Naar de USA in november/december > beste plaatsen.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
arj80
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 aug 2016, 09:15

Naar de USA in november/december > beste plaatsen.

Bericht door arj80 »

Hallo allemaal,

We hebben dit jaar door omstandigheden erg laat vakantie, pas vanaf half november t/m half december.
Niet echt ideaal, maar het is niet anders.

Nu zijn we al meerdere keren in de USA geweest, maar altijd in de zomer/najaar.
We willen een kleine camper huren (escape?) en dan rondreizen.
Wat is in november/december de beste regio in de USA voor een vakantie ?
Zat zelf te denken aan Florida, maar omdat we rond willen reizen, denk ik dat alleen Florida wat te beperkt is.
Hoe is de temperatuur wat verder naar boven ? (Georgia/ Alabama/ Mississippi)

Ik hoor graag ervaringen van mensen die rond die periode ook in die regio geweest zijn.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Naar de Usa in November/ December > beste plaatsen

Bericht door winterpark »

Kijk hier eens?

https://www.currentresults.com/Weather/ ... cember.php

Je zou ook kunnen denken aan Texas.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Naar de Usa in November/ December > beste plaatsen

Bericht door hemmie »

Ik woon in Houston, en als je pech hebt heb je hier in die periode de eerste echte koufronten, met nachten tegen het vriespunt en overdag soms maar 5 graden. Het kan ook best lekker zijn, maar het is dus heel onvoorspelbaar. Best te doen denk ik, maar een campervan lijkt me niet altijd comfortabel. Ik heb zelf toevallig laatst gekeken voor een bestemming voor Thanksgiving (eind november), en wij gaan naar Georgia. Al die zuidelijke staten leken mij nog wel te doen in die tijd. Ik heb ook gekeken naar de Texas Panhandle en New Mexico, maar dat is toch wel al kouder. Maar wij kamperen dus niet in die tijd van het jaar.
Een paar jaar geleden deden wij in januari LA-Phoenix via Joshua Tree, Death Valley, LV en Tucson, wij troffen deels best koud weer voor de tijd van het jaar, maar dat gebied vond ik heel goed te doen in de winter.
Terug in Texas!
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Naar de USA in november/december > beste plaatsen.

Bericht door winterpark »

Je moet ook wel een beetje geluk hebben, wij waren in 2017 de eerste week van november in de Panhandle en hebben toen geweldig weer gehad: 24 graden en strakblauwe lucht. Het beste weer wat er bestaat als je het mij vraagt. :)

@hemmie hoe is februari/begin maart eigenlijk in Texas?
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Naar de USA in november/december > beste plaatsen.

Bericht door Ingrid1958 »

Ik ben afgelopen jaar op 6 november vertrokken naar Orlando en daar met een auto naar boven gereisd St Augustine, Savannah, Charleston aangedaan en vandaar overgestoken naar Biloxi, om via de kustweg Panhandle terug te rijden naar Orlando, Dit gereden in 2 weken, het rondreis gedeelte hierboven minder/slechter weer gehad ook omdat ik nog veel last had van orkaan Michael die in okt daar heeft huisgehouden en veel regen meebracht, maar de laatste week in Orlando (mijn 2 zonen zijn toen nog voor een weekje ingevlogen) hebben we het super gehad, 25-32 graden, heerlijk relaxt en genoten van het heerlijke weer, is het mssn een optie om vanuit Orlando richting het zuiden te gaan om wat zekerder te zijn van mooier weer?! Hopelijk blijven de komende jaren die vreselijke hurricanes weg.
Iig heerlijk om in november richting FL te gaan.
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Gebruikersavatar
sdekker
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 nov 2009, 23:08
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Naar de USA in november/december > beste plaatsen.

Bericht door sdekker »

Wij hebben de jaarwisseling (kerstvakantie) van 2011 doorgebracht in Florida, ook vanwege omstandigheden. Maar het was echt heerlijk! Het weer is draaglijk (niet 40 graden met kans op onweer).

We hebben wat parken bezocht, zijn naar Kennedy Space Center gegaan, en daarna naar Sanibal Island gegaan waar we heerlijk relaxed de eerste dagen van het nieuwe jaar vierden. Sanibal is heerlijk voor schelpen zoeken, wandelen, relaxen en nix doen. Als je meer vertier wilt, ga je gewoon met de auto terug de drukte in. Ik kan dit iedereen aanraden die eind vh jaar mooi weer wil. Het water in de golf is nog heerlijk warm.

In maart 2016 hebben we een camperrondrit gemaakt en naar Key West afgereisd en dat kan je natuurlijk ook combineren met het 'noorden' van Florida. Als je 2 1/2 week er bent en niet elke daar kilometer wilt maken is Florida zeker aan te raden. Wij huren onze camper trouwens altijd bij tiogatours.nl, een aanrader.
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
Stedentrips: 2001, 2007, 2009, 2013: NY
Werk: 28x NY, 7x Chicago, 1x LV
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Naar de USA in november/december > beste plaatsen.

Bericht door hemmie »

winterpark schreef:
28 jun 2019, 10:29
@hemmie hoe is februari/begin maart eigenlijk in Texas?
Sorry, zie de vraag nu pas. De echte "kou" is in februari wel voorbij meestal, al kun je nog wel eens een nacht hebben dat het flink afkoelt (richting vriespunt). Maar dat duurt dan ook niet lang, en dan heb je vaak later op de dag alweer 20 graden, en de dag erna richting 25. Dat is dan in Houston. Wij hebben zelf altijd 2e week van maart schoolvakantie, dan is eigenlijk heel Texas wel lekker, dat is echt onze favoriete tijd. Soms nog een kort koufront, maar in de zuidelijke helft van TX vaak ook al regelmatig een korte broek aan. Noordelijke helft kan wat kouder zijn, maar nooit echt onaangenaam volgens mij.
Terug in Texas!
arj80
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 aug 2016, 09:15

Re: Naar de USA in november/december > beste plaatsen.

Bericht door arj80 »

Allemaal bedankt voor de reacties.
We hebben de vorige reis gereisd met een escape campervan, we slapen dus in de camper en niet in een tentje dus als het wat kouder is is dat geen probleem, gewoon een dekentje extra.
Tijdens de vorige reis met een escape campervan (san francisco -LA- grand Canyon-Bryce-Zion- death valley) hebben we ook temperaturen gehad van 5 tot 35 graden, dat ging prima.
Ik heb wat reisverslagen gelezen over Florida maar ik krijg de indruk dat het vooral veel strand etc is(logisch ook)
Kun je er ook wandeltochten en andere actieve dingen ondernemen ? Wij zijn niet zo van het steden bezoeken, pretparken en shoppen.

Als route zit ik te denken om te vliegen op Atlanta, dan richting Gatlinburg en via de GSM naar het zuiden af te zakken met als eindpunt key west en dan weer naar Atlanta met ondertussen natuurlijk allerlei stops/ bezienswaardigheden bezoeken.
We hebben hier ongeveer 18 dagen de tijd voor.
Ik snap dat we dan soms lange stukken moeten rijden maar dat geeft niet, daar is het Amerika voor
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Naar de USA in november/december > beste plaatsen.

Bericht door harryh »

arj80 schreef:
15 sep 2019, 14:41
Kun je er ook wandeltochten en andere actieve dingen ondernemen ? Wij zijn niet zo van het steden bezoeken, pretparken en shoppen.
Heb je deze lijst met 50 activiteiten gezien viewtopic.php?f=11&t=65983&start=40#p1080389?
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Naar de USA in november/december > beste plaatsen.

Bericht door Grouchy »

arj80 schreef:
15 sep 2019, 14:41
Ik heb wat reisverslagen gelezen over Florida maar ik krijg de indruk dat het vooral veel strand etc is(logisch ook)
Kun je er ook wandeltochten en andere actieve dingen ondernemen ? Wij zijn niet zo van het steden bezoeken, pretparken en shoppen.
Meer dan genoeg keuze in Florida...van kayakken, zwemmen/snorkelen met zeekoeien en/of met dolfijnen of een spotting tour doen, schieten, vissen, airboat of wilderness tours tot en met SCUBA duiken & snorkelen (Biscane NP). Verder genoeg state/national parken/monumenten, sanctuaries, refugees & reserves.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer