Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 jul 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door ikbeneva »

Hallo,

Ik heb mij vandaag aangemeld op dit forum, omdat wij in de meivakantie graag met onze twee kinderen (dan 10 en 5 jaar) voor twee weken naar Florida willen. We zijn nog nooit in Amerika geweest en op basis van het forum heb ik een route samengesteld van Miami naar Orlando. Ik heb er alleen wel wat vragen over. Ik heb trouwens expres op de reisdagen niks ingepland. Ik begrijp dat we waarschijnlijk op alle reisdagen voldoende tijd hebben om nog iets in te plannen, maar ik wil ook graag de ruimte hebben om iets spontaans te kunnen doen. Ik heb het dus expres zo ingepland dat we het op ons gemakje kunnen doen.

Miami
Dag 1: Vertrek Amsterdam – Aankomst Miami
Dag 2: Dagje strand – bijkomen jetlag
Dag 3: Activiteit (nader overeen te komen, Miami Zoo of een botanische tuin?)

Sanibel Island
Dag 4: Vertrek Miami – aankomst Sanibel Island
Dag 5: Ochtend strand (schelpen verzamelen met dochter) – middag fietstochtje
Dag 6: Ochtend strand – middag boottochtje om dolfijnen te spotten

Clearwater
Dag 7: Vertrek Sanibel Island – aankomst Clearwater
Dag 8: Marine aquarium / stranddag
Dag 9: Celebration station

Orlando
Dag 10: Vertrek Clearwater – aankomst Orlando
Dag 11: Florida mall / Wallmart of target
Dag 12: Disney
Dag 13: Disney
Dag 14: Dagje ontspannen in villa
Dag 15: Kennedy space center

Amsterdam
Dag 16: Vertrek Orlando – aankomst Amsterdam


1. De route is op basis van 16 dagen, maar de meivakantie is natuurlijk maar maximaal 14 dagen. Waar zouden jullie de reis inkorten? Aan de ene kant doen we dit liever niet, omdat (zoals ik schreef) we wel redelijk op ons gemakje de reis willen maken, ook met het oog op onze kinderen.. maar wellicht heb ik het TE op ons gemakje ingepland?

2. Hebben jullie tips in Clearwater en Sanibel qua accommodatie? We zoeken niks luxe, maar ook niet mega budget. We hebben ook geen voorkeur voor airbnb of hotel of appartement.. we willen gewoon een schone fijne plek dat betaalbaar is. Wat is dan meest voor de hand liggend in Clearwater en Sanibel?

3. Ik dacht om in Orlando een villa te huren, maar aan de ene kant twijfel ik, want hoe vaak zullen we er zitten? Is een townhouse of condo echt veel goedkoper of scheelt het niet zoveel en kunnen we voor het geld net zo goed een villa huren?

4. We gaan maar 2 dagen naar Disney. Zijn er dan ook goedkopere tickets te krijgen of gaat dit pas vanaf meerdere dagen? Ik las dat ik kaartjes hiervoor het beste al in Nederland kan kopen. Waar kan ik dit het beste doen?

5. Miami en orlando staan als begin en eindpunt vast, maar Sanibel en Clearwater op zich niet. Zouden jullie één van deze plaatsjes inwisselen voor een leukere plaats? Ik las bijvoorbeeld ook over Treasure Island.. is dat leuker dan Clearwater? Wat wij zoeken zijn leuke plaatsjes met het liefste wel iets van strand in de buurt, waar je ook dingen kunt ondernemen.

6. Ik las dat we op de route van Clearwater naar Orlando ook dichtbij Tampa komen waar je ook een aquarium hebt. Zijn er mensen die bij EN die in Tampa EN die in Clearwater zijn geweest? Welke vonden jullie mooier? We willen er maar 1 doen namelijk.

7. Eventuele andere leuke activiteiten voor waar we naar toe gaan?

In ieder geval alvast bedankt voor het lezen van deze lap tekst :-)
Bryan K
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2019, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Miami

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door Bryan K »

Hi Eva,

Je hebt er in ieder geval al flink over nagedacht en hebt de nodige vragen. Ik kan ze absoluut niet allemaal beantwoorden, maar zal wel wat tips geven.

Ik zou zelf de Miami zoo overslaan en een tochtje maken in één van de airboten in de everglades. Dierentuinen heb je overal in de wereld en een tochtje met de airboat over de everglades dat red je niet in de rest van de wereld.

Met betrekking tot accommodatie zal het weinig uitmaken of je airBnB of een hotel pakt (hotelovernachtingen zijn hier over het algemeen wel duur). Ze zullen beide schoon zijn en bij het hotel zal er waarschijnlijk ontbijt bij inbegrepen zitten.

Voor Disney werkt het heel eenvoudig. Dag 1 is 120 dollar oid dag 2 is 80 dollar dag 3 is 60 dollar dag 4 is 40 dollar enz. Ze proberen je zo lang mogelijk daar te houden dus hoe meer dagen je boekt hoe goedkoper de prijs per dag.

Zoals je zelf ook al aangaf is het huren van een villa het misschien wel niet waard. Wanneer ik zelf richting Orlando ga voor de attractieparken dan probeer ik altijd zo goedkoop mogelijk te zitten. Dit betekent ook een airBnB waarbij ik maar één kamer huur. We zijn de hele dag in het park en er zijn verschillende malls waar je tot laat kan blijven rond hangen (disney springs & universal boardwalk). Dus we slapen echt alleen maar want we willen 's ochtends als eerste weer in het park zijn.

Mijn expertise zit zoals je ziet meer in de parken van Orlando en omgeving Miami. Met betrekking tot clearwater en Sanibel Island heb ik dus niet meteen tips.
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 jul 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door ikbeneva »

Hoi Bryan,

Hartstikke bedankt voor je reactie. Daar heb ik zeker wat aan! We twijfelden inderdaad ook al over Miami Zoo.. ik denk dat we die inderdaad maar gaan skippen, omdat je zelf ook zegt: die heb je overal. Aan de Everglades hebben we ook gedacht, maar we zaten te denken om naar Wild Florida te gaan voor een airboat rondje, omdat we in Orlando iets meer tijd hebben. Heb je daar ervaring mee? Zit er een verschil in?

Met betrekking tot accommodatie zal een airbnb dus wel sneller wat meer betaalbaarder zijn. Goed om te weten!

Aha, handig uitgelegd met betrekking tot Disney! Heeft het nog voordelen om de kaartjes al in Nederland aan te schaffen of kan dat ook net zo gemakkelijk daar aan de kassa?
Bryan K
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2019, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Miami

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door Bryan K »

Na even snel te googlen zie ik dat Wild Florida niet meer echt in de Everglades zit. Is natuurlijk niks mis mee en voor de kinderen is het al fantastisch om op een airboat te zitten. Je zal niet de Everglades zien zoals het echt is, met nauwelijks een boom te bekennen. Echter is de vraag of je dat vervelend vind. Voornamelijk omdat je al van Miami naar de west kust moet rijden wat zal betekenen dat je echt wel genoeg Everglades ziet. Ik kan je dus niet meteen vertellen wat ze in Wild Florida doen, ik denk wel dat de kans groter is dat je er alligators zal spotten aangezien het meer als een park is opgezet. In de Everglades heb je soms de kans om geen enkele alligator te zien aangezien ze direct de natuur in gaan.

Met betrekking tot Disney koop ik ze altijd gewoon via hun site. Dit zal ongetwijfeld niet de meest goedkope methode zijn, maar dus ook geen ervaring waar het goedkoper is. Met betrekking om ze in Nederland te kopen of daar zal waarschijnlijk het grootste verschil zitten in de dagkoers van de dollar.
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 jul 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door ikbeneva »

Wederom bedankt! Ik ga het hier even in de groep gooien waar de voorkeur naar uit gaat. We hebben sowieso nog even de tijd om de knoop door te hakken ;-)
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door Marielleh »

ikbeneva schreef:
03 jul 2020, 15:29
Met betrekking tot accommodatie zal een airbnb dus wel sneller wat meer betaalbaarder zijn. Goed om te weten!
Met twee jonge kids zou mijn voorkeur sowieso niet uitgaan naar een hotel. Zeker als je relaxed wilt reizen zul je best tussendoor wat tijd doorbrengen in je acco en mijn ervaring (met slechts een kind) is dat je op een hotelkamer echt verre van comfi zit. Dat is echt prima voor alleen de nacht maar als je af en toe een uurtje wilt relaxen, filmpje kijken, spelletje doen, dan voelt het snel "opgehokt".
Bij AirBNB heb je vaak veel meer bewegingsruimte.
Daarnaast vinden wij het fijn om niet elke dag uit eten te hoeven (zowel voor het budget, als onze gezondheid als omdat het na een volle dag gewoon lekker is om niet ook nog naar een restaurant te hoeven) en zijn keukenfacaliteiten dus praktisch.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door asv60 »

Disney tickets zijn wel wat duurder dan hierboven aangegeven. Voor 2 dagen heb je weinig korting en vergeet niet dat je voor een kind van 10 jr ook al de volle mep betaald. Kijk bv eens op americanestates.nl om een idee te krijgen van de prijzen.

Kijk voor tips voor wat er allemaal te doen is eens hier:
viewtopic.php?f=11&t=65983

De accomodaties op Sanibel island zijn duur, een goedkopere optie is om iets te boeken net daar buiten.(voor de brug naar Sanibel)
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door Martin & Marianne »

ikbeneva schreef:
03 jul 2020, 13:46
Dag 16: Vertrek Orlando – aankomst Amsterdam
Hou er rekening mee dat als je op dag 16 vertrekt uit Orlando je pas op dag 17 aankomt in Amsterdam.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door hemmie »

Geen ervaring met airboats, maar ik mis sowieso Everglades in je route. Wij deden destijds het rondje met de tram bij Shark Valley, en een korte wandeling, terwijl we van Miami naar Naples reisden. Alligators kijken vinden de meeste kinderen toch erg leuk, dus zou ik niet overslaan.
Terug in Texas!
Angeline Kievits
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 mei 2018, 00:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door Angeline Kievits »

Wij zijn 3 x in de omgeving van Orlando geweest, Miami ken ik niet. Heerlijk centraal en vanuit onze villa voor 2 weken hebben we een groot deel van Florida bekeken. Er is ook zo veel te zien in deze omgeving!

Wat Orlando betreft:
  • ik zou gaan voor een villa, dit scheelt niet veel met een townhouse of hotel (vaak zelfs goedkoper) plus als je een villa met zwembad neemt, maak je een paar kinderen heel erg blij!
  • Je hebt twee dagen achter elkaar Disney staan. Ik zou hier een rustdagje tussen plannen, want geloof me..je tong hangt op je schoenen na een dagje Disney (maar oh...wat is het de moeite waard!). Boeken van de tickets hebben we bij Disney gedaan omdat de prijzen nergens anders goedkoper werden aangeboden.
  • Tampa is druk, heel druk. Ik ken beide aquaria niet maar alleen daarom al zou ik voor Clearwater kiezen.
Als extra activiteiten die voor kinderen heel erg leuk zijn:
  • Disney Springs (dat zou je op de avond) kunnen doen dat je malls bezoekt.
  • Lake Apopka Wild Drive: Een prachtig natuurgebied waar je vanuit je auto alligators en tientallen vogels in alle maten en vormen kunt spotten. Mijn kleindochter van 7 vond dit helemaal het einde! Alleen op vrijdag, zaterdag en zondag geopend.
  • Clearwater Beach is geweldig, wat een heerlijk strand en kinderen kunnen heerlijk in het (langzaam aflopende) water ravotten. Het tochtje op de Little Toot leverde prachtige beelden op van springende dolfijnen. We hebben daar overnacht in een wat verouderd maar superleuk (en goedkoop) hotelletje -Chart House Suites-; vanuit je terras loop je direct het haventje in, heb je uitzicht op het water (waar we dolfijnen zagen en vogels).
  • In de Florida Mall: Build a bear. Mijn kleindochter had verjaardagsgeld gespaard om een beer te kopen hier. Niet echt goedkoop maar wat vond ze het geweldig om haar eigen beer uit te zoeken en helemaal aan te kleden. Kijk maar eens op youtube hoe dat gaat.
  • Kennedy Space Center kun je eventueel combineren met een bezoek aan Cocoa Beach.
  • Mocht je op een zondagmorgen daar zijn: Lake Eola is geweldig. Een boerenmarkt, een groot meer met vogels, schildpadden en allerlei activiteiten en een heerlijke ontspannen wandeling.
  • Wild Florida in Kenansville: Met een airboat over een swamp scheuren, vogels en alligators in hun natuurlijke omgeving bekijken. Kinderen vinden dit geweldig! Als je uit de boot stapt loop je zo het Gator park in. Een enorm leuk, klein dierentuintje met veel alligators (je mag er zelfs een alligatorbaby vasthouden), tamme vogels die op je hand gaan zitten, aapjes, pauwen, geitjes, zebra's etc. etc.
Wij zijn vorig jaar geweest in de meivakantie. We zijn op de vrijdag vertrokken en als je dan op zaterdag terug vliegt zou je toch 16 dagen weg zijn. Een smoesje voor school moet je dan nog wel vinden :)

Succes met de voorbereidingen!
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door sunnyrojo »

Wij hadden toen we al een aantal jaren terug voor het eerst gingen ook alleen hotels geboekt en zijn veel later "overgestapt" op het huren van een villa en inderdaad vonden wij het veel relaxter thuiskomen na een bezoek aan de parken.
In Miami hebben we vaak gezocht naar een (airbnb)appartement, en dan niet perse in het drukke gedeelte maar in North Miami Beach of Hollywood wat net even verder weg is van Ocean Drive maar ook hele mooie appartementen heeft.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door iLoveStedentrips »

Even snel bijgelezen.....

Langs de Highway 41 tussen Miami en Naples kan je op een aantal plaatsen in een airboat stappen. Hier zal je meer over grassen racen. Vanuit Everglades City kan je ook meer door mangrove varen.

Je hebt kort de tijd als ik naar je schema kijken maar ik zou Shark Valley Visitor Center overslaan ivm toegangsprijs. Een stukje verder de Loop Road rijden en bij Kirby Storter Roadside Park een stukje wandelen over houten vlonders, echt prachtig!

Waarschijnlijk ik de Hwy 41 een stukje langer rijden richting Sanibel, maar je krijgt op die punten een goeie indruk van de Everglades en Big Cypress National Preserve. Alligators gegarandeerd :thumbup:

Meer info over de Loop Road en Kirby Storter? Zoek maar even via de URL hieronder.

Have fun met de voorpret!
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 jul 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door ikbeneva »

Wauw, wat een reacties! Enorm bedankt allemaal, heel fijn dit! Het zijn van die kleine dingen wat je zelf niet weet / niet over nagedacht hebt die best veel verschil kunnen maken.

@Marielleh, daar had ik nog niet eens over nagedacht! Goed punt, neem ik mee! Dank je!
@asv60, bedankt voor de tip en de link!
@Martin & Marianne, haha.. Dank je wel! Wij hebben dus nog nooit ergens naartoe gereis met tijdsverschil, dus daar moet ik nog even aan wennen!
@Hemmie, dank je! Iets met Everglades gaat nog in onze route komen, maar hoe moeten we nog even uitpuzzelen.. wellicht dat we voor Wild Florida gaan, omdat we in Orlando iets meer tijd hebben.

@Angeline, SUPER bedankt voor je reactie. Hier heb ik heel veel aan!
- We gaan dan denk ik toch maar gewoon voor de villa. Ik twijfelde al of het prijstechnisch zo veel verschil zou maken.
- Nooit over nagedacht dat we niet 2 dagen achter elkaar naar Disney hoeven te gaan haha. Dat ga ik aanpassen, handige tip!
- Aquarium in Clearwater gaat het worden!
- Disney Springs had ik inderdaad al over gelezen!! Je hoeft dus niet IN Disney zelf te zijn om daar naartoe te kunnen gaan?
- Lake Apopka Wild Drive ga ik noteren! Klinkt heel leuk!
- Clearwater, bedankt voor je tip voor het hotel! Die schrijf ik gelijk op. Little Toot staat inderdaad al op de planning!
- Florida Mall.. Ja, Build a Bear had ik al genoteerd voor Florida Mall! Lijkt mij inderdaad erg leuk voor mijn dochter! Ik heb ook de Crayola winkel genoteerd in Florida Mall.. heb je daar ook ervaring mee? Daar kan je geloof ik je eigen stiften maken of zo.
- Kennedy Space Center.. aha.. we zijn hier dus niet de hele dag zoet? Handig om te weten.. Cocoa Beach noteer ik! Jullie hebben KSC bezocht vanuit jullie accommodatie in Orlando?
- We twijfelen nog over de Everglades of Wild Florida, maar ik denk dat we toch voor Wild Florida gaan! Klinkt net wat meer geschikt met kinderen heb ik het idee.
- OH, dat is een goede! Vrijdag vertrekken en zondag thuiskomen. Kost ons maar 1 dag met school. Dat moet inderdaad te regelen zijn.

@Sunnyrojo, bedankt voor je tips! Ik denk inderdaad dat het toch een villa wordt. Vooral met kinderen lijkt me dat na een drukke dag aan een attractiepark inderdaad toch wel heel fijn. Fijne tip voor Miami, ik schrijf airbnb in Nort Miami Beach gelijk op!

@ilovestedenstrips, Loop Road en Kirby Storter Roadside Park schrijf ik gelijk op! Na wat googlen ziet dat er heel leuk uit! Had er nog niet eerder over gelezen of gehoord dus dit is een fijne tip! Hwy 41 richting Sanibel ook gelijk genoteerd! Mooi uitzicht en leuke stops zijn belangrijker dan ergens snel zijn!
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door ADE01 »

- Disney Springs had ik inderdaad al over gelezen!! Je hoeft dus niet IN Disney zelf te zijn om daar naartoe te kunnen gaan?
Je kunt sowieso het Disney terrein op zonder tickets. Ze hebben ruim 100 vierkante kilometer met een heel netwerk aan wegen, pas bij de parkeerplaats voor een park of resort heb je een ticket of bewijs nodig. Disney Springs ligt aan de buitenkant van het terrein, nabij de snelweg en is gratis voor bezoeken/parkeren. Er zijn restaurants, shops, een aantal experiences tegen betaling, een bioscoop, enzovoorts. Later in de middag en in de avond zijn er meestal optredens.

Lees je ook in hoe je fast passes in te stellen bij Disney. Nu is het allemaal wat onduidelijk vanwege corona maar normaal gesproken krijgt iedereen bij ieder ticket 3 fast passes per dag en die kun je 3 maanden van te voren instellen. Daar kun je dan de attracties uitpikken die je echt wilt doen, want voorheen waren de wachtrijen bij populaire attracties tot wel 2-3 uur. Dat is zonde als je maar 2 dagen gaat. Dit kun je hier altijd later nog vragen, genoeg mensen die regelmatig naar Disney gaan.
Kennedy Space Center.. aha.. we zijn hier dus niet de hele dag zoet? Handig om te weten.. Cocoa Beach noteer ik! Jullie hebben KSC bezocht vanuit jullie accommodatie in Orlando?
KSC is ongeveer een uur rijden vanuit Orlando. Je kunt er wel een dag spenderen maar KSC gaat vroeger dicht dan de pretparken in Orlando en heeft ook geen echte restaurants. Cocoa is dicht bij en daar kun je bijvoorbeeld s'avond wat eten bij de pier.
Angeline Kievits
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 mei 2018, 00:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door Angeline Kievits »

ikbeneva schreef:
06 jul 2020, 11:47

@Angeline, SUPER bedankt voor je reactie. Hier heb ik heel veel aan!
- We gaan dan denk ik toch maar gewoon voor de villa. Ik twijfelde al of het prijstechnisch zo veel verschil zou maken.
- Nooit over nagedacht dat we niet 2 dagen achter elkaar naar Disney hoeven te gaan haha. Dat ga ik aanpassen, handige tip!
- Aquarium in Clearwater gaat het worden!
- Disney Springs had ik inderdaad al over gelezen!! Je hoeft dus niet IN Disney zelf te zijn om daar naartoe te kunnen gaan?
- Lake Apopka Wild Drive ga ik noteren! Klinkt heel leuk!
- Clearwater, bedankt voor je tip voor het hotel! Die schrijf ik gelijk op. Little Toot staat inderdaad al op de planning!
- Florida Mall.. Ja, Build a Bear had ik al genoteerd voor Florida Mall! Lijkt mij inderdaad erg leuk voor mijn dochter! Ik heb ook de Crayola winkel genoteerd in Florida Mall.. heb je daar ook ervaring mee? Daar kan je geloof ik je eigen stiften maken of zo.
- Kennedy Space Center.. aha.. we zijn hier dus niet de hele dag zoet? Handig om te weten.. Cocoa Beach noteer ik! Jullie hebben KSC bezocht vanuit jullie accommodatie in Orlando?
- We twijfelen nog over de Everglades of Wild Florida, maar ik denk dat we toch voor Wild Florida gaan! Klinkt net wat meer geschikt met kinderen heb ik het idee.
- OH, dat is een goede! Vrijdag vertrekken en zondag thuiskomen. Kost ons maar 1 dag met school. Dat moet inderdaad te regelen zijn.
Wij hebben 3 x een villa met zwembad gehuurd in Davenport (lekker centraal) en vandaar uit overal naar toe gereden (er is zoveel te zien en te beleven in die omgeving dat we wel 3 x terug moesten). Dat geeft heel veel rust, vond ik zelf. Geen gezeul met koffers, een beetje 'thuis'-gevoel etc.

Voor Clearwater heb ik zoals al gezegd 1 x een hotel geboekt in deze periode, zodat we daar 2 dagen achter elkaar waren. Die zonsondergangen - en het witte strand trouwens ook - zijn spectaculair daar!

Kennedy Space Center is goed te berijden vanuit je huis, 1 tot 1,5 uur (afhankelijk waar je zit dus). We zijn inderdaad rond een uur of 4 naar Cocoa Beach gereden, daar lekker op de Pier gegeten en nog even genoten van de zee (toch weer heel anders dan de Mexicaanse Golf).

Disney Springs is gratis en oh zo gezellig om daar rond te slenteren. Muziek, van alles te zien, te kopen en te eten en een paar kleinere attracties (o.a. met een 'auto' over het meer varen, in een luchtballon opstijgen etc. etc.). 's Avonds is het daar het leukst (vinden wij).

Crayola hebben we gemist! Toch een reden om nog een keer terug te gaan :)

Het stadje Celebration is trouwens ook enorm leuk, daar hangt zo'n heerlijk Amerikaans sfeertje. Prachtig meer (alligators, vogels, schildpadden) waar je omheen kunt lopen, Amerikanen die je allemaal vriendelijk gedag zeggen, leuke winkeltjes en je kijkt je ogen uit naar de typisch Amerikaanse huizen met een grote porch met bijbehorende schommelstoelen en wapperende Amerikaanse vlag. En: favoriet bij mijn kleindochter: de cookie-dough winkel!
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 jul 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door ikbeneva »

@ADE01, bedankt voor je reactie. Handig om te weten dat we ook zonder tickets het Disney terrein op kunnen. Disney Springs klinkt als iets dat mijn kinderen erg leuk zullen vinden!
Is de wachtrij bij heel veel attracties z’n 2 tot 3 uur? Want dan kan je maar in weinig attracties als we 2 dagen gaan..

@Angelina, bedankt weer voor je reactie!
- In Davenport hadden we al een aantal villa’s gezien, dus fijn om te weten dat dat een goede centrale ligging is!
- Cocoa Beach gaan we zeker combineren met Kenne Space Center! Klinkt erg leuk.. en ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar een strand dat niet aan de Mexicaanse Golf ligt!
- Disney Springs staat op de planning nu :-)
- Haha.. ja, volgens mij is er altijd een reden om terug te gaan. Geen idee of de Crayola winkel iets is hoor, maar ik lees er leuke reacties over!
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door ADE01 »

Voor populaire attracties was het voor de crisis wel 90-180 minuten, ja. Nu gaan ze morgen weer open en hoe het verder gaat verlopen is nog maar de vraag natuurlijk. Voorheen kon je zoals gezegd 3 fast passes instellen en dan de minder populaire attracties daar omheen doen, want er is genoeg te doen met minder lange wachtrijen of helemaal geen wachtijren zoals shows en parades. Van die laatste zou ik de tijden opzoeken op de dag dat je naar het park gaat.

Een kleine beetje research en een globale tijdsplanning maken van die dagen loont echt. Het klinkt gek voor een pretpark maar kaartjes zijn (vind ik) te duur om het niet te doen en bijv. een halve dag in ergens in de rij te staan.
Anne85
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2020, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door Anne85 »

Hoi ikbeneva,

Wij willen volgend jaar ook een rondreis door Florida maken.
Wat ik me afvraag....heb jij al vliegtickets en hotels geboekt? Of wacht je daar mee totdat het weer mogelijk is om naar de VS te reizen?

Groetjes
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 jul 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door ikbeneva »

Nee, nog niet! Zonder Corona was het idee wel om dat een jaar van tevoren te regelen (tenminste, ik lees overal dat dat het beste/gunstigste is?), maar nu willen we voor de zekerheid toch wel even wachten tot oktober/november.

Daarnaast lees ik in vliegtuig topics dat je een ticket voor ongeveer 400 per persoon zou moeten kunnen regelen in de meivakantie naar Florida.. dat ben ik persoonlijk nog niet tegengekomen. Ik kom voornamelijk uit op minimaal 550 - 650. We zijn nu dus wel alle prijzen al in de gaten aan het houden.
Laatst gewijzigd door markro op 23 jul 2020, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Anne85
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2020, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door Anne85 »

Ik wil idd ook graag boeken, maar durf het ook niet aan ivm corona. Was daarom nieuwsgierig of jij al geboekt hebt.

Ik zag tickets voor €254. Vliegen vanaf Brussel met tussenstop in Lissabon (23 april-8 mei).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer