Reis IzzyB: wat kan in 2 weken?!?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
IzzyB
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 aug 2019, 15:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis IzzyB: wat kan in 2 weken?!?

Bericht door IzzyB »

Vorig jaar oktober na onze city trip naar New York, zijn we wel enthousiast geworden om meer te zien van Amerika.
Komende april zullen wij, gezin met 2 kinderen van 15 en 13, voor het eerst naar Florida gaan en zelf rondrijden etc.
Graag zou ik jullie mening willen over mijn voorlopige planning.
Ik heb geen idee of deze ergens op slaat, want geen ervaring met rijden daar, de drukte, etc etc.

18/04 AMS-TAMPA
19/04 Tampa -Crystal River (snorkelen met manatees)
20/04 Siesta Key (?tussenstop omdat in 1x van CR naar Naples me ver leek?)
21/04 Naples (Everglades)
22/04 Naples (ten thousand islands)
23/04 Key Largo (John Pennekamp state park)
24/04 Marathon
25/04 Marathon (Key West)
26/04 Miami Beach
27/04 Miami
28/04 Miami
29/04 Siesta Key (Myakka state park)
30/04 Siesta Key (dolfijnen tour)
01/05 Tampa (Circle B Bar Reserve)
02/05 TAMPA -AMS

Zoals jullie zien, we hebben maar 2 weken. Daarin willen we dus best veel. We weten dat we geen "rust'vakantie zullen hebben maar we gaan voor het ontdekken. Niet van pretparken, daar zijn we niet van maar van het land en de natuur.
Maar is dit haalbaar? (qua te rijden kilometers) Ik heb geprobeerd om de reistijd te beperken tot max 2,5 uur per dag? of zit ik ernaast...
Is er een logischere route? Zijn er must see dingen die ik gemist heb? Of doen we nu teveel hetzelfde?

Wie wil een leek helpen en zijn deskundige mening achterlaten?
Alvast bedankt!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wat kan in 2 weken?!?

Bericht door harryh »

Hoi, 2 weken is prima, doen wij regelmatig.

Ik zou Myakka SP aan het begin doen, de 20e 's morgens vanuit Siesta Key (of Sarasota, er zijn hotels vlabij de I75, 15min van Myakka SP).
Eind april zijn er meestal nog maar weinig manatees in Crystal River te vinden, die vertrekken daar eerder.

Verder ga je later vanuit Miami weer terug naar Siesta Key, ik denk dat je beter in het begin een of twee dagen langer op Siesta Key blijft en de dolfijnen tour en Circle B Bar dan doet. Is ook wel fijn om aan het begin niet elke dag naar een ander hotel te moeten. De dolfijnen tour kun je het beste vanuit Tampa/St Pete doen.

Ik zou zelf niet in Miami verblijven maar er een dagtocht naar toe maken vanuit bv Fort Lauderdale/Hollywood/Boca Raton of omgeving. Daar zijn ook mooie stranden te vinden en kun je een beetje snorkelen (niet zo mooi zoals Key Largo maar leuk voor een dagje aan het strand) of de Everglades vanuit die kant bezoeken.

Dan zou je via de oostkust terug naar Tampa kunnen gaan. Afhankelijk van wat jullie leuk vinden heb je meerdere opties: Wat noordelijker bv Cocoa of omgeving om Kennedy Space center te kunnen doen. Met kinderen van 13 en 15 vast iets wat ze leuk vinden. En/of Orlando, daar kun je ook heen voor eventueel toch een pretpark, shoppen of ergens kayakken.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Reis IzzyB: wat kan in 2 weken?!?

Bericht door MarjoleinW »

Ziet er prima uit, leuk vooruitzicht!
Persoonlijk vind ik ook Miami niet heel bijzonder en zou ik daar 1 nacht weghalen en ergens anders gebruiken. Marathon en the Keys zijn geweldig. Een andere favoriet van mij is in plaats van Sarasota en Naples: West Bradenton. Je kunt daar voor een redelijke prijs hotels krijgen (of appartementen etc.) . Het is 10/15 min. rijden naar Anna Maria island en Coquina beach wat zo mooi is! (vind ik mooier en rustiger dan Siesta Key beach) en vanaf Bradenton naar Sarasota is 25 min. en naar Myakka 45 min.

Homestead is een goedkoper alternatief dan Key Largo en onderweg daarnaartoe vanaf bijv. Naples of Fort Myers kom je door de Everglades en kun je onderweg een tocht doen. Wat wij heel leuk vonden (en gratis!) zie je hier: https://www.marjoleinw.com/wordpress/20 ... -to-miami/ Maar met kids is zo'n airboat ook een leuke ervaring!

Dan is ook nog Fort Myers of Fort Myers beach leuker dan Naples (vinden wij). Vanaf daar kun je Sanibel ook bekijken en Lovers Key State park en er zit een grote outletmall!
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer