Florida voor de tweede keer?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gast

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door Gast »

@Sandra1983 In een andere post geef je aan dat je ook nog 2 weken naar het zuidwesten wilt in de mei vakantie en nu dus 3 weken in de zomer naar Florida.

Persoonlijk zou in het omdraaien: 2 weken Florida is ruim genoeg en voor het zuidwesten heb je eigenlijk aan 3 weken niet genoeg.
Je geeft aan dat de temperatuur in het zuidwesten je weerhoudt om daar in de zomer heen te gaan…

Nou ik kan je 1 ding vertellen: de warmte in die twee gebieden kun je totaal NIET met elkaar vergelijken: in het zuidwesten heb je de droge (woestijn) warmte welke heet is maar prima te verdragen als je je hoofd in ieder geval beschermt en goed water blijft drinken om uitdroging te voorkomen (je zweet verdampt vrijwel onmiddellijk, dus je hebt niet het gevoel dat je zweet, maar je droogt wel uit).

De warmte in Florida is de vochtige, plakkerige warmte, zoals we die op warme dagen ook in NL kennen.

40+ graden in het zuidwesten is voor mij prima, alles boven de 30 graden in Florida (en de andere zuidelijke Staten) is vies warm en heel onaangenaam. In mei heb je die temperaturen al in Florida en in de zomer is het daar nog onaangenamer.
Tel daar bij op dat het in de vochtigere (zuidelijke) Staten vergeven is van de mosquitoes (wat je totaal niet hebt in het zuidwesten!) en je hebt nog een reden om je vakanties om te draaien.

Ik zou hier zeker rekening mee houden bij je indeling van wanneer je waar naar toe gaat.
Sandra1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2021, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door Sandra1983 »

@Terpies
Bedankt voor je reactie. Klopt inderdaad! Het eerste plan was in de meivakantie naar het westen, maar uiteindelijk hebben we dat plan laten varen (hebben max. 14 dagen uit en thuis vanwege schoolvakantie). De kinderen gaven aan toch het liefst weer naar Florida te gaan dus dat gaat het worden volgend jaar zomer. We weten dat Florida erg benauwd is in de zomermaanden, die ervaring hadden we een paar jaar geleden ook al. Ik ben me nu aan het oriënteren op een route in het noorden van Florida. We willen in ieder geval nog een keer naar Orlando voor een dag of vijf om de parken te bezoeken. Verder ligt er nog niets vast. Ik ben zelfs al even aan het kijken voor een combinatie met NY, maar daarvan lees ik vooral dat NY in de zomermaanden eigenlijk een no go is. Genoeg om uit te zoeken dus...gelukkig hebben we nog eventjes.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door mtl »

New York in de zomermaanden een no go? Dan ben ik wel benieuwd wat je gelezen hebt.
Sandra1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2021, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door Sandra1983 »

@mtl
Ik las extreem hoge temperaturen en een vieze lucht in de stad. Een soort smogvorming.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door mtl »

Het kan inderdaad heet en warm zijn in New York tijdens de zomer. Maar dat heb je zomers in Florida ook, daar is het nog erger. Of er veel smog is in New York weet ik eerlijk gezegd niet. Ikzelf heb er nooit last van gehad tijdens mijn laatste bezoeken.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door Kletskous »

Wij waren dus zomer 2019 in New York.
Ja, het was bloedheet. Maar in Florida net zo goed. Kan niet zeggen dat ik een verschil tussen NY of Florida heb gemerkt hoor. Ook van smog in NY niets gemerkt.
Wij kunnen wel redelijk goed tegen de warmte. Tempo aanpassen, veel drinken en op tijd pauzeren. En soms iets in de planning omdraaien of doorschuiven, of even rusten in hotel omdat je moe bent ofzo.
Als je veel tijd hebt in NY kun je ook nog gaan zwemmen bij Coney Island. Ook allerlei attracties/kermisdingen daar. Ben er niet geweest hoor, maar als je veel tijd hebt lijkt me dat ook leuk.
Er zijn ook enkele (niet veel!) hotels met zwembad, zodat je aan het einde van de dag nog een duik kunt nemen.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door dutchie_in_boston »

Disney-Golf schreef:
14 mei 2021, 03:11
...ik ben in Amsterdam geweest en musea bezocht, in Rotterdam met een boottocht de haven gezien, in Gouda de kaasmarkt gedaan en in scheveningen in de zee gezwommen...
:lol: Voor mijn gevoel heb je dan alles al gezien en gedaan in NL en kan je de hele wereld laten weten dat je een NL-expert bent. Been there, done that.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door Disney-Golf »

dutchie_in_boston schreef:
08 aug 2021, 21:06
:lol: Voor mijn gevoel heb je dan alles al gezien en gedaan
Oh, maar ondertussen heb ik ook al Paella in Spanje en pizza in Italië gegeten!
Als je iets van die landen wil weten, vraag maar hoor! :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer