Miami, Keys en omgeving Tampa.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Corinegaatnaarusa
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2019, 23:22

Miami, Keys en omgeving Tampa.

Bericht door Corinegaatnaarusa »

hallo,
over een paar weken ga ik met mijn kinderen van 15 en 19 naar florida. ik heb een auto gehuurd en onze reis bestaat uit 3 delen: eerst orlanda 9 nachten, dit heb ik al helemaal in kunnen vullen, daarna 3 nachten hollywood (vlakbij miami), daarna nog 6 nachten tampa. onze eerste keer florida en echt spannend! We willen onze vakantie optimaal invullen. t gaat om de laatste 2 delen, rondom miami en tampa waar ik graag tips van jullie nodig heb:

- welke airbout trip adviseren jullie aan de kant van miami? ik zie zoveel verschillende aanbieders (soms met show erbij) dat ik door de bomen t bos niet zie

- we willen 1 dag miami doen. is dat relaxed om met de auto te doen? of beter met de trein vanuit hollywood? wat mogen we niet missen? welke buurten moeten we vermijden?

- we zouden ook een dag keys willen doen, maar een dag op en neer naar key west is een beetje teveel denk ik. Tot welke key zal ik moeten rijden om een interessante trip te hebben. wat kunnen we daar doen? (snorkelen willen ze niet, vinden ze eng tussen de vissen🤣)

- voor ons deel in tampa, wil ik graag leuke tips voor het gebied daar. (bijvoorbeeld clearwater, st petersburg, maar ook tampa zelf en wat is er nog meer te doen in dat gebied?

dank iedereen vast voor de tips!

groetjes corine
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Miami, Keys en omgeving Tampa.

Bericht door Charlene »

In Tampa heb je natuurlijk Bush Gardens en Adventure Islands (waterpark). Maar ook Lettuce Lake park waar je kunt kanoën en veel gators kunt zien.
Tarpon Springs is een leuk grieks dorpje op ongeveer een uurtje rijden van Tampa.
Wat strand betreft gaan wij graag naar Honeymoon Island, Fort de Soto of Anna Maria Island. Deze liggen allemaal op een uurtje rijden van Tampa.
Als je van sport houdt is het leuk om een baseball game mee te pakken. Daarvoor kun je naar de Rays(mayor league) in St. Pete, maar ook naar de minor league, de Tampa Tarpons. Persoonlijk vinden wij dat laatste veel leuker.
Tampa heeft ook een mooie outlet mall en wij vinden Wiregrass ook altijd een leuke mall om naar toe te gaan.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Miami, Keys en omgeving Tampa.

Bericht door Kath90 »

Hoi!

Ik kan je niet helpen met airboat tour deze heb ik helaas niet gedaan. Ook tampa heb ik niet gered maar als t goed is zou je vanuit deze hoek wel goed dolfijnen moeten kunne spotten?

Betreffende met de auto naar Miami zou ik vooral even opletten waar je parkeert want het is een dure stad. Ik vond Wynwood Walls het hoogtepunt van Miami en zeker een must see. Een paar uurtjes kan je je hier wel vermaken. Verder vond ik de bayside market aan Miami beach een erg leuke sfeer hebben. En dan kan je het in een dagje allemaal wel gezien hebben.

Voor de keys denk ik dat Key west idd wat ver is. Er is een wildlife refuge op Big Pine Key maar das ook al best ver zuidelijk. Verder gewoon ene stukje de overseas highway over rijden en dan ergens stoppen voor Key Lime Pime en mooie stranden? Key colony beach ter hoogte van Marathon heb je een parkje aan t strand vanwaar de zonsondergang heel mooi is.

Verder weinig tips over Florida. Er is een dessert restaurant met vestigingen in Key West en Orlando met de lekkerste desserts ooit. Het heet better than sex en is wel wat meer gericht op stellen dus ik weet niet of t ideaal is met je tieners. (vond het verder niet seksueel /sensueel ingericht ofzo maar meld t toch maar ff)
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
BarstowBOB
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 aug 2019, 01:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Miami, Keys en omgeving Tampa.

Bericht door BarstowBOB »

In Tampa kun je een rondleiding doen in het stadion van de Tampa Bay Buccaneers dat is wel leuk voor tieners. En uiteraard kan ik net als een ander forum-lid Buschgardens erg aanbevelen. Ik ben er zelf 2 keer geweest.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Miami, Keys en omgeving Tampa.

Bericht door habbekuk »

Wynwood Walls is inderdaad heel gaaf. Je kunt zelf opzoeken wat toen ook kon
via Groupon met een student in een karretje.
Heb je geen tijd voor maar met de Big Bus door Miami is ook erg leuk.

Tampa baseball wedstrijd via Groupon . Wij zijn niet de hele wedstrijd
gebleven maar zeker leuk om vanaf begin mee te maken.
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Miami, Keys en omgeving Tampa.

Bericht door Lennartc »

Wynwood walls zijn leuk maar liggen wil in een vervallen deel van Miami;Wij gingen per bus vanaf Bayside naar Wynwood en zijn vanuit daar langs het water weer terug naar Bayside gelopen. Alles bij elkaar een halve dag qua tijd. Miami blijft me intigreren; aan de ene kant zo luxe en daar tegenover zoveel armoede. Zelf vond ik tampa (regio) veel leuker; het is hier duidelijk een stuk welvarender en de stranden vond ik ook mooier

Honeymoon state island is werkelijk prachtig.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer