Wanneer boeken rondreis/cruise Florida november/december.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
MHES
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2020, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Wanneer boeken rondreis/cruise Florida november/december.

Bericht door MHES »

Afgelopen oktober en begin november ben ik met mijn vriend naar Florida geweest. We hebben eerst een rondreis gemaakt en daarna zijn we op cruise geweest (MSC Seaside). We vonden het zo leuk dat we dit jaar weer willen gaan. :D
We zitten eraan te denken om tussen half november en begin december te gaan (we zijn wel flexibel qua data). We willen dan ongeveer 14 dagen rondreizen en weer op cruise (Royal Carribean) gaan.
Nu lees ik dat in november en begin december het laagseizoen in Florida is. Echter vind ik de prijzen van de cruises best wel hoog (tegen de 900-1000 euro), terwijl we in november afgelopen jaar rond de 650 euro hebben betaald (ik weet dat de prijzen van MSC en Royal Carribean toen wel ongeveer gelijk waren). We hebben toen in juli geboekt.
Hebben jullie ervaring met een cruise tussen half november en begin december? Wanneer kan ik deze het beste boeken qua prijs? Vlak van tevoren? En hoe zit het met hotels? Heb al een aantal leuke hotels gevonden, hoe zit het met de hotelprijzen als ik bijvoorbeeld 1 tot 2 maand van tevoren wil boeken? En autohuur? Hebben vorig jaar via SunnyCars een Mustang gehuurd bij Alamo, waren dacht ik rond de 775 euro kwijt voor 14 dagen. Worden die prijzen nog hoger vlak van tevoren of hoe zit dat?
Ik hoop dat iemand ons goeie tips kan geven. :clap:
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Wanneer boeken rondreis/cruise Florida november/december.

Bericht door CAM1984 »

Geen ervaring met het boeken van cruises ed, maar volgens mij is het in die periode juist hoogseizoen in Florida...
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Wanneer boeken rondreis/cruise Florida november/december.

Bericht door Charlene »

Ik zou voorlopig helemaal geen cruise boeken en eerst eens kijken welke maatschappijen de corona gaan overleven. Het zal me niets verbazen als er minder schepen gaan varen of zelfs bedrijven om zullen vallen.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
kendor
Amerikakenner
Berichten: 492
Lid geworden op: 24 feb 2008, 10:50

Re: Wanneer boeken rondreis/cruise Florida november/december.

Bericht door kendor »

Elke dag de prijzen in de gaten houden, zowel op de website van RCL alsmede de Nederlandse agent AMCA en/of andere aanbieders.
Hoe groter en luxer de schepen, hoe meer je in principe betaalt. Ook speelt het seizoen een belangrijke rol. Half november , begin december moet je echt nog wel voor een mooie prijs kunnen scoren. Regel algemeen is, of ver van te voren boeken of wachten tot vlak ervoor.
Hotels kun je van tevoren boeken als de prijs je aanstaat. Je kunt meestal 24 uur ervoor nog cancellen mocht je wat anders tegen komen.
Kijk ook eens op airbnb, daar doen wij de laatste jaren ook erg veel mee en bevalt prima.
Autohuur prijzen is ook een kwestie van dagelijks een prijscheck doen. Dat kan bijvoorbeeld via USAreisen.de, autohuuramerika.nl en/of via de officiele autoverhuurders. Die zijn echt niet altijd duurder en hebben vaak mooie aanbiedingen en kun je ook 24 uur ervoor nog annuleren.
Zelf boek ik altijd alles los, tickets, autohuur,cruise etc. Zo stel ik een reis samen die ons het beste bevalt.
Veel wijsheid in deze.....en gewoon je cruise boeken hoor. Doen wij ook :thumbup:
Sandy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 okt 2012, 11:25

Re: Wanneer boeken rondreis/cruise Florida november/december.

Bericht door Sandy40 »

Wat leuk! Wij hebben in november 2018 ook gecruised op de MSC Seaside, wij hebben dan niet eerst een rondreis gemaakt, maar een 15 daagse cruise.

En wat blijkt wij gaan ook dit jaar weer cruisen in november. Wij hebben wel al geboekt (medio januari voordat alle hel rond corona losbrak).
Van 9 t/m 15 nov. verblijven we in Orlando en van 15 t/m 22 nov. cruisen we met Royal Caribbean, Harmony of the Seas.

Ik weet eerlijk gezegd niet of het nu laag- of hoogseizoen is in november maar ik weet wel dat november en december populaire cruisemaanden zijn bij stellen zonder kinderen en dat de prijzen dan toch best fors zijn. Ook omdat september en oktober in het orkaanseizoen vallen (wat overigens loopt tot november) en veel mensen deze maanden dus weer mijden. Overigens is RC sowieso een stuk duurder dan MSC. MSC is in alles een stuk voordeliger.
Wij zijn nu met de RC cruise in verhouding een stuk duurder uit dan met de MSC cruise, terwijl de RC 1 week is en MSC 2 weken was.

In de regel is bij het boeken van een cruise, hoe eerder hoe beter/goedkoper. Al gaat dat volgens mij niet altijd op.

Het is dat wij al geboekt hebben, maar als je nog niet hebt geboekt, zou ik persoonlijk nu even wachten totdat alles een beetje is bedaard. Want hoewel november nog ver weg is, is op dit moment niets zeker!

Over jullie autohuur vraag ben ik zelf ook benieuwd naar, aangezien wij ook een auto willen huren in de periode dat wij in Orlando zijn. @ Kendor, met welke officiële autoverhuurders heb jullie (goede) ervaring? We willen graag een normale personenauto (hoeft dus niet perse een SUV te zijn).
kendor
Amerikakenner
Berichten: 492
Lid geworden op: 24 feb 2008, 10:50

Re: Wanneer boeken rondreis/cruise Florida november/december.

Bericht door kendor »

Sandy

Goede ervaringen met Hertz,Avis, Alamo, Dollar, National rent a car
Ik ga meestal in zee met Alamo of Dollar, daar Avis en Hertz gemiddeld wat hoger in prijs zijn, maaaaarrrrrr het is een kwestie van prijs checken he!
Slechte ervaringen gehad met Budget rent a car. Gemiddeld lange wachttijden, kleine bedragen die na de vakantie nog worden afgeschreven van de CC. Vooral Miami rental station bij Budget. Ze hebben wel vaak zeer scherpe prijzen,maar ik bedank ervoor (persoonlijk).
Ik zeg check de officiele verhuurders en de bekende autoverhuursites. Er zit vast een geweldige deal tussen voor jullie. :thumbup:
Gast

Re: Wanneer boeken rondreis/cruise Florida november/december.

Bericht door Gast »

En kijk ook even voor tips in het autoverhuur topic op het forum.

Overigens: in mijn ervaring is Hertz de laatste jaren steeds het goedkoopste, en anders National, door de specifieke voordelen als member (boek een midsize (Sedan), En kies uit de specifieke vakken wat je wilt: sedan, suv, minivan, convertible, etc).
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer boeken rondreis/cruise Florida november/december.

Bericht door miro »

Voor de cruise moet je goed zoeken. Vaak verschillen vertrekdata in prijs. En natuurlijk ook welke hut je neemt op welk dek.
Langer van te voren is niet altijd goedkoper.
Nu met Corona is er veel onzeker, maar als je boekt en nu alleen je aanbetaling doet ben je die in het ergste geval alleen kwijt. Ik zou nu zeker rechtstreeks bij de rederij boeken en niet via een tussen bureau.
Wij hebben een cruise voor deze zomer in de planning staan en krijgen met de aangepaste voorwaarden vanwege Corona al het geld terug, ook als we zelf al annuleren. Dat hebben we overigens nog niet gedaan, omdat we pas half augustus gaan.
Succes met alles uitzoeken!
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
MHES
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2020, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wanneer boeken rondreis/cruise Florida november/december.

Bericht door MHES »

kendor schreef:
19 mar 2020, 09:48
Elke dag de prijzen in de gaten houden, zowel op de website van RCL alsmede de Nederlandse agent AMCA en/of andere aanbieders.
Hoe groter en luxer de schepen, hoe meer je in principe betaalt. Ook speelt het seizoen een belangrijke rol. Half november , begin december moet je echt nog wel voor een mooie prijs kunnen scoren. Regel algemeen is, of ver van te voren boeken of wachten tot vlak ervoor.
Hotels kun je van tevoren boeken als de prijs je aanstaat. Je kunt meestal 24 uur ervoor nog cancellen mocht je wat anders tegen komen.
Kijk ook eens op airbnb, daar doen wij de laatste jaren ook erg veel mee en bevalt prima.
Autohuur prijzen is ook een kwestie van dagelijks een prijscheck doen. Dat kan bijvoorbeeld via USAreisen.de, autohuuramerika.nl en/of via de officiele autoverhuurders. Die zijn echt niet altijd duurder en hebben vaak mooie aanbiedingen en kun je ook 24 uur ervoor nog annuleren.
Zelf boek ik altijd alles los, tickets, autohuur,cruise etc. Zo stel ik een reis samen die ons het beste bevalt.
Veel wijsheid in deze.....en gewoon je cruise boeken hoor. Doen wij ook :thumbup:
Sandy40 schreef:
24 mar 2020, 15:03
Wat leuk! Wij hebben in november 2018 ook gecruised op de MSC Seaside, wij hebben dan niet eerst een rondreis gemaakt, maar een 15 daagse cruise.

En wat blijkt wij gaan ook dit jaar weer cruisen in november. Wij hebben wel al geboekt (medio januari voordat alle hel rond corona losbrak).
Van 9 t/m 15 nov. verblijven we in Orlando en van 15 t/m 22 nov. cruisen we met Royal Caribbean, Harmony of the Seas.

Ik weet eerlijk gezegd niet of het nu laag- of hoogseizoen is in november maar ik weet wel dat november en december populaire cruisemaanden zijn bij stellen zonder kinderen en dat de prijzen dan toch best fors zijn. Ook omdat september en oktober in het orkaanseizoen vallen (wat overigens loopt tot november) en veel mensen deze maanden dus weer mijden. Overigens is RC sowieso een stuk duurder dan MSC. MSC is in alles een stuk voordeliger.
Wij zijn nu met de RC cruise in verhouding een stuk duurder uit dan met de MSC cruise, terwijl de RC 1 week is en MSC 2 weken was.

In de regel is bij het boeken van een cruise, hoe eerder hoe beter/goedkoper. Al gaat dat volgens mij niet altijd op.

Het is dat wij al geboekt hebben, maar als je nog niet hebt geboekt, zou ik persoonlijk nu even wachten totdat alles een beetje is bedaard. Want hoewel november nog ver weg is, is op dit moment niets zeker!

Over jullie autohuur vraag ben ik zelf ook benieuwd naar, aangezien wij ook een auto willen huren in de periode dat wij in Orlando zijn. @ Kendor, met welke officiële autoverhuurders heb jullie (goede) ervaring? We willen graag een normale personenauto (hoeft dus niet perse een SUV te zijn).
miro schreef:
28 mar 2020, 08:36
Voor de cruise moet je goed zoeken. Vaak verschillen vertrekdata in prijs. En natuurlijk ook welke hut je neemt op welk dek.
Langer van te voren is niet altijd goedkoper.
Nu met Corona is er veel onzeker, maar als je boekt en nu alleen je aanbetaling doet ben je die in het ergste geval alleen kwijt. Ik zou nu zeker rechtstreeks bij de rederij boeken en niet via een tussen bureau.
Wij hebben een cruise voor deze zomer in de planning staan en krijgen met de aangepaste voorwaarden vanwege Corona al het geld terug, ook als we zelf al annuleren. Dat hebben we overigens nog niet gedaan, omdat we pas half augustus gaan.
Succes met alles uitzoeken!
Bedankt voor jullie reacties! We hebben besloten om te wachten tot vlak van tevoren en hopelijk is er dan ook meer duidelijk over dit corona gebeuren. Mocht de cruise vol zitten, dan hebben we pech. Het risico om nu te boeken vinden we te groot en als je nu boekt wordt er niets meer vergoed door de reis/annuleringsverzekeringen. Het is me al wel opgevallen dan sommige cruises van RC al een stuk goedkoper zijn dan voor de corona. Hopen dat in november en december het allemaal wat rustiger is :) We wachten af!
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer boeken rondreis/cruise Florida november/december.

Bericht door miro »

Gezien de Corona ontwikkelingen raad ik je aan dit Cruise forum goed te lezen www.cruisecritic.com. Veel tips rondom boeken/annuleren.
Een aantal rederijen heeft al tot het einde van het jaar aanpassingen gedaan in hun vaarroutes. Het is/wordt een onzeker cruisejaar
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wanneer boeken rondreis/cruise Florida november/december.

Bericht door jojostravelusa »

Niet alleen v.w.b.cruises ben ik bang :sadcry:
Wij houden er rekening mee dat we onze vouchers dit jaar niet meer gaan inzetten voor een reis in 2021 dan. We sluiten zeker niet uit dat het pas 2022 wordt dat we weer kunnen. En dat het dan ook leuk is. De kans bestaat natuurlijk wel dat het eerder kan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer