Reis Ragjee: eerste keer Florida; tips gezocht.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Eerste keer Florida: tips gezocht

Bericht door Ragjee »

Super die tip, zo had ik het nog niet bekeken dat de afstanden best te doen zijn om 1 plek uit te kiezen!
Ik ben er eens mee aan de slag gegaan. Ik heb ook even de route eens omgedraaid omdat ik wat in de knoei zat met Busch Gardens die voor Orlando kwam (bij het ticket zou hij er 14 dagen bijzitten vanaf de eerste datum hotel/Seaworld), op deze manier lukt het dan wel. Het lijkt me geen probleem om de route om te keren?

Zondag 12 juli: Dusseldorf – Miami
Maandag 13 juli: MIami
Dinsdag 14 juli: MIami
Woensdag 15 juli: Miami - Cape Canaveral
Donderdag 16 juli: Cape Canaveral - Orlando (Shoppen/Sightseeing / Daytona speedway bezoeken voor de autoliefhebbers onder ons)
Vrijdag 17 juli: Orlando
Zaterdag 18 juli: Orlando
Zondag 19 juli: Orlando
Maandag 20 juli: Orlando
Dinsdag 21 juli: Orlando
Woensdag 22 juli: Orlando
Donderdag 23 juli: Orlando
Vrijdag 24 juli: Orlando - Clearwater (Busch Gardens Tampa)
Zaterdag 25 juli: Clearwater (dus ook Sarasota bezoeken)
Zondag 26 juli: Clearwater
Maandag 27 juli: Clearwater - Fort Myers of Naples
Dinsdag 28 juli: Fort Myers/Naples
Woensdag 29 juli: Fort Myers/Naples (Everglades)
Donderdag 30 juli: Fort Myers/Naples - Key Largo
Vrijdag 31 juli: Key Largo - Key West
Zaterdag 1 augustus: Key West
Zondag 2 augustus: Key West - Miami
Maandag 3 augustus: Miami - Dusseldorf

De rust inbouwen door enkele nachten op hetzelfde te zitten vind ik zeker geen slecht idee. Ondanks dat ik het tijdens de reis door het Zuidwesten geen probleem vond om regelmatig te veranderen, kan het wel even leuk zijn niet te moeten inpakken/uitpakken.
Waar gaat jullie voorkeur naar uit om te verblijven: Fort Myers of Naples (of mogelijk nog een andere optie daar?)
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Eerste keer Florida: tips gezocht

Bericht door MattRob »

Route omkeren lijkt me ook geen probleem. Veel mensen vinden het lekker om te 'eindigen' in Orlando, lekker relaxed bij een mooie villa na veel reizen/rijden de periode ervoor. Alhoewel ik dat zelf ook altijd zeg (en eigenlijk ook voorkeur voor heb), hebben wij afgelopen 2 zomers het ook andersom gedaan ;-) ! Dus als het lukt, zou ik eindigen in Orlando, maar als het praktischer is om dat niet te doen, dan is dat wat mij betreft geen probleem.

Reis ziet er prima uit zo. Ft Myers Beach staat bekend om zijn stranden, dus dat zou een overweging zijn als je dat fijn vindt. Maar goed, Clearwater is ook veel stranden ! Naples vind ik persoonlijk wat meer sfeer hebben, maar dat kan ook aan mij persoonlijk liggen :lol: ! Denk dat je voor beide voor- en tegenstanders hebt, denk ook niet dat het heel veel uitmaakt. Bonita Springs ben ik ook al een aantal keer geweest, ook een leuk plaatsje !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gast

Re: Eerste keer Florida: tips gezocht

Bericht door Gast »

Kletskous schreef:
11 sep 2019, 18:09
Dat duurde wel even, pas aan het einde van de rit kwamen de dolfijnen spelen met de golven, wel gaaf hoor !
Little toot met je kinderen? Zouden ze op die leeftijd de sea screamer niet veel leuker hebben gevonden?

Wij hadden op de Seascreamer drie keer een grote groep dolfijnen in de wake. Tip: ga achterin de boot zitten aan de zijkant ( want daar sprongen de dolfijnen). Tussendoor en op de terugweg maakt de boot behoorlijke snelheid, maar voor de dolfijnen vaart de boot een stuk langzamer.


Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Eerste keer Florida: tips gezocht

Bericht door Kletskous »

Terpies schreef:
13 sep 2019, 20:05
Little toot met je kinderen? Zouden ze op die leeftijd de sea screamer niet veel leuker hebben gevonden?
Nee hoor, want ze wisten niet van het bestaan van die Sea Screemer af. :D
En ze vonden het fantastisch met Little Toot. Doel was dolfijnen zien, liefst spelend en springend en dat was gelukt, dus het was een topdag.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
love Flo
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Eerste keer Florida: tips gezocht

Bericht door love Flo »

Mijn excuses voor weer een :offtopic: reactie.

Onze kinderen (beide tieners) keken een beetje angstig richting de sea screamer en waren heel blij met de little toot. Super leuke, enthousiaste medewerkers. Wij hebben ook 3 keer een groep dolfijnen achter ons aan gehad. GeWELdig!!
Ik denk dat ze beide super zijn en dat verschillende mensen verschillende voorkeuren hebben, waardoor er geen echte winnaar is.

Nu weer even antwoord op je vraag.. wij vonden Cape Coral ook erg leuk! We hadden een villa met aanlegsteiger en zijn een paar dagen met een speedbootje erop uit geweest. Je kunt die boten ook huren in Fort Myers of Cape Coral.
Na de uitleg vaar je lekker door de kanalen van Cape Coral, met allemaal prachtige villa’s, zoek je een strandje in de buurt, vaart naar Sanibel Island... of leg je aan bij een leuk restaurantje.. Dat was echt genieten!
Onze reizen naar de USA:
Florida, West USA, New York en Hawaii
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer