Reis marcie216: eerste keer Florida in 2022.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
gbr-fl
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jan 2021, 05:37
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis marcie216: eerste keer Florida in 2022.

Bericht door gbr-fl »

Marcie, als ik lees wat jullie willen gaan doen, lijkt het mij dat je meer actieve outdoors mensen zijn...
en dan vraag ik me af waarom je toch Florida heb gekozen en niet de westkust met de natuurparken ?!
florida is natuurlijk wel een retirement state.
maar ondanks dat is er voldoende te doen. maar niet wat je vind in het westen...

geen bergen., of grote bossen.. wilde rivieren.. hiken door de natuur voor dagen...

je wilt een "dagje" naar een park (theme park neem ik aan) het zal moeilijk zijn een keuze te maken welk park dat dagje moet gaan vullen

begrijp me niet verkeerd, ik woon in Florida 12 min van disney, en vind het nog steeds fantastisch...
maar niet te vergelijken .. ik heb leuke ritten gemaakt in het verleden in het westen.. nu maken we leuke dag tripjes...LOL
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Reis marcie216: eerste keer Florida in 2022.

Bericht door marcie216 »

Bedankt voor je reactie!

Ik snap je punt m.b.t outdoor mensen, maar toch zijn wij dit niet helemaal.

We zijn 4 jaar geleden voor het eerst met familie naar de westkust geweest en hebben hier echt een top vakantie gehad. De natuur i.c.m. vette steden (SF, LV en LA) was voor ons erg leuk. Maar we waren vooral verliefd geworden op Amerika. We wilden 2 jaar geleden al gaan, maar toen kwam COVID helaas..

We hebben zelf ook lang getwijfeld waar we onze volgende roadtrip wilden doen.
Rondje bij Denver (Incl Yellowstone), rondje bij Portland, het westen nog een keer maar dan andere natuurparken die we niet gezien hebben of juist Florida.

We waren bang dat we Florida ‘saai’ zouden vinden, maar dankzij dit forum en genoeg lezen kan je het niet saai noemen. Het is anders dan het westen, maar dat maakt het naar ons inziens niet minder mooi. We vertrekken over 2 weken naar Florida en we hebben een leuke mix qua activiteiten.

Miami lijkt ons echt een super stad, everglades gaan we ons een dag vermaken, vervolgens aantal nachten bij siësta key en Clearwater lekker eten, op de mooie stranden liggen en shoppen (en daarnaast bv een dolfijnentour). Uiteindelijk gaan we nog kajakken en Tuben en sluiten af in Orlando met een pretpark enzo.

Dusja het is inderdaad een hele andere reis dan de westkust, maar toch vonden we Florida leuker omdat dit nieuw is voor ons. De westkust hebben we toch al veel gezien, maar wie weet wordt dat de volgende vakantie weer. Of misschien zijn we wel verkocht aan Florida hier na. Hoe dan ook, we zijn gek op Amerika dus het gaat helemaal goed komen!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis marcie216: eerste keer Florida in 2022.

Bericht door josea »

Als het op je route ligt, of je hebt tijd vanuit Orlando: wij vonden de Apopka wildlife drive erg leuk om te doen. Ongeveer drie kwartier rijden vanaf Orlando. Je rijdt de route zelf met je auto (heel langzaam) en gegarandeerd dat je hier veel mooie vogels en wat alligators gaat zien!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer