Florida voor de tweede keer?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Sandra1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2021, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Florida voor de tweede keer?

Bericht door Sandra1983 »

Twee jaar geleden zijn wij met ons gezin (twee kinderen: nu 10 en 11 jaar) in de zomervakantie voor het eerst naar Florida gegaan. We hebben de reis laten regelen door Riksja en hebben het rondje St.Pete's beach, Orlando (bezoek Animal Kingdom), Miami, Key West, Islamorada (+ snorkelexcursie, rondje Everglades met airboat, Naples, Sanibel (+dolfijnentocht) en via Tampa weer naar huis gevlogen. Het was een fantatische reis en we hebben enorm genoten. Sindsdien blijven de kinderen echter aangeven dat ze graag nog een keer terug willen naar Florida("het was echt de beste vakantie van mijn leven, mam " :D ) Mijn man en ik zijn wat sceptischer...voor ons gevoel hebben we namelijk alles al gezien. Klopt dit? Of is het de moeite waard om nogmaals naar andere plekken in Florida te gaan? Graag jullie tips/ervaringen.

Wat mij overigens een beetje tegenviel in Florida was de viezigheid in het water (alg?). Alleen bij Naples en Fort de Sotopark hebben we echt lekker kunnen zwemmen en een beetje gesnorkeld. Is dat in heel Florida zo in juli/augustus?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door mtl »

Florida is groot en heeft veel te bieden. Dus zeker de moeite waard voor een tweede bezoek. Lees eens de reisverslagen op dit forum door.
noukie7
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2019, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door noukie7 »

Als inwoner van Florida ben ik misschien wat bevooroordeeld, maar er is nog genoeg te ontdekken in Florida zo te lezen. Ik woon in Jacksonville en alleen daar is al zat te doen. Prachtige nationale parken, stranden, musea en heel veel activiteiten en markten overal. Wij wonen hier nu een paar maanden en we hebben ieder weekend wat gedaan hier in de stad of omgeving, maar we moeten nog zoveel bekijken.
De keus zijn ook prachtig, daytona erg cool om met je auto het strand op te mogen en dan heb je nog oa St. augustine, de oudste stad van de USA en andere prachtige steden... dus ik zeg doen :clap:
Sinds 1 maart 2021 woonachtig in Jacksonville, Florida
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door Disney-Golf »

Ik heb voor jullie dezelfde vraag... ik ben in Amsterdam geweest en musea bezocht, in Rotterdam met een boottocht de haven gezien, in Gouda de kaasmarkt gedaan en in scheveningen in de zee gezwommen. Is het de moeite om nog eens terug te gaan of was dit alles wat Nederland te bieden heeft? 🤷‍♂️😉😀😂 Effe serieus... 100km rond Orlando alleen heb je 100 attracties. Misschien net niet de genres die je liggen maar dan hebben we het ook enkel over “central” Florida! Doe je huiswerk, gebruik de zoekfunctie en je zal zien dat zelfs 2 vakanties niet voldoende zullen zijn... succes alvast! :thumbup:
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door Kletskous »

Onze kinderen waren de eerste keer in Florida 13 en 10 jaar en vonden het ook zo fantastisch dat ze graag terug wilden. We hebben de eerste keer ook het rondje Florida gedaan. We verbleven twee keer een aantal dagen in een villa (Cape Coral en Orlando) en de rest hotels. Vooral die villa’s vonden ze geweldig, i.c.m. dagen pret- en waterparken.

Maar, om nu eenzelfde vakantie te doen zag ik ook niet zitten. We wilden allemaal graag terug omdat we zó genoten hadden máár ik wilde ook nieuwe dingen zien.
Uiteindelijk besloten we twee jaar later terug te gaan en kwamen we tot een combinatie met New York, korte rondreis Noordoost, afsluiten in Washington en vandaar uit vliegen naar Orlando voor nog een goeie week in een fijne villa. Dit was onze indeling :

Route definitief met binnenlandse vlucht)

Dag 1: - aankomst New York
Dag 2: - New York
Dag 3: - New York
Dag 4: - New York
Dag 5: - Auto ophalen en naar Rockport
Dag 6: - bezoek heksenstadje Salem, rustdagje
Dag 7: - walvissen Tour
Dag 8: -Watkins Glen natuurpark
Dag 9 : Niagara Falls, met een overnachting in Canada
Dag 10: ochtend nog Niagara Falls en daarna reisdag naar Harrisburg
Dag 11 :- Hersey pretpark/waterpark
Dag 12: - Naar Washington
Dag 13: - Washington
Dag 14: - Washington. Avondvlucht om 18.00 uur naar Orlando
Dag 15: - Orlando
Dag 16: - Orlando
Dag 17: - Orlando
Dag 18: - Orlando
Dag 19: - Orlando
Dag 20: - Orlando
Dag 21: - Orlando
Dag 22: - Orlando
Dag 23: - terugvlucht

In Orlando vermaakten we ons met een onbeperkte pas voor Seaworld, Busch Gardens, Aquatica en Adventure Island Waterpark (weet de namen zo even niet meer precies). Shoppen uiteraard en we zijn een dag naar Clearwater geweest voor een dolfijnentocht.

Ik lees nog niets over waterparken in je bericht, dat vonden mijn kinderen heel vet. Er zijn er genoeg in Orlando.
Ook kun je nog kijken naar Kennedy Space Center (deden wij de 1e keer) en Kelly Park waar je rondobbert op banden in en natuurpark (hadden wij geen tijd voor).
Oja, en ik lees ook wel over zwemmen met manatees maar dat trok ons niet.

Kortom: Florida is heerlijk en ik sluit niet uit dat ik er nog eens terugkeer!
Oja tenslotte: een combinatie met een korte cruise naar de Bahama’s heb ik ook overwogen, ook vet!
En zo kun je er toch op meerdere manieren een andere combinatie van maken ipv een exact dezelfde reis te doen.
Succes met puzzelen!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door Trails »

Wij zijn nu bijna 10 keer in Florida geweest met kinderen vanaf 2-5 jaar tot dat ze 17-20 waren en ze vonden het elke keer weer schitterend.
Wat themaparken betreft is er al zó veel in Florida waarbij Busch Gardens één van onze favoriete was omdat het een combinatie is van pretpark en dierenpark. Ook Seaworld vinden we geweldig. Wij boekten ook regelmatig een "experience" in die parken. Erg leuk en leerzaam zo "behind the scenes".
De natuur is in Florida ook zó mooi. Niet spectaculair zoals in het zuid-westen van de VS maar desalniettemin erg mooi. We wandelen er dan ook erg graag. Voordeel van wandelen in Florida: het is er plat, dus makkelijk lopen.
Geen staat in de VS waar zo veel State Parks zijn.
Zoals hierboven al werd vermeld: ook het noord-oosten van Florida is de moeite waard en ook de Panhandle. Nog nooit zo'n mooie (en spierwitte) stranden gezien als daar.
Bekijk onze reisverslagen eens...
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door laanvdj »

Wij zijn in 1991 de eerste keer naar Fl gegaan en sindsdien bijna ieder jaar. Met een paar x een uitstapje naar het westen en noorden.
Wij proberen wel altijd iets nieuws te zien, bv een rondreis zuid oosten of eerst NY, Washington DC, Smoky Mountains, Georgia enz.
Maar altijd eindigen we in Florida om nog een weekje te relaxen. Er zijn zoveel leuke state parks, kano tochten enz. Wij hebben ons nog nooit verveeld en ik hoop in september weer te kunnen gaan.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door Tipsy_1 »

wij gaan dit jaar ook voor de vierde keer naar Florida.
En dat terwijl wij geen pretparken bezoeken en geen strand gangers zijn. 8) Wij houden daarentegen van drukke-sightseeing/outdoor vakanties. Zegt genoeg over hoeveel er te doen is in Florida. :thumbup:
Sandra1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2021, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door Sandra1983 »

Dank voor alle reacties! (Beetje laat...ik heb eindelijk ontdekt hoe ik een bericht kan opstellen).
We hebben besloten volgend jaar zomer opnieuw met de kinderen naar Florida te gaan. Het enige waar we nogmaals naartoe zullen gaan is Orlando (voor een ander park) en verder gaan we op zoek naar (voor ons) nieuwe plekken. Nog één vraag: een aantal van jullie spreekt over reisverslagen. Waar kan ik die vinden?
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door asv60 »

Reisverslagen zie je oa in de linkjes onder de berichten hierboven!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Sandra1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2021, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door Sandra1983 »

Nu zie ik het! Ik was al aan het zoeken op de beginpagina. Thanks!
Sandra1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2021, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door Sandra1983 »

Die waterparken is nog een goede tip! Daar had ik nog niet naar gekeken. Dank je!
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door markro »

Sandra1983 schreef:
22 mei 2021, 18:53
Nog één vraag: een aantal van jullie spreekt over reisverslagen. Waar kan ik die vinden?
In ieder reis-subforum vind je een "Roadbooks en reisverslagen"-topic.
Voor Florida hier: viewtopic.php?f=11&t=12011

En er is een aparte reisverslagenwebsite gekoppeld aan het forum. De link vind je bovenaan het forum.
Voor het gemak ook hier: https://reisverslagen.allesamerika.com/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door Trails »

Sandra1983 schreef:
22 mei 2021, 18:53
Nog één vraag: een aantal van jullie spreekt over reisverslagen. Waar kan ik die vinden?
Al onze reizen vind je hier:
https://www.schoutenjanssen.nl/
en alle USA reizen:
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/REIZE ... ANADA.html
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door chippie777 »

Het is voor ons alweer wat jaartjes geleden maar onze eerste gezinsvakantie naar de USA was naar Florida in 2011. We maakte het bekende rondje langs de oost kust van Florida en de Keys en sloten af in Orlando voor de Disney parken. In 2012 zijn wij nogmaals naar Florida gegaan en hebben toen de west kust van Florida bezocht en weer afgelosten in Orlando voor weer de Disney parken. Beide vakanties waren geweldig en zullen we niet snel vergeten, vooral ook omdat het onze eerste gezind vakanties naar de USA waren. Inmiddels zijn we al vaak met het gezin naar de USA geweest. Neem anders eens een kijkje op ons vakantie blog:
chippie777.wordpress.com
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door analogkid »

Wij hebben reisverslagen van zowel het noordoosten als Florida, zie voetnoot. Persoonlijk vind ik je planning voor het noordoosten wel erg gehaast. Dat wordt veel rijden in korte tijd.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door Ruud2004 »

Verdiep je ook eens in het Ocala Forest. Mooie natuur en zwemmen (vooral snorkelen) in een Florida Spring is geweldig!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Sandra1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mei 2021, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door Sandra1983 »

Vandaag al even een paar uurtjes aan het speuren geweest op internet. We weten zeker dat we een aantal dagen Orlando willen doen. We willen in ieder geval weer Animal Kingdom bezoeken (gaaf!!). Daarnaast vinden we Panhandle en Ocala Forest ook zeker de moeite waard. Hoe maak ik hier vervolgens een interessant rondje van? We willen uit en thuis drie weken weg zijn.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door Trails »

Ik weet niet of je wat aan onze route hebt:
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/Flori ... gorde.html
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Florida voor de tweede keer?

Bericht door chippie777 »

De Panhandle is zeker de moeite waard. Fort Walton Beach is erg leuk met een zandstrand waar het zand zo fijn is dat het in zandlopers wordt gebruikt. Wij maakte een rondje Florida met o.a. de Panhandle in 2012. We eindigde in Orlando in een villa met eigen zwembad, dat is echt een aanrader. Ook wij vinden Animal Kingdom het leukst van de Disnay parken, misschien omdat het ook wat kleiner overkomt dan de overige.
In ons reisverslag kun je de route vinden onder 2012.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer