Reis Inge(s): Orlando, Disney en natuur in mei 2020.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Reis Inge(s): Orlando, Disney en natuur in mei 2020.

Bericht door Inges » 15 nov 2019, 12:07

Kennen jullie dat? Zomer 2018 5 weken naar het zuidwesten. Zou even de laatste keer zijn maar in sept 2019 zijn we 3 weken met mijn ouders geweest om ze het mooie van het zuidwesten te laten zien. Dat zou ECHT even de laatste keer zijn. "Volgend jaar gaan we niet...."

Afijn.... ik heb begin november 4 tickets gevonden (AMS-DTW-MCO heen en MCO-AMS terug met Delta) voor 1715 euro. 14 dagen van 21 mei t/m 4 juni. Mijn jongste zoon is dan klaar met zijn VWO examen dus gaan we naar Orlando, Florida. Zij (mijn 2 zonen van 21 en 19) willen Disney en Universal bezoeken en wij gaan voor de natuur. Dus hebben we een week een villa gehuurd bij Orlando in de buurt en daarna nog 5 dagen net boven Clearwater. Geen roadtrip dit keer maar langere tijd op vaste plekken. Voor de meelezers hier een globale route:

do 21 mei: AMS - DTW - MCO (aankomst 18:22u) hotel BW Universal Inn (ik heb nog 2 gratis overnachtingen die ik in kan zetten)
vr 22 mei : Universal (denk dat we allemaal gaan, HP lijkt mij leuk) opnieuw hotel BW Universal Inn
za 23 mei : Universal en in de middag vertrek naar Villa in Clermont
zo 24 mei : Clermont waarschijnlijk een dagje zwemmen bij de villa
ma 25 mei : Disney (jongens) - natuur (wij)
di 26 mei : idem
wo 27 mei : idem of Cape Canaveral bezoeken (willen we ook heel graag allemaal)
do 28 mei : idem
vr 29 mei : idem
za 30 mei: onderweg naar New Point Richy voor een andere villa - onderweg dingen bekijken.
zo 31 mei : nog in te vullen maar de villa heeft kayaks waarmee je tussen dolfijnen kunt kayakken. Dus dat zal het wel worden
ma 1 jun : idem
di 2 jun : idem
wo 3 jun : inpakken en nog wat onderweg bekijken om 21:30u vliegen we rechtstreeks naar huis vanaf MCO
do 4 jun : 12:45u landing AMS - Thuis.

We moeten dus nog best wat dagen indelen. Zeker wat betreft ons programma. De jongens weten het wel. Die brengen we in de ochtend bij Disney en pikken we aan het einde van de dag weer op. Ik ben al dit forum aan het doorspitten naar tips voor ons. We houden heel erg van natuur en wandelen en ik fotografeer zeer graag natuur. Dus tips zijn welkom. Daar ben ik naar op zoek.... en ik ben nog flink aan het sparen voor de toegang van de parken want wat ik bespaar op de vliegtickets..... afijn dat is behoorlijk duur maar we hebben er erg veel zin in. YOLO en het jaar daarna gaan we toch niet...... :D :shock:
Groetjes, Inge
2x Canada en 4x USA
Mei 2020 Orlando, Florida https://ingevanderwulp.nl/reizen/mei2020
https://ingevanderwulp.nl/reizen (NIEUW!)

Cindy1969
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Reis Inge(s): Orlando, Disney en natuur in mei 2020.

Bericht door Cindy1969 » 15 nov 2019, 20:02

State parks, state parks, en nog eens state parks :D
Zoveel moois te zien!
Bv Blue Spring State Park, Wekiwa Spring State Park, Kelly Park, Highland Hammock State Park, maar ook Circle B Bar Reserve, geen Statepark deze overigens. En zo zijn er heel veel in Florida. Oh ja, vergeet bijna een heel mooie, Honeymoon Island State park, deze laatste goed te doen vanuit Clearwater. Rest is vanaf Orlando goed aan te rijden.
Of Lake Apopka Wildlife Drive, prachtig! Hier kun je dus met je auto een wildlife drive rijden. Hier kun je veel alligators spotten, en zeer veel prachtige vogels.

Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges » 20 nov 2019, 07:39

Dus ik kan mijn (nog geldige) America the beautifull pas thuislaten??

Dank je wel voor de suggesties. Ik heb inderdaad ook al heel wat tips via het forum gevonden die wij kunnen gaan bekijken. Volgens mij is 13 dagen alsnog te kort ;-) Ik zal rond Black Friday nog eens gaan zoeken naar kaartjes voor Universal en Disney maar ik ben bang dat deze parken dat soort aanbiedingen helemaal niet nodig hebben en de prijzen gewoon hoog blijven. Cape Canaveral misschien wel?
Groetjes, Inge
2x Canada en 4x USA

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 20 nov 2019, 09:15

Ook wij kijken naar kaartjes voor de parken in Orlando, voor onze kinderen trouwens. Wij maken een heel ander soort reis :-) Ben echt benieuwd wat Black Friday doet, maar bijvoorbeeld een site als attractionticketsdirect.ie (of.de) stunten al met Black November. Ha, dat vind ik nog steeds heel duur.

Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Trails » 20 nov 2019, 13:58

Wij komen ook graag in Florida voor het wandelen in de natuur.
We zijn nu een paar keer in het zuid-westen van de VS geweest en ook staat weer een maand in Tucson in de agenda, maar we zijn ook al aan het plannen om weer naar Florida te gaan.

Voor wandelen in Florida gebruiken we veel deze site (en hebben enkele van haar boeken):
https://floridahikes.com/
Voor wandelen in het algemeen gebruiken we deze site:
https://www.alltrails.com/
En verder klikken we gewoon op elke groene plek waar we maar op kunnen klikken want buiten de state parks zijn er nog zó veel mooie plekken in de natuur.

Maar... verwacht vooral niet de spectaculaire natuur van het zuid-westen want dat vind je niet in Florida.
Maar... het is er wel heel erg mooi. Wij houden van de bomen en planten in Florida.
West USA: 1979, 1993, 2017, 2019
NYC: 1999, 2002, 2012, 2017
FL: 1986, 1992, 1997, 1998, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
Georgia: 2014, 2016
Arizona: 2017; CA-NV-UT-CO-AZ: 2017
Colorado, Wyoming & Utah: 2019

http://www.schoutenjanssen.nl

Veer12345
Amerika-ontdekker

Bericht door Veer12345 » 20 nov 2019, 20:06

Wat een gaaf vooruitzicht! Ik volg de tips even mee, alvast veel plezier met de voorpret!

nettie
Amerikafan

Bericht door nettie » 06 dec 2019, 14:53

Ik haak ook even aan, ik ga samen met een vriendin van 21 mei tm 1 juni naar Orlando [beide rechtstreekse vluchten met Delta].
Wij verblijven in eerste instantie in een hotel in Kissimmee [€43,- per nacht maar kan best zijn dat we ook nog 1 of 2 overnachtingen aan de westkust doen].
Als uitje in de buurt van Clearwater heb ik staan;
Pinellas Trail [fiets/wandelroute Dunedin naar Tarpon Springs en
Hammock Park Butterfly Garden ... geen idee of het was is ben er nog niet geweest maar zag er op Pinterest wel leuk uit :)
In 2009 woonde we in Florida en toen zijn we ook bij Robert's Christmas Wonderland geweest, was leuk om er even rond te kijken [blijft toch raar kerst sfeer & warmte].
Voor nu lijkt me kayakken in Weeki Wachee erg leuk maar mijn reisgezelschap geloof ik niet 8)
In 2009 zijn we een paar keer wezen tubing in Kelly Park ... erg leuk & mooi!
Verder hoef je niet helemaal naar de Everglades te rijden om een airboat ride te doen ... wij hebben hem gedaan at Midway in de buurt van het plaatsje Christmas [op de weg van Orlando naar Titusville].
En in 2009 nog met een camper gekampeerd Fort De Soto County Park ... was ook erg mooi!
Nou ja succes met de verdere voorpret ... ben benieuwd hoe het jou verloopt met de aanschaf vd toegangskaarten ... dat is bij ons een groot twijfel punt.

Bryan K
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Bryan K » 06 dec 2019, 15:14

Inges schreef:
20 nov 2019, 07:39
Dus ik kan mijn (nog geldige) America the beautifull pas thuislaten??

Ik zal rond Black Friday nog eens gaan zoeken naar kaartjes voor Universal en Disney maar ik ben bang dat deze parken dat soort aanbiedingen helemaal niet nodig hebben en de prijzen gewoon hoog blijven.
nieuwenoord schreef:
20 nov 2019, 09:15
Ben echt benieuwd wat Black Friday doet, maar bijvoorbeeld een site als attractionticketsdirect.ie (of.de) stunten al met Black November.
En? Nog iets weten te bemachtigen voor een gereduceerd tarief?

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 06 dec 2019, 16:07

Ze hebben gekozen voor Orlando 6 parken flextickets. Ik zie dat ze nu in totaal 65 euro duurder (4 personen) zouden zijn dan tijdens de Black November acties.

Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges » 06 dec 2019, 18:28

Nee wij niet. We hebben besloten om even af te wachten en te kijken als we dichterbij de datum komen. Ik vond dat het vrij weinig verschil maakte rond black friday
Groetjes, Inge
2x Canada en 4x USA

nettie
Amerikafan

Bericht door nettie » 06 dec 2019, 19:00

Elke keer ben ik toch weer zo blij met dit forum!
Misschien het volgende voor voor jou @Inges ook nog interessant? [Of misschien is het jou al bekend/ ben je de info als tegen gekomen.]

Wij hadden onze tickets via de KLM geboekt en we dachten dat we geen stoelen konden reserveren ... dat die toegewezen zouden worden. Maar toen zag ik gisteravond in een andere topic staan dat je wel stoelen kunt reserveren ... vandaag [ook nog kosteloos 8) ] gedaan!
En nu net kom ik "Visitor Toll Pass" tegen [als je op MCO een huurauto hebt] ... ook zeer aantrekkelijk ... dus nu hopen dat dat in mei ook nog kan!
[Soms vind ik het wel lastig om alle info te vinden dus misschien handig om dingen te delen :)]

Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges » 08 dec 2019, 11:19

Dank je wel voor je reactie. In beide topics die jij aanhaalt staan reacties en tips van mij. Ik zie echter het nut niet zo in om al die info hier ook te moeten delen als het ergens anders op het forum te vinden is. Sorry.
Groetjes, Inge
2x Canada en 4x USA

nettie
Amerikafan

Bericht door nettie » 08 dec 2019, 15:08

O ik had niet gezien dat daar reacties van jou tussen stonden :shock: ... er is veel info dat het soms wat lastig is om te vinden dus vandaar dat ik dacht "ik deel het even" ... maar duidelijk, ik zal het niet weer doen 8) .

nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 08 dec 2019, 19:25

Ook ik ben in beide topics actief en lees vaak terug in oudere onderwerpen. Ben inmiddels al 14 jaar lid van dit forum en kan niet altijd inschatten wat nieuwe info is voor anderen ...

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer