Hebben andere Nederlanders last van orkaan Dorian?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
wpoortman
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 aug 2019, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 4

Hebben andere Nederlanders last van orkaan Dorian?

Bericht door wpoortman »

Hi,

Wij zitten momenteel in de omgeving Saint Augustine en reizen morgen verder naar Miami. We volgen sinds een aantal dagen de voortgang van orkaan Dorian en beginnen het nu behoorlijk spannend te vinden.

Morgen zeker met het reisbureau contacten. Ik ben benieuwd wie in de zelfde situatie zit en wat jullie gaan doen met deze behoorlijke onzekerheid.
MarijkeFL
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 feb 2009, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: [Dorian]: Nederlanders aan de kust

Bericht door MarijkeFL »

Wij vliegen zondag naar Orlando en gezien de laatste ontwikkelingen gaan wij onze hotels omboeken en eerder naar boven.
Onze planning was om vanaf volgende week woensdag richting Myrtle Beach te rijden. Ik denk dat wij maandagochtend of zondag al omhoog rijden.
Weet ook niet precies wat we het beste kunnen doen maar denk dat dit voor ons de beste oplossing is.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: [Dorian]: Nederlanders aan de kust

Bericht door ADE01 »

De meeste modellen zeggen nu Cat3/4 die aan land komt in Melbourne (onder Cocoa) in de nacht van zondag op maandag. Goed in de gaten houden wat betreft planning e.d. want het kan nog alle kanten op.
Josie86
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2019, 14:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: [Dorian]: Nederlanders aan de kust

Bericht door Josie86 »

Ook ik vlieg zondag naar Miami (via Orlando)
Vanmorgen contact gehad met TUI en zij zeggen dat het tot nu toe een tropische storm is en dat ze het nauwlettend in de gaten gaan houden.
MarijkeFL
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 feb 2009, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: [Dorian]: Nederlanders aan de kust

Bericht door MarijkeFL »

Wij vliegen ook met Tui zondag. Volgens de laatste update komt hij maandag in de loop van de dag en onder Melbourne aan land.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: [Dorian]: Nederlanders aan de kust

Bericht door hemmie »

Er is nog heel veel onzekerheid over het exacte pad (ze geven nu aan dat alles mogelijk is van de Keys tot Georgia), en het advies voor de mensen in Florida is daar niet op te focussen, en voorbereid te zijn. Ook is het advies vóór zonag klaar te zijn met alle voorbereidingen, want dan kan de wind al te sterk zijn om nog de deur uit te gaan.
Als je zondag naar Florida vliegt zou ik het heel goed in de gaten houden, en alvast rekening houden met omboeken.
Terug in Texas!
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: [Dorian]: Nederlanders aan de kust

Bericht door DennisS »

Wij zitten nu op Islamorada. Rijden direct naar Key West. Zaterdagochtend tot en met Woensdagmiddag in Miami. De keys zijn wat betreft in de hotels uitgestorven. Bijna iedereen heeft gecanceld. Wij houden het ook goed in de gaten met de hurricane tracker app en al het nieuws. We hebben al extra water ingeslagen en gaan morgen maar wat extra eten inslaan (Powerbars enz) zorgen dat er genoeg benzine in de auto zit en voorbereiden op het ergste...
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gast

Re: Hebben andere Nederlanders last van orkaan Dorian?

Bericht door Gast »

Ik zou daar gelijk weggaan....je weet niet wat er gebeurt, maar hoe dan ook...zelfs een tropische storm is al vele malen erger dan een storm met windkracht 12 in NL. Waarom zou je zoiets negeren?

Het is daar niet voor niks verlaten. Ik kan je uit eigen collectie wel wat fotos sturen van Mexico Beach na orkaan Michael...je wilt daar nu echt zo snel mogelijk vertrekken, voordat het te laat is. Geen grapje.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Hebben andere Nederlanders last van orkaan Dorian?

Bericht door ADE01 »

Dat is het nu net, want waar ga je dan heen? Waar Dorian mogelijk aan land komt is nog zo breed dat hij naar de Keys kan afbuigen of richting Jacksonville. De algemene verwachting is dat het naar het noorden gaat maar dat is nog lang niet zeker. Nu mensen vertellen om de keys te verlaten is onzin, het kan wel eens de beste plek in Florida worden wat betreft deze Orkaan.
Gast

Re: Hebben andere Nederlanders last van orkaan Dorian?

Bericht door Gast »

Als het de slechtste plek blijkt te zijn KUN je niet meer weg. Hoe hoger je gaat hoe beter, maar vanaf Key West kun je maar een kant op en grote kans dat je daar niet meer wegkomt als hij er wel overheen gaat (bv. infra: bruggen tussen de Keys) dan zit je als ratten in de val.

In een doodlopend straatje blijven zitten is het domste wat je kan doen. Waarom denk je dat het er al nagenoeg verlaten is?
Be smart en get out. als je op het vaste land van Florida zit kun je je makkelijker verplaatsen, dat ben je toch hopelijk wel met me eens @ADE01
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Hebben andere Nederlanders last van orkaan Dorian?

Bericht door ADE01 »

Ja, maar dat kan ook zaterdag nog bijvoorbeeld, wanneer meer duidelijk is en de authoriteiten het aan gaan geven. Als je nu weg gaat moet je tot ergens in Atlanta rijden voor absolute veiligheid, anders kun je je situatie net zo goed verergeren met een berg aan extra kosten.

https://www.nhc.noaa.gov/refresh/graphi ... shtml?cone
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Hebben andere Nederlanders last van orkaan Dorian?

Bericht door hemmie »

Als ik het zo lees op Facebook wordt er al flink gehamsterd, ik zou vandaag nog in ieder geval een flinke voorraad water inslaan. Mijn ervaring is dat het water in de supermarkt vrijwel direct uitverkocht raakt als er een orkaan lijkt aan te komen, en daarna moet je maar net mazzel hebben om op het juiste moment in de supermarkt te zijn als er net weer een nieuwe levering is.
Eten gaat iets minder hard, maar ook dat zou ik op tijd inslaan.

Als toerist zou ik absoluut overwegen om de staat uit te gaan. Je zult vanaf zondag toch niets meer in Florida kunnen doen, en het kan wel dagen/weken duren voordat alles na de orkaan weer een beetje normaal is.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Hebben andere Nederlanders last van orkaan Dorian?

Bericht door nieuwenoord »

Ik snap ook werkelijk niet dat je daar op de Keys blijft zitten hoor ....
Gast

Re: Hebben andere Nederlanders last van orkaan Dorian?

Bericht door Gast »

Of je bent naïef en blijft zitten totdat je verplicht moet evacueren en dan heb je niks meer zelf in de hand.
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Hebben andere Nederlanders last van orkaan Dorian?

Bericht door Charlene »

Zelfs hier in Tampa ligt er geen water meer in de schappen en wordt er ook flink gehamsterd qua voedsel.
Als toerist zou ik me ergens anders gaan vermaken.
Wij zouden dit weekend 3 nachten naar Atlanta, maar hebben de nacht van zondag op maandag al geannuleerd zodat we nog naar huis kunnen rijden.
Echt, maak nu een backup plan en voer dat niet later dan zaterdag uit.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Hebben andere Nederlanders last van orkaan Dorian?

Bericht door nieuwenoord »

Het ergste vind ik altijd dat mensen die zo eigenwijs zijn, ook de hulpverleners in gevaar brengen. Er hoeft maar één brug te bezwijken en je komt gewoon niet meer weg van de Keys.

Wegwezen!
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Hebben andere Nederlanders last van orkaan Dorian?

Bericht door ADE01 »

Tja ik zou ook niet op Key West blijven zitten tot het laatste moment en alvast plannen maken. Maar om nu naar bijv. Orlando of Tampa te gaan schiet gewoon niet op omdat ze nog niet precies weten waar hij gaat landen. Verwachting van de meeste modellen is nog altijd rond Melbourne als cat4 en dan in-land richting het Noorden over Orlando als cat1. Dan zit je dus in Miami en omstreken beter dan in Orlando/Tampa/Jacksonville. Als je alles wil missen moet je richting Atlanta, de staat helemaal uit.

@nieuwenoord De huidige verwachting is geen directe hit op de keys maar 250-300km noordelijker.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hebben andere Nederlanders last van orkaan Dorian?

Bericht door Kletskous »

Op het eiland Martinique is een weg ingestort door deze storm:
https://www.ad.nl/video/kanalen/buitenl ... and~p97977


Ik zou dus zéker weggaan van the Keys. Al zit je maar vast richting Miami, dan kun je van daaruit even afwachten en besluiten welke kant je dan op moet gaan.
Maar ga weg van de eilanden ! Echt, neem geen risico dat je straks vastzit en geen kant op kunt.
Het is niet leuk om je plannen te wijzigen, dat begrijp ik heel goed. Je maakt niet voor niets een planning want dit wil je zien en geweest zijn. En Islamorada is een paradijsje normaal gezien.
Maar veiligheid is belangrijker ! Heb je een goede reden om ooit terug te gaan!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Hebben andere Nederlanders last van orkaan Dorian?

Bericht door nieuwenoord »

Ik vraag me af of je ooit de gevolgen van een orkaan hebt gezien? Een eiland is gewoon altijd een slecht idee, bij welke natuurramp dan ook.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Hebben andere Nederlanders last van orkaan Dorian?

Bericht door Tipsy_1 »

Als ik het goed begrijp verwachten ze dat deze storm categorie 4 gaat zijn? Dat is sterker en meer catostrofaal dan Irma in 2017? wow...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer