupulair is. We gaan hier ook een airboat doen (Hebben jullie nog tips vanaf welke plek of aanbieder?)
- Zouden we na de Everglades slapen in Naples of Fort Myers? We vonden Naples er niet erg bijzonder uit zien, dus onze voorkeur neigt naar Fort Myers.

Dingen die we nog graag willen doen maar we niet goed in de route kregen zijn:
- Kayakken bij Crystal River voor de Manatees (clear Kayak tour), maar deze zou dan aansluiten op Clearwater. Hierdoor hebben we in korte tijd 2 kayak tours achter elkaar, opzich geen probleem maar misschien heeft iemand een tip om daar iets tussen te doen? Een leuk stad/strand dagje misschien.
- We willen 1x ook vanaf een boot een dolfijnentour doen, hebben nu gekozen voor Little Toot. Is Clearwater de beste plek of zijn er andere aanraders.

Nu ben ik benieuwd of we nog iets heel leuks hebben overgeslagen, zoals mooie natuur of de mooiste stranden die we zeker moeten bezoeken? Of zouden jullie juist ergens een extra dag inplannen of juist minder?
We hebben nog een aantal dagen over in de planning. We hebben ervoor gekozen om midden mei tot eind mei/begin juni te gaan!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis marcie216: eerste keer Florida in 2022.

Bericht door IngridUSA »

Heb je deze lijst bovenaan in het Florida topic al eens bekeken?

viewtopic.php?p=1080389#p1080389

Ik denk dat je daar hele mooie dingen uit kunt halen!
jvans1979
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 nov 2019, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Eerste keer Florida in 2022

Bericht door jvans1979 »

marcie216 schreef:
26 jul 2021, 20:17
Bedankt voor jullie tips, heb er veel aan gehad. We hebben nu een route samengesteld maar ben nog niet helemaal tevreden:

<< KNIP >>
Wij zitten ongeveer ook hier. Wat doe je tussen Orlando en Miami zeg maar? Hoe pak je de route en wat is er onderweg te zien en te doen?
Laatst gewijzigd door markro op 06 mar 2022, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Om het forum prettig leesbaar te houden is de quote ingekort.
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Reis marcie216: eerste keer Florida in 2022.

Bericht door Josje99 »

Wij gaan ook dit jaar naar Florida na het uitstel van 2 jaar geleden.
Misschien heb je wat aan onze route.
Je kan het vinden op mijn blog van 2020 want die houden we nog steeds aan.
Ik moet nog een nieuwe maken voor dit jaar want we hebben wel andere hotels gekozen ivm een wijziging van aantal.
Ook in mijn topic hier op het forum staat de route.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer