Reis Rubyvd: Florida maart 2020 met twee kleine kinderen.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Rubyvd
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 apr 2013, 08:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Rubyvd: Florida maart 2020 met twee kleine kinderen.

Bericht door Rubyvd »

Na verschillende rondreizen door het westen hebben we nu het plan opgepakt om in maart 2,5 week door Florida te gaan reizen en familie te bezoeken in Tampa. Aangezien we met twee kleine kinderen reizen (1,5 en 3 jaar) ben ik op zoek naar activiteiten die ook voor hen leuk zijn! Ik merk dat het best lastig is om een goede balans te vinden tussen voldoende rust, zodat het een beetje een relaxte vakantie blijft en alle leuke dingen en activiteiten die er te doen zijn. :oops:

Globaal gezien is dit nu het plan:
Dag 1: AMS - Orlando --> meteen doorrijden naar een accomodatie in Cocoa Beach
Dag 2: Cocoa Beach --> boodschappen doen en acclimatiseren :-)
Dag 3: Cocoa Beach --> Kennedy Space Centre
Dag 4: Cocoa Beach --> Disney(??) Is dat een optie vanuit Cocoa beach? Of beter een overnachting plannen in Orlando?
Dag 5: Cocoa Beach - Tampa
Dag 6: Tampa --> Clearwater Beach
Dag 7: Tampa --> Bush Gardens Tampa
Dag 8: Tampa --> Crystal River (is dit te doen vanuit Tampa, of is dat te ver?)
Dag 9: Tampa --> St. Pete beach(?)
Dag 10: Tampa - Sanibel Island
Dag 11: Sanibel Island --> Captiva Island bezoeken?
Dag 12: Sanibel Island --> Fietsen huren, schelpen zoeken etc.
Dag 13: Sanibel island - Florida City --> Everglades NP (Shark valley observation tower)
Dag 14: Florida City --> Everglades NP (Main Park Rd)
Dag 15: Florida City - Marathon Key
Dag 16: Marathon Key --> Key West bezoeken
Dag 17: Marathon Key --> Islamorada bezoeken
Dag 18: Marathon Key - via Miami Airport weer naar huis
Dag 19: Aankomst Amsterdam

We streven er naar om wat langer op één plek te blijven en niet elke dag een ander hotel aan te doen. Ik denk namelijk dat dit voor de kinderen rustiger is. Ook scheelt het natuurlijk gesjouw voor ons.
Verder hebben we familie in Tampa, vandaar dat we daar vrij lang zitten en vanuit daar dingen willen gaan ondernemen.

Ik twijfel nog over Disney. Super leuk natuurlijk, maar ook erg duur en aangezien onze kinderen nog zó klein zijn dat veel attacties niet geschikt zijn voor hen, vraag ik me af of dit het geld waard is... We zijn al een aantal keer in Amerika geweest en ik verwacht ook dat dit niet de laatste keer zal zijn :wink: , dus ik neig er naar om dit voor een andere reis te bewaren. Of zie ik het helemaal verkeerd?!?

Verder vraag ik me af hoeveel tijd ik in moet plannen voor de Everglades. Het idee is nu om via de 41 van Sanibel island naar Florida City te rijden en onderweg een aantal stops te maken en de dag erna het stuk tussen Ernest F Coe Visitor Center en Flamingo Visitor Center te verkennen. Heb ik hier te weinig tijd voor ingepland, of juist te veel?
Verder begrijp ik dat de airboats nogal veel herrie maken. Onze dochter van 3 is niet zo dol op harde geluiden :-S Zijn er ook andere opties voor een boottocht in de Everglades? (Geen kano of kayak, want dat zie ik ook niet zo zitten met een ondernemend jongetje van 1,5. :D)

Ten slotte, als we nog een bezoekje zouden willen brengen aan Miami, hoeveel tijd zou ik hiervoor moeten inplannen? Wat zijn de must sees naast Ocean Drive, Little Havana en Wynwood Walls. Ik heb het idee dat als dit de belangrijkste highlights zijn, we het af kunnen met een daytrip (misschien vanuit Florida City, of op de dag van de terugvlucht als we vanuit Marathon Key komen? (we vliegen pas in de avond).

Kortom nog een heleboel vragen :lol: en er staat nog niks vast, dus ik sta open voor jullie comments en ideeën.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Florida maart 2020 met twee kleine kinderen

Bericht door asv60 »

Ik zou persoonlijk niet zoveel geld uitgeven om Disney te bezoeken met zulke kleine kinderen. Beter wachten tot ze wat ouder zijn en ze er wat mee van mee krijgen. Misschien is Legoland leuk voor ze.
Aan de westkust weet ik dat het op Sanibel en Captiva ontzettend druk is rond die tijd. In die buurt zijn sowieso dan heel veel snowbirds aan het overwinteren.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Rubyvd: Florida maart 2020 met twee kleine kinderen.

Bericht door dirkmuis »

Grappig,

Wij zijn net bezig met het uitvogelen van een Florida reis in april/mei 2020 met 2 kleine kinderen (4 en 1,5 op dat moment).
Vorig jaar zijn we geweest met onze dochter van toen 2.

Florida leent zich gelukkig qua reisafstanden aardig goed voor het inlassen van je rustmomenten voor je kind(eren).
Wij hadden in ieder geval een lange afstand babyfoon bij zodat je niet per se op je hotelkamer hoeft te blijven (uiteraard ga je niet lekker shoppen 2 km verderop maar even naar de lobby o.i.d. kan dan wel).

Wij zijn op een paar plaatsen toen 2-4 dagen gebleven en onze dochter vond dat prima. De activiteiten goed afwisselen met speel momenten voor de kinderen werkt goed. Thuis neem je ze immers ook gewoon mee boodschappen doen of een autoritje naar vrienden neem ik aan dus dat moet daar ook kunnen, zolang je de balans maar hebt.

Disney vind ik echt veel te duur om te doen met kinderen van die leeftijd. Geen enkele attractie mag je in dus je kunt hooguit rondlopen. Dan kun je daar beter over een jaar of 5-10 voor terugkomen.

De 41 reden wij in 1 dag met stops. Ook zijn we bij het visitors center geweest voor een kleine wandeling (tram was uitverkocht en fietsen ook). Een volgende keer zou ik wel tijd willen inplannen om te fietsen of met de tram te gaan om wat meer te zien.
Gast

Re: Reis Rubyvd: Florida maart 2020 met twee kleine kinderen.

Bericht door Gast »

Ik zou met kleine kinderen een villa nemen en van daar uit eventueel uitstapjes doen: veel meer rust ook voor jullie als ouders. Wat je nu eigenlijk doet is je eigen vakantie in willen plannen en je kinderen meenemen gezien je toch wel drukke schema.

Kleine kinderen zien echt niet waar ze zijn: een strand met een emmertje en een schepje is toch lol...ongeacht of ze nou elke dag op hetzelfde strand zitten of elke dag op een ander strand. Voor Disney zijn ze imho nog te jong.

Wij hebben afgelopen maand een dag pretpark gedaan met onze kleinkinderen van 2 en 5...afgezien van de hitte was vooral de vermoeidheid de reden dat dit na een paar uurtjes wel klaar was...dus ik zou er goed over nadenken of dit wel de moeite waard is van het geld...
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Rubyvd: Florida maart 2020 met twee kleine kinderen.

Bericht door dirkmuis »

Een villa is ook niet alles want dan moet je vaak op en neer rijden en dus 2x de afstand.
Als je naar zuid frankrijk rijdt of naar de spaanse costa dan doe je dat toch ook grotendeels voor jezelf? Als je alleen voor je kinderen gaat dan koop je een schelp en een zak zand en zet je die in je achtertuin.

Een vakantie met kinderen van deze leeftijd betekent dus dat ze sowieso op sleeptouw zullen zijn. Maar dat lijkt me vrij normaal aangezien kinderen van die leeftijd niet zelf kunnen overzien wat ze kiezen.
Uiteraard zorg je voor een emmer en een schepje en speelmomenten. Gewoon net als thuis, maar dan anders.

Pretpark denk ik ook niet dat je een kind van die leeftijd er een plezier mee doet.
nettie
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 19:01
Locatie: drenthe

Re: Reis Rubyvd: Florida maart 2020 met twee kleine kinderen.

Bericht door nettie »

Heerlijk vooruitzicht!
Ik zou de grote pretparken ook nog bewaren voor over een paar jaar en met de kids genieten van de gewone openbare parken die er overal zijn.
Zoals bv
In Cocoa Village heb je Riverfront Park/Taylor Park met een leuke water speelplaats/ fonteinen,
Of in Titusville; William J.Manzo Memorial Park, een kleiner park met speeltoestellen,
En ook in Titusville; Sand Point Park
[Deze parken weet ik zo omdat we in Titusville hebben gewoond maar overal zullen ze te vinden zijn.]
Gebruikersavatar
Nathalie21
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 02 jan 2012, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Rubyvd: Florida maart 2020 met twee kleine kinderen.

Bericht door Nathalie21 »

Wat leuk! Wij zijn vorig jaar maart in Florida geweest, onze dochter was toen 2 jaar en 4 maanden oud.
Jij kent je kinderen het beste denk ik, wij vonden Disney erg leuk en ze heeft het er nog steeds over. Maar het was ontzettend druk, vanwege Springbreak. Wellicht kun je dat dan voor later bewaren? Bush Gardens heeft dan denk ik meer te bieden, zeker het speciale Sesame Street gedeelte.

De afstanden in Florida zijn goed te doen, slapen ze nog in de middag? Wij maakten de oversteek van Naples naar Hollywood Beach (beetje vergelijkbare afstand) tijdens het middagslaapje!

Voor de Airboat zou je oorkleppen kunnen overwegen om zo het geluid te dempen? Houdt ze wel een beetje van snelheid? Die airboat kan best snel gaan op sommige stukken.

Wat ik een heel fijn strand vond met kinderen is Clearwater Beach en Siesta Key Beach. Voor als je het leuk vindt, ik heb er een blog over geschreven: https://www.takemeto.nl/reisverslag/pre ... este-tips/
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer