Universal Studio's begin december 2019

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
steven8600
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Universal Studio's begin december 2019

Bericht door steven8600 »

Ik heb een vraagje,

Van 29.11 tot 14.12 zijn we in Florida waar we onder andere de Universal Studio's willen doen.
Ik meen te hebben gezien dat er twee parken zijn en je een 3e waterparadijs er bij krijgt.

Dus de bedoeling is dan toch een dag of drie in Orlando te verblijven.
Ik had eraan gedacht om 1 nacht te verblijven in een Universal studios hotel, voor de beleving en ook het feit dat we dan niet moeten parkeren bij het pretpark.

Mijn vraag is nu, loont het de moeite om een hotel te nemen waarin de express pass is inbegrepen, zodat we 2 dagen toegang hebben met express pass.
Dit zijn wel de duurdere hotels. Of is dit niet nodig omdat we begin december gaan tijdens de week en dat het qua volk nog wel zal meevallen?

Graag jullie mening. Bedankt.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Universal Studio's begin december 2019

Bericht door ADE01 »

Wat mij betreft wel, maar het is natuurlijk vrij persoonlijk qua budget en wat je zelf acceptabel vind wat betreft wachttijden. Een wachtrij met een grotere groep vind ik zelf niet zo erg, maar met z'n 2en vinden we 30 minuten wel de max en dat wordt al lastiger voor populaire attracties.

Je timing is overigens echt prima. Na Thanksgiving is het meestal rustig voordat de kerstvakantie drukte begint ongeveer halverwege December.
steven8600
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Universal Studio's begin december 2019

Bericht door steven8600 »

Ben nog steeds in twijfel :blink:

Kan je daar ook single rider doen zoals in de pretparken hier? Want dan is het mss niet nodig om een express pas te hebben en kunnen we een goedkoper hotel boeken. En ik vermoed dat het begin december toch niet zo heel druk zal zijn? Of ben ik mis?
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Universal Studio's begin december 2019

Bericht door Pascal »

Ja er is idd single rider toegang op sommige attracties. Met de periode heb ik echter geen ervaring, maar als je buiten het weekend kunt en begin december zullen de aantallen wel meevallen. Hoe dichter bij Kerstmis en de kerstvakantie hoe drukker, ga daar maar van uit.

Als je geen parkeergeld wenst te betalen en niet perse on site wilt zitten kan ik Clarion Inn and Suites wel aanbevelen.
Gratis parkeren en je kan te voet naar de parken. 20 min stappen. Je gebruikt de toegang van de valet, geen wachttijd voor de security.
Soms haalde ik alsnog de auto in de loop van de late namiddag, want vanaf 18u is parkeren dan weer gratis in de parkeergarage.

Voor Volcano Bay denk ik dat je uren beperkt zijn voor een aangename beleving. Is het daggemiddelde nog een 23 graden in december dan zie ik temperaturen van amper 10 gr s nachts, dus eer dat op die 23 gr geraakt is het al gauw tegen de middag veronderstel ik.
steven8600
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Universal Studio's begin december 2019

Bericht door steven8600 »

Bedankt voor je reactie. Ondertussen hebben het we zo ingepland dat we 2 dagen universal doen, dus de studio's en island of adventure. Voor hotel heb ik momenteel Quality inn and suites gereserveerd voor 2 overnachtingen van dinsdag 3 december tot donderdag 5 december. Dus woensdag en donderdag naar de parken. 161.36 dollar voor 2 overnachtingen met ontbijt, gratis parking en je kan te voet naar de parking. Goeie deal dacht ik?
Gebruikersavatar
Amathanio
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 mei 2015, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Zwevezele
Contacteer:

Re: Universal Studio's begin december 2019

Bericht door Amathanio »

Aangezien je in de week gaat zal het wel meevallen maar het kan toch al wat drukker zijn dan andere weekdagen. Universal is op jouw datums al gestart met hun Holiday events.
Single riders zijn er wel maar die zijn niet altijd rapper. Via de app kan je de wachtrijen bekijken. Met een hopperpass kan je ook gewoon naar het andere park als het daar wat minder druk lijkt. Ik weet ondertussen wel al een beetje wanneer je welke attracties het best neemt. :lol:
Ik denk dat je met de Quality Inn qua locatie wel goed zit. Indien je toch niet wil wandelen, neem dan een Uber, die zal je van daar zo'n 5$ per rit kosten terwijl de parking begint vanaf 22$ per dag.
Verder ben ik niet zo zeker dat je Volcano Bay er zo maar bij krijgt. Hou er rekening mee dat het vrij nieuw is en de wachtrijen daar ook nog tamelijk hoog kunnen zijn.
2011 Las Vegas Monster Jam World Finals
2012 Las Vegas Monster Jam World Finals
2014 Las Vegas - Los Angeles Themeparks
2016 Orlando/Miami Themeparks
2017 Miami/Orlando UMF - Themeparks
2019 Las Vegas/Los Angeles Monster Jam All Stars - Themeparks
2023 Orlando Themeparks
Angeliquevdven
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2019, 03:47
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Universal Studio's begin december 2019

Bericht door Angeliquevdven »

Ookal is het water verwarmd bij vulcano bay ( in tegenstelling tot de Disney waterparken) denk ik niet dat je voor je fun in december naar een waterpark gaat! Voor ons was het in november veels te koud!
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Universal Studio's begin december 2019

Bericht door Mies2301 »

Ik ben in 2017 eind november tot begin december elke dag naar Typhoon Lagoon gegaan… Was toen gewoon prima temperatuur, zowel buiten als in het water!
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Universal Studio's begin december 2019

Bericht door Matan »

Hier 1 nacht Universal hotel gekozen met unlimited express pass:
1) Omdat we maar 1 nacht blijven, maar je dus wel 2 dagen die pass kan gebruiken
2) We bezoeken rond Halloween periode, dus zal wel drukker zijn
3) Tickets apart gekocht, maar niet voor Volcano Bay, we gaa nde waterparken van Disney wel doen. Wel tickets gekocht voor Halloween :)
steven8600
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Universal Studio's begin december 2019

Bericht door steven8600 »

Merci voor de reacties. Het hotel zal ik nu wel behouden. Het is dicht gelegen en gratis parking en ontbijt inbegrepen. Dat is toch een surplus. Wat de express pass betreft ben ik nog in twijfel. Zowiezo zouden we single rider doen en op veel attracties kan je ook een virtual line nemen heb ik gezien. En de attractie met langste wachtrijen, de nieuwe van harry potter, daar geldt de express pas niet. Dus geen idee nog wat we gaan doen.
De tickets voor de parken moet ik ook nog kopen, momenteel nog steeds met het 3e waterpark inbegrepen.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Universal Studio's begin december 2019

Bericht door Mies2301 »

steven8600 schreef:
11 okt 2019, 09:09
En de attractie met langste wachtrijen, de nieuwe van harry potter, daar geldt de express pas niet. Dus geen idee nog wat we gaan doen.
Bij de opening van het park vooraan bij de poort staan en maar gaan rennen ;)
steven8600
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Universal Studio's begin december 2019

Bericht door steven8600 »

Haha, rennen, inderdaad. Dat gaan we wel doen :-)
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Universal Studio's begin december 2019

Bericht door Matan »

Even hierop terugkomen: net onze reis achter de rug. Als je gaat rennen kan je inderdaad snel zijn. Maar ik zou bv niet om 10u gaan, want dan zal je snel aan 2u zitten.
Wij hebben eerst Universal zelf gedaan, en dan rond de middag met de Hogwarts Express naar Island's of Adventure gegaan. Toen was de wachttijd 90 minuten.
Na halfuur aanschuiven zeiden ze dat het nog max 45 min was. En ging inderdaad vrij vlot vanaf dan. Maar toen het bijna aan ons was ging de attractie defect. Dus zeker halfuur staan wachten, en toen ging ie weer en waren we 10 min later buiten.

Dusss: moest hij niet in panne gegaan zijn ging de 90 min zeker minder zijn. Maar echt een gave attractie, en we hadden geluk van op de 1e rij te mogen zitten :)
steven8600
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Universal Studio's begin december 2019

Bericht door steven8600 »

Merci voor de update! Denk dat we de 2e dag in Island of Adventure een half uur voor opening best staan wachten aan de poort en zodra het open gaat....loooopen :-) misschien zal de wachttijd dan wel meevallen. Is er daar geen single rider?
Erniebert
Amerikafan
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 sep 2014, 18:52
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Universal Studio's begin december 2019

Bericht door Erniebert »

Net vorige week dinsdag in Islands of adventure geweest. Wachtrijen geen pijl op te trekken. Harry Potter kasteel (prachtig) géén rij. In 10 minuten bij de daadwerkelijke attractie (je moet eerst nog het hele kasteel door). King Kong, wachtrij 50 minuten. Jurassic Park (mooie drop) geen enkele wachtrij, bootjes half leeg. De dag erna naar Disney, woensdag. Enorme wachtrijen van 60, 80 en 95 minuten voor attracties die wel 15 jaar oud zijn. Park overvol. Geen lol aan.
Ik snap er niets van. Mijn conclusie, buiten het echte hoogseizoen (dan is alles druk) is er geen pijl op te trekken. Soms zit het mee, soms zit het tegen.
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
steven8600
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Universal Studio's begin december 2019

Bericht door steven8600 »

Thanks voor de update!
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Universal Studio's begin december 2019

Bericht door ADE01 »

Disney heeft vrijwel geen seizoenen meer. Het is druk of enorm druk. Wij zijn het afgelopen jaar minimaal 20x buiten het hoogseizoen gegaan en geen enkele keer was het echt rustig. Altijd vooraf plannen met fastpass anders sta je heel de dag in de rij. In Universal & SeaWorld is dat nog wel wat anders.
Szilvia
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2019, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Universal Studio's begin december 2019

Bericht door Szilvia »

Hallo, We gaan van 15 tm 21 dec. Naar Orlando en willen 2-3 dagen naar de Universals. Als ik op de site van universals kijk, dan kost een park to park ticket 3 dagen 3 parken zonder fast pas rond 325 euro p.p.. (geen idee eigenlijk of we kunnen zwemmen in Volcano in december? Via https://www.attractionticketsdirect.de/ ... er-tickets kost een 3 parken ticket park to park 300 euro en 14 dagen geldig, dus we kunnen elke dag naar de Universals als ik goed begrijp voor dezelfde prijs als bij de Universals voor 3 dagen?

En hoe zit het met de universal express pas? Als ik een nacht universal hotel boek, krijg ik voor 2 personen 2 dagen express passen gratis? Maakt niet uit waar ik de tickets koop? Of zijn daar regels voor? Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Universal Studio's begin december 2019

Bericht door MattRob »

Szilvia schreef:
28 nov 2019, 22:15
Hallo, We gaan van 15 tm 21 dec. Naar Orlando en willen 2-3 dagen naar de Universals. Als ik op de site van universals kijk, dan kost een park to park ticket 3 dagen 3 parken zonder fast pas rond 325 euro p.p.. (geen idee eigenlijk of we kunnen zwemmen in Volcano in december? Via https://www.attractionticketsdirect.de/ ... er-tickets kost een 3 parken ticket park to park 300 euro en 14 dagen geldig, dus we kunnen elke dag naar de Universals als ik goed begrijp voor dezelfde prijs als bij de Universals voor 3 dagen?
Ja, klopt ! En zal frisjes kunnen zijn dan, maar je kan natuurlijk gaan zwemmen. En het weer kan overdag, met zonnetje, best goed zijn.
Szilvia schreef:
28 nov 2019, 22:15
En hoe zit het met de universal express pas? Als ik een nacht universal hotel boek, krijg ik voor 2 personen 2 dagen express passen gratis? Maakt niet uit waar ik de tickets koop? Of zijn daar regels voor? Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Klopt, die krijg je er dan bij ! Voor 1 overnachting krijg je voor 2 dagen express passen. Ik weet even niet precies welke hotels, maar in de duurste(n) krijg je de volledige express passen, in de goedkopere een express pas voor elke attractie 1 keer per dag, en in de goedkoopste hotels krijg je het niet volgens mij. Daar moet je even goed naar kijken. Maar maakt niet uit welke tickets je koopt ! Veel plezier; wij hebben vorige week Disney gedaan, maar Universal met Harry Potter in Kerst zal ook prachtig zijn !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer