Reis Jebus4life: november 2021 - 3 weken Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 apr 2019, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Jebus4life: november 2021 - 3 weken Florida.

Bericht door Jebus4life »

Hoi iedereen,

Zoals iedereen proberen wij op de 1 of andere manier vakantieplannen te maken in deze vervelende periode. ^^
Gezien dit voorjaar duidelijk geen optie is (en mijn vriendin en ik in september/oktober niet op vakantie kunnen ivm werk) zijn we aan het kijken naar november/ december (specifiek 12 november - 4 december).

Tweede punt is dan: Waar? We zouden graag "zeker" kunnen gaan (hoewel voorlopig niets nog zeker is), gezien de vaccinatiesnelheid lijkt de VS veruit de meest waarschijnlijke kandidaat. Enja, als je dan een beetje goed weer wilt, kom je dan al snel bij Florida terecht. 8)

Gezien ik écht geen idee had wat er te doen valt in Florida, ben ik online wat gaan opzoeken (zowel via google & hier op het forum) en heb voorlopig het volgende als ruwe draft:

Afbeelding

Paar opmerkingen.
1. Deze richting (ipv omgekeerd) gekozen omdat het makkelijker lijkt Thanksgiving te plannen (kunnen we, indien het weer goed is, voor een dagje strand opteren, gezien er weinig/niets open zal zijn (het is onze tweede keer in de US, dus geen ervaring met Thanksgiving).
2. Het zou leuk zijn een NBA en/of NFL wedstrijd te kunnen meepikken. Gezien die schema's nog niet bekend zijn, zal dat een kwestie van geluk zijn? Enige wat ik kan veranderen is zorgen dat ik een dagje eerder in de omgeving van Tampa ben, mocht dat net zo uitkomen.
3. St Augustine ligt wat ver uit de route, maar schijnt echt wel de moeite zijn. Moet ik ergens anders een dag schrappen om hier in de omgeving nog iets anders mee te pikken?
4. Ik vermoed nog de Keys/Everglades om te wisselen qua dagen. Dat is wat meer kilometers rijden, maar liever iets meer rust in een NP lijkt me.

Wat vinden de kenners van mijn eerste draft? Moet ik meer tijd uittrekken op bepaalde plekken, of ben ik te lang op andere plaatsen?
- 2 dagen Miami lijkt ideaal.
- Orlando zouden we dus een dag of 2 Disney en 1 dag Silver Springs doen, die vierde dag ben ik nog niet 100% over uit, maar er is genoeg te doen in de omgeving lijkt me).
- Tampa area lijken 2 dagen me ook voldoende. Maar omdat Fort Myers/Naples ideaal lijken om er (bij goed weer) een stranddag van te maken, heb ik het voorlopig zo staan.
- 3 dagen Everglades omdat we graag wat willen gaan hiken.
- 3 dagen Keys lees ik overal als vrij standaard omdat je wel wat kilometers doet.

Alternatief overwegen we ook om er 2 weken Florida van de maken + 1 week New York (en dan Orlando en Tampa area te laten vallen).
Je hoort, we zijn er absoluut nog niet over uit, dus alle tips zijn welkom!
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: November 2021 - 3 weken Florida

Bericht door Visser »

Ik zelf snap eerlijk gezegd niet dat iemand uit NL naar Florida gaat. Het is druk, vlak, groen. Beetje net als..... de crime rate is hoog en als er iets geks gebeurt in de VS is het gegarandeert FL. https://www.miamiherald.com/news/weird/

Ben er heel vaak geweest. 2 van de 3 keer als je de intestate 75 pakt zie je een ongeluk binnen 15 mile van de GA FL stateline. He enige goede vond ik de cafe con letches in de buurt van Miami waar alle cubanen wonen en werken, maar daar zie je geen toeristen..... :D

In Arizona is het ook altijd zomer, aparte natuur. En buiten de 2 steden heel rustig.
.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: November 2021 - 3 weken Florida

Bericht door Tipsy_1 »

Niet mee eens.
Florida is gewoon anders dan bvb the SW of Mid west.
Er is zo enorm veel wildlife - dat maakt het uniek en toch heel anders dan Nederland!
Wij hebben al drie Florida trips achter de rug en er komen er zeker nog.
De Keys en Miami zijn niet mijn favorieten. De Everglades, het "midden' en "noorden" (Panhandle) van Florida vind ik wel geweldig.

Wij hebben vorig jaar met Thanksgiving twee weken op een uurtje rijden ten O van Orlando verbleven. Was top.
Met thanksgiving valt het wel mee qua "open" hoor. gewoon even op voorhand checken. Met kerst is er meer dicht.
Natuurparken zijn normaal gezien wel open en iets te eten vinden is ook echt geen problee,.
Ik denk dat wij op Thxgiving in November 2020 de Apotka wildlife drive bij Orlando gedaan hebben.

Als je in november/december gaat sla dan zeker Blue Springs SP in de gaten - hou hun website in de gaten, na wat koudere dagen zitten er honderden manatee's.
Ook Manatee Spring SP vond ik leuk.
Kayakken in Silver Spring SP (met shuttle terug) was echt een topper!!!!
Verder natuurlijk de vele natuur en state parks rondom Orlando - puur genieten van de mooie natuur en het vele wildlife.
Qua kust vind ik ook de oostkust ter hoogte van Cape Canaveral zeer de moeite (naast natuurlijk bvb Naples en Clearwater aan de west zijde).
De everglades heb je al op je radar zie ik.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: November 2021 - 3 weken Florida

Bericht door Tipsy_1 »

Oh, kijk ook vooral in de sticky (topic) "beyond the themeparks".
Dit is voor ons de bijbel als het aankomst op het plannen van Florida reizen!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: November 2021 - 3 weken Florida

Bericht door jojostravelusa »

November is een heerlijke tijd daar. Niet druk en heerlijk weer. Wij zijn er geweest toen we 12.5 jaar getrouwd waren. Ons reisverslag kun je lezen op
http://jojos-florida-2001.blogspot.com/ ... iding.html
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Jebus4life: november 2021 - 3 weken Florida.

Bericht door Trails »

Ook wij vinden Florida geweldig. Niet spectaculair en zeker in bepaalde gebieden heel druk. Je kunt er overal schitterend wandelen.
Dit is DE site voor wandelen in Florida: https://floridahikes.com/

Wat hierboven ook werd genoemd: het zuiden van Arizona. We hadden 4 weken in maart van 2017 een huis gehuurd aan de buitenkant van Tucson. Zo zeg, wat is het daar mooi en die 4 weken waren veel te kort om alles te doen/zien wat op ons lijstje stond.

Voorlopig willen wij niet meer naar de VS maar als we weer gaan dan wordt het of weer 4 weken in maart naar Tucson of toch weer naar Florida.

Er staat genoeg op onze website (zie handtekening).
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: November 2021 - 3 weken Florida

Bericht door harryh »

Visser schreef:
18 mar 2021, 14:38
Ik zelf snap eerlijk gezegd niet dat iemand uit NL naar Florida gaat. Het is druk, vlak, groen. Beetje net als.....
Echt niet mee eens, net als de andere posters hier. Maar iedereen moet vooral daar naar toe gaan waar hij/zij het prettig vindt @Visser ;)
Zie ook alle verhalen en reizen hier over Florida. Wij zijn er al een keer of 8 geweest en dat gaat nog veel vaker gebeuren. Nergens anders heb je zo'n combinatie van natuur, vermaak, avontuur, klimaat, rust, parken, korte rij afstanden, zee, snorkelen enz als in Florida en zo veel afwisseling.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Jebus4life: november 2021 - 3 weken Florida.

Bericht door Visser »

Iedereen moet zelf weten waar ze heen gaan of wat iemand met zijn leven doet.
Maar ik heb de indruk dat heel veel Nederlanders, of toeristen, naar Florida gaan. Nog maar niet gesproken over alle oldtimers die met slagschepen rondrijden zonder rij bewijs ... Want ze komen niet door de keuring en de politie controleert dat niet echt. Zij zijn ook inkomsten. Mijn vrouw heeft er jaren gewoond, in een stadje waar de gemiddelde leeftijd ruim 80 was ... Die mensen kijken echt niet links of rechts als ze vanaf een parkeerterrein de weg op draaien. :D
Over de natuur. Heel veel insecten, niet voor niets heeft ieder zwembad een gaas er omheen en overheen.
Heb weleens het idee dat veel mensen nooit naar AZ of NM gaan bv. Onbekend maakt onbemind. En daar zijn vrijwel geen insecten.
Maar nogmaals, doe wat je wilt, ik probeer te laten zien dat er meer is dan Disneyland.
image.png
image.png (150.73 KiB) 3532 keer bekeken
.
Bianca B
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Jebus4life: november 2021 - 3 weken Florida.

Bericht door Bianca B »

Inderdaad, niet mee eens. Wij vonden Florida ook geweldig en totaal anders dan andere plekken in Amerika.
Als jullie toch Orlando en Space Center willen bezoeken waarom niet eerst naar Orlando vliegen en dan vanaf Miami naar huis ? Wij zijn in januari 2017 in Florida geweest, met Tui gevlogen en konden onze reis in Orlando starten en in Miami eindigen. Everglades , Daytona en Kennedy Space Center hebben indruk gemaakt op ons. Een tweede bezoek stond gepland voor januari 2021 maar helaas....
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Jebus4life: november 2021 - 3 weken Florida.

Bericht door Tipsy_1 »

En van die vele insecten zal de TS vast geen last hebben in de periode dat ze plannen te gaan. 8)
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Jebus4life: november 2021 - 3 weken Florida.

Bericht door Trails »

Visser schreef:
18 mar 2021, 17:27
Heb weleens t idee dat veel mensen nooit naar AZ of NM gaan bv. Onbekend maakt onbemind.
Dat idee heb ik ook. Maar dat vinden wij niet zo heel erg. Blijft het daar lekker rustig als wij weer naar Tucson gaan. Daar barst het in de wintermaanden overigens ook van de "snowbirds".
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis Jebus4life: november 2021 - 3 weken Florida.

Bericht door ADE01 »

Maar nogmaals, doe wat je wilt, probeer te laten zien dat er meer is dan Dinsney land.
Dat is juist Florida, veel variatie op een relatief kleine ruimte. Naast Disney nog tig parken, zee en oceaan strand, natuurparken met veel wildlife, grote en kleine steden, enzovoorts. Er komen jaarlijks 130 miljoen mensen naar Florida om vakantie te vieren (pre covid).

Verder genoeg te doen in en rond Orlando, Circle B Bar is echt een top natuur park ongeveer 30 minuten buiten Orlando. Variatie en veel wildlife.

Mocht je de NBA missen in Orlando kun je ook kijken voor tickets voor de Solar Bears, dat is ijshockey in een lagere league in hetzelfde stadion als de Orlando Magic. Het is geen Tampa Bay Lightning maar alsnog een leuke ervaring en tickets zijn betaalbaar.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Jebus4life: november 2021 - 3 weken Florida.

Bericht door Tipsy_1 »

Visser schreef:
18 mar 2021, 17:27
Heb weleens t idee dat veel mensen nooit naar AZ of NM gaan bv. Onbekend maakt onbemind.
:lol: Nou wij gaan in april naar AZ en NM - en in november waren we nog in Florida hoor.
AZ kan je toch niet onbemind noemen, met attracties als de Grand Canyon en Sedona (allebei enorm druk).
Je kan AZ en NM niet vergelijken met Florida, dat is gewoon een totaal andere vakantie. Allebei heerlijk!
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Jebus4life: november 2021 - 3 weken Florida.

Bericht door Visser »

Vraag eens aan de gemiddelde nederlander in welke staat de Grand Canyon is.....
Nee, je kunt het totaal niet vergelijken. Maar sta er altijd van versteld dat de ruime meerderheid niet verder dan Florida of NYC komt. Hier op dit forum niet zo, maar veel dus wel.

Maar ik mag geeen reclame voor AZ maken van Trails :D :wink: Heb er 7 jaar gewoond, de rest in Indiana, waar geen toerist naartoe gaat....
.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis Jebus4life: november 2021 - 3 weken Florida.

Bericht door mtl »

Dat geldt toch voor veel landen in de wereld? Toeristen die alleen de toeristische hotspots bezoeken. Elk land heeft wel regio's die de moeite waard zijn maar overgeslagen worden door internationale toeristen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Jebus4life: november 2021 - 3 weken Florida.

Bericht door harryh »

@Visser Je gaat wel erg :offtopic: intussen...
De TS wil naar FL en vraagt om tips, moet dit nu zo'n discussie worden? Ik denk dat dat in het FL topic niet thuis hoort.

Ik ben intussen wel een keer of 8 in AZ, UT, NM, CO enz enz geweest en dat vind ik ook mooi, maar da's toch geen reden om niet naar FL te gaan? Dat jij er weinig aan vindt begrijpen we nu wel ;)
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Jebus4life: november 2021 - 3 weken Florida.

Bericht door Visser »

Okay.
.
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Jebus4life: november 2021 - 3 weken Florida.

Bericht door iLoveStedentrips »

Mooie reis, Florida is heel anders ja maar wat mij betreft heerlijk!

Qua route toch even goed bedenken of je de Everglades en de Keys wil omdraaien. In het westen is Everglades City leuk met bootjes. Het is hier qua natuur anders dan in het oosten van de Everglades.

Rij zeker over de Hwy 41 en niet de I75 omhakt te maken. Langs de Hwy 41 krijg je zeker al voldoende moeras gevoel. Langs deze weg even uitstappen bij Kirby Storter Roadside Park en rij de Loop Road.

De noordelijke ingang van de Everglades bij Shark Valley vond ik niet heel interessant. Een lange weg naar een uitkijktoren. De shuttlebus en de huurfietsen vond ik erg duur. De wandelingen in de buurt zijn kort en niet heel bijzonder. Je kan erin gaan en je kaartje wel bewaren natuurlijk voor de westelijke ingang, is namelijk 7 dagen geldig.

Langs de Hwy 41 zitten ook veel Airboats maar die kan je ook bij de oostelijke ingang vinden.

Je kan omdraaien maar dan heb je een lange drukke dag. Als je The Keys en Everglades gaat omdraaien dan ga je niet meer terug rijden voor alles langs Hwy 41.

Waar wil je overnachten op de Keys? Wij hadden een huisje op Islamorada en van daaruit Key West bezocht. Ik wilde sowieso wat lager op de Keys overnachten omdat gevoelsmatig de sfeer steeds meer "Keys" wordt.

Wat betreft Disney is onze smaak hetzelfde! Wij hebben beide één dag bezocht. Geen Fast Pass genomen, maar later spijt ondanks de hogere kosten. We hebben 1 dag voornamelijk in de rij gestaan waardoor ik liever meer had betaald.

Misschien verzin ik nog meer later :mrgreen:
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Jebus4life: november 2021 - 3 weken Florida.

Bericht door iLoveStedentrips »

Nog een kleine tip, hou dezen de gaten:
https://www.space.com/32286-space-calendar.html

Nov. 17: A SpaceX Falcon 9 rocket will launch the NASA's Imaging X-ray Polarimetry Explorer (IXPE) from Launch Complex 39A at NASA's Kennedy Space Center in Florida.

Zou ik "even" voor heen en weer rijden naar het strand van Playalinda Beach bij KSC. Misschien lukt het maar een lancering hangt van veel verschillende dingen af natuurlijk. Maar het zou een unieke ervaring zijn!
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Jebus4life: november 2021 - 3 weken Florida.

Bericht door jojostravelusa »

Wij vinden Florida inderdaad ook plat en kaal, maar we hebben het noordelijke deel niet gezien, dus daar kunnen we niks zinnigs over zeggen. Behalve dat het voor over een x-aantal jaar op de planning staat in combinatie met de Deep South. Als je het combineert met wat afwisselende landschappen, dan kun je er best wat uithalen. En als je naar pretparken wilt zit je top.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer