2e huis kopen in Orlando

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door ADE01 »

Nee we zijn niet binnen geweest, enkel doorheen gereden, voor wonen is het niet te doen tenzij je misschien met pensioen bent (geen garage, weinig parkeerplekken, geen post, huizen enorm dicht op elkaar, altijd (feestende) vakantiegangers, enz). Vrienden van ons zijn er gaan kijken maar hebben gekocht op het resort van het Omni hotel in Championsgate waar Lennar de bouwer is. Daar is de HoA nog hoger maar kun je gebruik maken van de golfbanen, en is de aanschafprijs een stuk gunstiger voor veel meer woonruimte. Qua HoA vind ik het nog wel meevallen als je ziet wat je er voor terug krijgt, kabel tv, internet, tuin onderhoud, pest control, de faciliteiten enz. En ik neem aan dat je ook gebruik mag maken van het grote zwembad achter het grote resort gebouw, dat is prachtig. Wat mij wel vervelend lijkt op zo'n resort is dat je geen controle hebt over de HoA.

Kun je er uberhaupt winst op maken overigens? Aankoop prijs is enorm hoog en je kunt enkel verhuren via 2 geselecteerde partners, anders kunnen je gasten geen gebruik maken van de faciliteiten.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door Disney-Golf »

ADE01 schreef:
08 mar 2021, 16:02
Kun je er uberhaupt winst op maken overigens? Aankoop prijs is enorm hoog en je kunt enkel verhuren via 2 geselecteerde partners, anders kunnen je gasten geen gebruik maken van de faciliteiten.
Ik blijf erbij, wil je een zorgeloze vakantie maar toch profiteren van de huizenmarkt?
Koop een huis en verhuur het long term met contracten van een jaar.
Met die opbrengst kan je een luxe suite betalen met butler service! :D
Anders dan in Nederland is een contract van één jaar hier echt wel een contract van één jaar.
De 366e dag ben je ofwel van je huurder af of wel heb je (gewoonlijk) een verlenging van alweer één jaar.
Mensen die nog werken en max 1 à 2 maanden vakantie hebben om naar hier te kunnen komen kijken elke keer weer tegen kleine herstellingen aan en worden geconfronteerd met beschadigingen, dat is nu éénmaal zo bij verhuringen.
De ene eigenaar kan het hebben, bij mij werkte het frustrerend! :cry:
Eindelijk vakantie en dan kan je een paar van je zuurverdiende vakantie dagen gaan klussen of het door iemand laten doen maar dat knaagt dan weer aan je verhuur rendement... :roll:
En tegen dat ze voor langere periode, max 180 dagen, naar hier kunnen is de woning zo afgeleefd dat ze ofwel helemaal gerenoveerd moet worden of anders verkopen ze en kopen ze iets nieuwer.
Of zijn de kleinkinderen nog te klein zodat oma en opa liever dichter bij huis zitten dan voor langere periodes naar Florida te komen? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door Coyote »

mtl schreef:
08 mar 2021, 09:05
@Disney-Golf Dit topic trekt inderdaad spammers aan.
Ik heb het bericht gisteren al aangemeld als spam maar nog geen (re)actie gezien.

Het wordt mij allemaal iets te rooskleurig voorgesteld...

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door MattRob »

ADE01 schreef:
08 mar 2021, 13:42
Over smaak valt te twisten, ik vind Margaritaville vooral enorm duur. Bijna het dubbele van vergelijkbare woningen in de directe omgeving. Het is wel een mooi gebied aan het worden, we gaan regelmatig eten afhalen bij 1 van de restaurants op de Sunset walk (?). Daar hebben ze nu al live muziek, het zal er vast gezellig worden nadat corona weg is.
Wij vonden het ook vooral duur ... Zijn er ook twee keer gaan kijken en gesprek gehad, maar goed, ik kan me wel voorstellen dat het veel toeristen gaat trekken die er hoge huurprijzen voor betalen. Locatie is ook niet verkeerd. Zo hebben wij er ook naar gekeken. Maar goed, veel geld, en geen eigen zwembad ... Daarom hebben wij toch maar in Zeeland geïnvesteerd :mrgreen: :mrgreen: !!
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door MattRob »

Is inderdaad wel heel positief verhaal (en lang ook), maar ik moet toegeven dat mijn ervaringen met Ron Biegelaar heel vergelijkbaar zijn, en ook van anderen gehoord heb. Dus het kan blijkbaar allemaal wel op deze manier. Wat ik hier wel bijzonder vind, is dat het om twee personen gaat, die positief verhaal schrijven, die nieuw op het forum zijn en dit hun enige bericht is ... Dat vind ik wel wat erg toevallig ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
zergum
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 jan 2009, 23:46

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door zergum »

Heey allemaal,

Erg leuk topic! Zeker omdat wij ook de droom hebben om een aankoop te doen (als we later groot zijn :wink: )

Waar ik als leek erg nieuwsgierig naar ben is hoe de financiering in zijn werk gaat.
Zou iemand daar meer over kunnen/ willen vertellen?

Ik weet dat een hypotheek vanuit NL haast onmogelijk, zo niet onmogelijk is voor de aankoop van een 2e huis. Betekend dat dan dat een 2e huis volledig vanuit spaargeld gefinancierd zal moeten worden? Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Gr,
Bart
CLaudiaCM
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2021, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door CLaudiaCM »

Beste Bart,

Het is mogelijk we hebben onze woning aangeschaft met een financiering in Florida.
Het werkt in Florida heel anders dan in Nederland met veel papierwerk en vertalingen van je gegevens vanuit Nederland de makelaar kan je op weg helpen, hou wel in de gaten dat je een flinke aanbetaling moet doen wij hebben de helft aanbetaald.

groetjes Claudia
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door asv60 »

En is de rente hoger dan wat Amerikanen betalen?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
rdammertje
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2021, 16:00
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door rdammertje »

Even er tussen uit geweest maar leuk om te zien dat het nog doorloopt :-)
Wij zijn er inmiddels achter dat een hypotheek in Nederland echt geen optie is en het dus of:
Met eigen geld moet
of
Een oplossing in Florida

De Second home beurs blijft bij ons in de agenda staan om hier informatie te krijgen.
Dat Buffet park Margaritha Ville stond ik voor ingeschreven met de opening en de eerste mailings een aantal jaar geleden, 2016 heb ik nog mailtjes van :D Hier ben ik al snel afgehaakt om het concept indertijd. Ik kreeg hier meer een het vermoeden van die timeshare praktijken waar je uitgeknepen werd. Bij dit soort concepten worden de bedenkers er altijd beter van en de deelnemers proberen de schade te beperken. Maar hopelijk heb ik het helemaal mis en lachen de mensen die hier aan mee doen me helemaal uit.
Zoals ik al aangaf is het voor ons belangrijk om een plekje te vinden voor ons gezin en later misschien wat intensiever gebruik. Winst en commerciële constructies is niet ons doel. Als we in de zomervakantie 'gratis' in ons huis kunnen verblijven vind ik het al best. En als de pensioenleeftijd in de buurt komt wat vaker langs om van de senior discounts gebruik te maken. We blijven kijken hoe we het voor elkaar gaan krijgen. Helaas zijn wij niet de doelgroep die even een zakje leeg klopt en het cash neerlegt. We moeten het echt van een hypotheek hebben. En lukt dit niet blijft het zo vaak mogelijk huren :clap:

En misbruik vooral mijn topic om jullie ervaringen, vragen en avonturen te delen. Leuk om te lezen dat meer mensen er mee bezig zijn en op welke manier.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door Kletskous »

Leuk om te volgen dit.

Wij dromen er af en toe ook van, een eigen villa in Florida. Want oh, wat voelden wij ons thuis daar. Of het dan omgeving Orlando of meer richting Cape Coral of Clearwater zou zijn, geen idee.

En is het financieel wel voor ons weggelegd ??
We fantaseerden al: ons huis is over enkele jaren zo goed als afgelost en heeft wel wat overwaarde.
Zouden we het aandurven dan ons eigen huis te verkopen en daarmee een woning in Florida te financieren? Voorlopig zijn we nog niet met pensioen, dus zou het vooral in vakanties van de villa genieten zijn. En misschien tussentijds verhuren? Al lijkt het me ook frustratie opleveren, want iemand ook al zei. Je kunt uiteraard een goed management hebben, maar anderen (lees: huurders) gaan niet met jouw spullen om zoals je dat zelf wel doet. Maar ja, de villa dan grotendeels leeg laten staan is ook weer zonde natuurlijk.
En de kinderen zijn dan wellicht de deur uit, dus zouden we in Nederland een recreatiewoning cq chalet kunnen kopen die groot genoeg is voor met zijn tweeën (maar waar de kinderen/kleinkinderen tzt wel fatsoenlijk op bezoek kunnen komen). En als we dan met pensioen zijn bijvoorbeeld afwisselend enkele maanden in Florida en dan weer in Nederland vertoeven.
Ach...wat een dromen....maar het blijft wel hangen...
Moeilijk hoor, wij zijn nogal op zeker spelen en ‘durven’ niet goed, het is nogal een grote stap natuurlijk om een 2e woning in het buitenland eventueel ooit te kopen. En we zijn ook niet rijk en helaas nog geen loterij gewonnen.
Van de andere kant weten we ook: we leven maar 1x en we leven ook nú, we hebben al genoeg daarvoor meegemaakt om te zien dat het leven zo over kan zijn.

Of kiezen we toch maar voor niet doen, geen sores ermee en op onze oude dag maar gewoon vaker voor langere tijd iets huren ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door Almere vak V »

Kletskous schreef:
30 jun 2021, 11:17
En is het financieel wel voor ons weggelegd ??
Het is vooral kijken naar wat heb je liggen, wat heb je nodig, wat denk je te moeten gebruiken. Daar komt dan vanzelf een plaatje uit waarvan je dan kunt zeggen, acceptabel of niet acceptabel.

Belangrijk is om te weten hoe vaak je er naartoe wilt. Dan weet je wat je ongeveer aan tickets kwijt bent. En dan weet je ook hoeveel weken per jaar je huis leeg staat. Dan moet je gaan bedenken wat je daarmee wil. Wil je het verhuren of niet. Verhuren betekent opbrengsten. Niet verhuren gaat je niks opleveren.

Ook is het denk ik belangrijk om naar je thuissituatie te kijken. Heb je een huur- of een koophuis. Heb je overwaarde op je huis zitten. Hoever ben je met aflossen. Als ik onszelf als voorbeeld neem. Onze jongste gaat definitief aankomend studiejaar in de US studeren. Onze oudste gaat aan het eind van het jaar begeleid wonen. Dan zouden we 2 dingen kunnen zeggen. Jippie we hebben het hele huis voor onszelf. Of wat moet ik met een hok met 5 slaapkamers en 3 badkamers wat bijna is afbetaald en waar ook nog is een overwaarde opzit waar een paard de hik van krijgt.
Voor ons is dat heel simpel. Wij hebben aan een slaapkamer, een logeerkamer en een kantoor genoeg. Een tuin hoef ik niet want daar zijn we veels te weinig voor thuis. Dus we gaan op zoek naar een appartement.

Dat betekent dat we een flinke bak met geld gaan overhouden. Dan moet je gaan bedenken wat je daarvan wil doen. Wil je eerder met pensioen. Wil je minder gaan werken. Wil je iets kopen in het buitenland. En zo ga je wat mij betreft optellen en aftrekken. Uiteindelijk hou je dan vroeg of laat ergens een keer iets over. Aan tijd en geld. En hoe wil je dat dan gaan besteden?

Vergeet ook niet dat je patroon gaat veranderen. Ik zie het vooral aan mijn vrouw. Tot kort geleden heel druk met de kinderen. Onze oudste gaat straks begeleid wonen wat heel veel drukte gaat wegnemen. En onze jongste gaat in de US studeren. Mijn vrouw is al echt aan het loslaten. Ging ze voorheen alleen in de schoolvakanties met de kinderen mee naar Amerika. Dat is de afgelopen jaren al aan het veranderen.

Kortom, veel om over na te denken. Maar wel leuk!!
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door Kletskous »

Zeker leuk! Een mens moet wat te dromen en fantaseren hebben toch.
Maar zo financieel rooskleurig is het hier niet hoor. Ik woon naar inschatting beduidend kleiner dan jij, in een simpele twee-onder-1-kap met maar 1 badkamer. Qua overwaarde is het wel wat, maar reken niet in tonnen ofzo. Anders dan bij jou wellicht. Maar heerlijk zeg voor jullie, dat jullie mogelijk een enorme overwaarde hebben ! En dat biedt andere perspectieven en mogelijkheden. Maar dat is prima, ieder kijkt naar zijn eigen situatie en naar vermogen.

Man en ik hebben er ook al es kort over gesproken dat áls we ooit een 2e woning in het buitenland zouden hebben en zo’n stap durven te zetten: hoe ga je je tijd daar dan doorbrengen?
Stél dat je in Florida inderdaad een woning hebt, dan mag je maximaal 6 maanden aaneengesloten verblijven heb ik begrepen. Maar mogelijk heb ik dat fout begrepen en mag je op je Esta dan max 90 dagen (3 mnd) blijven.
Stél dat je er regelmatig enkele maanden bent of telkens een paar weken, en de kinderen zijn de deur uit, en je krijgt het qua werk geregeld dat je iets langer weg kunt (of misschien tzt al gestopt bent met werken), wat doe je daar dan de hele dag ? Behalve genieten natuurlijk van je huis, omgeving en het lekkere weer. Blijft het vakantiegevoel of ga je je uiteindelijk vervelen? Als je langere tijden er bent.
Mijn man is nogal graag bezig en zou dan wel tijdelijk werk daar willen doen ofzo. Of zichzelf als ZZP-er (handige klusjes-/timmerman) willen verhuren, maar dat is allemaal weer ingewikkeld natuurlijk. Qua werkvergunningen e.d. Hij is een beetje bang dat het op den duur niet meer zo leuk is en je eraan gewend raakt.
Qua tickets kun je natuurlijk kijken wanneer er aanbiedingen zijn, je bent dan minder gebonden aan de schoolvakanties enzo, dat scheelt natuurlijk ook. En tickets voor 2 personen of voor 4 personen, scheelt allemaal.
Verhuren levert idd iets op, waarmee je weer wat kunt quite spelen, dat moet je allemaal afwegen inderdaad.

Wat hem betreft zou hij ook niet persé in de drukte van Orlando (Davenport, Citrus Ridge, Championgate etc etc) hoeven zitten. Ergens halverwege tussen Orlando-Clearwater of tussen Orlando-Cape Coral lijkt hem prima. Mij lijkt dat weer minder, áls je dan een dag naar het strand wil, of de pretpark/waterparken moet je altijd minimaal een uur of langer rijden.
Maar zegt hij, misschien ook wel terecht, gaan wij tzt nog wel naar pret-/waterparken? Moet je in de drukte willen zitten?
Ik ben geen achtbaanliefhebber, maar vind de sfeer in een park altijd wel leuk. Maar een winkelrijke omgeving is zeker wel wenselijk.
Maar misschien is omgeving Tampa of richting Clearwater zitten wel iets. Dan zit je iig bij óf het strand of een drukkere omgeving en kun je altijd nog de drukte in Orlando opzoeken.

Oja, nog een vraag: hoe zit het met meubilair als je een villa koopt? Koop je zoiets gemeubileerd of zijn de villa’s leeg en ga je dat zelf in een zaak daar uitzoeken en laten bezorgen? Want een gehele woning inrichten van meubels, lampen, apparatuur tot en met beddengoed en borden en bestek en tuinmeubelen etc. Dát loopt lekker op en moet je misschien nog bij de villa prijs optellen ?
Dat kan ik eigenlijk nergens vinden hoe dat werkt.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door asv60 »

Veel villa's worden gemeubileerd verkocht. En als je wilt verhuren moet je goed opletten of dat mag. Niet bij elk huis is short term lease mogelijk.
En werken mag volgens mij niet op zo'n 6 mnd visum en al helemaal niet op een ESTA.
Leuk om alvast over te dromen om een huis te bezitten daar, lijkt ons ook geweldig!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door MattRob »

Heel leuk om over na te denken en mee bezig te zijn ! Op je ESTA idd max 90 dagen, op een toeristen visum standaard een half jaar. En in beide gevallen mag je geen (betaald) werk doen. Dus daar zou ik heel voorzichtig mee zijn ;-) !

Ik vind de drukte van Orlando juist heerlijk, alles lekker in de buurt (en dan heb ik het nog niet eens over de pretparken en zo), maar anderen vinden iets meer rust veel fijner. Er wordt ook veel gebouwd bij Van der Valk in Inverness; lekker in de rust, en toch ook relatief snel in Orlando en omgeving. Nogmaals, ik zou dat persoonlijk niet willen, maar er is daar veel vraag naar volgens mij !!

En ja, zeker in de toeristische gebieden, koop je de huizen zoals asv60 zegt gemeubileerd. Nieuwbouw kan je vaak pakketten kiezen die aangeboden worden. Dat zijn in beide gevallen wel normaal gesproken 'vacation proof' achtige pakketten, speciaal voor de verhuur. Al zou ik er ook prima in kunnen wonen, hahaha !! En je hebt ook luxere varianten. Alles is mogelijk !

Nou, puzzel lekker door ! Wij hebben ons eigen huis daar al, en het wordt nu volop verhuurd, maar wie weet over een aantal jaren, dan gaan we er zelf overwinteren. Tegenwoordig kan ik toch thuiswerken door corona, dus dan doe ik dat liever in Florida :mrgreen: :mrgreen: !!
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door Kletskous »

Inverniss heb ik ook gezien inderdaad, maar lijkt mij ook niet ideaal, dan zit je overal dus minimaal een uur á anderhalf uur vanaf, of je nu naar Orlando, Tampa of Clearwater wil.
Maar als je meer rust zoekt, is dat wellicht een goede uitvalsbasis.
Het is misschien ook wat goedkoper in die regio. Ik zie al villa’s voor rond de € 150.000,=.
Daar koop je hier in Nederland niks voor.
Waar moet je in regio Orlando aan denken? Zo rond de € 250.000 á 300.000,= ofzo?

Goed om te weten dat villa’s veelal gemeubileerd worden aangeboden.
Als het smaak niet is, kun je het vast aanpassen toch?

Overwinteren in Florida klinkt heerlijk inderdaad! Dat is het betere werk hoor :thumbup: :thumbup:
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door asv60 »

Regio Orlando is momenteel heel duur. Beetje leuke villa zit je minimaal al aan zo'n $350.000.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door sunnyrojo »

Ik zie de prijzen echt vreselijk stijgen, en wel met echt tienduizend tot honderd duizend dollar, ik denk dat wij op dit moment bijtijds hebben gekocht, geen id of het goedkoper wordt na dit coronatijdperk.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door MattRob »

Inderdaad, de prijzen zijn gigantisch gestegen de laatste maanden, ongekend. Een redelijk mooie villa zit je zo aan $ 350.000 inderdaad, nog wat mooier en je gaat zo boven de $ 400.000 (voor 4 slaapkamers). Het schijnt ook weer vreselijk druk te zijn, en met Spring Break was het blijkbaar alle records gebroken voor de vliegvelden in Florida. Wij zitten eigenlijk continu vol, 2021 is voor ons het beste verhuur jaar ooit (met als nadeel dat we er nu zelf dus niet konden zitten, maar dus wel verhuurd hebben).

Maar goed, Florida staat er om bekend dat het heel hard omhoog kan gaan, maar ook heel hard weer omlaag. De grootste fluctuaties in de huizenmarkt in vergelijking met de rest van de USA (en misschien wel de wereld). Dus tja, wat is het beste moment ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door Disney-Golf »

Het klopt dat het vreselijk druk is in CFL en dat heeft deels te maken met dat Amerikanen nu meer dan ooit vakantie vieren in eigen land, dat Florida daarbij op nummer één als bestemming staat hoeft dus niet te verbazen.
Een andere reden is dat er enorm veel Amerikanen nu permanent in Florida komen wonen.
Thuiswerken is hier nu ook de norm en vooral New Yorkers en Californiërs komen naar hier om van de goedkope huizen en het mooie weer genieten. Ja, dat lees je goed, goedkope huizen!
Onder het miljoen heb je in the Big Aple en Cali niet veel huis dus als ze al een paar jaar hun lening afbetaald hebben zit er makkelijk een $350.000 overwaarde op hun huis.
Laat dat nu net het referentie bedrag zijn om een leuk huis in Florida te kopen en kunnen ze, bijgevolg, schuldvrij wonen.
Verder moeten ze geen State tax betalen, hun salaris blijft op niveau van New York of Californië wat tig keren hoger is dan Florida.
Dus: gratis wonen, meer overhouden van je loon, goedkoper levensonderhoud, alle dagen mooi weer en je weet meteen waarom ze massaal naar hier komen wonen!
Ik hoor het de "economen" graag zeggen... De vastgoedmarkt in Florida is een bubbel, wacht tot de rentevoeten terug gaan stijgen...Wat ze daarbij vergeten is dat bijna drie kwart van de woningen nu cash betaald worden... :mrgreen:
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: 2e huis kopen in Orlando

Bericht door SemJes »

En niet alleen in Central FL, ook hier in het zuidwesten van de staat is het ongelooflijk druk met toeristen de laatste tijd. Die zien we normaal eigenlijk maar relatief weinig in de zomermaanden! De prijzen zijn ook echt idioot hoog aan het worden. En erg veel cash buyers inderdaad. Hopelijk duurt het niet al te lang voor er een marktcorrectie aankomt :)

Maargoed, met de koop van een huis ben je er nog niet. Je moet ook rekening houden met het betalen van:
- Property tax: zo'n 1% ongeveer van de koopprijs, per jaar
- Homeowners insurance: in FL zijn er maar weinig verzekeringsmaatschappijen die het "aandurven" om mensen in de staat te verzekeren, de competitie is dus erg klein en prijzen kunnen erg oplopen afhankelijk van waar je zit (en of je ook flood insurance nodig hebt
- HOA fees: Als je een villa ziet die wel erg goedkoop lijkt, scroll dan even naar beneden en kijk hoeveel er aan maandelijkse kosten bijkomen. Ik keek laatst ook voor iemand die bij ons in de buurt (Sarasota) een condo had gevonden voor <250k... en daar kwamen meer dan $500 per maand aan HOA fees bij. Dat staat nog los van extra kosten die soms nodig zijn (bijvoorbeeld als het dak van het clubhuis vervangen moet worden) de zogenaamde "special assessment fees"

Dus een villa van $200k kan al gauw zo'n extra $600 per maand kosten (belastingen + verzekeringen + HOA fees). Het voordeel van zo'n villa (en dus de HOA) is dat je vaak niet zelf verantwoordelijk bent voor het grasmaaien etc. dus ideaal als je er zelf het grootste gedeelte van het jaar niet bent. Maar inderdaad, let op dat niet alles verhuurd mag worden (en als wel, dan soms met restricties) en de kosten van een management bedrijf komen er ook bij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer