Florida + cruise gezin oriënteren.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
83angel
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 jan 2016, 18:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Florida + cruise gezin oriënteren.

Bericht door 83angel »

Hoi,

Wij zijn ons aan het oriënteren om in de zomervakantie van 2023 naar Florida te gaan en af te sluiten met een Disneycruise.
We willen ruim 3 weken weg gaan.
We gaan met 2 kinderen, dan 6 en 4 jaar oud.
We zijn nu vooral aan het kijken naar de financiële kant. De route en alles gaan we volgend jaar wel wat concreter maken.
We zitten te denken aan 2-3 pretparken met rustdagen in Orlando en dan nog richting de Keys en Miami met evt Fort Myers. Wel overal een aantal nachten verblijven, zodat er voldoende rust in zit. We zijn niet van het luxe en zullen ook een aantal keren zelf gaan koken. We willen overwegend in appartementen verblijven.

Hoeveel zou ons budget ongeveer moeten zijn?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Florida + cruise gezin orienteren

Bericht door harryh »

Hallo @83angel, ik denk dat nu iets noemen voor een reis in 2023 wel heel erg natte vinger werk is. De huidige kosten voor pretparken enz. kun je in andere recente post in het Florida subforum terugvinden, check even de zoekfunctie.

Cruise: Lijkt mij geen pijl op te trekken voor 2023, ten eerste speelt vraag en aanbod, het afgelopen jaar zijn ze vrijwel allemaal geannuleerd dus reken er maar op dat de prijzen lang hoog, en veel hoger dan in 2019, zullen blijven.
Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat de prijzen blijvend omhoog zullen gaan ivm corona gerelateerde hygiëne maatregelen op cruise schepen.
83angel
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 jan 2016, 18:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Florida + cruise gezin orienteren

Bericht door 83angel »

De cruise heb ik wel al wat opgezocht. Prijzen van volgend jaar zijn wel al bekend. Komt op ongeveer 4000,- - 5000,-
Ik snap dat niks met zekerheid te zeggen is. Ik ben vooral benieuwd naar het eten drinken, huurauto en de andere excursies

Hoeveelheid parken scheelt ook met de prijs.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Florida + cruise gezin orienteren

Bericht door mtl »

Prijzen van huurauto's schijnen momenteel behoorlijk hoog te liggen. Geen idee hoe dat in 2023 is.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Florida + cruise gezin orienteren

Bericht door harryh »

83angel schreef:
09 apr 2021, 11:35
Ik ben vooral benieuwd naar het eten drinken, huurauto en de andere excursies
Heb je de zoekfunctie al geprobeerd? Die vragen worden wel vaker gesteld.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Florida + cruise gezin oriënteren.

Bericht door Kletskous »

Ik heb even globaal gekeken wat wij kwijt waren aan eten/drinken voor 4 personen (wel oudere kinderen); dit kwam voor ruim 3 weken uit op (ongerekend) ca. € 2.250,=.
Hotels met (eenvoudig) ontbijt, in de villa zelf voor ontbijt gezorgd en soms een lunch, bijna elke dag diner buiten de deur, en af en toe een keer zelf gekookt.
Dit verschilde nogal: van een keer $ 120,= in een duurder restaurant waar iedereen een gewoon gerecht nam dus geen kindermenu, en bijv. een dessert na. Of een voorgerecht gedeeld.
Maar ook heerlijk gegeten in foodcourts of bijv. Panda Express voor $ 40,= totaal.

Onze ervaring is dat je bij ketens zoals Dennys, Applebees, Chili’s voor ca. $ 60,= met 4 personen prima kunt eten.
Maar jullie kinderen zijn nog jong en zullen dus meer kindermenu’s eten of met jullie gerecht mee-eten, dat is ook weer goedkoper.

Qua pretparken, maakt het uit of je naar de Disney of Seaworld parken gaat, die laatste is goedkoper. Voor Disney zijn losse dagen in verhouding erg duur, en wordt een meerdaagse pas aangeraden. Kijk voor prijzen op bijv. American Estates, undercovertourist of andere sites (even zoeken op het forum).

Amerika is nu eenmaal prijzig. Zeker icm met een cruise en pretparktickets denk ik dat je makkelijk de 10-15 K aantikt. Je wilt misschien ook nog shoppen, want dát is vaak wel voordelig in de outlets t.o.v. prijzen hier. Maar: je geeft het geld net zo goed uit, dus ik tel dat er ook allemaal bij op. En tsja....dat is een leuk sommetje. Maar ook een onvergetelijke ervaring en verslavend !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
83angel
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 jan 2016, 18:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Florida + cruise gezin oriënteren.

Bericht door 83angel »

Ik zat zelf aan 15k te denken.

Paar jaar geleden hebben we met z’n tweetjes een rondreis gemaakt door het westen. Toen hebben we qua eten de ene keer uitgebreid uitgegeten en andere keer foodcourt. Dat beviel ons prima.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Florida + cruise gezin oriënteren.

Bericht door Disney-Golf »

15.000 is denk ik realistisch vandaag.
Voor 2023 ga je m.i. naar boven moeten gaan bijsturen.
Veel zal afhangen hoeveel Biden, als belasting op de fossiele brandstof, gaat heffen?
Je vliegtuig, auto en cruiseschip lopen nu eenmaal, op dat spul... 🤷‍♂️
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Florida + cruise gezin oriënteren.

Bericht door Loek »

Hou er rekening mee, dat de prijzen die je online ziet voor cruises er optimistisch zijn. Meestal wordt de goedkoopste hut (binnenhut, geen raam) getoond, zonder de port fees en service kosten. Uiteindelijk is het niet ongewoon dat de prijs 20% hoger uitkomt.
Gast

Re: Florida + cruise gezin oriënteren.

Bericht door Gast »

Ik zou doodsangsten uitstaan met twee kids van 4 en 6 op een cruise (kunnen ze nu/tzt al zwemmen??), maar ieder zijn ding.
Of ze blij worden van een pretpark en dat afweegt tegen de kosten moet iedereen voor zich weten, maar volgens mij is er ook niks mis met een emmertje en een schepje op een prachtig zandstrand. In ieder geval sta je dan niet met jengelende kinderen per attractie 2 uur in de blakende zon in de rij.
Wij zijn toen het nog kon met onze kleinkinderen (toen ook 5 en 6 jaar) naar een park in Florida geweest, maar dat was zonde van het geld ( en wij hadden gelukkig residential discounts). Het wass veel te warm, de rijen te lang en uiteindelijk wilden ze het liefst in het water spelen...nou daar kan ik me wel betere (en goedkopere) locaties in Florida bij voorstellen....

Bezint eer ge begint....
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Florida + cruise gezin oriënteren.

Bericht door Disney-Golf »

Terpies schreef:
30 apr 2021, 17:49
Ik zou doodsangsten uitstaan met twee kids van 4 en 6 op een cruise (kunnen ze nu/tzt al zwemmen??)
Op een zogenaamde “sea day” zit je op een dag varen van land.
Ik denk niet dat het dan uit gaat maken of je al dan niet goed kan zwemmen? :mrgreen:
Gast

Re: Florida + cruise gezin oriënteren.

Bericht door Gast »

Hahaha ja het staat er ook niet met die reden :blink:

Het ging mij er meer om dat je ze continu in de gaten moet houden, ook bij/rondom de zwembaden op de verschillende decks.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Florida + cruise gezin oriënteren.

Bericht door Disney-Golf »

Da’s juist maar dat is bij een resort hotel met veel zwembaden niet anders.
Verder volg ik je wel hoor dat kinderen zeker zo graag in het zand spelen! :thumbup:
Gast

Re: Florida + cruise gezin oriënteren.

Bericht door Gast »

Een villa in Florida met eigen zwembad (want verplicht hek om het zwembad) is voor gezinnen met jonge kinderen prima vertier. Af en toe een uitstapje naar strand of park...meer dan prima.

Wij gingen vroeger gewoon naar de camping in Frankrijk, Duitsland of Italië, in die tijd waren hotels helemaal niet leuk, want daar waren nooit zoveel andere kinderen om mee te spelen (lang voor het tijdperk van de animatie teams...ik weet het: ik word (ben) oud) .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer