Florida/ Orlando met kind van bijna 5

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
marcella2012
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Florida/ Orlando met kind van bijna 5

Bericht door marcella2012 » 20 feb 2020, 20:38

Goedenavond,

Ik heb al heel veel berichten en reacties gelezen over met kinderen naar Florida maar toch ga ik de vraag ook nog stellen. Wij willen samen met onze dochter van dan bijna 5 jaar (nog 1 x buiten de schoolvakanties 🤩) dus met z’n 3-en een rondreis maken door Florida.
Start in miami dan keys, fort Meyers, Clearwater en laatste dagje in Orlando.
Wat zijn de beste tips wat te doen rondom Orlando.
Zelf hebben we in gedachten 1 dag naar Magic Kingdom en 1 dag naar Kennedy Space Center. En is die laatste echt leuk een voor kleuter?
Verder shoppen en rondhangen in en om het zwembad.

Links naar reisverslagen van mensen die in soort gelijke gezinssamenstelling rondreis Florida gedaan hebben ben ik ook erg benieuwd naar 🤗 er staat zo super veel op dit forum dat het soms lastig zoeken is ook met de zoekfunctie.

Alvast bedankt!

pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Florida/ Orlando met kind van bijna 5

Bericht door pollyblue » 20 feb 2020, 21:16

We reizen zelf jaarlijks naar Florida/Orlando met onze dochter. Ze is net 5 geworden. Magic Kingdom zal wel de moeite zijn, dit hebben we ook al gedaan. KSC betwijfel ik. Hangt af van de interesses van je kind op deze leeftijd. Wat ook leuk kan zijn; Funspot America, een natuurpark (Lake Apopka, Merritt Island), Airboat/dierentuin (Wild Florida), Old Town Kissimmee, Frontlake Park (park/speeltuin/waterspeeltuin), Disney Springs, Crayola Experience, ... Genoeg om je absoluut niet te vervelen!

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 52

Bericht door harryh » 21 feb 2020, 11:41

marcella2012 schreef:
20 feb 2020, 20:38
Start in miami dan keys, fort Meyers, Clearwater en laatste dagje in Orlando.
Ik weet niet wat jullie plannen zijn mbt de Keys en hoeveel tijd jullie in totaal uittrekken voor deze trip, maar ik zou de Keys en dan vooral Key West met een kind van bijna 5 alleen doen als je veel tijd hebt. Lange reis er naar toe, kans op files en voor die leeftijd weinig te doen.
Wij zijn er met de kinderen één keer geweest en we gaan niet nog eens ;)

WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door WeernaardeVS » 24 feb 2020, 15:30

Al wat langer geleden zijn wij ook in Florida geweest met onze toen 6-jarige dochter. Key West stond toen op het programma, maar is uiteindelijk gesneuveld doordat mijn man een dag later in Miami aankwam dan gepland. Ik was er toen al met dochter en wij hebben ons vermaakt met het zee aquarium in Miami. Erg leuk, kleinschaliger dan Sea World.

Op de Keys hebben we het Theater of the Sea bezocht. Je kunt daar met dolfijnen en andere dieren zwemmen. Wij hebben met de dolfijnen gezwommen en uiteraard de shows en "dierentuin" bezocht. Het was toen ook kleinschalig en bij de show mocht iedereen die wilde de zeeleeuw een knuffel geven. Net zoals bij de dolfijnenshow.

Bij Baha Hondia State Park hebben we gekanoed en op het strand gezeten.
Gesnorkeld en op het strand gezeten bij John Pennekamp state park
In Biscayne NP hebben we kano tour met een ranger door de mangrove gemaakt en een boottocht naar een eiland. Erg leuk, ook voor dochter.
In de Everglades met een boottour naar de 10.000 islands geweest en ook door de mangrove gevaren en natuurlijk gewandeld. Erg leuk, alligators, krokodillen, schildpadden en slangen gezien. Naast de diverse vogels natuurlijk.

Indertijd zijn wij ook naar Magic Kingdom geweest, naar Animal Kingdom en KSC. Onze dochter vond KSC erg leuk, maar ik vind het lastig om te zeggen of dit voor ieder kind zo is. Manlief is werkzaam in de ruimtevaartsector, dochter is dus al bekend met het onderwerp en wij dingen dus ook iets makkelijker uitleggen. Sea World zijn wij toen ook geweest en dat was wel een van de toppers voor dochter.
Wij zaten die week in een huis met zwembad. Dat was wel nodig, want twee dagen pretpark achter elkaar was echt te veel.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer