Reis Jebus4life: november 2021 - 3 weken Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 apr 2019, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Jebus4life: november 2021 - 3 weken Florida.

Bericht door Jebus4life »

Ik wil iedereen hier nog eens bedanken voor de tips en feedback.
De planning is nog niet helemaal rond, maar begint vorm te krijgen.

Het wordt met zekerheid een tripje 12 november tem 3 december (tickets retour Miami zijn geboekt).

Afbeelding

Eerste helft van de trip is inmiddels vrij concreet:
- 1 weekend om Miami te verkennen lijkt me voldoende lijkt me voldoende.
- Dan vertrekken richting Orlando, vermoedelijk nemen we rustig de tijd en gaan we via Butterfly World en Palm beach, meer dan genoeg te doen onderweg :)
- Dan een dag of 5 in/rond Orlando (met enkel St Augustine als verdere day-trip). Ik heb bewust 4 van de 5 dagen iets gepland, de vijfde laat ik open om te zien waar we zin in hebben. Vermoedelijk gaan we de pretparken links laten liggen, maar dat zien we dus nog wel.

Dat is vrijwel zeker; maar het tweede deel staat absoluut nog niet vast...
- Momenteel heb ik nog altijd 4 dagen in de Tampa area staan om Tampa/St Pete/Sarasota te bezoeken. Kan zijn dat ik dat met 1 of 2 dagen ga verminderen en dat we iets noordoost- of westelijker gaan voor een paar dagen (indien dat noord-oost is herschik ik ook St-Augustine natuurlijk).
-Anyhow, Thanksgiving & de dag erna heb ik bewust in Naples gezet (daar heb ik voorlopig ook al iets geboekt). Zoals eerder gezegd, mochten we echt niets te doen vinden door Thanksgiving worden dat gewoon 2 relax dagen aan het strand (als het weer het toelaat natuurlijk).
- Dan 3 dagen de Everglades. Ik vind naar mijn gevoel weinig goede info online over hikes of fietsen. Dus hier ga ik echt nog wat dieper moeten graven. Voorkeur lijkt me aan de oostelijke kant te zitten, dus dan zou ik waarschijnlijk eerder rond homestead verblijven (1 dagen gaan we uiteraard ook een airboat tour doen).
- Laatste 3 dagen was ik eigenlijk van plan om richting de Keys te gaan, maar we voelen het beiden niet echt. Ik heb ook van een vriend die 2 jaar geleden Florida gedaan heeft (wel maar 10 dagen) gehoord dat hij de Keys vond tegenvallen. Ik overweeg dus om vanuit Miami een paar dagen naar de Bahamas te gaan (ik lees dat dit populair (aan het worden) is, en lijkt me ook wel een leuke afwisseling.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis Jebus4life: november 2021 - 3 weken Florida.

Bericht door ADE01 »

Van de 4/5 dagen Orlando ben je 3 dagen (ver) buiten Orlando. Let dus goed op de locatie voor je verblijf, ik zou zo ver mogelijk noord iets uitkiezen ipv het zuidelijke gedeelte rond Disney waar meer hotels e.d. zijn. Dat hele stuk I4 van Orlando tot aan Championsgate is geen pretje en staat vaak vast op verschillende plekken in beide richtingen en regelmatig buiten de spits.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Jebus4life: november 2021 - 3 weken Florida.

Bericht door Tantelotje »

Ik ben zeker geen expert voor een Florida verblijf, maar my two cents:

Voor wat betreft je verblijf rondom de Everglades is een overnachting in Everglades City misschien ook leuk. Wij vinden het een leuk sfeertje, alhoewel het een gehucht van niks is. Wij hebben eens overnachtin het Ivey House en eens bij Captain Pips. Als ik moest kiezen ging ik met afstand terug naar de eerste. Vanuit Everglades City kun je een airboat tour maken met Captain Jack, en prima eten bij Island Cafe. Maar die airboat tours kun je ook vanaf andere plaatsen maken.

Verder het echte hiken ben ik niet zo tegengekomen in de Everglades, maar ik ben geen expert daar. Er zijn wel wat leuke korte routes uitgezet bij de verschillende visitor centers. De Anhinga Trail vanuit het Ernest P. Coe VC is een leuke en levert zeker veel wildlife op.
Als je wilt fietsen kun je dit bij het Shark valley VC doen. Wij deden dit in 2014. Best leuk, maar houd er rekening mee dat het erg warm kan zijn met hoge luchtvochtigheid, alhoewel dat in november/december anders zal zijn dan in september.

Nog een algemene tip: zet je route in een van - naar format. Want ben je van plan om op zaterdag naar Tampa te rijden of op zondag? In eerste geval is dit dus geen vrij te besteden dag rondom Orlando. In het laatste geval heb je dus niet de (hele) zondag bij Tampa. Etc. Nu zijn de reisdagen niet heel duidelijk. En ondanks dat het in Florida nooit hele lange afstanden lijken, ben je zomaar toch meer tijd kwijt dan verwacht.

Mocht je nog een leuk pretpark/dierentuin willen bezoeken dan kan ik Tampa Busch Gardens van harte aanbevelen. Ook leuk als je niet zo'n fan bent van achtbanen.

Veel plezier met voorbereiden!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer