Reis Dorettekling: Florida augustus 2019.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Dorettekling
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jun 2019, 20:44

Reis Dorettekling: Florida augustus 2019.

Bericht door Dorettekling »

Misschien nog extra tips voor ons. Wij gaan in augustus met ons gezin 2 kinderen/half volwassen 17 en 20 jaar rondreizen in Florida.

Onze reis:

Beginnen in Orlando daar zijn we 4 dagen waarvan we 3 dagen gebruiken voor pretparken. We doen 2 dagen Universal Studio's en 1 dag Disneypark.
Dan gaan we naar Kennedy Spade center en slapen we Cocoa Beach.
Voordat we naar ons hotel in Miami gaan stoppen we in Fort Lauderdal om turtle walk mee te maken.
Dan gaan we verder naar Miami en daar zijn we 3 dagen , daar doen we hop of hop tour(weten nog niet welke maatschappij) en we hebben via groupon millionare row boat gekocht.
Na 3 dagen Miami gaan we in de ochtend naar John Pennenkamp snorkel tour doen en daarna rijden we door naar Key West. Onderweg nog stop bij Robbie's Marina vis voeren.
Op Key West zijn we 3 dagen en nog geen vaste plannen.
Dan rijden we naar Key Largo onderweg nog rond kijken en daar overnachten we. De volgende dag gaan we naar Everglades en gaan naar Shark trial en het indianen dorp.
Dan slapen we in Naples en de volgende dag gaan we met de airboat bij Captain Jack.
Dan slapen we 2 nachten in Fort Meyers nog geen plannen.
Dan 2 nachten St Petersburg nog geen plannen
Dan 2 nachten Crystal River en daar gaan we met de Manatee zwemmen.
Dan rijden we naar Daytona Beach. Kijken of Silver Spring leuk is en St Augustine. Denk mooie stad.
Laatste dag terug naar Orlando dan zijn we ruim 3 weken in Florida geweest.

Tips of ideeën zijn welkom.
Laatst gewijzigd door Dorettekling op 18 jun 2019, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Florida augustus 2019

Bericht door Tipsy_1 »

Heel leuk vonden wij de sea screamer in Clearwater (dolfijnen die op de wake jumpen)

De Manager (evenals zijn Rover) is niet beschikbaar voor het zwemmen heb ik gehoord :lol: (auto correct) maar los daarvan is augustus wel echt niet het goede seizoen om met manatee's te zwemmen in Crystal River, dat is meer voor de winter als ze op de warme bronnen afkomen (en het is ook geen ecologisch verantwoorde activiteit, maar goed, ik heb het zelf ook gedaan vorig jaar). Ik zou dit zeker niet aanraden in de zomermaanden.

St Augustine is zeker leuk!
Dorettekling
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jun 2019, 20:44

Re: Reis Florida augustus 2019

Bericht door Dorettekling »

Klopt dat in de zomermaanden met Manatee zwemmen niet perfect is, maar we zijn er nu eenmaal in augustus en willen het toch graag proberen.
Ja stomme auto correctie. :roll:
Laatst gewijzigd door markro op 19 jun 2019, 06:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
scuba-angelo
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Florida augustus 2019

Bericht door scuba-angelo »

Wij zijn in Augustus 2018 met ons gezin (Wij+13+6+baby) geweest voor 3 weken, 1 week orlando, 2 weken Disney. Toen zijn we ook met de manatees gaan zwemmen en hebben 3 manatees gezien.
Wij hadden Groupon.com bonnen van manatee tour and dive in Crystal River.
Super vriendelijk en hulpvaardig rekening houdend met onze gezinssituatie.

Als je van Crystal River naar daytona rijd zou je kunnen passeren langs blue springs state park, de dag dat wij er waren zat er ook een manatee en een krokodilvis. Je betaald enkel toegang per auto, en een zwemband om te tubben was denk ik $5 voor een uur.

In de buurt van Orlando is er ook showcase of citrus, dat is met een oude schoolbus omgebouwd tot monstertruck rijden door een sinaasappelplantaga en een deeltje moeras, duurt 1 uur in totaal. (ook gevonden op groupon.com)
Dorettekling
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jun 2019, 20:44

Re: Reis Dorettekling: Florida augustus 2019.

Bericht door Dorettekling »

Dank je wel ga gelijk even google.
Jansavie
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2019, 23:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Dorettekling: Florida augustus 2019.

Bericht door Jansavie »

Dorettekling schreef:
18 jun 2019, 22:53
Misschien nog extra tips voor ons. Wij gaan in augustus met ons gezin 2 kinderen/half volwassen 17 en 20 jaar rondreizen in Florida.

Onze reis:

Beginnen in Orlando daar zijn we 4 dagen waarvan we 3 dagen gebruiken voor pretparken. We doen 2 dagen Universal Studio's en 1 dag Disneypark.
Dan gaan we naar Kennedy Spade center en slapen we Cocoa Beach.
Voordat we naar ons hotel in Miami gaan stoppen we in Fort Lauderdal om turtle walk mee te maken.
Dan gaan we verder naar Miami en daar zijn we 3 dagen , daar doen we hop of hop tour(weten nog niet welke maatschappij) en we hebben via groupon millionare row boat gekocht.
Na 3 dagen Miami gaan we in de ochtend naar John Pennenkamp snorkel tour doen en daarna rijden we door naar Key West. Onderweg nog stop bij Robbie's Marina vis voeren.
Op Key West zijn we 3 dagen en nog geen vaste plannen.
Dan rijden we naar Key Largo onderweg nog rond kijken en daar overnachten we. De volgende dag gaan we naar Everglades en gaan naar Shark trial en het indianen dorp.
Dan slapen we in Naples en de volgende dag gaan we met de airboat bij Captain Jack.
Dan slapen we 2 nachten in Fort Meyers nog geen plannen.
Dan 2 nachten St Petersburg nog geen plannen
Dan 2 nachten Crystal River en daar gaan we met de Manatee zwemmen.
Dan rijden we naar Daytona Beach. Kijken of Silver Spring leuk is en St Augustine. Denk mooie stad.
Laatste dag terug naar Orlando dan zijn we ruim 3 weken in Florida geweest.

Tips of ideeën zijn welkom.
Hallo,
Grappig, wij vertrekken met onze 16 jarige juli voor bijna dezelfde trip.
Wij zijn zelf tig jaren geleden al in Florida geweest.
In fort Meyers kun je naar museum van Ford (van de auto's) en Edison (uitvinder). Heel mooi, recidence, waren daar buren van elkaar. Bekijk maar eens op you tube. https://www.edisonfordwinterestates.org/

Wij maken ook een stop bij Clearwater; gaan kijken naar Winter de Dolfijn, van film Dolphin Tale (mooie film). Dolfijn leeft nu in Clearwater Marine Aquarium. Lees verhaal maar eens Google. https://www.seewinter.com/winter-and-hope/winter/

Wij gaan ook zwemmen met Manatee, via Groupon.com heb ik hiervoor tickets gekocht. Had nog extra mazzel, 2 dagen lang extra 25% korting van Groupon zelf. Lees wel goed de voorwaarden, wij moeten op di-do of ??. toevallig schikte ons de dinsdag.

24 jaar geleden zijn wij ook in St,Augustine geweest. Inderdaad leuke in historische stijl stad.

Ook wij hebben niet alle nachten geboekt qua hotels; alleen Orlando, Miami en Keys tot nu toe. Rest bekijken we daar wel. Wat wij destijds deden is vragen bij hotel of ze een discount offer hebben en of we de kamer eerst mochten zien.

Waar je ook na kunt kijken, is discount coupons, die liggen daar vaak via folders of dergelijk, restaurants of bezienswaardigheden soms extra korting. Mooi meegenomen soms.

Wat ik ook las bij Kennedy Space Center, als je de bustour neemt, stap dan in en neem de linkerkant de stoelen, dat wil zeggen, dat als je rijdt je aan de rechterkant zit, aan die kant komen wat ik las de meeste bezienswaardigheden langs. Parkeerplaats is om 08.30 uur open. Entree 09.00 uur. Mocht je drukte willen omzeilen.

In St.Petersburg werd ons dit museum ook aanbevolen: https://thedali.org/

In Miami: Wynwood Walls, Little Havanna, via tripadvisor tip zelf op fiets met headphone tour langs Miamia Beach/art deco.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Heel veel plezier.... wij hebben er zin in 8)
Dorettekling
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jun 2019, 20:44

Re: Reis Dorettekling: Florida augustus 2019.

Bericht door Dorettekling »

Jullie ook veel plezier en bedankt voor de tips.🙂
Laatst gewijzigd door markro op 21 jun 2019, 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggend bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
Gast

Re: Reis Dorettekling: Florida augustus 2019.

Bericht door Gast »

Ben benieuwd wat je drie volle dagen op Key West gaat doen, behalve eventueel Dry Tortugas NP, als dagtrip of om er (primitief te overnachten, mits je eigen kampeerspullen hebt).

Let wel op dat je kinderen (je zegt half volwassenen, misschien in NL maar niet in de US) te jong zijn om s avonds in een bar te mogen komen. Minimum leeftijd is 21, geen uitzonderingen, en ze vragen om legitimatie aan de deur.

Wat bedoel je met Het indianen dorp? Miccosukee Indian Village? Er is een visitor center met kleine shop langs de tamiami trail, maar Het is een soort museum maar geen echt dorp. Wat stel je je er bij voor? Ik vond het niet heel bijzonder.

Ik zou de Loop Road zeker niet overslaan, met een grote kans om alligators en ander wildlife te zien in de poelen langs de weg.

Overigens...zwemmen met Manatees in augustus wordt wel een uitdaging denk ik, omdat er weinig tot zeer weinig manatees zullen zijn bij/in Crystal River.
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Reis Dorettekling: Florida augustus 2019.

Bericht door Roosuithoorn »

Wij vonden op weg naar Key West een bezoek aan Bahia Honda State Park zeer de moeite waard. Mooie natuur en prachtige stranden. Je kunt in het park een stukje van de oude brug op van waar je erg mooi uiticht hebt over de omgeving.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
IzzyB
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 aug 2019, 15:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Dorettekling: Florida augustus 2019.

Bericht door IzzyB »

@Dorettekling
"
Wij hadden Groupon.com bonnen van manatee tour and dive in Crystal River.
"

Mag ik u vragen hoe u deze geboekt / betaald hebt?
Ik wilde vast tickets kopen met een aanbieding van groupon voor onze reis in april naar oa crystal river maar als ik de tour wil afrekenen meldt groupon dat ik geen Amerikaans ingezetene ben, geen Amerikaanse rekening heb en geen Amerikaans afleveradres en dús niet kan kopen.
Graag leer ik van uw ervaring want ik ben een us travel beginner. Bedankt vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer