De Keys, wel of niet?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

De Keys, wel of niet?

Bericht door Katja »

Ik heb voor februari 2021 tickets geboekt naar Florida. Hoop heel hard dat we tegen die tijd op vakantie kunnen en willen maar ik had een voucher waarbij ik uiterlijk dan moet vliegen en we konden nu boeken met maar een paar tientje bijleggen dus maar gegokt. Vrees dat de prijzen van tickets alleen maar omhoog zullen gaan de komende tijd en dat wachten tot meer zekerheid zou betekenen dat we veel meer bij zouden moeten leggen.

Tickets zijn naar Miami en dan terug vanuit Orlando en we hebben twee weken de tijd. We hebben al veel van Florida gezien in de wijde omgeving van Tampa, Orlando en Ocala. Zelf heb ik al wat meer van het zuiden van Florida gezien maar mijn man nog niet.
Ik ben ruim 20 jaar geleden naar de Florida Keys geweest. Dit heeft toen totaal geen indruk gemaakt maar ik durf niet te zeggen of dat komt door de Keys of door de manier waarop we toen gereisd hebben. Nu ben ik een beetje aan het kijken of we het wel of niet in onze planning mee moeten nemen. Aan de ene kant ziet het er prachtig uit met het blauwe water maar aan de andere kant is het wel een hele lange weg die veel tijd kost en zijn de prijzen van de hotels vallen nog niet helemaal mee :lol:

Brand los, waarom juist wel of juist niet gaan?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: De Keys, wel of niet?

Bericht door Tantelotje »

'Toen het nog kon', afgelopen maart, zijn wij op de Keys geweest. Ook wij vlogen heen op Miami en terug vanaf Orlando.
In 2014 waren we ook al eens op de Keys geweest.

In tegenstelling tot 2014 hebben we nu niet op Key West overnacht omdat dit werkelijk niet te betalen was. Wij sliepen in het Captain Pip resort op Marathon. Wij vonden het een heerlijke plek, prima betaalbaar en hadden een lekker appartementje.
Van hieruit was het nog zo'n 5 kwartier naar Key West, ook dat vonden we prima te doen. Ik hou wel van de sfeer op de Keys, het doet mij altijd denken aan de Antillen.

Als ik nog eens die kant op ga, zou ik zeker weer hier overnachten. Misschien heb je wat aan ons verslag.

Succes met voorbereiden!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: De Keys, wel of niet?

Bericht door harryh »

@Katja kijk ook even naar eerdere draadjes, ook specifiek over Key West search.php?keywords=key+west&fid%5B0%5D=11
Wij (vrouw & 2 dochters toen ca. 16 en 18) vonden het leuk om één keer die lange weg te rijden. Maar duurt lang, vaak vertraging enz. Key West viel ontzettend tegen, 1x maar nooit weer. Maar "you love it or you hate it", er zijn op het forum ook mensen die het geweldig vinden daar.

Wij zijn groot fan van snorkelen vanuit Key Largo en daar nog een aantal keren terug geweest.
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Keys, wel of niet?

Bericht door Katja »

@harryh Ik had al aardig wat gezocht op het forum maar kon toch nog niet helemaal het juiste beeld krijgen. Daarom vroeg ik me af wat vooral de reden is voor mensen om juist wel of niet te gaan. Snorkelen vanuit Key Largo staat sowieso op mijn wensenlijstje maar daarvoor hoeven we niet op de Keys te overnachten.

@Tantelotje Wat een heerlijk en herkenbaar blog. Ik was in februari en maart in Florida. Vloog ook met United en had hetzelfde smerige ijsje met gember, brrrr. En ook de appjes uit Nederland toen het nieuws over de vliegbeperking bekend werd. Wat ontzettend jammer dat jullie je reis hebben moeten afbreken. Wij vlogen op 18 maart terug en durfden dat nog net te gokken en dat ging gelukkig ook moeiteloos. Mijn vader en zijn vrouw vlogen een dag laten en ook zonder problemen maar die hebben daar wel veel werk aan gehad omdat het niet helemaal duidelijk was hoe het met hun vluchten zou gaan.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: De Keys, wel of niet?

Bericht door BonnyR »

Katja schreef:
14 mei 2020, 13:25
@harryh Ik had al aardig wat gezocht op het forum maar kon toch nog niet helemaal het juiste beeld krijgen. Daarom vroeg ik me af wat vooral de reden is voor mensen om juist wel of niet te gaan. Snorkelen vanuit Key Largo staat sowieso op mijn wensenlijstje maar daarvoor hoeven we niet op de Keys te overnachten.
De reden voor ons om wel te gaan was gewoon, het hoorde voor ons bij een Florida reis. S'avonds de sunset met de 'artiesten' vonden onze toen nog kleine kids leuk. Wij ook wel trouwens :wink: Verder vond ik het echt superklef qua temperatuur ( hartje zomer) Natuurlijk zijn er leuke plekjes om te zwemmen/snorkelen. Maar of het nu een 'must see' op een nieuwe reis zou moeten zijn, nee dat niet. Wij reisden trouwens met een camper en hebben ook niet op de Keys zelf overnacht.Gewoon een hele lange dag van gemaakt.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: De Keys, wel of niet?

Bericht door Tipsy_1 »

Wij vonden de Keys het "minste" van onze hele Florida trip eigenlijk.
Maar wat wel een echte highlight was was onze "prive" tour naar de dolfijnen (je kon ook snorkelen maar wij vroegen om 100% tijd bij de dolfijnen) . Dat was echt een droom-halve-dag.
Ook het fort met de leguanen vond ik heel tof.
En het spotten van Key deer.

Verder vond ik de stranden op de Keys wel tegenvallen en het is ook een hele rit vol lintbebouwing. (vonden wij)

Langs de andere kant, de "highlights" hierboven vermeld maakten uiteindelijk de keys wel de rit waard en het is toch mooi te combineren met de Everglades. De Everglades vonden wij echt fantastisch.
Enkele maanden geleden zijn wij naar het noorden van Florida geweest (Wakula springs enz) - dat vonden wij echt fantastisch en in februari ga je vast ook veel manatees zien!

Hier is ons verslaghttps://leenvanginckel.wixsite.com/reisverhalen
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: De Keys, wel of niet?

Bericht door Tantelotje »

@Katja dank je! Wellicht hadden wij de 'gok' wel genomen als mijn ouders niet mee waren geweest. Nu zochten we meer zekerheid.

Overigens nog een aanvulling op mijn bericht: ik vind niet perse Key West fantastisch. Dat hele gedoe rondom Mallory Square hoeft van mij niet perse. Zo'n zonsondergang kun je ook prima vanaf willekeurig welk eiland bekijken.
Maar ik vind de sfeer/weer/blauwe zee/palmbomen van de hele Keys wél leuk. En inderdaad: als je er toch bent hoort het er toch een beetje bij. Of je nu helemaal doorrijdt naar KW of dat je op een van de andere eilanden blijft maakt dan eigenlijk niet uit.
Wij vonden het weer trouwens heerlijk afgelopen maart. Totaal anders dan tijdens ons bezoek in september 2014. Als ik ooit nog eens naar Florida ga, is het zeker in het (vroeg) voorjaar!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gast

Re: De Keys, wel of niet?

Bericht door Gast »

Ik vind alleen Bahia Honda SP enigszins de moeite waard omdat dat een van de weinige zandstranden is op de Keys.
Voor de rest absoluut een Tourist Trap wat ons betreft, zeker Key West zelf: overpriced en veel te druk. De weg er naar toe is echt een vreselijke saaie weg vol verkeer en stoplichten (en je kunt alleen maar via dezelfde weg de volledige 160km terug)

De panhandle is veel mooier (plus omgeving Siesta Key/Sarasota/ Clearwater en hoger is ook erg mooi qua stranden).

Het enige waarvoor ik er terug heen zou gaan is voor Dry Tortuga NP, maar dan zou je dan een dagtrip moeten maken vanuit Key West, en dus meerdere dagen op de Keys doorbrengen (het mooiste is op op Dry Tortuga te slapen, maar dan moet je wel een tentje, kookstel etc meenemen, want er zijn geen hotel/restaurant faciliteiten.
Maar of het in feb zo aangenaam is op de Keys? Geen idee...
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Keys, wel of niet?

Bericht door Katja »

Februari is in het zuiden van Florida vaak wel heel aangenaam al kun je wel koeler weer treffen maar wij zijn geen mensen om de hele dag aan het strand te liggen dus met een vestje aan is het al snel lekker.
Tantelotje schreef:
14 mei 2020, 17:59
Wellicht hadden wij de 'gok' wel genomen als mijn ouders niet mee waren geweest. Nu zochten we meer zekerheid.
Wees maar blij dat je het niet gedaan hebt. Wij hadden echt de laatste "normale" vluchten die nog gingen. Kennissen die iets langer bleven hadden behoorlijk wat moeite om terug te komen.

@Tipsy_1, manatees zien we ieder jaar eigenlijk wel heel veel. We zitten meestal rond februari/maart in de buurt van Crystal River dus dan zijn er enorm veel. Dit jaar zaten er ongeveer 200 in de Three Sisters Spring toen ik er was, echt zo enorm gaaf. En ze gingen er ook nog eentje vrijlaten die toen hij jong was opgevangen is.
Ik heb je blog gelezen en er zijn inderdaad wel wat dingen die we leuk zouden vinden en het helpt me om weer een beter beeld te krijgen van wat er wel en niet is.
BonnyR schreef:
14 mei 2020, 13:36
Gewoon een hele lange dag van gemaakt.
Dat is ook iets waar ik over denk om te doen. Gewoon vroeg die kant op en als we het zat zijn weer omdraaien en dezelfde weg weer terug.

Onwijs bedankt voor het meedenken en delen van ervaringen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: De Keys, wel of niet?

Bericht door IngridZw »

Wij hebben een gedeelte van de weg gereden en eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht. Er zijn best wel veel stukken bij waar je de zee niet ziet ofwel door bebouwing of begroeiing. En 2 uur rijden zowel heen als terug (dit ook nog zonder stop) vonden wij het persoonlijk niet waard.
We hebben toen maar gezocht naar een publiek strand waar we konden relaxen en zwemmen maar dat viel tegen. Het meest bekende strand wat ik had opgezocht op internet lag vol algen en het stonk er.
Een medewerker van een toeristenbureau verwees ons naar Founders Beach en picknick area gelegen aan de Mexicaanse golf op Plantation Key en dat was geweldig. Het was niet gratis (klein bedrag aan entreegeld), maar het was het meer dan waard. Prachtig wit strand met palmbomen, heerlijk warm en helder water en overdekte picknickplaatsen. Een waar paradijsje.
Dus mocht je ergens een strand zoeken dan is dit echt een aanrader.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Keys, wel of niet?

Bericht door Katja »

Bedankt voor je berichtje! Ik heb Founders Beach gelijk even opgeslagen.
Dat is ook nog wel mooi in de buurt van Miami dus eventueel kunnen we op een dagje gewoon op en neer rijden om toch even wat van de Key's te zien zonder er te lang aan vast te zitten.
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: De Keys, wel of niet?

Bericht door iLoveStedentrips »

Wat grappig om te lezen.

Wij waren in 2015 naar de Florida Keys geweest en eigenlijk had het weinig indruk gemaakt. We hadden best een lekker hotel en mooi uitzicht maar toch had ik het me anders voorgesteld.

Afgelopen februari, toen er nog geen vuiltje aan de lucht was, zijn we teruggeweest. We hadden een villa op Islamorada (Hadley House Resort) en van daaruit wat tripjes gemaakt. Dit keer een heerlijk tijd gehad en vond Key West nu echt tegek! De sfeer op Key West echt fantastisch maar je kan zeker vanuit een ander eiland prima heen en weer. Jammer dat er weinig stranden zijn en je hebt zeker wat anti-muggen spray nodig maar heerlijke tijd gehad een paar dagen.

Ik heb een review gemaakt met foto's van de villa's maar zal niet teveel spammen hier. Dus meer info kan ik via een privéberichtje sturen als je dat wilt.
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: De Keys, wel of niet?

Bericht door knaapje »

Ik ben er in de loop der jaren een keer of 4 geweest.
Best wel gezellig en interessant.
Een oud fort met museum, de zonsondergang, een halve dag met een catamaran de zee op.
Gezellige kroegjes en restaurantjes.
Maar het is een hele trip, vooral als er wat meer verkeer op de weg is.
Zware trucks met boten erachter en niet te passeren dan schiet het echt niet op.

Als je de vrij lange rit er voor over hebt en je zit wat ruim in je tijd is het leuk om te doen.
Het is er vrij duur en let op of er geen festival of zo is dan rijzen de kosten helemaal de pan uit.
Het is eens wat anders.,
_lotte_
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 dec 2013, 21:12
Locatie: Gent

Re: De Keys, wel of niet?

Bericht door _lotte_ »

Wij vonden het dan weer heerlijk een aantal jaar geleden en willen best wel eens terug. Zo zie je maar, smaken verschillen :wink:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: De Keys, wel of niet?

Bericht door harryh »

De vraag komt vaker op het forum voorbij, "you love it or you hate it" ;)
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Keys, wel of niet?

Bericht door Katja »

Die indruk maakt het inderdaad een beetje. Ik vrees dat er weinig grijs gebied is.
En ik vrees dat we er niet super gelukkig van gaan worden maar ergens hoort het er ook een beetje bij.
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: De Keys, wel of niet?

Bericht door iLoveStedentrips »

Katja schreef:
23 mei 2020, 15:14
ik vrees dat we er niet super gelukkig van gaan worden maar ergens hoort het er ook een beetje bij.
Voordeel is dat je er nu "negatief" in gaat, het alleen maar kan meevallen en zeer waarschijnlijk erg leuk wordt :thumbup: :lol: :lol:
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Keys, wel of niet?

Bericht door Katja »

Net als dat feestje waar je eigenlijk niet heen wilt :lol:

Voor nu gaat het er met potlood bij en ga ik wel eens rustig kijken hoe we het in kunnen vullen. Zal ook allemaal afhankelijk zijn van hoe we tegen die tijd kunnen reizen en wat er allemaal wel en niet mag.
Gebruikersavatar
MelM
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2020, 15:36

Re: De Keys, wel of niet?

Bericht door MelM »

Ik schrik er best wel van dat je de key's maar niets vond...

Alleen al Duval street, en en de zonsondergang daar is Magisch... natuurlijk Most Southern Point is even leuk om te zijn geweest en dat kiekje gemaakt te hebben. Wat Dacht je van fort Zachary Taylor.... De historie snuif je gewoon in!
Dan ook maar meteen naar het slavery memorial...

Als je op Key west bent, ook even snorkelen, en dan even naar Dry Tortugas.... ❤️

Truman Villa, is natuurlijk ook iets wat je niet mag missen. De stranden, ga naar Fort Zachery, en daar heb je het strand, waar het niet al te druk is maar wel geweldig mooi....

Het begin van Highway 1, en het einde aan de andere kant van de straat. Je kunt goed vliegen op Key-West, als je het reiden ernaartoe te veel vind. maar als je vanuit Miami vertrekt, dan ben je er in 4 uurtjes. en rij je wel over de legendarische bruggen.

De laatste keer sliepen wij in het Hyatt hotel. dat was perfect!

Mijn advies.... DOEN!
Our lives begin to end the day we become silent about things that matter.
- Martin Luther King -
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Keys, wel of niet?

Bericht door Katja »

Ik denk dat iedereen zijn eigen keuzes daarin maakt. Duval street had ik echt helemaal niets mee, vond zo druk en door de toeristen had het niet de sfeer waar ik van houd. Doe mij dan maar een stoffig stadje waar iedereen opkijkt dat er toeristen komen.
Sliepen jullie in het Hyatt Centric Key West? Daar heb ik net even naar gekeken maar voor onze data is dat bijna €600 per nacht. Dat is wel echt een enorme hap uit ons overnachtingsbudget en ik weet gewoon niet of ik dat er voor over heb.

Tussenoplossing is dat we gewoon een dagje een stukje Keys gaan bekijken. Dan kunnen we een beetje kijken wat we ervan vinden en als we denken dat we meer willen zien gaan we het jaar erop wel een paar nachten. In principe gaan we iedere winter naar Florida dus we komen vanzelf weer terug.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer