Onze twee weken Florida - Thx giving 2020

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Onze twee weken Florida - Thx giving 2020

Bericht door Tipsy_1 »

hoi allemaal,
omdat wij in Amerika "vastzitten" ;-) gaan we er maar eens van profiteren om naar Florida te rijden (ongeveer 16 u rijden voor ons) voor een vakantie/"workaction" (deels workaction voor mij, mijn man gaat voor full time vacation).
Nu zijn we al wel in Florida geweest (roadtrip (miami, everglades, naples,...)+ vorig jaar aangedaan op onze Thx giving roadtrip door de panhandle) maar deze keer voor het eerst voor 10 dagen een huisje gehuurd. Dat is heel ongebruikelijk voor ons (wij zijn nogal van de roadtrips) maar omdat onze hondjes meegaan en Florida niet zo hondvriendelijk is leek ons dit wel het handigst (dan kunnen ze soms een halve dag in het huisje blijven).

Naast overnachten in het huisje plannen we ook overnachtingen in Savannah (heenweg, al 2 x geweest, helaas is de Wildlife drive gesloten), Gainesville (tussenstop), Clearwater (vrienden bezoeken) + eentje op de terugweg. Verder zitten we op dus in een (simpel) huisje in Osteen (waarvan ik aanneem dat het heel landelijk is) ten O van Orlando (50 minuutjes rijden).
We gaan GEEN pretparken aandoen (we willen de honden niet hele lange dagen alleen laten + is niet zo ons ding) maar hopen wel wat Disney-atmosfeer op te snuiven. Qua natuur al veel info gehaald uit de tips van Oldersom :-) (waar anders??? :lol: )

Hier ons to do lijstje tot nu toe met dingen die we ZEKER willen doen:
- Kayakken in Silver Springs SP (hier heb ik een prive gids geboekt, manlief heeft schrik van alligators :? :lol: )
- Blue Springs SP
- Korte stop bij Tree Sisters Springs (al geweest maar toen geen manatee's nu hopelijk wel)
- Lake Apopka wildlife Drive
- Merrit Island (wildife drive is momenteel gesloten wegens flooded)
- Blue Springs SP
- Disney Springs
- New Smyrna Beach + dune park
- geocachen in Ocala National Forest + parkjes daar bezoeken
- Paynes Prairie Preserve bij Gainesville
- gaan eten bij Fogo de Chao

Als er nog iemand bijkomende tips heeft of kleine must do's - must eat's - must see's om onze vakantie nog beter te maken: shoot! Iemand tips voor pet friendly activities?
Ik hoop er natuurlijk op manatee's te zien (zwemmen met de manatee's al gedaan twee jaar terug in Crystal Spring) en ook de vogel-kaart ligt al klaar.
Zijn er plaatsen waar we Disney sfeer kunnen snuiven zonder in de parken te gaan? Of zijn er ook halve-dag of avond passen? (ik denk het niet)

bedankt!
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Onze twee weken Florida - Thx giving 2020

Bericht door Trails »

Ook wij hebben diverse vakantie in Florida doorgebracht. We houden van de natuur daar en wandelen er veel.
Voor het uitzoeken van wandelingen gebruiken we veel de site en boeken van Sandra Friend (DE expert op het gebied van wandelen in Florida):
https://floridahikes.com/
Ook op de site van Florida State Parks is veel te vinden.

Of je hier veel tips zult krijgen over diervriendelijke bestemmingen betwijfel ik aangezien de meeste (zoniet alle) Europeanen hun huisdieren niet zullen meenemen voor een tripje naar de VS.

Blue Springs SP hebben we 2 keer bezocht. De 2e keer was echter in een weekend en zo zeg, wat was het er druk en een kermisbedoening.
Tibet Butler Preserve hoort bij onze favorieten: https://floridahikes.com/tibetbutler

Disney Springs is goed om de Disney sfeer op te snuiven zonder dat je een park in hoeft.
https://www.disneysprings.com/

De Disney hotels hebben ook leuke tours, maar of dat dit jaar ook is en of daar honden mee mogen???
We hebben er een paar gedaan en vooral de Boma foodtour vonden we leuk. Alles gratis!!!

Als we er in de buurt zijn zullen we altijd gaan eten bij Boondocks in Port Orange. Gewoon lekker eten, merendeels locals en pet-friendly.
http://boondocks-restaurant.com/

Misschien haal je nog iets uit onze verslagen.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/REIZE ... ANADA.html
Laatst gewijzigd door Trails op 17 nov 2020, 10:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Onze twee weken Florida - Thx giving 2020

Bericht door asv60 »

Tipsy_1 schreef:
16 nov 2020, 14:29

Zijn er plaatsen waar we Disney sfeer kunnen snuiven zonder in de parken te gaan? Of zijn er ook halve-dag of avond passen? (ik denk het niet)
Je kan Disney hotels gaan bekijken(of er ook gaan eten) Vanaf Sommige Disney hotels kun je met de monorail weer naar andere Disney hotels. Wij vonden dit altijd erg leuk om te doen. Ik weet alleen niet of het nu met Corona nog toegestaan is.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Onze twee weken Florida - Thx giving 2020

Bericht door mtl »

Ik was 10 jaar geleden bij het park in Anaheim en daar was een soort Disney village die vrij toegankelijk was. Vooral restaurants en souvenirwinkels. Weet niet of ze dat ook in Florida hebben.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Onze twee weken Florida - Thx giving 2020

Bericht door asv60 »

Ja , dat is Disney Springs. Staat al op hun lijstje.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Onze twee weken Florida - Thx giving 2020

Bericht door mtl »

Het beste lijkt me op de website van het park te kijken. Hier staat ook belangrijke informatie op t.a.v. corona. Die informatie wordt ook bijgewerkt.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Onze twee weken Florida - Thx giving 2020

Bericht door Tipsy_1 »

Trails schreef:
17 nov 2020, 08:30
De Disney hotels hebben ook leuke tours, maar of dat dit jaar ook is en of daar honden mee mogen???
Nee, daarom dat we een huisje huurden, dan kunnen ze af en toe enkele uurtjes "thuis" blijven, dat is geen probleem :thumbup:

Bedankt voor alle tips!

Als er restricties komen door Corona, dan zou ik allicht de vakantie cancellen of inkorten. Ik hou inderdaad de websites in de gaten. Het enige dat op de moment dicht is, zijn de manatee viewing platforms bij de powerplants.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Onze twee weken Florida - Thx giving 2020

Bericht door ADE01 »

De gouverneur gaat misschien terug naar phase 2 maar zelfs dan mag bijna alles nog. Volgens mij waren dat vooral maatregelen zoals minder mensen tegelijk in restaurants/bars en cafe's/bars/bios/andere entertainment weer dicht. Maar hij heeft ook al aangegeven dat we niet meer op lockdown gaan. Kijk wel uit met restaurants, sommigen doen het echt heel goed met tafels uit elkaar, temperatuur meten bij binnenkomst, enz. Anderen opereren alsof er niks aan de hand is.

- New Smyrna Beach + dune park

Prima bestemming maar je mag hier niet met de honden aan de kant van de oceaan, enkel de inlet. Helemaal achterin waar het water de inlet in komt is de beste plek, daar is het 'strand' breed. Ik zwem hier overigens niet, er worden jaarlijks relatief veel mensen gebeten door haaien in New Smyrna. Vaak zie je ze zelfs zwemmen daar, net als dolfijnen. Als alternatief kun je wat noordelijker wel het echte strand op met de honden in Flagler county.

Circle B Bar Reserve is 1 van de betere natuur parken in Florida naar mijn mening, maar dat is wel een stuk rijden vanaf jullie locatie.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Onze twee weken Florida - Thx giving 2020

Bericht door Tipsy_1 »

bedankt - super tips!
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Onze twee weken Florida - Thx giving 2020

Bericht door ADE01 »

Overigens je honden absoluut niet los laten als er water ook maar ergens dichtbij is. Je kunt ze ook geen enkel park mee in nemen, enkel plekken waar het specifiek aangegeven is zijn wat veiliger. In iedere plas water moet je er van uit gaan dat er een alligator leeft. Vaak nog waar ook overigens. Pets zijn de perfecte prooi en helaas worden er veel gepakt ieder jaar. Vaak door eigenaren die denken dat het wel meevalt, kan wel even zwemmen, langs het water in het park lopen, paar minuten los in de achtertuin aan het meer, enz.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Onze twee weken Florida - Thx giving 2020

Bericht door Tipsy_1 »

We zijn enorm voorzichtig met onze hondjes hoor! Gelukkig houden ze ook helemaal niet van water.
We hebben al 6 heerlijke dagen gehad; ik zal later nog wat tips neerzetten hier.
Al veel manatees gezien, vandaag oa op de silver spring kayak. Wel geen aapjes daar maar de manatees waren zo heerlijk om te bekijken. Wel eng als ze onder je kayak zwemmen!
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Onze twee weken Florida - Thx giving 2020

Bericht door boonens »

ADE01 schreef:
20 nov 2020, 22:35
Pets zijn de perfecte prooi en helaas worden er veel gepakt ieder jaar. Vaak door eigenaren die denken dat het wel meevalt, kan wel even zwemmen, langs het water in het park lopen, paar minuten los in de achtertuin aan het meer, enz.
Zo blijkt ook uit dit nieuwsbericht van enkele dagen geleden:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Onze twee weken Florida - Thx giving 2020

Bericht door Tipsy_1 »

Terug van 2 weken Florida en enorm genoten!!!
En nee, ook de honden zijn niet opgegeten door de gators :lol: Gelukkig maar. Florida is erg dog-friendly vonden we (dat ze op plaatsen waar alligators zitten niet mogen komen is goed).

Bedankt voor de vele tips, ook via reisverslagen; hieronder enkele bedenkingen, misschien nuttig voor anderen:

BEKENDE HIGHLIGHTS
- Circle B Bar, wauw wat is het daar prachtig wandelen in dit perfect opgezette (en gratis) gebied. Een topper!!! Wel minder alligators gezien dan gedacht (bewolkt weer) maar toch meer dan voldoende wildlife en mooie ladnschappen
- Silver Springs SP kayak: top!!! (wij deden het met een gids). Veel wildlife en natuur. Geen aapjes gezien maar wel veel manatees. Heel bijzonder als die onder je door glijden.
- Lake Apotka Wildlife drive: weer wauw! Wat een geweldig systeem, lekker genieten vanuit de auto
- Blue Springs: op een doordeweekse donderdag na twee heel koude dagen: tientallen (blijkbaar waren er 300) manatees gezien. Wauw wauw wauw.
- Hillsborough river SP, Lettuce Lake, Kelly Park= leuke uitstapjes (Kelly Park spring is afgesloten, ik ben over de afsluiting gekropen)
- het lekkere eten en drinken was ook een echte highlight 8)

LEUKSTE STADJES/DISNEY

- Gainesville vonden we erg leuk
- Sanford is een leuk klein stadje! Veel eetgelegenheden/terrasjes
- We hebben geen Disney parken bezocht maar wel Disney Springs (ideaal voor een half dagje; lekker eten en drinken)
en ook Universal City walk (niet genoeg tijd voor genomen, jammer, ik wist niet dat dit bestond) was tof om eens te lopen
- Mount Dora = super schattig!
- Celebration!!!! Leuk!

MINDER BEKENDE PLEKKEN
die ik echt kan aanraden:
- Lake Morton in het centrum van Lakeland; zoveel vogels oa witte pelikanen
- Homossassa, veel gezelliger en bijzonderder dan Crystal River. Beetje toevallig beland maar de ruines van de suger cane molen en Monkey Island: wat leuk
- niet in Florida maar bij Savannah: Fort Pulaski was de moeite! (bij Tybee Island) In de achterkant zie je nog de kanoninslagen.
- Manatee Springs SP; hier zagen we onze eerste manatees van de trip. 's ochtends vroeg rustig parkje
- Paynes Prairie Reserve: gietende regen en maar een kort bezoek, maar dit lijkt me een heerlijk park om een hele dag te wandelen! Ze hebben zelfs bizons en wilde paarden.
- Orlando wetlands!!! (bij Christmas). Leuk wandelen, veel wildlife, nog niet zo bekend (ze bouwen momenteel een groot visitor center). In Christmas is het elke dag kerst ;-). Likt wat op Viera Wetlands dat we ook bezochten maar veel groter.
- Ponce inlet, het parkje daar op de "tip" is leuk om te wandelen. met een jetty maar ook mooie duinen met palmen. Net als Cape Canaveral NS.
- Green Spring SP, heel klein maar super koddig, leuke kleine stop. Er leeft een hele kleine alligator in de spring.
- Lyonia Preserve (niet zo onbekend, ik heb het uit de Oldersom verslagen). De Scrub Jay (blauwe gaai achtige vogel) leeft hier en ik vond het echt magic. Ze zijn super nieuwsgierig! Heel leuk!

VERKEER
Ik had op basis van forum topics echt schrik van druk verkeer. Misschien dank zij Covid (?) maar eigenlijk geen last van behad behalve af en toe voor het rood licht staan lol

WILDLIFE
- op 6 plaatsen manatees gezien! De leukste encounter was de "verrassing" op pine island in de mangroves.
- eigenlijk heel mijn lijstje van dieren die ik graag wilde zien, gezien :-) Op 2 plekken dolfijnen vanaf shore :-)
- Florida bulkt van de natuur en het wildlife. Meer dan eender welke staat. Op elke straat hoek kan je een verrassing tegenkomen. Mijn leukste verrassing waren de boomkikkertjes in onze tuin en in de pitty pot op Merritt Island

COVID
Behalve rondom Disney/Orlando doen ze in Florida niet aan Covid.Het leven in Volusia County waar wij verbleven was 200% "normaal", behoorlijk gekke ervaring. Meningen over Covid verschillen maar ik vond het wel fijn.

WAT WE MINDER VONDEN (dit zijn maar details, we hadden echt een droom reis)
- Even in Tampa geweest maar vonden we niet echt een plek om langer te blijven (geen sfeer, veel daklozen)
- Ik bezoek graag de springs maar de meeste van die Springs state park vallen toch wat tegen: het zijn eigenlijk meer campings waar je om dan even de spring te bekijken nog moet betalen. Het viel ons ook op dat vele state parks in slechte staat waren (slecht onderhouden boardwalks die dan afgesloten waren enz) (bvb Juniper Springs SP)
- three sisters springs (via "land") vind ik toch een tourist trap. Voor de tweede keer hier geweest en ik dacht dat het in de winter wel de moeite was..... De spring is klein en ze hebben niet eens parking en dan nog 20$ fee. Ik had op voorhand gebeld of ze manatees in de spring hadden omdat dit nogal een time consuming stop is. Ja zeiden ze; bleken die manatees in het kanaal achter prive tuinen te zitten, je moest door de bosjes piepen om enkele manatee ruggen te zien.... Niet de moeite. Bij de eigenlijke springs kijk je eigenlijk alleen maar op snorkelaars ...(en dat voor 20$ pp)
- Merritt Island: blackpoint drive viel qua wildlife wat tegen (in vergelijking met bvb apotka). En de peackock road die ik graag wilde doen is volgens mij voorgoed grotendeels afgesloten. Manatee observation platform was ook dicht. Het bleef een mooi bezoek met veel vogels maar wel minder spectaculair dan verwacht.

Wij verbleven in een huisje in Osteen, een kleine community langs de St Johns River in het republikeinse hart van central Florida - heeeeeeeeeeeerlijk.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Onze twee weken Florida - Thx giving 2020

Bericht door asv60 »

Bedankt voor je bedenkingen. Altijd leuk om te lezen en dingen in overweging te nemen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer