Vragen over boeken excursies

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Marije91
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 feb 2020, 15:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Vragen over boeken excursies

Bericht door Marije91 »

Hoi allemaal,

Vorig jaar zijn mijn vriend en ik voor het eerst naar Amerika geweest, we hebben een rondje Zuidwesten gedaan en dat is supergoed bevallen. In de voorbereiding van die vakantie heb ik veel gelezen hier op het forum. Dit jaar gaan we naar Florida eind april/begin mei. De voorbereidingen zijn dus in volle gang en ook nu doe ik mijn research weer hier op het forum.. :) Er zijn echter twee dingen waar we niet goed uitkomen.

Wij willen graag snorkelen bij John Pennekamp. Op hun website zien we dat ze een tour aanbieden van 2.5 uur en 4.5 uur. Die van 4.5 uur kan echter niet online gereserveerd worden en op mailcontact wordt vooralsnog niet gereageerd. Heeft een van jullie hier ervaring mee, heeft iemand die langere snorkeltour online kunnen boeken?

Ook zijn we voornemens een dagje te genieten van de Everglades. We hebben gelezen over fiets- en wandeltochten en natuurlijk over de airboattours. We willen zo veel mogelijk uit die dag halen en zo veel mogelijk doen. We zien alleen door de bomen het bos niet meer... We komen van Marathon af en rijden richting Naples. In welke volgorde kunnen we de activiteiten in de Everglades het beste doen? Waar kunnen we het beste de airboattour boeken? Ik weet dat er langs de 41 allerlei aanbieders zitten, maar ik zou graag voor een aanbieder gaan die een goede tour heeft, door de mangroves vaart en voldoende aandacht heeft voor wildlife spotten. Een aansluitende alligatorshow zitten we niet zo op te wachten, want we gaan dus liever fietsen/wandelen in de Everglades.

Alvast bedankt voor het meedenken!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vragen over boeken excursies

Bericht door harryh »

Marije91 schreef:
26 feb 2020, 15:12
Wij willen graag snorkelen bij John Pennekamp. Op hun website zien we dat ze een tour aanbieden van 2.5 uur en 4.5 uur. Die van 4.5 uur kan echter niet online gereserveerd worden en op mailcontact wordt vooralsnog niet gereageerd. Heeft een van jullie hier ervaring mee, heeft iemand die langere snorkeltour online kunnen boeken?
Wij hebben de lange en de korte gedaan, ik zou als je beetje van snorkelen houdt de lange aanraden. Die gaat naar meer locaties, de korte gaat oa naar het (bekende) jesus beeld onder water en daar is het altijd ontzettend druk met tientallen snorkelaars boten. Verder was het verschil dat de gids bij de lange tour mee het water in ging en zelfs mijn action cam mee nam om te filmen toen hij onder een rots door zwom. En de andere locaties waren nog mooier.
Wij hebben nog online kunnen boeken maar dat is tijd terug veranderd. Gewoon even bellen werkt prima!

Volgorde tour:
- Eventueel shoppen in de Homestead outlet
- Anhinga trail (en ff stoppen bij Robert is here voor de beste smoothie)
- Noord naar de 41
- Loop road
- Big Cypress Oasis Visitor center (gators langs de weg)
- Shark Valley fietsen (vinden wij overrated)
- Airboat tour bij Everglades city.

Voor die laatste kun je de zoekfunctie even gebruiken, zijn er recent een aantal gepost:
- https://cbairboatrides.com/
- Downsouthairboattours
- Captain Jack's Airboat Tours
Laatst gewijzigd door harryh op 26 feb 2020, 16:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Kurt10
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 24 mei 2011, 11:10
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vragen over boeken excursies

Bericht door Kurt10 »

Ik heb 2 x een airboattour gedaan bij Captain Jack's airboattour ( die zitten op 45 min van Naples ).
Ik vond dat wel leuk, je zit met max 4-6 in een bootje.
Kijk maar eens op hun website.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Gast

Re: Vragen over boeken excursies

Bericht door Gast »

Marije91 schreef:
26 feb 2020, 15:12
Waar kunnen we het beste de airboattour boeken? Ik weet dat er langs de 41 allerlei aanbieders zitten, maar ik zou graag voor een aanbieder gaan die een goede tour heeft, door de mangroves vaart en voldoende aandacht heeft voor wildlife spotten. Een aansluitende alligatorshow zitten we niet zo op te wachten, want we gaan dus liever fietsen/wandelen in de Everglades.
Als je op 1 dag van Marathon naar Naples wilt en ook nog een airboat en wandelen/fietsen in de Everglades dan heb je best een druk programma. De route (via de US41) is als je niet stopt al ruim 190 mijl en duurt ongeveer 4-5 uur, dan heb je dus nog niks onderweg gedaan en moet het verkeer al meezitten...

Ik zou de looproad door de Cypress National Preserve (een zijweg (de US94) van de US41) nemen om wildlife te spotten (je rijdt hier met de auto dwars door de everglades en kunt op diverse punten langs de weg spotten.
Er is de mogelijkheid om in Shark Valley (aan de US41 vlak voor de Looproad) te fietsen of met het trammetje te gaan, maar wij vonden het een tourist trap (veel te duur en zeker als je al weinig tijd hebt, omdat je ook nog een airboat tour wilt doen)

Airboat rides kun je doen in Everglades City bij diverse aanbieders (zie de overige topics in het Florida forum) maar wij vonden Corey Billie's Airboat tours (langs de US41) prima genoeg: max 6 persoons boten, en de tour ging ook (deels) door de mangroven, maar ook met hoge snelheid over water/grasland wat we erg spectaculair vonden.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vragen over boeken excursies

Bericht door Ruud2004 »

Genoeg tips lees ik al, maar niet reserveren. Wij hebben ervaren dat er altijd ruimte is voor "Walk-ins".
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vragen over boeken excursies

Bericht door harryh »

Snorkelen bij Pennekamp zou ik wel reserveren, maar dat kan paar dagen van tevoren ivm weersverwachting.
Marije91
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 feb 2020, 15:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vragen over boeken excursies

Bericht door Marije91 »

Alvast bedankt voor de tips en snelle reacties!

Het is inderdaad een vrij lange dag qua rijtijden. Desalniettemin maken we ons daar niet zo'n zorgen over.. Vorig jaar in zuidwesten nog wel grotere afstanden overbrugd. We zijn wel aan het nadenken of we de airboat tour misschien de dag erna doen, vanuit Naples. We zouden dan op weg vanaf Marathon naar Naples kunnen fietsen/wandelen/loop doen, evt nog wat shopping en dan de volgende dag de Airboat tour.

We hebben namelijk twee nachten in Naples, dus een tour met Airboat vanuit daar lijkt ook een optie. Zeker als er door een aantal wordt geadviseerd niet te reserveren van tevoren.. Ik hoef dus niet bang te zijn dat niemand meer plek heeft op z'n bootje voor ons? 😅

Voor John Pennekamp ga ik bellen, is het wijs om daarmee te wachten tot we in Florida zijn? Dan bellen we zo'n 2 a 3 dagen van tevoren, of beter een week van tevoren? Dan is de weersvoorspelling misschien accuraat genoeg?

Nogmaals bedankt!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vragen over boeken excursies

Bericht door harryh »

Marije91 schreef:
27 feb 2020, 16:47
Voor John Pennekamp ga ik bellen, is het wijs om daarmee te wachten tot we in Florida zijn? Dan bellen we zo'n 2 a 3 dagen van tevoren, of beter een week van tevoren? Dan is de weersvoorspelling misschien accuraat genoeg?
Paar dagen van tevoren moet genoeg zijn. Eind april/begin mei kan het begin van het regenseizoen zijn (ene jaar wel, andere begon het wat later). Hou er rekening mee dat je niet wilt snorkelen als het bewolkt is, regent en/of waait, dan zie je veel minder ivm zand en golven, die snorkelgebieden zijn erg ondiep namelijk. Wij hebben daardoor een paar keer geplande snorkel trips moeten cancellen. Dus kort tevoren bellen is het beste.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vragen over boeken excursies

Bericht door WeernaardeVS »

Marije91 schreef:
26 feb 2020, 15:12
maar ik zou graag voor een aanbieder gaan die een goede tour heeft, door de mangroves vaart en voldoende aandacht heeft voor wildlife spotten.
Ik krijg de indruk dat jullie natuurliefhebbers zijn. Hebben jullie al overwogen om een kayaktour te maken ipv een airboattour.
Wij hebben dat de laatste keer dat we in Florida gedaan en het was geweldig. Heel veel wildlife gezien en in alle rust door de mangroves gevaren.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Marije91
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 feb 2020, 15:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vragen over boeken excursies

Bericht door Marije91 »

Klopt! We willen graag wat moois zien.. We willen gaan kayakken in Crystal river, Weeki Wachee of Silver springs. Wel gelezen over kayaktours in de Everglades, ook omdat ze meer eco-friendly zijn. Toch ziet mijn vriend 't ook wel zitten om over 't water te scheuren met zo'n boot 8)..
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vragen over boeken excursies

Bericht door iLoveStedentrips »

Wij zij net terug uit Florida en kwamen een fraaie wandeling tegen die echt de moeite waard is! Wanneer je over de 41 rijdt dan even stoppen in de buurt bij mile marker 62. De Kirby Storter Boardwalk begint direct bij Kirby Storter Roadside Park. Dit is trouwens gratis!

Op de onderstaande URL onder puntje 3 heb ik wat foto's:

https://www.miamitop5.nl/tips/everglades/
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vragen over boeken excursies

Bericht door iLoveStedentrips »

Vandaag een informatieblad in pdf online gezet over de Kirby Storter Boardwalk.

Ik ben er afgelopen week mee gestart en hopelijk vinden jullie het leuk!

Je kan het bestand hier downloaden:

https://www.rondreizennoordamerika.nl/o ... ownloads/
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer