Reis Marielleh: Florida 2020.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Marielleh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Marielleh: Florida 2020.

Bericht door Marielleh » 01 sep 2019, 14:15

Na een enorm leuke rondreis vanaf Washington DC (Pittsburgh, Nashville, Atlanta, GSM/Shenandoah, DC) zijn wij ons aan het oriënteren op een rondje Florida volgend jaar met onze, dan, 9 jarige zoon.
We willen op minder plekken logeren dan we dit jaar deden en iets relaxter reizen. Dat laatste denken we te bereiken door het eerste te doen en minder "onderweg" te zijn.

Al veel gezocht en gelezen en voorlopig op dit schema uit gekomen:

1 Amsterdam - Orlando
2 Orlando
3 Orlando - Panama Beach -- boodschappen doen / uitrusten / relaxen / strand
4 Panama -- boodschappen doen / uitrusten / relaxen / strand
5 Panama -- Shell Island
6 Panama -- St. Andrew's State Park en Gulf Island National Shore
7 Panama
8 Panama - Florida Caverns - Tallahassee
9 Tallahasse -- Wakkula State Park en/of St. Marks national wildlife refuge
10 Tallahasse - Silver Springs State Park - Brooksville
11 Brooksville -- Wikiwachee State Park
12 Brooksville - Cape coral -- via Sieska key beach en/of Myakka river state park (of doen tussen Cape Coral en Tampa?)
13 Cape Coral
14 Cape Coral -- optie waterpark sunsplashwater
15 Cape Coral -- Sanibel
16 Cape Coral -- Everglades
17 Cape Coral - Tampa -- via Sieska key beach en of Myakka river state park (of al gedaan)
18 Tampa -- pret- / waterpark
19 Tampa -- pret- / waterpark
20 Tampa -- Little Toot dolfin tour
21 Tampa -- pret- / waterpark
22 Tampa -- honeymoon island
23 Tampa - Orlando
24 Orlando
24 Orlando -- pret- / waterpark
26 Orlando -- shoppen outlet
27 Orlando -- pret- / waterpark
28 Orlando -- kajakken shingle creek https://www.paddlingcenter.com/
29 Orlando -- pret- / waterpark
30 Orlando - Amsterdam -- open vrij/zat/zo: drive bij lake apopa wildlife trail
31 Amsterdam

Graag tips/advies over de route, wat missen we, wat doen we niet handig en/of wat kan er anders.

Oh ja, Brooksville is gekozen wegens de ligging tov Wikiwachi Statepark en het feit dat we daar vroeg willen zijn.
We kiezen voor eerst Cape Coral en dan Tampa omdat we overwegen tickets voor twee weken voor Bushgarden/Seaworld te kopen en we dan qua dagen flexibeler zijn voor parkbezoek.
Panama zitten we bewust erg ruim in de tijd omdat we hopen daar Amerikaanse vrienden te ontmoeten. Mocht dit niet of elders gebeuren, kan daar ten minste een dag vanaf.
De dagindeling ter plekke kan natuurlijk last minute nog aangepast worden, afhankelijk van waar we zin in hebben. Voor nu heb ik zaken gewoon even ingevuld om een idee te hebben van wat we qua tijd "over" hebben. Afhankelijk van vluchten zou er evt. ook nog een of twee dagen vanaf kunnen gaan.
Miami en de Keys overslaan is een bewuste keuze.

winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Marielleh: Florida 2020.

Bericht door winterpark » 02 sep 2019, 15:40

Je zou er ook voor kunnen kiezen om op Pensacola te vliegen. Dan hoef je niet heen en weer te rijden vanaf Orlando naar de Panhandle en weer terug. Ook een leuk stadje trouwens, Pensacola.

MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door MattRob » 02 sep 2019, 16:08

Lekkere lange trip zeg, mooi vooruitzicht ! Je hebt genoeg tijd op deze manier om veel dingen te doen, in ieder geval. Er zijn ongetwijfeld nog wel leuke tips op de verschillende plekken waar je komt, maar eerst maar eens de planning goed krijgen !

Je kunt ook overwegen op Atlanta te vliegen, dan zit je ook al de goede kant op. En met Delta/KLM kan je daar rechtstreeks heenvliegen. Je moet wel alleen even goed op autohuur letten (mss zijn er aanbieders zonder drop-off als je eindigt in Orlando). Ook Tampa kan een goed alternatief zijn om op te vliegen.

Tenslotte, ik zou in deze situatie sterk overwegen om de overnachtingen in Tampa samen te voegen met Orlando. Heb je lekker lange periode op dezelfde locatie, en ik zou daar zeker voor een villa gaan; heerlijk relaxed ! Vanuit de meeste villa's (die liggen allemaal ten zuiden van Orlando namelijk), ben je in max 5 kwartier in Tampa. Ook onze villa, die in Davenport ligt, is in ongeveer 1uur van Tampa Airport vandaan. Dus je kan vanuit Orlando veel doen in Tampa en omgeving.
Juli 2018 Florida & DeepSouth - http://www.mattrob.nl/CaRo/FloridaDeepSouth2018
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017

harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh » 02 sep 2019, 16:26

Alleen is het verkeer op de I4 tussen Tampa en Orlando geen pretje… Ik zou op 2 plekken gaan zitten, daar is in deze planning tijd genoeg voor. TS heeft fink wat activiteiten gepland in zowel Tampa en omgeving als Orlando ;)

@Marielleh, in welke periode gaan jullie?

MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door MattRob » 02 sep 2019, 16:39

Persoonlijk echt zelden problemen gehad op de I4 vanaf Davenport naar Tampa; natuurlijk niet de spitstijden pakken, maar voor de rest een verademing ten opzichte van de weg van Davenport noord de I4 op ... Maar goed, als de dagen echt zo vol zitten, dan is hotel om de hoek van (ik neem aan) Busch Garden's wel een idee. Maar ik persoonlijk zou lekker villa pakken, en dan misschien maar 1 dagje Busch Garden's doen en dat in Orlando invullen met bv 14 daagse WDW pas. Maar goed, dan vul ik misschien al veel te veel in :mrgreen:
Juli 2018 Florida & DeepSouth - http://www.mattrob.nl/CaRo/FloridaDeepSouth2018
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017

Marielleh
Amerika-ontdekker

Bericht door Marielleh » 02 sep 2019, 18:29

Dank voor jullie reacties!

Vliegen op Atlanta is zeker een optie. En terug vanaf Orlando of Tampa. Pensacola had ik niet aan gedacht maar ga ik zeker meenemen! Omdat dat een kleinere luchthaven is schat ik wel in dat dat qua prijs ook minder aantrekkelijk zal zijn. Toen wij tickets kochten voor onze trip dit jaar merkte we dat een retour (heel erg veel) goedkoper was dan van een andere luchthaven terugvliegen. Dat maakt dat we nu in de basis uitgaan van een retour maar als de tickets vrijkomen (voor eind juli - begin augustus 2020) gaan we zeker alle opties uitpluizen en overwegen.

Ik denk inderdaad dat we Tampa en Orlando overnachten wel fijn vinden om de reistijd op pret- / waterparkdagen te beperken. In Orlando nu een huis op een resort via air bnb op het oog. Met prachtig zwembad en glijbanen. Minder prive natuurlijk dan een villa maar ik denk dat we zoonlief echt niet blijer kunnen maken:-)

Voor zover we nu overzien denken we aan een pas voor Seawold en Bushgardens ipv WDW. Wel zouden we dan mogelijk
Legoland apart doen. Onze zoon heeft het nog over Legoland in Azie twee jaar geleden en zou daar dolgraag heen willen. Wij vragen ons wel af of hij met, straks negen, daar niet aan de grote kant voor is. Iemand daar een visie op?

@MattRob; ja, je vult in maar ik vraag om reacties dus voel je vrij om te in vullen als je ergens een mening over hebt. We nemen alle op- en aanmerkingen graag mee en kijken wat uiteindelijk het beste bij ons past.

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 02 sep 2019, 18:54

Heel eerlijk? Ik denk dat mijn schoonzoon van 35 best nog naar Legoland wil. Maar ik ben er zelf nooit geweest, dus kan ik niet echt meepraten.

Wij zijn mensen die het juist leuk vinden om regelmatig te verkassen. Worden erg onrustig van twee weken op één plek, dus dat is heel persoonlijk. Met kinderen is een villa misschien inderdaad wel heel fijn. MattRob is de expert in deze :-)

harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh » 02 sep 2019, 18:56

Ik zou voor eind juli/augustus voor Tampa en Orlando ook een reserve planning maken voor de parken. Normaal heb je dan sowieso iedere middag onweersbuien, dan gaan attracties tijdelijk dicht. Maar ik ben net terug van 3 weken en het weer was volledig anders dan normaal, bijna de hele dag onweer en regen vanuit het westen.

Marielleh
Amerika-ontdekker

Bericht door Marielleh » 03 sep 2019, 19:29

nieuwenoord schreef:
02 sep 2019, 18:54
Heel eerlijk? Ik denk dat mijn schoonzoon van 35 best nog naar Legoland wil. Maar ik ben er zelf nooit geweest, dus kan ik niet echt meepraten.
:clap: :clap: :clap:
Wij vonden Legoland Maleisie zelf ook super hoor!

@Harry; heb je drie weken regen gehad?!? Wow....
Dat het in de middag regent en we daar dus last van zullen hebben weten we. Dat het weer niet t voorspellen is ook. Maar weken regen is wel een domper op je vakantie!
En ja, er zijn wel wat binnen opties, maar net zoals de meesten zou dat voor ons echt een plan B zijn als het niet anders kan.
Waterpark in de regen kan (mits geen onweer),....maarja, de wereld ziet er droog wel een stuk gezelliger uit natuurlijk.

harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh » 03 sep 2019, 20:11

Yep bijna Nederlands qua regen, niet die korte hevige buien maar de hele dag door grijs en regelmatig een bui. Op het nieuws hoorden we dat het kwam door een, op zich uitzonderlijke, westenwind over een warmere dan normaal Golf van Mexico. Was wel gewoon warm, maar wel iets om qua buiten activiteiten rekening mee te houden. Wij zijn er de afgelopen jaren vaak geweest, dit was gelukkig een uitzondering.

Een plan B met binnen activiteiten lijkt me niet nodig, ik zou wel met name de parken flexibel proberen in te plannen.

Marielleh
Amerika-ontdekker

Bericht door Marielleh » 04 sep 2019, 15:48

Wij zijn eerder twee maal in Thailand geweest in het regenseizoen. Bewolkt maar warm is dus wel bekend:-)

Zolang het regenen enigszins beperkt is...… Niet zo briljant voor je foo's als die wolken maar geen hele dagen zon heeft ook wel weer z'n voordelen qua warmte

Als we idd besluiten een 10- of 14 daagse kaart voor de parken te nemen zijn we redelijk flexibel qua parkbezoek en kunnen we ook makkelijk halve dagen gaan als we de tijd hebben.

harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh » 04 sep 2019, 17:28

:thumbup:

Marielleh
Amerika-ontdekker

Bericht door Marielleh » 01 okt 2019, 10:54

We zijn een aantal weken verder en hebben ondertussen tickets geboekt en de meeste overnachtingen (de air bnb's) vastgelegd. Waren happy met de gevonden air bnb's en wilde niet achter het net vissen. We vliegen uiteindelijk terug vanaf Tampa omdat dat goedkoper was.

We hebben nog wat geschoven en besloten Winter Haven toe te voegen om van daar uit heel snel naar Legoland te kunnen (10 min ipv twee maal daags een uur). Om te voorkomen dat we daar exact in het weekend zouden zijn wat in de volgorde omgegooid. Verder een nacht Cape Coral minder tbv Tampa. Zowel in Tampa als Orlando hebben bewust ruim de tijd om de parken te bezoeken (we willen de seaworld/bush gardens incl. waterparken voor 14 dagen nemen) en voldoende flexibiliteit te hebben bij evt. slecht weer.
Tips voor iets anders vanuit die locaties zijn nog wel welkom (bvk op max. een uur rijden)

Verder ben ik nog op zoek naar inspiratie voor een dag naar de Everglades en Panama Beach. Wat is leuk en behapbaar binnen een dag? Ik denk aan bv een combi van boottour en trail van circa 5 km in de Everglades. De dag in Panama Beach is bewust "extra" omdat we daar vrienden hopen te treffen maar dan is het natuurlijk een leuk om iets te gaan doen.

Dit is het geworden voor nu:
vrijdag 24-7 1 Amsterdam- Orlando
zaterdag 25-7 2 Orlando
zondag 26-7 3 Orlando - Panama Beach
maandag 27-7 4 Panama -- boodschappen doen / uitrusten
dinsdag 28-7 5 Panama -- Shell Island
woensdag 29-7 6 Panama -- St. Andrew's State Park en Gulf Island National Shore
donderdag 30-7 7 Panama -- ?
vrijdag 31-7 8 Panama - Florida Caverns - Tallahassee
zaterdag 1-8 9 Tallahasse -- Wakkula State Park en/of St. Marks national wildlife refuge
zondag 2-8 10 Tallahasse - Silver Springs State Park - Brooksville-- Silver Springs State Park
maandag 3-8 11 Brooksville -- Wikiwachee State Park (voor negenen zijn)
dinsdag 4-8 12 Brooksville - Winter Haven -- lego land
woensdag 5-8 13 Winter Haven -- lego land
donderdag 6-8 14 Winter Haven - Cape Coral -- via Sieska key beach en of Myakka river state park
vrijdag 7-8 15 Cape Coral -- sanibel?
zaterdag 8-8 16 Cape Coral -- Everglades
zondag 9-8 17 Cape Coral - Orlando-- evt. onderweg kajakken
maandag 10-8 18 Orlando -- sea world waterpark
dinsdag 11-8 19 Orlando -- sea world
woensdag 12-8 20 Orlando -- shoppen outlet
donderdag 13-8 21 Orlando --
vrijdag 14-8 22 Orlando -- kissimmeeswamptours (twijfel, flink aan de prijs)
zaterdag 15-8 23 Orlando --
zondag 16-8 24 Orlando - Tampa -- evt. braderie/markt bij Lake Ecola in Orlando
maandag 17-8 24 Tampa -- bush gardens
dinsdag 18-8 26 Tampa -- bush gardens waterpark
woensdag 19-8 27 Tampa -- Little Toot dolfin tour + evt. nat. parken ten noorde hiervan?
donderdag 20-8 28 Tampa -- Homossa spring state park
vrijdag 21-8 29 Tampa -- evt. herhaling Bush Gardens
zaterdag 22-8 30 Tampa - Amsterdam
zondag 23-8 31 Amsterdam

ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 » 02 okt 2019, 03:02

Mooie trip. Ik zie dat je al aardig wat natuur hebt ingevuld maar in de omgeving van Orlando heb je Circle B Bar Reserve. Half uurtje rijden vanaf Kissimmee/Disney, gratis entree, goed bijgehouden trails, prima faciliteiten, en wat mij betreft 1 van de betere parken van centraal Florida. Ik kom er (na een tip op dit forum) regelmatig en zie altijd grote aligators, wilde zwijnen, een enorm aantal vogelsoorten, slangen en nog veel meer.

Marielleh
Amerika-ontdekker

Bericht door Marielleh » 19 okt 2019, 20:21

Sorry, late reactie.

Circle C ziet er goed uit! Gaan we zeker opschrijven en hopelijk bezoeken! Ik was dit nog nergens tegengekomen dus dank voor de tip :clap:

Iemand nog tips hiervoor:
Marielleh schreef:
01 okt 2019, 10:54
Verder ben ik nog op zoek naar inspiratie voor een dag naar de Everglades en Panama Beach. Wat is leuk en behapbaar binnen een dag? Ik denk aan bv een combi van boottour en trail van circa 5 km in de Everglades. De dag in Panama Beach is bewust "extra" omdat we daar vrienden hopen te treffen maar dan is het natuurlijk een leuk om iets te gaan doen.

Cindy1969
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 » 20 okt 2019, 09:35

Ik kan Circle B bar ook van harte aanbevelen. Kom vaak in stateparks, maar deze overtrof voor mij alles. Veel dieren te zien, prachtige natuur. Ben in februari weer in Florida, en zit er zelfs aan te denken om een omweg te maken van Orlando naar Sarasota om nogmaals hier naar toe te gaan.
Prachtig!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer