Reis Nils: 16 dagen Florida april/mei 2020.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Nils
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 feb 2019, 12:13
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Nils: 16 dagen Florida april/mei 2020.

Bericht door Nils »

Beste forumleden,

Volgend jaar ga ik naar de Boston Marathon en reis ik vervolgens samen met mijn vrouw door naar Florida voor een zonnig herstel.
Met dank aan de vele topics op dit forum ben ik vooralsnog tot het volgende reisschema gekomen.

Vrijdag 17-4-2020 Amsterdam – Boston
Zaterdag 18-4-2020 Boston
Zondag 19-4-2020 Boston
Maandag 20-4-2020 Boston // Marathon
Dinsdag 21-4-2020 Boston - (Orlando)Kissimmee // Bezoek Old Town
Woensdag 22-4-2020 Kissimmee - Rock Springs
Donderdag 23-4-2020 Rock Springs // Kajakken/zwemmen
Vrijdag 24-4-2020 Rock Springs - Clearwater
Zaterdag 25-4-2020 Clearwater
Zondag 26-4-2020 Clearwater // Fietsen Fred Marquis Pinellas Trail
Maandag 27-4-2020 Clearwater - Sarasota // Kajaken op Weeki Wachee river
Dinsdag 28-4-2020 Sarasota // Myakka State Park
Woensdag 29-4-2020 Sarasota
Donderdag 30-4-2020 Sarasota - Naples
Vrijdag 1-5-2020 Naples // Bezoek Everglades
Zaterdag 2-5-2020 Naples -Key West
Zondag 3-5-2020 Key West
Maandag 4-5-2020 Key West - Miami Beach
Dinsdag 5-5-2020 Miami Beach
Woensdag 6-5-2020 Miami Beach - Amsterdam

Ik twijfel nog over een aantal punten:
  • Het lijkt ons leuk om Rock Springs te bezoeken (alhoewel we ook aan Raibow Springs gedacht hadden) maar vraag me af of we dit niet ook op doortocht naar de westkust zouden kunnen doen zodat we later in de reis nog een extra dag over hebben.
  • Is 1 dag naar Everglades vanuit Naples voldoende om het park te ervaren?
  • Ik denk dat 1 dag Key West wel voldoende is maar vraag me af of het niet prettig is als we een dag langer zouden kunnen zijn in Miami.
Zoals de planning wel doet vermoeden geven we niets om pretparken. We houden juist van natuur, willen een beetje relaxen en vinden het altijd wel leuk om locals tegen te komen.

Ik ben benieuwd of jullie nog tips of opmerkingen hebben op onze voorlopige planning.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Nils
Gast

Re: Reis Nils - 16 dagen Florida april/mei 2020

Bericht door Gast »

Ik zou op 1-5 van Naples naar Florida City/Homestead ( hotel suggestie: Best Western Gateway to the Keys) rijden via de tamiami trail, de loop road rijden om alligators te spotten en onderweg een airboat ride doen bv in Everglades City. Op 2-5 kun je dan ‘rustig’ naar Key West rijden.

Je wilt niet meer terug naar Naples na de everglades trip, want Naples - Key West is veel te ver. De snelste (maar via I91) route is al minstens 5 uur reistijd, zonder stops en file (wat op de laatste 130 Miles redelijk vaak voorkomt met alle verkeerslichten).
Nils
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 feb 2019, 12:13
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Nils - 16 dagen Florida april/mei 2020

Bericht door Nils »

Dat klinkt inderdaad als een beter idee.
Is Florida City ook een leuke plek om een avond door te brengen? Anders is het misschien ook nog een idee om door te rijden tot North Key Largo en wat dichter bij de Caribische sferen te verblijven.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Nils: 16 dagen Florida april/mei 2020.

Bericht door harryh »

Leuke plek is het niet, meer functioneel. Je kunt er prima (en betaalbaar tov de Keys) verblijven en eten en er is een Outlet mall als je wilt shoppen. Heeft geen Caribische sfeer ;)
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis Nils: 16 dagen Florida april/mei 2020.

Bericht door ADE01 »

Rock Springs / Kelly Park is meer een halve dag vulling, die kun je ook vanuit Kissimmee doen. Je kunt het bijvoorbeeld combineren met Mt Dora of downtown Winter Garden in de namiddag. Op die manier kun je eventueel 3 nachten op dezelfde plek blijven om het wat rustiger aan te doen. Of op doortocht kun je bijvoorbeeld door rijden naar Weeki Wachi en vanuit daar de volgende dag weer richting Clearwater.
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1007
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Nils: 16 dagen Florida april/mei 2020.

Bericht door Kokopelli »

Mooie plannen!

Liggen de tickets al vast? Anders zou je er ook voor kunnen kiezen om Miami en Key West om te ruilen.
Dus na de Everglades/Homestead naar Miami, daarna naar Key West en de terugvlucht vanaf Key West.
Scheelt terugrijden en dus tijd.
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Gast

Re: Reis Nils - 16 dagen Florida april/mei 2020

Bericht door Gast »

Nils schreef:
21 okt 2019, 22:53
North Key Largo en wat dichter bij de Caribische sferen te verblijven.
Ehhhh welke Caribische sferen heb je dan op de Keys (die je al niet hebt in andere delen van Florida) :shock: anders dan een tourist trap vond ik Key West weinig Caribisch...(maar ik heb dan ook een aantal maanden op een van de echte Caribische eilanden mogen wonen :) en ik ben persoonlijk niet echt onder de indruk van de Keys....

Dan is bv een plek als Clearwater of de keys aan de westkust van Florida (Siesta key?) vele malen Caribischer...
Nils
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 feb 2019, 12:13
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Nils: 16 dagen Florida april/mei 2020.

Bericht door Nils »

ADE01 schreef:
22 okt 2019, 12:04
Je kunt het bijvoorbeeld combineren met Mt Dora of downtown Winter Garden in de namiddag.
Dat klinkt als een goed idee. Vooral Winter Garden ziet er op het eerste oog erg leuk uit. We zouden in dat geval een nachtje langer in Kissimmee of ergens nabij Orlando kunnen blijven.
Ik ben een beetje huiverig om van daaruit direct naar Weeki Wachi te rijden. Zou namelijk betekenen dat we het kajakken aldaar op een vrijdag zouden doen. Is het dan niet al een stuk drukker i.v.m. het weekeinde?
Kokopelli schreef:
22 okt 2019, 12:37
Liggen de tickets al vast?
Yes. Die zijn al geboekt. Ik heb wel nog gekeken om vanaf Key West terug te vliegen maar qua vlucht en prijs vond ik dat niet zo heel ideaal.
Terpies schreef:
22 okt 2019, 14:04
anders dan een tourist trap vond ik Key West weinig Caribisch...
In eerste instantie was ik erg nieuwsgierig naar Key West maar hoe meer ik er over las hoe minder enthousiast ik werd..
Nu we in Florida zijn willen we de Keys enerzijds gezien hebben. Anderzijds is het ook een aardige tour voor wat steeds meer lijkt op een klein eilandje met niet heel veel te bieden.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis Nils: 16 dagen Florida april/mei 2020.

Bericht door ADE01 »

In April is het wel rustig buiten het weekend verwacht ik, de meeste overwinteraars zijn net weg en de locals vinden het waarschijnlijk nog te fris om te zwemmen. Maar een extra dag omgeving Orlando is ook wel lekker.

Winter Garden downtown is niet groot maar wel gezellig. Het is altijd levendig vanwege de locals die er met golf karretjes rond bewegen, het sportveld en omdat de west orange trail recht door het centrum loopt, waar veel mensen op fietsen/wandelen/skaten enzovoorts. Wij gaan regelmatig op het mooie terras zitten bij de Crooked Can Brewery / Plant Street Market.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Reis Nils: 16 dagen Florida april/mei 2020.

Bericht door MarjoleinW »

Ik vind the Keys wel een van de leukste plekken van Florida! En alle leuke stops natuurlijk onderweg op the Keys en de prachtige uitzichten! Ik zou het er zeker in laten. Al vond ik het leuker om op Marathon te zitten en een dagje naar Key West te rijden in 45 minuten. Je zit dan ook vlakbij Sombrero Beach en Bahia Honda State Park en de leuke hertjes in het wild op Big Pine Key.
Zie bijv. https://www.marjoleinw.com/wordpress/20 ... en-sunset/

In 2017 zijn wij er ook in april/mei geweest. Ik vond de temperaturen heerlijk.
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Nils
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 feb 2019, 12:13
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Nils: 16 dagen Florida april/mei 2020.

Bericht door Nils »

Aan de hand van jullie reacties heb ik ons schema iets aangepast:

Vrijdag 17-4-2020 Amsterdam – Boston
Zaterdag 18-4-2020 Boston
Zondag 19-4-2020 Boston
Maandag 20-4-2020 Boston // Marathon
Dinsdag 21-4-2020 Boston - (Orlando)Kissimmee // Bezoek Old Town
Woensdag 22-4-2020 Kissimmee // naar Rock Springs en eventueel WInter Garden/Mt. Dora
Donderdag 23-4-2020 Kissimmee - Clearwater
Vrijdag 24-4-2020 Clearwater
Zaterdag 25-4-2020 Clearwater // Dolfijnen spotten
Zondag 26-4-2020 Clearwater // Fietsen Fred Marquis Pinellas Trail
Maandag 27-4-2020 Clearwater - Sarasota // Kajaken op Weeki Wachee river
Dinsdag 28-4-2020 Sarasota // Myakka State Park
Woensdag 29-4-2020 Sarasota
Donderdag 30-4-2020 Sarasota - Naples
Vrijdag 1-5-2020 Naples - Florida City // Bezoek Everglades
Zaterdag 2-5-2020 Florida City -Key West
Zondag 3-5-2020 Key West
Maandag 4-5-2020 Key West - Miami Beach
Dinsdag 5-5-2020 Miami Beach
Woensdag 6-5-2020 Miami Beach - Amsterdam

Een dagje langer Kissimmee, een dagje langer Clearwater en vanuit Naples doorrijden naar omgeving Florida City.

Ik heb nog geprobeerd om de nacht die vrijgekomen is in Naples te besteden maar ik wil dus liever niet in het weekeinde naar Weekie Wachee en het lijkt me ook niet leuk om Rock Springs en Weekie Wachee achter elkaar te doen.

Om wat meer vrijheid te behouden heb ik er aan gedacht om alleen in Kissimmee, de Keys en Miami vooraf een hotel te boeken. Hebben jullie ervaring met het reizen op de bonnefooi in Florida en is dit goed te doen als je in een beetje leuke hotels van circa 80 a 100 euro per nacht te recht wilt komen?
We hebben in het verleden door Cuba op de bonnefooi gereisd en wat mij hierbij tegen viel was dat je op reisdagen vaak lang bezig was met het vinden van een slaapplek.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer