Reis Ragjee: Florida juli 2021 (eerste keer)

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Reis Ragjee: Florida juli 2021 (eerste keer)

Bericht door Ragjee »

Hoi allemaal!

Zoals velen onder jullie, is onze reis vorig jaar jammer genoeg ook in het water gevallen door Covid-19.
Stilletjes aan durven we opnieuw te dromen over een herkansing. Ondertussen zijn er enkele dingen gewijzigd o.a. het reisgezelschap en proberen we de route een beetje aan te passen naar deze wensen. We zijn met 3 volwassenen.
Momenteel heb ik volgende route uitgestippeld:

1: Heenvlucht op Miami
2: Miami
3: Miami
4: Miami – Islamorada/Key Largo/...
5: Islamorada – Key West
6: Key West
7: Key West – Homestead (Key's verder ontdekken)
8: Homestead (Everglades)
9: Homestead - Naples
10: Naples – Sanibel/ Fort Myers (nog niet uit waar we willen verblijven)
11 Sanibel
12 Sanibel - Clearwater
13 Clearwater
14 Clearwater – Crystal River
15 Crystal River – Daytona
16 Daytona - Orlando
17 Orlando
18 Orlando
19 Orlando
20 Orlando
21 Orlando
22 Orlando
23 Orlando - Fort Lauderdale
24 Fort Lauderdale - Miami Airport

Zoals je ziet twijfelen we nog over enkele slaapplaatsen: begin van de Keys en Regio Sanibel/Fort Myers
De Everglades is iets waar we wel de tijd voor willen nemen: (tram tour, boat tour, tamiami trail, Visitor Centers, ...) en ik weet dat sommigen dit gerust op een halve dag of dag gezien hebben.
Vorige keer was er de tip gegeven om lekker rustig te eindigen in een villa in Orlando, en die tip hebben we al opgenomen in het schema :)
Verder zijn alle tips en ervaringen welkom

Dank jullie wel!
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Ragjee: Florida juli 2021 (eerste keer)

Bericht door iLoveStedentrips »

Lijkt me prima schema!

Ik heb ooit enkele dagen op Islamorada overnacht en van daaruit dingen ondernomen, alles is dan circa 1-1,5 uur rijden. Prima eiland om te verblijven en wat groter. Je kan noordelijker verblijven natuurlijk maar hoe zuidelijker je gaat hoe beter "The Keys" voelen wat mij betreft.

Aangezien je de Everglades leuk lijkt te vinden. Rij zeker via de Hwy 41 tussen Homestead en Naples en pak dan de Loop Road en maak een korte wandeling over Kirby Storter Boardwalk, echt aanraders! Langs deze Hwy 41 vind je ook enkele Airboats. Als je de zoekfunctie op dit forum gebruikt of tussen de informatiebladen uit mijn handtekening kijkt, dan vind je van alles over deze twee plaatsen.
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
Fredk
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2020, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Ragjee: Florida juli 2021 (eerste keer)

Bericht door Fredk »

Ik woon sinds 2005 in Zuid West Florida aan de Gulf en ben waarschijnlijk wat bevooroordeelt. Het kust gebied tussen Napels en Clearwater heeft een aantal erg mooie stranden waarvan Sarasota en Anna Maria Island (Bradenton) vrijwel altijd tot de mooiste in de VS uitgeroepen worden. De hotels in Sarasota /Bradenton zijn ook meestal goedkoper. Dit gebied heeft minder uitgaans mogelijkheden vergeleken met de Oostkust of Clearwater maar de natuur maakt dit meer dan goed. Clearwater heeft mooie brede stranden maar is erg druk. Er zijn enkele strand state parks net ten zuiden van Tampa waarvan Ft De Soto een van de mooiste is (https://www.pinellascounty.org/park/05_ft_desoto.htm). In plaats van lange tijd in de Everglades zou een bezoek aan Myakka River State park (https://www.floridastateparks.org/parks ... state-park) net ten oosten van Sarasota mooi kunnen zijn. De kans op het zien van Alligators is naw groter dan in de Everglades.
Al met al denk ik dat je trip erg mooi zal zijn.
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: Florida juli 2021 (eerste keer)

Bericht door Ragjee »

Super bedankt voor de leuke reacties!

Hwy 41 staat zeker op de planning opgenomen, we nemen er lekker de tijd voor. Het is nog even voor de concrete planning. Zeker een Airboat tour (vorig jaar hadden we onze zinnen gezet op Captain Jack, maar ik vermoed dat ze allemaal wel wat gelijk lopend zijn)

Bedankt voor de vergelijking van de regio's langs de Westkust van Florida FredK! Ik kijk zeker verder in de optie om Myakka River State Park op te nemen in de route.

Veder zitten we in grote twijfel of we nu vliegtickets boeken omdat er best wel mooie prijzen zijn of toch nog enige tijd wachten voor er wat meer zekerheid is ivb de grenzen, corona, vaccin, ... het maakt er de voorpret toch wel een stuk minder leuk op die onzekerheid. Maar dit is uiteraard voor iedereen. We hebben wel al wat annuleerbare en ter plaatse te betalen hotels/motels geboekt en een annuleerbare Villa voor in Orlando is ook geboekt.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Ragjee: Florida juli 2021 (eerste keer)

Bericht door IngridZw »

Dat Clearwater Beach toeristischer is en daardoor drukker (hoewel de drukte toen wij er waren wel meeviel) heeft waarschijnlijk ook een reden. Je hebt er sowieso prachtige en schone witte stranden, maar wat ons ook heel erg aansprak was de mooie boulevard langs het hele strand en natuurlijk de pier. Vooral s' avonds was het er erg gezellig met leuke winkeltjes, restaurantjes, straatmuzikanten etc. Wij houden daar wel van.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Ragjee: Florida juli 2021 (eerste keer)

Bericht door Trails »

Ga ook eens de natuur in.
Wij willen voorlopig niet meer naar de VS omdat we het te veel veranderd vinden, maar 2 bestemmingen willen we ooit toch nog een keer doen en dat zijn: minstens een maand naar Tucson (AZ) en zo ook naar Florida om te wandelen.
Florida heeft zó veel mooie natuurgebieden.
Mocht je er een wandeling(etje) willen maken dan adviseer ik je deze site:
https://floridahikes.com/
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: Florida juli 2021 (eerste keer)

Bericht door Ragjee »

We houden van de natuur en wandelen graag dus dat staat zeker op de planning! We hebben tijdens de reis naar het zuidwesten prachtige wandelingen gemaakt o.a. 4 mile trail / Panorama Trail in Yosemite, Queen's Garden in Bryce, ...
Wel vraag ik me af hoe realistisch wandelingen zijn midden in de zomer in Florida. Zonnecrème, insectenspray en water zijn essentieel veronderstel ik.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis Ragjee: Florida juli 2021 (eerste keer)

Bericht door mtl »

Het is in de zomer bloedheet en vies benauwd in Florida. Niet de juiste omstandigheden voor wandelingen.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Ragjee: Florida juli 2021 (eerste keer)

Bericht door Trails »

Je hoeft natuurlijk geen lange wandelingen te maken...
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Ragjee: Florida juli 2021 (eerste keer)

Bericht door IngridZw »

Ik denk dat je in het vroege voorjaar meer zult genieten van de natuur dan in de zomer. Wij waren er in juni en inderdaad was het heel warm maar tegelijkertijd ook ontzettend klam en benauwd. Dat was waarschijnlijk ook de reden waarom er praktisch iedere dag in de namiddag een forse bui was.
Iedereen moet het natuurlijk zelf ondervinden, maar persoonlijk misten we toch wel de afwisseling in natuur zoals je dat ziet in het zuidwesten waar je om de aantal kilometers weer door een ander landschap rijdt. Het is er allemaal erg vlak en wij houden nu eenmaal meer van bergen, watervallen en rode rotsen. Ieder zijn ding. Doordat het zo warm was hebben we wel erg genoten van de zee, vooral de Mexican Gulf, en de prachtige stranden. Ook de badplaatsen zijn leuk maar wel druk toen wij er waren.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Reis Ragjee: Florida juli 2021 (eerste keer)

Bericht door Ruud2004 »

Leuke route, eigenlijk wel het rondje waar de meeste Florida reizigers wel op uitkomen, zo ook wij in het verleden. Misschien halen jullie nog wat info uit onze reisverslagen. Ik las het al, in de regio Naples, Ft Myers/Sanibel kan je prima verblijven. Wij vonden het La Quinta aan de Sanibel Causeway een topper!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Reis Ragjee: Florida juli 2021 (eerste keer)

Bericht door Ragjee »

Leuk dat te horen Ruud, dat is inderdaad een van onze gereserveerde hotels! Nu ik het zo bekijk hebben we wel enkele bij deze keten. De prijzen waren aantrekkelijk en veel hebben we niet nodig. Ik ben je blog beginnen lezen.:thumbup:
Hoe we het weer ervaren zien we wel weer. Inderdaad geen lange wandelingen zoals in het zuidwesten.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Reis Ragjee: Florida juli 2021 (eerste keer)

Bericht door Ruud2004 »

Haha leuk, die La Quinta heeft een heerlijk hotelzwembad. Wij hadden het daar prima naar de zin. Hotel is later half gesloopt door een orkaan, maar weer helemaal opnieuw opgebouwd. De La Quinta keten is prima :thumbup: Verslag is al weer wat jaartjes terug, dus sommige dingen even checken.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer