Mei vakantie Walt Disney tips en advies gezocht

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
FamReinders4
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2019, 09:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Mei vakantie Walt Disney tips en advies gezocht

Bericht door FamReinders4 »

Goede dag allemaal,

Na jaren dromen over de USA heb ik dan eindelijk besloten dat nu het moment is om deze droom waar te gaan maken. Na maanden lezen (vooral op dit forum) toch besloten me eens aan te melden en jullie wat vragen te stellen waar ik eigenlijk niet helemaal uitkom.

Ik twijfelde een tijdje welke reis we dan toch als eerste moesten gaan maken. En nog ben ik er niet altijd 100% van overtuigd :lol: . Mijn hele leven ben ik opgegroeid met Disney. De droom van mij is dan ook de wereld beroemde parken in Orlando te bezoeken voor de ultieme disney ervaring.

Inmiddels ben ik getrouwd en hebben we samen twee kinderen. Een zoon van 7 en dochter van 4,5. Omdat mijn zoon over een paar jaar 9 zal worden heb ik besloten dat Orlando de eerste keus word om voor te gaan sparen. Zodat we hopelijk volgend jaar onze trip voor 2021 kunnen gaan plannen. Daarbij is onze dochter nog steeds erg gevoelig wat autorijden betreft en hoop ik tegen de tijd dat ze een tiener/puber zal zijn dit al wat meer te doen is voor haar.

Nu vraag ik me alleen af aan wat voor budget ik moet gaan denken? In de mei vakantie kom je op z'n 12/13 dagen overnachten uit. Zelf dacht ik aan een budget tussen de €8000/€9000. Goedkoper is altijd leuker natuurlijk. Maar duurder zou me ook niet verbazen. Is dit dus wel een realistisch bedrag?

Ik weet ook niet wat nou het verstandigste is. In één van de hotels verblijven met de voordelen ervan. Of een huis/auto huren en nog wat omgeving gaan bekijken?
Mijn hoofddoel is namelijk alle disney parken te bezoeken en daar alles goed gezien te kunnen hebben. Op de waterparken na dan. We zijn geen dare devils. Dus achtbanen die over de kop gaan zullen we niet doen. En daardoor vind ik het heel lastig in te schatten hoeveel tijd we nodig hebben voor de parken. In de verdere toekomst hopen we dan rondreizen te kunnen gaan maken.

Verder zijn alle tips en trucs van harte welkom. Hopelijk kunnen jullie me meer inzicht geven of dit allemaal haalbaar is of dat ik mijn droom wellicht een extra jaar moet geven. Alvast bedankt!
John van Oosten
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2019, 10:13
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Mei vakantie Walt Disney tips en advies gezocht

Bericht door John van Oosten »

Goedemorgen!

Gelijk mijn eerste reactie op dit forum, ook ik lees al een tijdje mee :geek:

In 2018 zijn wij (vrouw, ik, en twee kids van toen 8 en 11) voor het eerst in Florida geweest. Ook voor ons een lang gekoesterde wens. Nu denken we alleen maar wanneer mogen we weer...

Wij hebben een dag of 10 in een Villa in Davenport gezeten, naar Disney's Magic Kingdom geweest, Legoland Florida, Kennedy space center en voor de rest van de natuur, shopping malls en lekker eten genoten, met nog eens een air boat ride en wat rondcruisen. We hebben ontzettend genoten, en waren in totaal om en nabij € 4000'- kwijt.

Dus als je meerdere Disney parken wilt bezoeken, komt je droom met jouw budget wel uit lijkt me. Zoek vooral goed naar aanbiedingen bij de vele ticket verkopers. Daarover is hier op het forum genoeg info te vinden.

Alvast veel plezier met de voorpret!
FamReinders4
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2019, 09:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Mei vakantie Walt Disney tips en advies gezocht

Bericht door FamReinders4 »

Kijk dat geeft hoop John van oosten. Ik hoor ook van mijn vriendin die nu voor de 3e keer naar Amerika is dat je alleen maar terug wil :lol: .
John van Oosten
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2019, 10:13
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Mei vakantie Walt Disney tips en advies gezocht

Bericht door John van Oosten »

Klinkt herkenbaar, het kan inderdaad verslavend zijn, maar het land heeft nou eenmaal veel te bieden.

Even terug naar je vraag: als je echt alle Disney parken wil doen, dan is het misschien voordelig om in één van de Disney resorts te verblijven? Ik denk aan arrangementen i.c.m. toegangskaarten? Misschien daar eens beginnen met zoeken.

Zelf hoef ik niet elke dag naar een pretpark, maar als het aan mijn zoon en dochter had gelegen... :wink: Overigens heb ik me ook prima vermaakt in Magic Kingdom (maar dat doe ik ook in de Efteling).

Ik bedoel alleen maar, er is nog zoveel meer te zien in Florida. Rij een stukje Orlando uit en je hebt al prachtige natuurparken. Daar houden wij ook van.

Veel Florida gangers maken ook een dagelijkse planning, zelf hou ik daar niet zo van, ik kies liever een aantal dingen vooraf die ik dan tijdens de vakantie op een willekeurige dag kan doen, als we daar die dag toevallig zin in hebben.

En toch denk ik dat we de volgende keer wat meer gaan plannen, omdat er gewoon zoveel te doen is...
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Mei vakantie Walt Disney tips en advies gezocht

Bericht door Mies2301 »

FamReinders4 schreef:
18 jun 2019, 09:45
Inmiddels ben ik getrouwd en hebben we samen twee kinderen. Een zoon van 7 en dochter van 4,5. Omdat mijn zoon over een paar jaar 9 zal worden heb ik besloten dat Orlando de eerste keus word om voor te gaan sparen. Zodat we hopelijk volgend jaar onze trip voor 2021 kunnen gaan plannen.
Heel gaaf! Bedenk wel dat als je alles wilt zien je wel goed moet plannen. Lees je goed in. Wat voor soort attracties vinden jullie te wild? Is Seven Dwarfs Mine Train te wild, of Flight of Passage? Dit zal in grote mate je Fastpass selectie gaan beinvloeden en dus je dagplanning.
FamReinders4 schreef:
18 jun 2019, 09:45
Nu vraag ik me alleen af aan wat voor budget ik moet gaan denken? In de mei vakantie kom je op z'n 12/13 dagen overnachten uit. Zelf dacht ik aan een budget tussen de €8000/€9000. Goedkoper is altijd leuker natuurlijk. Maar duurder zou me ook niet verbazen. Is dit dus wel een realistisch bedrag?
Ik denk dat je uit moet gaan van ongeveer 6000 euro als je 12 dagen in een Moderate Disney resort gaat verblijven. Dan heb je het dus over hotel, tickets en hopenlijk weer de Free Dining actie. Maak anders eens een proefboeking voor volgend jaar en tel dan 1000 euro bij de kamerprijs op, dan zal je een goede indicatie hebben qua kosten.
In 2021 bestaat WDW 50 jaar, hou dus in de gaten wanneer de festiviteiten beginnen en de bijbehorende drukte daarbij.
FamReinders4 schreef:
18 jun 2019, 09:45
Ik weet ook niet wat nou het verstandigste is. In één van de hotels verblijven met de voordelen ervan. Of een huis/auto huren en nog wat omgeving gaan bekijken?
Mijn hoofddoel is namelijk alle disney parken te bezoeken en daar alles goed gezien te kunnen hebben. Op de waterparken na dan. We zijn geen dare devils. Dus achtbanen die over de kop gaan zullen we niet doen. En daardoor vind ik het heel lastig in te schatten hoeveel tijd we nodig hebben voor de parken. In de verdere toekomst hopen we dan rondreizen te kunnen gaan maken.
Check de crowd calendars volgend jaar, zodat je een inschatting krijgt van de drukte in de meivakantie 2021. Als het erg druk is, zal je elk park minimaal 2x willen bezoeken, zodat je alle attracties gedaan hebt en de leuke kan dubbelen.
Als je hoofddoel Disney is, zou ik daar gewoon lekker boeken. Wanneer je 12/13 dagen gaat heb je zat tijd om 's ochtends een keer naar een State Park te rijden en 's middags weer lekker een van de parken in te gaan.
De waterparken zijn trouwens echt fantastisch, ook zonder de Summit Plummit glijbaan. Het is en blijft Disney, wat over het algemeen toch wat kalmer is dan Six Flags achtbanen en Universal waterpark attracties :)
FamReinders4 schreef:
18 jun 2019, 09:45
Verder zijn alle tips en trucs van harte welkom. Hopelijk kunnen jullie me meer inzicht geven of dit allemaal haalbaar is of dat ik mijn droom wellicht een extra jaar moet geven. Alvast bedankt!
Als je de theoretische kant van het plannen van Walt Disney World wilt kennen is the Unoffical Guide to Walt Disney World (https://touringplans.com/unofficial-guide of https://www.bol.com/nl/f/unofficial-gui ... 086917357/) wel een aanrader. Let op, het is allemaal tekst en geen plaatjes.
brigittf
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 okt 2016, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Mei vakantie Walt Disney tips en advies gezocht

Bericht door brigittf »

John van Oosten schreef:
18 jun 2019, 10:30
GWij hebben een dag of 10 in een Villa in Davenport gezeten, naar Disney's Magic Kingdom geweest, Legoland Florida, Kennedy space center en voor de rest van de natuur, shopping malls en lekker eten genoten, met nog eens een air boat ride en wat rondcruisen. We hebben ontzettend genoten, en waren in totaal om en nabij € 4000'- kwijt.


Alvast veel plezier met de voorpret!
Hi John,

Vraagje: de € 4000 die je noemt, is dat inclusief vliegreis, villa huur, autohuur, toegang tot de parken en eten?
brigittf
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 okt 2016, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Mei vakantie Walt Disney tips en advies gezocht

Bericht door brigittf »

Je kunt bij Atrationticketsdirect een pas kopen voor 14 dagen toegang tot alle Disneyparken, inclusief de waterparken en de memorymaker.

Voordeel van een Disneyhotel is dat je al 60 dagen vtv je fastpasses kan reserveren.

De waterparken zijn echt heel leuk, grote lazy river en in een park veel niet enge glijbanen waar je in een band ( soms zelf met de hele familie) af kan, echt heel leuk.

Veel zoekplezier
John van Oosten
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2019, 10:13
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Mei vakantie Walt Disney tips en advies gezocht

Bericht door John van Oosten »

Hi John,

Vraagje: de € 4000 die je noemt, is dat inclusief vliegreis, villa huur, autohuur, toegang tot de parken en eten?
Ja, dat was voor ons achteraf gezien de totaalprijs, er werd nog wat van de creditcard afgeschreven :D

Als ik het goed heb (kan het nu even niet exact nakijken) dan was het vliegtickets ongeveer € 1600 (400 pp.) (Lufthansa AMS-FRA-MCO), autohuur Alamo (std. SUV) € 600, huur villa € 1100.

Toegangskaarten weet ik niet meer exact, maar van het restant (ongeveer € 700) hebben we geshopt, gegeten, en de diverse uitjes betaald.
FamReinders4
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2019, 09:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Mei vakantie Walt Disney tips en advies gezocht

Bericht door FamReinders4 »

Super bedankt voor de reacties en tips!
Ik ga nog eens lekker verder puzzelen met de prijzen die ik nu een beetje kan vinden. Nu hopen dat er financiël niks geks op ons pad komt 😁.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer