Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jul 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door ikbeneva »

Oh wauw! Dat is een mooie prijs! Via welke site heb je deze prijs gevonden? Ik doe geloof ik echt iets verkeerd haha..
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door asv60 »

Ik zie die tickets ook op skyscanner. Je vliegt dan met TAP.
Vanaf AMS voor 325 euro.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Anne85
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2020, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door Anne85 »

Ik heb de tickets idd ook gezien op Skyscanner!
Ojajoh
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 apr 2008, 23:38
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Meppel

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door Ojajoh »

Leuk topic!

Ik heb al veel leuke ideeën opgedaan, dank daarvoor.

Wij gaan ongeveer dezelfde reis maken (met 2 kinderen van 7 en 9), maar dan in tegengestelde richting. Wij hebben de tickets overigens al geboekt, maar dit komt doordat we nog een tegoed bij D-reizen hadden openstaan van onze geannuleerde reis dit voorjaar. Wel even verzekerd tegen faillissement van luchtvaartmaatschappij, you never know :? ...
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door chippie777 »

Onze vakantie naar Florida zijn al weer een tijdje geleden (2011 en 2012) maar beide keren een villa gehuurd in de omgeving van Orlando. We gingen dan ook vaker naar de thema parken en vonden het ontzettend fijn om een eigen zwembad te hebben. Het waren ook onze eerste usa vakanties dus hebben er nog steeds hele goede herinneringen aan.
In Clearwater hebben wij een rondvaart met Little Toot gemaak, een echte aanrader om dolfijnen te zien. tijdens het reizen hebben wij altijd hotels gebruikt en vonden dat prima te doen met twee kinderen. Wel zorgden we er voor dat er altijd een zwembad bij het hotel was. La Quinta hotels vonden/vinden wij fijn. Behoorlijk wat ruimte op de kamer met regelmatig een aparte zithoek/bank.
Wie weet haal je nog wat tips uit ons reisblog. In 2011 deden we de thema parken en de oost kust van Florida inclusief de Keys. In 2012 deden we de thema parken en de west kust van Florida.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Amber76
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2020, 09:45
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door Amber76 »

Goedemorgen, lees net dit hele draadje bij. Wij hebben ook plannen om in de meivakantie naar Florida te gaan met onze twee zoons van 10 en 8. Inmiddels al de 7e keer dan.. Ook al vaker in DInsey geweest, erg bijzondere ervaring. Mocht je daar vragen over hebben ,schroom niet!

Wat betreft tickets altijd lastig. Iedere maatschappij hanteert verschillende regels. Wij vliegen al jaren met British Airwayus vanwege de gunstige voorwaarden, maar ook qua prijs voor ons altijd het giunstigste. Aangezien je bijna altijd aan een overstap vast zit, wil i die zo kort mogelijk houden ivm de kinderen. DUs begin al voeg met speuren naar vluchten. Bij BA is de combi met een auto zo gunstig, dat geen een andere maatschappij daar bij in de buurt komt. Daarnaast hoef je niet in een keer de volle mep te betalen, maar uitsluitend een aanbetaling van een paar honderd euro. Voorheen 6 weken van tevoren het restant, dat hebben ze nu zelfs verlaagd na 3 weken van tevoren. Mag nu ook omgeboekt (tot 2022 dacht ik) of geannuleerd worden zonder kosten. Je krijgt dan een voucher voor het bedrag van je aanbetaling. Enfin, behoorlijk wat slagen om de arm.

Voorheen de overstap altijd in Londen (gatwick of Heathrow) en nu waarschijnlijk philadedelphia. Scheelt dat we dan ' domestic' aankomen in Orlando en sneller buiten staan. In de avond is het nogal eens spitsuur en met pech sta je dan pas 2 uur later buiten. Uiteraard weet ik ook niet hoe dat nu in deze tijden zal gaan.

Leuk om je plannen te blijven volgen!
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jul 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door ikbeneva »

Hi Amber,

Nog bedankt voor je reactie! British Airways heb ik genoteerd. Het word onze eerste keer buiten Europa, en de eerste keer dat we alles zelf gaan regelen. Dan zijn dit fijne tips!

Al hebben we wel besloten om onze plannen voor nu uit te stellen naar de meivakantie van 2022. We durven het niet aan om voor aankomende meivakantie te boeken, omdat we bang zijn dat de hele vakantie niet doorgaat. We hadden gelukkig nog niks geboekt of vastgelegd, juist vanwege Corona, dus dat is fijn. Vandaar ook mijn late reactie.. ik was even een beetje teleurgesteld, waardoor ik niet meer op het forum had gekeken ;-)

Al blijf ik wel doorgaan met de planning van onze reis. De voorpret is al echt ontzettend leuk!

EDIT: Wow Amber.. ik heb zojuist even de prijzen gecheckt bij British Airways en het klopt helemaal wat je zegt! De prijs voor vliegen mét auto is gelijk aan alleen vliegen bij andere airlines. Deze ga ik onthouden. Bedankt voor de tip!
Amber76
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2020, 09:45
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door Amber76 »

:thumbup:

Ben zo benieuwd wat de mogelijkheden voor komend jaar gaan zijn qua vakanties. Vanaf wanneer zou weer iets mogelijk zijn? Vooralsnog alleen maar speculeren en dromen. Ik hoop echt op de meivakantie 2021...
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door ronenivonne »

Mei vakantie zal echt te vroeg zijn verwacht ik. Weet het bijna 100% zeker zelfs. Ik denk zelf dat we als toeristen pas echt kunnen gaan als we gevaccineerd zijn en dit voor de USA in te komen een verplichting wordt. Heel misschien als de besmettingen laag zijn dat we dan op eigen risico en met negatieve test zullen mogen maar maar om dat met werk of met kinderen te gokken lijkt mij niet handig, al moet iedereen dit zelf weten natuurlijk.

Wij hebben het ook uitgesteld tot in ieder geval 2022. Geen voorpret zo
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jul 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis ikbeneva: meivakantie 2021 van Miami naar Orlando met kids (vragen)

Bericht door ikbeneva »

Het heeft even geduurd, voordat ik dit topic weer nieuw leven in kon blazen ;-) Wij wilden namelijk in eerste instantie in de meivakantie van 2021 naar Florida, maar vanwege Corona (en niet gevaccineerd) hebben we dit nog drie keer uit moeten stellen helaas. De tickets voor de meivakantie van 2024 zijn in ieder geval geboekt en de villa (met privé zwembad) en de auto zijn gereserveerd!
Daar waar ons eerste idee was om te reizen van Miami naar Orlando, vonden wij dit uiteindelijk toch iets te veel van het goede voor twee weken. We hebben daarom besloten om twee weken in een villa in Orlando te verblijven.

Dit is onze huidige planning!
image.png
De planning is nog volledig vrijblijvend. Al zitten we er wel aan te denken om een combi ticket te kopen voor Seaworld, Busch Gardens en Aquatica. Als we dat inderdaad doen is dat niet meer zo vrijblijvend ;-)

Tussendoor ergens (net wat uitkomt) zullen we sowieso nog een Walmart en Target pakken!

Op ons eventueel lijstje staat nog het volgende:
- International Premium Outlets of Millenium Mall: maar gezien we al naar Florida Mall gaan, dacht ik.. dat is wellicht voldoende?
- Clearwater Beach wandeltour en Little Toot Dolphinboot: gezien we al veel op de planning hebben staan en dit toch ook nog een aardige reistijd heeft, staat deze vooralsnog niet op de planning.
- Rondje in plaatje Celebration: dit zouden we nog eventueel ergens tussen kunnen plannen denk ik, alleen weet ik nog niet zo goed waar.
- Crayola Experience in The Florida Mall: we gaan sowieso naar The Florida Mall, maar ik vond de prijzen om een beetje te kleuren (voor mijn gevoel? haha) een beetje te duur. Wellicht iemand ervaring mee?
- De grootste McDonalds: ik lees alleen erg negatieve reviews op Internet, waardoor ik twijfel of het wel leuk gaat zijn.
- Museum of Illusions: aan de ene kant lijkt me dit wel grappig (en nog redelijk betaalbaar), maar volgens mij heb je dit soort dingen ook in Nederland.

Zien jullie wellicht gekke dingen? Hebben jullie verder nog tips? Of wellicht een reactie voor over iets van mijn 'eventueel' lijstje, waardoor ik iets kan afstrepen of juist kan inplannen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer