10 jaar later... nieuwe roadtrip

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
brabosontheroad
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 feb 2011, 17:05

10 jaar later... nieuwe roadtrip

Bericht door brabosontheroad »

Hallo allemaal!

10 jaar geleden heb ik mijn eerste bericht geplaatst ivm een rondreis westkust, Memphis en New York. Na deze werkelijk geweldige trip zijn er 2 koters gekomen, zijn we naar Azië gereisd en binnen Europa.
In een wilde bui heb ik 2 weken geleden vliegtickets gekocht naar Florida van 27 december tot 8 januari. Er zit een optie bij om kosteloos te verzetten, dus ik heb de gok genomen (na een paar glazen wijn).

Nu ik aan het rondsnuffelen ben, ben ik me vooral de tandjes geschrokken van de prijzen van Disney en Universal. We willen naar allebei 1 dag. We houden wel van pretparken, maar ook weer niet zoveel dat we er meer dan 2 dagen aan willen spenderen.

We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen (dan 5,5 en 9 jaar). Wat is het leukste park van Disney voor deze doelgroep? En, niet onbelangrijk, wie heeft DE truc voor tickets?

En als ik dan toch bezig ben: ik heb nu allemaal annuleerbare hotels geboekt. Wanneer het meer zeker is dat we kunnen gaan, ben ik vooral ook geïnteresseerd in een leuk hotel op Miami Beach dat ook kindvriendelijk is, maar ook een fijne bar ofzo herbergt.

En restaurant tips zijn ook heel welkom!

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: 10 jaar later... nieuwe roadtrip

Bericht door asv60 »

Truc's voor goedkope Disney tickets zijn er niet echt, zeker niet voor 1 dag. Als je een meerdaags ticket koopt wordt het goedkoper per dag.
Ik denk dat Magic Kingdom het leukst is voor kinderen van die leeftijd.
Er zijn wel speciale blogs waar recensies van restaurants op staan.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: 10 jaar later... nieuwe roadtrip

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn in 2001 met onze toen 5,5 jarige zoon naar Florida geweest en zijn toen wel los gegaan v.w.b. de pretparken.
Misschien heb je wat aan ons reisverslag van toen. Toegegeven, het is inmiddels bijna 20 jaar geleden, maar wellicht haal je er toch wat uit.
http://jojos-florida-2001.blogspot.com/
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 10 jaar later... nieuwe roadtrip

Bericht door Marielleh »

Helaas ging onze reis naar Florida afgelopen jaar niet door.
Onder andere wegens de prijzen van Disney was ons voornemen een combikaart voor SeaWorld en Bush Gardens te nemen en naar Legoland te gaan. Omdat wij een enorme waterrad hebben (maar dat zijn ze volgens mij allemaal op die leeftijd :wink: ) wilden we ook de bijbehorende waterparken bezoeken.
Qua Legoland hebben we wel enige “ervaring”, we waren er in Maleisie en vonden het geweldig. Wij vonden het, op deze leeftijd (onze zoon was afgelopen jaar ook negen) fijner om div (water)parken te kunnen bezoeken ipv voor dat geld veel minder tijd in Disney.
Maar dat is uiteraard ook een persoonlijke overweging, als je echt perse Disney wilt moet je sowieso flink in de buidel tasten.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
brabosontheroad
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 feb 2011, 17:05

Re: 10 jaar later... nieuwe roadtrip

Bericht door brabosontheroad »

Dankjulliewel!

Ik ga eens verder snuffelen. Ik hoor rechts van me toch echt de wens voor zowel Universal als Disney. Ik ga het faillissement maar aan denk ik.

Mocht iemand interesse hebben over de kosten tot nog toe:

Tickets 4 pers.: 1460
Hotels: 1248 (ik kreeg vooral een hartverzakking van de dagen voor- en tijdens oud en nieuw...)
Auto: 515

Alles annuleerbaar, op tickets na. Die mogen we kosteloos verzetten.

Totaal: 3223 euro, niet slecht toch?

Dan komt er nog wel een euro of 900 bij aan toegangskaartjes Disney en Universal natuurlijk.

Mbt restaurantmogelijkheden zijn er inderdaad topics. Ik ben alleen vooral op zoek naar leuke restaurants die ook voor kinderen leuk zijn. Ze zijn gewend om ergens te eten en kunnen zich vrij redelijk gedragen.
Mocht er iemand tips hebben...
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: 10 jaar later... nieuwe roadtrip

Bericht door ADE01 »

Er zijn geen trucs voor entree kaarten meer. Ze hebben zelfs nu de prijzen niet laten zakken terwijl er geen shows, parades en vuurwerk is. Er zijn ook amper nog seizoenen (de 2-3 jaar pre-covid), het is druk of enorm druk. Zelfs nu met COVID hanteren ze een maximum capaciteit per park en zitten regelmatig volgeboekt. Na 2/3 Januari is het waarschijnlijk reguliere drukte, daar voor is het enorm druk, dus het beste de parken aan het eind van je trip doen. De enige "truc" is meerdere dagen bij 1 van de parken, dan wordt het relatief goedkoper.

Wat betreft welk park, ik zou Magic Kingdom of Animal Kingdom kiezen. Hollywood heeft de nieuwe gedeeltes van Star Wars & Toy Story, dat kan nog interessant zijn. Epcot is wat meer voor volwassenen en ook enorm onder constructie.
brabosontheroad
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 feb 2011, 17:05

Re: 10 jaar later... nieuwe roadtrip

Bericht door brabosontheroad »

Dankjewel! We gaan het inderdaad op het einde van de trip plannen. Goeie tip!
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 10 jaar later... nieuwe roadtrip

Bericht door Kletskous »

In Miami zaten wij in hotel San Juan Miami South Beach.
Is ons goed bevallen. kamers zijn niet supergroot maar netjes.
Het ligt de straat achter Ocean Drive, dus de straat oversteken en dan ietsje rechtdoor lopen en dan ben je er, en dus ook bij het strand.
Je kunt er valid parking doen, maar hebben wij niet gedaan. Op 5 minuten lopen zit een garage voor $ 16.00 p.d. Was tip van de receptioniste, die daar érg vriendelijk en behulpzaam waren. Om de hoek ligt Lincoln Rd, met gezellige winkeltjes en heel veel restaurantjes.
Wij dachten geen ontbijt te hebben maar ze bieden summier iets aan. Denk aan mini croissantjes met boter/jam, allerlei zoetige broodjes, mini yoghurtjes, koffie/thee/jus en in de lobby staat altijd gratis water en icetea.
Er is geen restaurant aanwezig. Dus het ontbijt wordt ook neergezet in de lobby en daar kun je het dan opeten bij de zitjes, of meenemen naar je kamer. Ergens beetje jammer, maar ach wij vonden het niet zo erg. Je hebt dan toch gratis iets gegeten en uitgebreid lunchen doen we erna wel weer. Dus al met al vonden wij het een prima hotel, niets mis mee!

Qua pretparken vonden wij het ook lastig. En vooral ook erg duur, die Disney parken. Mijn hemel, dat is gewoon niet grappig vind ik. En zeker losse dagen zijn heel duur, zoals anderen ook al zeggen. Een meerdaagse Disney pas is onderaan de streep goedkoper, maar wél ineens een flink (!) bedrag.
En je wil nog zoveel zien en doen, dus je moet misschien ook ergens keuzes maken.
Onze jongens (de 1e keer waren ze 10 en 13) hebben we mee laten kijken naar de parken onderling. En laat ze filmpjes bekijken. Zij vonden een achtbaan = een achtbaan en kozen daarom voor Busch Gardens. We hebben dus een meerdaagse pas gekocht zodat we ook nog naar Seaworld, Acquatica konden. Die pas kost nu rond de 150,= p.p. geloof ik. En dan kun je 14 dg onbeperkt en met parkeren.
Mijn jongste geniet van dieren dus hij vond de shows in Seaworld heel leuk.
En eerlijk: ze waren weg van BG; zulke vette achtbanen.
Later zijn we nog naar Disney Parijs geweest en het jaar erop weer naar Florida. En wat denk je: ze wilden weer terug naar diezelfde parken, ook omdat er weer nieuwe achtbanen bij waren gekomen.
En ik heb waterratten, dus ook de dagen in de waterparken waren een dikke hit. En het onbeperkt in/uit gaan en gratis parkeren vonden we ook fijn.

Moeilijk hè, keuzes maken :wink: !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: 10 jaar later... nieuwe roadtrip

Bericht door analogkid »

Wij zijn inmiddels 4 keer naar florida geweest en spreek dus wel een beetje uit ervaring. VOor kinderen in jullie leeftijd is Disney geschikter dan Universal. Dat is meer gericht op tieners. Als je dan toch je geld uitgeeft, zou ik eerder voor meerdere Disney parken kiezen dan voor Disney en Universal.

De vliegtickets en auto zijn een mooie prijs! Voor het geld van de hotels kun je ook 2 weken een villa huren. Dan heb je een eigen zwembad en meer vrijheid. Is voor de kinderen wellicht ook leuker. Of een combi van een week hotels (ivm rondreis) en een week een villa.

In Miami zaten we in het Dorchester Hotel. Een prima hotel op een mooie locatie.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
brabosontheroad
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 feb 2011, 17:05

Re: 10 jaar later... nieuwe roadtrip

Bericht door brabosontheroad »

Inderdaad, een week een villa is ook nog een optie. Ik ga daar ook maar eens over nadenken. Heel erg bedankt voor de tips mensen!!
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 10 jaar later... nieuwe roadtrip

Bericht door Kletskous »

Zeker een villa doen!
Vonden onze kinderen gewéldig en was een van de reden (i.c.m. het lekkere eten in USA en pretparken) dat zij graag terugwilden naar Florida.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer