3 Weken Davenport . Wishlist

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Jan & Wilma
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:20

3 Weken Davenport . Wishlist

Bericht door Jan & Wilma »

Eindelijk gaan we, na 7 jaar, weer naar Amerika. Alleen zal deze vakantie er totaal anders uitzien. Eerdere vakanties maakten we rondreizen en veel wandelingen. Door een spierziekte zit dat er niet meer in. Van 2 tot 23 april gaan we naar Florida. We hebben een villa gehuurd in Davenport, dus we hebben een vaste uitvalsbasis. Vliegtickets en autohuur zijn geregeld.

We hebben een wishlist samengesteld:
* Epcot
* Seaworld
* Kennedy Spade Center
* Lake Apopka
* Clearwater dolfijnen spotten (little toot)
* St Augustine
* Wild Florida Airboat Tour
* dag strand

Heb het forum al doorzocht, maar heb nog een paar vragen:
- Voor langere afstanden gebruik ik een rolstoel (ik neem mijn eigen rolstoel mee). Kun je in St Augustine goed rijden met een rolstoel?
- Welk strand is nog enigszins rustig? Turtle Beach, Cocoa Beach, Flagler Beach, of heeft iemand een ander idee?
- Wandelingen maken zit er helaas niet meer in. Zijn er nog natuurgebieden die we met de auto kunnen doen?

Ben benieuwd of iemand nog andere ideeën heeft. We houden ons aanbevolen.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: 3 weken Davenport . Wishlist

Bericht door Trails »

Leuke vooruitzichten!!!

St. Augustine is zeker goed te doen met een rolstoel.
Ook veel natuurgebieden zijn goed te doen met een rolstoel. Veel wandelroutes gaan over boardwalks.
Kijk eens op deze site:
https://floridahikes.com/accessible-trails
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: 3 weken Davenport . Wishlist

Bericht door winterpark »

Hoi Jan en Wilma, wat leuk dat jullie na zoveel jaar weer naar Amerika gaan! Heerlijk zo’n villa in Davenport.
Wat ik leuk vind in en rond Davenport / Orlando:
- Celebration (koffie bij Starbucks en heerlijk uitkomen over dat prachtige meer)
- Old Town (vergane glorie? Zeker, maar toch leuk)
- Winterpark (hier kun je heerlijk eten bij The Ravenous Pig)
- Donuts eten bij Krispy Kreme als de rode lamp brandt

Ik kan inschatten welke stranden rustig zijn, maar over het algemeen is de oostkust rustiger dan de westkust. Wij zijn vijf jaar geleden in New Smyrna Beach geweest, vlak onder Daytona Beach, en dat vonden we een erg leuk plaatsje.

Over het algemeen is Amerika heel erg rolstoelvriendelijk. Mijn vader heeft ook periodes van een rolstoel gebruik moeten maken en dat leverde in de pretparken soms zelfs weinig wachttijd op. Stoepen zijn breder, restaurants zijn breder, etc. Heel anders dan in Nederland!
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: 3 weken Davenport . Wishlist

Bericht door ADE01 »

In Volusia County kun je op veel plekken met de auto het strand op en vind je altijd wel een rustig plekje. Siesta key en Turtle Beach zijn zeker drukker, maar doordeweeks nog wel te doen denk ik.
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: 3 weken Davenport . Wishlist

Bericht door Charlene »

Jan & Wilma schreef:
19 feb 2020, 21:02
Heb het forum al doorzocht maar heb nog een paar vragen.
_ Voor langere afstanden gebruik ik een rolstoel. ( ik neem mijn eigen rolstoel mee) . Kun je in St Augustine goed rijden met een rolstoel?
_ Welk strand is nog enigszins rustig? Turtle Beach, Cocoa Beach, Flagler Beach of heeft iemand een ander idee?
- Wandelingen maken zit er helaas niet meer in. Zijn er nog natuurgebieden die we met de auto kunnen doen?

Ben benieuwd of iemand nog andere ideeën heeft. We houden ons aanbevolen.
Weet niet of je heel blij wordt van St Augustine in een rolstoel. Ip is het toegankelijk, maar de straten zijn niet vlak dus het zal flink hobbelen.

Er zijn hier genoeg natuurgebieden met een boardwalk, dus rolstoeltoegankelijk, maar ook hobbelig.
Voorbeelden zijn lettuce lake park bij Tampa en de Anhingatrail bik de everglades. Bij de everglades aan de 41 is ook een looproad die goed te rijden is.

Als je een rustiger strand wil kies dan voor een state patk zoals honeymoon island of Fort de soto. Dat zijn onze favoriete strandplekken.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Jan & Wilma
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:20

Re: 3 Weken Davenport . Wishlist

Bericht door Jan & Wilma »

Dank je wel voor jullie reacties. Fijn.
Trials, zijn alle wandelingen op de door jou gegeven site met edn rolstoel te doen? Het zijn er zo veel.
Charlene, de Everglades slaan we dit keer over. Te ver en de ahningatrail hebben we in 2011 al gedaan. Hobbelen met de rolstoel ben ik wel gewend.
ADE01, Volusia County daar ga ik naar kijken.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: 3 Weken Davenport . Wishlist

Bericht door Trails »

De link geeft al de wandelingen aan die "accessible for wheelchairs" zijn.
Sandra Friend, de eigenaresse van die website, is DE kenner op het gebied van wandelingen in Florida.
We hebben inmiddels zelf al de nodige van haar boeken en gebruiken ook die website zelf voor onze wandelingen daar.

Ook op deze site kun je sorteren op wheelchair friendly:
https://www.alltrails.com/us/florida/ada (deze link is al voor rolstoelen).

Ja, het zijn er veel maar Florida is een staat met ontzettend veel wandelingen. Daarom komen wij er graag (om te wandelen).
Jan & Wilma
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:20

Re: 3 Weken Davenport . Wishlist

Bericht door Jan & Wilma »

Wow, dat is een mooie website. Hier kan ik wat mee. Dank je wel
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: 3 Weken Davenport . Wishlist

Bericht door NaMiSe »

Wij waren in juli 2019 in Flagler Beach en toen was het erg rustig.
Afbeelding
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: 3 Weken Davenport . Wishlist

Bericht door ADE01 »

Dit is de website van Volusia County en heeft alle info wat betreft met de auto het strand op.

https://www.volusia.org/services/public ... rking.stml
Jan & Wilma
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:20

Re: 3 Weken Davenport . Wishlist

Bericht door Jan & Wilma »

Wanneer het in juli rustig is in Flagler Beach dan zal dat in april zeker ook zo zijn. Heb een aantal filmpjes bekeken en het ziet er relaxed uit. Flagler Beach komt op mijn lijstje.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer