Everglades zomerperiode

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
remygeraets
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mei 2017, 21:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Everglades zomerperiode

Bericht door remygeraets »

Voor deze zomer het idee om Florida te bezoeken. Alleen lees ik op verschillende plekken dat dit het regenseizoen is in Florida is wat van invloed is op de waterstand. Ik ben erg benieuwd naar de everglades en alle wildlife die ik kan bewonderen dus vandaar mijn vraag aan de meer ervaren Amerika bezoekers. Is het beter om in de winterperiode of zomerperiode naar Florida te trekken voor wat betreft de everglades en alle wildlife? Bijv. de Anhinga Trail.

Dank jullie!
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Everglades zomerperiode

Bericht door ADE01 »

Van de waterstand zul je niet veel last hebben, tenzij er echt enorm veel regen valt. Af en toe staan wat trails onder water maar de toeristische trails hebben daar minder last van. Qua natuur is er een beetje verschil tussen zomer en winter. De native species zijn in de winter minder actief vanwege het weer. Daar tegenover staat dat veel vogels overwinteren in Florida. Wildlife is er eigenlijk altijd wel te vinden.

Uiteindelijk zijn er veel plussen en minnen voor beide periodes en denk ik dat het aankomt op je persoonlijke voorkeuren. Als je bijv. niet goed tegen hitte bestand bent is de zomer wel een uitdaging.
remygeraets
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mei 2017, 21:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Everglades zomerperiode

Bericht door remygeraets »

Goed om te horen. Bedankt voor de reactie!
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Everglades zomerperiode

Bericht door katrienenluc »

Hou vooral rekening met ENORME hoeveelheid muggen in de zomer!
Dat heeft het voor ons zeker een deel verpest :(
Koop terplaatse eerst DEET en dan pas de natuur ingaan!
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Everglades zomerperiode

Bericht door lindat »

We zijn vorige zomer naar Florida gegaan en hebben ook de Everglades bezocht. We kwamen vanuit Naples en hebben eerst een overnachting in Everlgades City geboekt. Toen we daar aankwamen zijn we op basis van aanwijzingen naar een paar lookouts gegaan om natuurlijk de eerste alligators te spotten. En deze hebben we zeker gezien! De dag erna zijn we met een geweldige airboattour (met Downsouthairboattours) ten noorden van Everlgades Park de natuur ingegaan. Ontzettend bijzonder om mee te maken en veel wildlife (volgels, alligators, baby-alligators) gespot.

Daarna zijn we nog vanuit Key Largo een dag naar Everglades NP gegaan vanuit Homestead en daar de Anignha trail gelopen. Het was zeer warm, enorme luchtvochtigheid en absoluut muggenspray opdoen. De trail was ontzettend mooi, en ook daar weer wildlife gespot. M.a.w: ook in de zomer kun je veel wildlife spotten. Ga vroeg of later op pad, want dan zal er meer activiteit van wildlife zijn. Houd hierbij rekening met een hoge luchtvochtigheid, veel water en dan komt het helemaal goed.

Ik kan je echter geen informatie geven over hoe het in de winterperiode is.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Everglades zomerperiode

Bericht door Marielleh »

Wij zijn komende zomer ook in Florida en hebben op het programma om de Everglades vanuit Cape Coral een dag te bezoeken. Dat maakt dat we ons dus moeten richten op de noord/west kant van de Everglades.
Ik merk dat ik moeite heb te bedenken wat er nou haalbaar is in een dag daar. Zo'n airboattour klinkt geweldig maar ik vind 250 dollar voor een uurtje wel echt een enorme investering. Ergens op dit forum heb ik Kissemee Swamp tours gevonden waar iemand heel tevreden over was. Uiteraard is dat niet in de Everglades zelf, maar ik heb de indruk dat de moeras vergelijkbaar zou zijn. Of zeg ik dan iets heel geks?
Zijn er in die omgeving ook mooie routes waarbij je met de auto rijdt en stopt maakt op uitkijkpunten, kunt wandelen (ik snap dat het een moeras is, maar zie ook boardwalks).
Daarnaast vraag ik mij af of het een overweging om Big Cypress te bezoeken vanuit onze locatie ipv de Everglades??
Zijn er mensen die daar leuke ervaringen hebben opgedaan?
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gast

Re: Everglades zomerperiode

Bericht door Gast »

Wij hebben de laatste keer deze airboat ride gedaan: $40 per volwassene en $25 per kind. Kleine bootjes en ook gaaf om op volle snelheid over het grasland te varen.

https://cbairboatrides.com/
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Everglades zomerperiode

Bericht door Marielleh »

Dank terpies, dat ziet erg ook leuk uit. Uiteindelijk is de prijs “hetzelfde” omdat zij tours van een half uur hebben ipv een uur, maar ik kan mij zomaar voorstellen dat wij voor de helft van het geld een half uur genoeg vinden :thumbup:

Nog ervaringen met Big Cypres?
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gast

Re: Everglades zomerperiode

Bericht door Gast »

Hier staan wat filmpjes van CB Airboat rides (voor ons was 35 minuten (wat uiteindelijk bijna een uur werd :) ) meer dan prima).

https://www.youtube.com/results?search_ ... boat+rides

Tip als je er toch in de buurt bent (maar nog wat verder richting Miami), is de loop road een aanrader: kans op veel alligators aan de kant van de weg...is wel een onverharde weg met een maximum snelheid van 30mph, maar veel harder kan je ook niet.

https://www.google.com/maps/place/Loop+ ... 78!5m1!1e1
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Everglades zomerperiode

Bericht door Marielleh »

Thnx. Ik heb die loop road volgens mij al ergens staan net als een andere onverharde route. Moet bekennen dat wij niet heel erg van onverhard zijn. Met huurauto toch niet toegestaan en daar wordt ik dan toch ietwat unheimisch van :roll: :roll:
Voor nu denk ik dat we dat niet zullen doen tenzij zou blijken dat we het wildlife niet elders tegenkomen, misschien dat we het dan alsnog overwegen.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gast

Re: Everglades zomerperiode

Bericht door Gast »

Het is een officiële weg (met wegnummer) dus niet off-road dus gewoon toegestaan met huurauto.
Mariska27
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 mei 2019, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Everglades zomerperiode

Bericht door Mariska27 »

Wij hebben vorig jaar de Airboattour van Captain Jack gedaan.. door de mangrove vond ik veel leuker dan die door the grass tijdens een vorige florida trip.
1999: West USA
2008: Florida
2010: West USA http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl
2012: West USA & Canada http://lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl
2018: New York Manhattan
2019: Florida https://lingetjesinflorida.reismee.nl
Manonneke
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2014, 13:43

Re: Everglades zomerperiode

Bericht door Manonneke »

Waarom was de mangrove leuker dan over de grasslands? Gaat ' ie door de mangrove ook zo hard? Wij willen ook een airboat-tocht maken door de Everglades maar heb nu geen idee meer wat ik moet kiezen :-)
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Everglades zomerperiode

Bericht door Sevianna »

Terpies schreef:
22 jan 2020, 15:03
Tip als je er toch in de buurt bent (maar nog wat verder richting Miami), is de loop road een aanrader: kans op veel alligators aan de kant van de weg...is wel een onverharde weg met een maximum snelheid van 30mph, maar veel harder kan je ook niet.

Is dit een trail die je in zijn geheel met de auto doet of zet je de auto ergens aan de kant en ga je lopend verder..... Sorry klinkt misschien als domme vraag maar als je er nooit geweest bent heb je echt totaal geen idee van wat je er kunt verwachten.
Alvast bedankt. :D

Iemand nog tips voor andere mooie trails die echt de moeite zijn......
2022 Florida - New Orleans
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Everglades zomerperiode

Bericht door harryh »

Je rijdt het rondje helemaal met de auto, onderweg kun je overal stoppen waar iets te zien is, maar geen lange hikes.
Kijk even op Tripadvisor voor recenties.

Anhinga trail is een must do.
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Everglades zomerperiode

Bericht door Whitestreet »

Loop road is dan wel een onverhard pad, maar je moet niet aan een jungle denken.
Zie het een beetje als een gravelpad. Wij zijn er in 2017 met een Chevrolet Tahoe over gereden, en in Maart staat de Loop road
weer op de planning omdat ik nogal veel fotografeer, het wemelt er van de dieren, alligators, vogels, schildpadden, ik kwam er zelfs een Cotton mouth of Water Moccasin tegen. Dit jaar rijden we in een Chevrolet Camaro en zie totaal geen problemen voor dit gravelpad.
Het is breed genoeg voor 2 voertuigen en je kan overal stoppen. Niet twijfelen, gewoon doen!
Het is ook niet echt een "Rondje" hoor, het is gewoon een weg die je kan nemen als alternatief van de 41.

Afbeelding

Afbeelding
2018 Florida / 2019 Westkust
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Everglades zomerperiode

Bericht door harryh »

Whitestreet schreef:
03 mar 2020, 11:55
Het is ook niet echt een "Rondje" hoor, het is gewoon een weg die je kan nemen als alternatief van de 41.
Op zich eens met @Whitestreet alleen niet met die laatste zin.
Het is geen alternatief voor de 41 als je gewoon van a naar b wilt want het is off road max 30mph, maar belangrijker, door 'm niet als rondje te rijden mis je het Big Cypress Visitors Centre wat aan de 41 ligt als onderdeel van het rondje. Daar liggen altijd een paar en soms tientallen gators zo langs de weg, echt de moeite van een stop waard.
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Everglades zomerperiode

Bericht door Sevianna »

@harryh Dank u! Anhinga hadden we ook voor ogen en lijkt ons ook zeker de moeite.
@Whitestreet Bedankt voor de plaatjes ze geven echt goed aan wat je kunt verwachten! We moeten even goed zien wat er haalbaar is. Want we zitten 10 dagen in Cape Coral en wilden eerst van daaruit trails doen, maar Anhinga is toch meer dan 3 uur rijden Loop Road is 2 uurtjes rijden van Cape Coral dus dat kunnen we misschien wel alvast doen. Omdat we na Cape Coral direct naar de Keys zullen rijden zonder overnachting in de Glades (achteraf misschien beetje stom gedaan) weet ik niet goed of we veel tijd hebben om onderweg zo een trail te doen. Of het kan een aangename tussenstop zijn...... Dat moeten we even uitvogelen.
2022 Florida - New Orleans
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Everglades zomerperiode

Bericht door Whitestreet »

@harryh Daar heb je ook wel een punt, waar ik meer op doelde was dat je niet moest denken dat het alleen maar een lus was die je rond rijdt, maar een weg die soort van paralel aan de 41 loopt.

Van Cape Coral naar de Keys is best een aardig stukje tuffen ja :D Als je naar Key West gaat rijden ben je een uurtje of 6 onderweg zonder stops.
Weet je zeker dat je niet een nacht in Cape Coral of de Keys wilt opgeven en rond Homestead wil overnachten? Dan heb je alle ruimte om het volledig uit te pluizen op de route. Ik weet niet hoe je planning voor de rest is natuurlijk
2018 Florida / 2019 Westkust
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Everglades zomerperiode

Bericht door Sevianna »

Whitestreet schreef:
03 mar 2020, 16:05
Van Cape Coral naar de Keys is best een aardig stukje tuffen ja Als je naar Key West gaat rijden ben je een uurtje of 6 onderweg zonder stops.
Weet je zeker dat je niet een nacht in Cape Coral of de Keys wilt opgeven en rond Homestead wil overnachten? Dan heb je alle ruimte om het volledig uit te pluizen op de route. Ik weet niet hoe je planning voor de rest is natuurlijk

Tot vorige week stonden alleen de 10 dagen Cape Coral vast, vorige week heb ik dan 3 nachten op Keys Marathon geboekt omdat het een super goede deal leek aangezien de prijzen echt hoog zijn voor soms slechte accommodaties. Na drie nachten Keys hebben we onze laatste 4 nachten op Miami (nog niets geboekt).
Het hotel op Marathon is wel te annuleren. Als echt niet anders gaat zal ik het hotel misschien annuleren als ik weer een goede deal vind voor the Keys.
Er is dus nog wel wat ruimte om te puzzelen. Vraag me ook af of in augustus een optie is om paar van de overnachtingen open te laten en pas ter plekke te beslissen?
Onze eerste drie nachten na het landen op Miami staan ook nog niet vast omdat we eigenlijk niet goed weten wat we willen doen Orlando met of zonder dagje pretpark of eventueel ander stukje in Florida voor we 10 dagen naar Cape Coral gaan.
Tips voor ons misschien?
Alvast bedankt
2022 Florida - New Orleans
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer