Kleine rondreis zuidoosten naar Orlando eind februari.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Kleine rondreis zuidoosten naar Orlando eind februari.

Bericht door lovely_laura »

Hallo allemaal,
Het duurt nog even maar deze week van school te horen gekregen dat we goedkeuring hebben voor 2 weken verlof na de voorjaarsvakantie in 2021. :D
We kunnen dan gaan vanaf vrijdag 19 februari tot zaterdag 13 Maart.
Deze 3 weken willen we heel graag doorbrengen in het zuiden inclusief Florida. Wij bestaan uit 8 personen: mijn man en ik, onze 5 kinderen van dan 11, 9 en 5 en mijn zusje. Ons grootste doel is Orlando en hier willen we ook minimaal 10 dagen een villa huren. dan blijven er nog 12 dagen over om een leuke rondreis te plannen. Nu hebben we verschillende ideeën waar ik graag jullie mening over wil. De eerste is starten in Washington en dan langzaam afzakken naar Orlando. Of starten in Atlanta en dan via Great smokey mountains, charleston en Savannah naar Orlando. Mijn grootste twijfel is of eind februari wel een goede periode is om deze rondreis te maken of dat het beter is om wat meer in de buurt van Florida te blijven en Washington en GSM niet te doen. Andersom kan natuurlijk ook dus om te beginnen in Orlando en dan naar boven te reizen. Vooral GSM lijken me echt prachtig maar ben bang dat we daarvoor nog te vroeg zijn. Dus graag jullie ervaringen zodat we in ieder geval een begin en eindpunt kunnen bepalen en we dit vol kunnen gaan plannen. (ik weet dat het nog heel ver van tevoren is, maar na onze laatste rondreis in het zuidwesten in 2011 ben ik zo enthousiast dat we eindelijk weer die kant op gaan, dat ik alvast van de voorpret wil genieten :D :D )

Groetjes Laura.
Gast

Re: kleine rondreis zuid-oosten naar Orlando eind Februari

Bericht door Gast »

Hoe wil je je tijdens je rondreis gaan verplaatsen? Twee huurauto’s (1 auto gaat niet passen, je hebt bijna in geen enkele auto genoeg zitplaatsen, laat staan bagage ruimte).
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: kleine rondreis zuid-oosten naar Orlando eind Februari

Bericht door winterpark »

Hebben jullie twee tweelingen?

https://www.accuweather.com/nl/us/gatli ... her/335723

Het kan vriezen en dooien in de GSM, haha, dat laat dit overzicht wel zien. Wat je zou kunnen doen, is starten in Atlanta, en dan naar Asheville, en vanuit daar Gatlinburg/GSM bezoeken. Daarna naar Charleston, Savannah, St. Augustine, evt. Daytona Beach, eindigen in Orlando.
Als het weer dan te slecht is in Gatlinburg, dan is er genoeg te zien in en rond Asheville volgens mij.

Aan de andere kant is het wel zekerder vanaf begin maart, maar dan zou je dus de roadtrip aan het eind moeten doen. Hou er wel rekening mee dat het in maart spring break is op veel plekken.
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: kleine rondreis zuid-oosten naar Orlando eind Februari

Bericht door sunnyrojo »

Wij waren in de zomer in de GSM en toen was het zelfs nog behoorlijk fris, dus wel warme kleding meenemen, het is zeker mooi hoor al hebben wij het in de zomer bezocht (vanuit Chattanooga wat tripjes gemaakt).
Ik weet niet of jullie ooit een plantage hebben bezocht (Boone Hall plantation hebben wij gedaan vanuit Charleston), inderdaad misschien eerst GSM en dan naar het zuiden (om op te warmen) :thumbup:
En in maart is het al best lekker in Orlando.
Laatst gewijzigd door sunnyrojo op 21 feb 2020, 07:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: kleine rondreis zuid-oosten naar Orlando eind Februari

Bericht door Tipsy_1 »

Ik zou zelf GSM niet riskeren in februari. Wij waren er eind april begin mei en toen werd het nog maar net groen.
South Carolina is wel aangenaam (kijk eens naar Hunting Island bij Beaufort dat vonden wij erg paradijslijk).

Wij zijn dit jaar in november naar het zuiden afgezakt en hebben in die periode (qua weer misschien erg vergelijkbaar met februari?) erg genoten van south carolina, de "springs" state parks (zo zijn er verschillende in het noorden van florida), de panhandle coast (florida, maar ik vond alabama qua sfeer nog fijner) en New Orleans. MIsschien is het ook een idee in die richting af te zakken. Bvb de kust van Florida volgen tot de steden Savannah en Charleston en dan doorsteken via het noorden van Florida naar de panhandle en New Orleans.

of de rondreis in twee splitsen: vliegen op Atlanta - dan de kust volgen tot in zuidelijker florida voor het langer verblijf - en dan de kust richting noordwest/panhandle volgen voor deel twee van de roadtrip tot bvb New Orleans of zo.
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Kleine rondreis zuidoosten naar Orlando eind februari.

Bericht door sunnyrojo »

Blijf je een beetje in het warme gedeelte, want ik geloof inderdaad dat het koud is in de bergen :D
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: Kleine rondreis zuidoosten naar Orlando eind februari.

Bericht door lovely_laura »

Oke allemaal bedankt voor de reacties!

@Terpies Ik had al wat websites bekeken en ik zag wel wat 8 persoons Vans en anders 15 persoons busjes. Qua bagagge zijn we niet van plan super veel mee te nemen en in het ergste geval 2 auto's maar dat lijkt me niet erg gezellig.

@winterpark Ik zag al dat het weer heel koud kon zijn maar hier kunnen we ons op kleden en heb ik niet zoveel moeite mee. Wat ik me wel afvraag is of het al mooi is in die periode of dat alles nog heel kaal gaat zijn. Op websites van GSM lees ik natuurlijk dat het park het hele jaar prachtig is maar was meer opzoek naar persoonlijke ervaringen. denk dat we dit of aan het einde moeten doen of helemaal niet en wat lager moeten blijven. Wij hebben geen 2 tweelingen trouwens maar 1 drieling van dan 5 jaar :D

@sunnyrojo Boone Hall (Charleston) en Savannah staan zeker ook op het lijstje. Zou je die plantage ook aanraden met kleine kinderen? Ik twijfel namelijk een beetje.

@Tipsy_1 Hunting Island ziet er heel mooi uit en ik denk dat de kinderen zich er ook prima kunnen vermaken. Ik denk dat ik GSM maar moet laten voor wat het is als alles waarschijnlijk toch nog kaal is. New Orleans heeft heel lang op ons lijstje gestaan maar ik vond het lastig om een leuke route te maken tussen orlando en New orleans en het gaat niet om een klein stukje. Zoals het er nu uit ziet vind ik vanaf Orlando via de oostkust omhoog erg leuk en dan tot Charleston. Vanaf daar kunnen we denk ik het beste of naar Atlanta of naar Washington afhankelijk van hoeveel dagen we nog over hebben. Om vervolgens vanaf daar terug te vliegen. We vinden het in ieder geval niet zo erg om de laatste dagen onze truien en jas weer aan te doen als we er iets leuks voor terug krijgen.

Ik zal binnenkort eens een eerste opzetje maken en kijken waar we op uitkomen.
Gast

Re: Kleine rondreis zuidoosten naar Orlando eind februari.

Bericht door Gast »

Ik zou wel een en ander gaan navragen, volgens mij kun je 15-persoons Busjes alleen huren als je meer dan alleen een B-rijbewijs hebt, maar dat weet ik niet zeker. Minivans hebben meestal max 7 zitplaatsen, en dan hou je nagenoeg niks over voor bagage, zeker niet voor evenzovele personen.
Bovendien is 2 autos goedkoper dan 1 bus, en dat het minder gezellig is...ach...je ziet elkaar buiten de auto toch?

Ik zou met (zoveel kleine) kinderen lekker in een villa blijven en daar vandaan korte uitstapjes maken, zeker ook gelet op het feit dat jullie met 8 personen zijn, wat logistiek nogal wat uitdagingen geeft (hoe ga je onderweg slapen met 5 kinderen? verdeel je ze? Niet alle hotels hebben grote familie kamers).
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: Kleine rondreis zuidoosten naar Orlando eind februari.

Bericht door lovely_laura »

Dat van de auto's moet ik me zeker in gaan verdiepen en als het echt niet anders kan 2 auto's inderdaad. Het plan is inderdaad om een groot deel van de reis op 1 plek te blijven in een villa maar mijn man en ik zijn echt gek op rondreizen dit hebben we met de 2 oudste ook gedaan toen ze nog klein waren. Mijn zusje (32) gaat ook mee en de bedoeling is dan ook om 2 hotel kamers te nemen onderweg en ons dan te verdelen. 2x4 word het dan. Dat moet net kunnen :thumbup:
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: Kleine rondreis zuidoosten naar Orlando eind februari.

Bericht door lovely_laura »

En zo zijn we 2 maanden verder en ziet alles er ineens heel anders uit.
Ik heb de afgelopen weken wel de prijzen van vliegtickets in de gaten gehouden maar nog niet durven boeken.
Wel hadden we besloten om in Florida te blijven en daarin een kleine rondreis te maken maar wat is wijs....
Voor de kinderen willen we natuurlijk heel graag de disney parken en Universal Studios bezoeken maar de vraag is of Februari misschien nog te vroeg is. Zou balen zijn als de parken dan (weer) gesloten zijn wegens Corona.
Twijfel of ik alleen de vliegtickets alvast zal boeken omdat ik geen idee heb wat de prijzen straks gaan doen.
Zijn er hier mensen die al geboekt hebben voor volgend jaar? Of wachten jullie het nog even af?

En hoe kan ik dit topic verplaatsen naar alleen Florida?

Gr. Laura

Opmerking moderator

Topic is verplaatst.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer