Reis familie-kuijt: roadtrip van New York naar Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
familie-kuijt
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2017, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis familie-kuijt: roadtrip van New York naar Florida.

Bericht door familie-kuijt »

Hallo allemaal,

Na in 2018 een fantastische roadtrip te hebben gemaakt in het Zuidwesten van Amerika, zijn wij ons nu aan het oriënteren voor een roadtrip van New York naar Miami in juli/augustus 2021 met onze twee tienerdochters (tegen die tijd 15 en 18 jaar). Wij vinden het superleuk om te autorijden, de afwisseling van steden, nationale parken en een stukje strandvakantie te hebben en zijn dol op het gevoel van avontuur. Onze dochters zijn geen fan van lange wandelingen, dus die doen we wel als wij later weer samen op reis gaan. :wink:

Wij hebben ons de laatste tijd aardig ingelezen op het forum en een voorlopige planning gemaakt, waar we in ieder geval weten waar we willen beginnen en eindigen, daartussen kan nog geschoven worden. Ons idee is als volgt:

Dag 1 Amsterdam - New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York - Washington (met de trein) + auto ophalen
Dag 5 Washington - Shenandoah National Park
Dag 6 Shenandoah National Park
Dag 7 Shenandoah National Park - Roanake (Appalachen)
Dag 8 Roanoke (Appalachen) - Cherokee (langs Ashville?)
Dag 9 Cherokee (Great Smoky Montains NP)
Dag 10 Cherokee - Savannah (langs Charleston?)
Dag 11 Savannah
Dag 12 Savannah - Orlando (langs Kennedy Space Centre en St. Augustine?)
Dag 13 Orlando
Dag 14 Orlando - Everglades
Dag 15 Everglades - Miami
Dag 16 Miami
Dag 17 Miami
Dag 18 Miami - Amsterdam

Heeft iemand ervaring met hoe het gaat met het huren van een auto in Washington? Waar kunnen we die het beste ophalen, aangezien we met de trein vanuit New York naar Washington willen gaan?

Het stuk tussen Washington en Orlando hebben wij nog niet helemaal duidelijk wat echt een aanrader is om te bezoeken. We zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen. Verder is het idee om in ieder geval 1 pretpark in Orlando te bezoeken, waarbij we denken aan Epcot Center of Animal Kingdom. Weet iemand of je tickets voor 1 dag kunt kopen? Op de site van Disney kon ik alleen maar tickets voor 2 dagen vinden en dat willen we niet.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties! :thumbup:
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Reis familie-kuijt: roadtrip van New York naar Florida.

Bericht door CAM1984 »

Leuk idee en mooi vooruitzicht. Mij lijkt de route erg gehaast. Hier mag je zeker 25 dagen voor uit trekken, en dat is nog weinig. Je hebt bijvoorbeeld amper de tijd voor Washington terwijl daar zoveel te zien is. Zelfde geldt voor Charleston. Je schrijft er misschien langs te willen rijden, maar Cherokee-Charleston is zonder stoppen al ruim 5 uur rijden. Jullie zullen echt veel in de auto zitten en ik vraag me af wat je dan eigenlijk ziet.
Ik heb in Washington een auto op het vliegveld gehuurd, maar het lijkt me dat dat ook prima downtown kan. Je zult wel een flinke one way fee hebben naar Miami.
Je pakt de trein van NYC naar Washington, optie Megabus al eens bekeken? Is ook een topic over.
Alvast veel plezier met de voorbereidingen!
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis familie-kuijt: roadtrip van New York naar Florida.

Bericht door harryh »

@familie-kuijt, wij hebben een aantal jaren terug een vergelijkbare route gedaan met onze dochters van toen 14 en 16, na een keer of 6 het zuidwesten bezocht te hebben. Wij hadden er 25 dagen voor uitgetrokken en dat was nodig.

Belangrijkste vind ik de verwachting; wij hadden er bewust voor gekozen om zo'n lange reis qua rij-afstand te maken om veel verschillende plekken te kunnen zien, met als doel de jaren daarna naar de plekken te gaan waar we meer van wilden zien. Zo waren we ook ooit in het zuidwesten begonnen.

We hadden in New York en Washington 3 dagen, maar bv in Canada waren het steeds stops van 1 nacht. Uiteraard hebben we niet zo veel van Shenandoah NP en de GSM kunnen zien maar bv de Skyland Drive en de Blue Ridge Parkway waren fantastisch op zichzelf. Ook een tocht per paard en de diverse beren die we tegenkwamen waren geweldig. Onze dochters vonden NYC, Toronto en Washington DC helemaal top.

Wij zijn na de GSM eigenlijk zo snel mogelijk naar Florida gereden, de kust van SC en GA staat nog op ons verlanglijstje voor een andere keer.
Want het was voor ons de 1e keer Florida, we dachten dat FL niets voor ons was - nou dat hebben we geweten. Zijn er daarna al een keer of 10 geweest ;)

Wij hadden Orlando niet in onze reis opgenomen omdat we een snel rondje door een groter deel van FL wilden doen de 1e keer en ben blij dat we dat gedaan hebben. Want daaruit is ons duidelijk geworden wat we mooi vonden en wat minder. Key West vonden we tegenvallen, Miami eigenlijk ook (dagje is genoeg). Oostkust ten noorden van Fort Lauderdale is prachtig en de westkust ook met al z'n stranden, parken, leuke plaatsen, relaxte mensen enz. En snorkelen bij Pennekamp, Everglades enz enz. Shoppen was veel te kort voor de 3 dames ;)

Auto: Wij hebben onze auto bij aankomst op PHI gehuurd, wij hadden er voor gekozen om een hotel in NJ (linkeroever van de Hudson) te nemen met gratis parkeren, zodat we ook boodschappen konden doen. Met de bus naar NYC was een ritje van een uur zonder parkeer stress en het hotel was een stuk betaalbaarder.

Onze overnachtingen:
Philadelphia, PA
Hasbrouck Heights, NJ
Kingston, ON
Toronto, ON
Niagara Falls, ON
Washington, DC
Luray, VA
Roanoke, VA
Townsend, TN
Spartanburg, SC
Jacksonville, FL
Fort Lauderdale, FL
Key West, FL
Naples, FL
Tampa, FL
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis familie-kuijt: roadtrip van New York naar Florida.

Bericht door Charlene »

Ik vind jullie route echt super gehaast.
Ik zou voor Washington zeker 3 volle dagen uiytrekken. 2 voor de Mall, capitol and White House en dan nog een voor Great Falls.

Cherokee vinden wik echt geweldig. Een aanrader is om naar Oconaluftee village te gaan en savonds naar de musical (ben de naam even kwijt. Gaat over de trail of tears)

Maar als je echt iets van de Greay smomies wil zien is Cherokee niet de goede plek. Dsn zul je echt door moeten naar de andere kant, Gatlinburg, Townsend, Pigeon Forge.

St Augustine en Kennedy Space Center ben je beide wel een volle dag bezig dus daar zul je moeten kiezen wat je wil doen.
2 volle dagen Miami lijken er mij 2 teveel. Ik zou die tijd besteden in Washington. En anders vanuit Miami (homestead) de Everglades bezoeken of Key Biscayne.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis familie-kuijt: roadtrip van New York naar Florida.

Bericht door ADE01 »

Het stuk tussen Washington en Orlando
Onderschat de afstand niet. Dit is een stuk vergelijkbaar met Amsterdam naar de Frans/Spaanse grens, als je de snelste route zou nemen. Met de route die je nu hebt gekozen zit je al snel 25-30 uur in de auto, dat is op praktisch 9 dagen best veel. Het is ook totaal niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld het Westen waar je mooie landschappen hebt. De snelwegen in het Oosten zijn vrij saai.
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis familie-kuijt: roadtrip van New York naar Florida.

Bericht door hke »

hallo

wij hebben in 2017 een soortgelijke reis gemaakt. (alleen andersom)
het was zeker mooi en indrukwekkend maar onze voorkeur gaat uit naar het westen.

Ook in denk dat je te weinig dagen hebt voor bv Washington.
Wij vonden bv de Smokys erg mooi.

Voor een indruk zou je ons weblog kunnen bekijken.

succes
familie-kuijt
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2017, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis familie-kuijt: roadtrip van New York naar Florida.

Bericht door familie-kuijt »

Heel erg bedankt voor jullie reacties en goede tips.

Wij gaan de route nog eens goed bekijken aan de hand van jullie reacties.

Nogmaals super bedankt! :thumbup: :D
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis familie-kuijt: roadtrip van New York naar Florida.

Bericht door miro »

Wij hebben vier jaar geleden een vergelijkbare route gedaan in nog minder dagen. Dat is prima te doen als je daar bewust voor kiest en weet dat je een paar lange auto dagen hebt. Dagen die overigens ook leuk zijn als je bijvoorbeeld een keer een binnenweg neemt ipv de highway.
Het is maar net welke reismanier bij je past.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis familie-kuijt: roadtrip van New York naar Florida.

Bericht door chippie777 »

Alleen jij kunt bepalen wat bij je past, de ene persoon doet extreem rustig en de ander doet alles veel sneller. Zolang je maar bewust ben van je keuze is dat ok. Ik vind het een mooi reis maar zou wel wat aanpassen. Je zou een dag Savannah eruit kunnen halen en die aan Washington kunnen toevoegen. Savannah is best leuk maar wij vonden een middag/ochtend voldoende. Zelfde voor Miami, haal daar een dag weg en stop die in Washington. Van Orlando naar Miami is goed te doen maar doe dan de Everglades als een dagtrip vanuit Miami. Maar zoals gezegd dat is hoe ik het zou doen :-)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Reis familie-kuijt: roadtrip van New York naar Florida.

Bericht door Jumping Jack »

Beste Familie-Kuijt,

Ik lees ff met je mee. Wij zouden namelijk in juni zo'n soortgelijke roadtrip maken, hopelijk volgend jaar...
Dit is onze planning, misschien heb je er iets aan.

Dag 1 Düsseldorf - New York
dag 2 New York
dag 3 New York
dag 4 New York
dag 5 New York - Philadelphia (Amtrak) en met huurauto naar Lancaster
dag 6 Lancaster - Washington DC
dag 7 Washington DC
dag 8 Washington DC
dag 9 Washington DC - Roanoke
dag 10 Roanoke - Asheville
dag 11 Asheville - Gatlinburg
dag 12 Gatlinburg - Savannah
dag 13 Savannah - St. Augustine
dag 14 St. Augustine - Brooksville
dag 15 Brooksville - Sarasota
dag 16 Sarasota
dag 17 Sarasota - Naples
dag 18 Naples - Homestead
dag 19 Homestead
dag 20 Homestead
dag 21 Miami - Düsseldorf

Gr Jack
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer