Kennedy Space Center vanuit Miami (Beach)

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Math.V
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2019, 10:28

Kennedy Space Center vanuit Miami (Beach)

Bericht door Math.V »

Dag kenners,

Binnen 2 weken trekken wij een dikke week naar Miami voor onze eerste Amerika-ervaring. Mijn partner houdt graag vast aan een plaats en we proberen voor deze reis een balans te zoeken tussen actief dingen doen en wat onthaasten van onze drukke leven in België. Dat moet vanuit Miami Beach wel lukken, lijkt ons.

Toch vroeg ik mij af of het volgens jullie haalbaar is om een bezoek te brengen aan het Kennedy Space Center met een huurauto vanuit Miami. Als ik uitga van een reistijd van zo'n 3,5 uur en een vertrek om 6h30 in de ochtend, zouden we ginder aankomen rond 10h00. Het zal een vermoeiende dag worden en alles ontdekken lukt wellicht niet, maar het zou ons wel zonde lijken om deze attractie over te slaan...

Wat zeggen de experten hier? Doen of toch maar laten?

Alvast bedankt voor jullie tips!
Mathias
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Kennedy Space Center vanuit Miami (Beach)

Bericht door mtl »

Als je dit heel graag wilt dan moet je het gewoon doen. Wordt wel een lange dag, dat wel. Hebben jullie interesse in ruimtevaart?
Math.V
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2019, 10:28

Re: Kennedy Space Center vanuit Miami (Beach)

Bericht door Math.V »

Bedankt voor je antwoord, dat horen we graag! Partner is gepassioneerd door alles wat met techniek te maken heeft, dus dan is dit in Florida een must-do, denk ik. De dag nadien kunnen we rustig recupereren van de drukke dag.

We zouden eventueel de bijkomende KSC Explore Tour boeken. Is dat zijn meerprijs waard?
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Kennedy Space Center vanuit Miami (Beach)

Bericht door knaapje »

Ik heb in de loop der tijd een aantal extra tours gedaan op KSC en vond ze altijd het geld waard.
Ze wisselen nog wel eens van jaar tot jaar. Zal ook van de activiteiten op KSC afhangen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Kennedy Space Center vanuit Miami (Beach)

Bericht door PSVwally »

Ik heb KSC vanuit Miami gedaan en ben daarna doorgereden naar Orlando. In principe is het prima te doen op één dag, maar je moet gewoon wat geluk hebben met het verkeer rond Miami, Ft Lauderdale en Palm Beach. Ik had wel het geluk dat het helemaal niet druk was in KSC (ik kon mn auto op de parkeerplaats direct voor de ingang zetten). Ik had daarentegen wel de pech dat ik geen platformtour kon maken vanwege een spaceshuttle op het lanceerplatform.... en daar moest iedereen een mijl uit de buurt blijven.
Het zal met de terugweg zeker een lange dag worden, maar zie het als een dagje Parijs en weer terug... dat doe ik ook regelmatig :mrgreen:
Math.V
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2019, 10:28

Re: Kennedy Space Center vanuit Miami (Beach)

Bericht door Math.V »

Iemand een idee om hoe laat ik best de KSC Explore tour reserveer? Ik dacht om die van 13h30 te nemen om zeker geen stress te hebben tijdens de rit naar daar, omdat de andere optie al om 11h00 is dus mogelijk nipt wordt. Ik heb begrepen dat de tour eindigt in een tweede visitor center, is daar meer/minder te zien dan het visitor center aan het begin? Mochten we er effectief om 10h00 geraken, moeten we ons nog een 3-tal uur bezighouden voor de toer start (maar wel incl. lunch). Lukt dat volgens jullie?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Kennedy Space Center vanuit Miami (Beach)

Bericht door PSVwally »

Mijn ervaring stamt uit 2013 dus ik betwijfel of die tours nog allemaal hetzelfde zijn. Zeker als je (in de ochtendspits) door Miami en dergelijke heen moet zou ik altijd voor die 13.00 tour gaan. Je kan je in de rocket garden en dergelijke best wel eventjes vermaken.

Bij mij was het toen zo
Ingang, rocket garden, 2 films en de shuttle experience en een mockup space shuttle kon je doen bij het VC bij de ingang.

Daarna heb ik de bus gepakt die een rondje over de basis reed en stopte bij een lanceerplatform van waarop wij naar de space shuttle die 1.5km verderop stond konden kijken. Daarna de bus weer in en door naar de apollo hal waar ik denk ik een 2u rondgedwaald heb. Op het moment dat je de bus uitstapt kom je eerst in een studio waar ze een apollolancering laten zien.

Er was toen nog een andere tour waarbij je dichterbij een lanceerplatform en bij het shuttle assembly building kon kijken, maar vanwege de 'active space shuttle' waren die opgeschort.

Bv dat veld met de tribunes en aftelklok... daar reed de buschauf met een km of 50 voorbij. Overigens geven de chauffeurs gedurende de rit wel heel veel infomatie over het gebied en de lanceringen en dergelijke.
Jimmy12345
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 nov 2015, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Kennedy Space Center vanuit Miami (Beach)

Bericht door Jimmy12345 »

Ook zonder extra tours is er genoeg te zien en te beleven. Wij waren er gisteren 7 uur en hadden nog tijd tekort. De standaard bustour was ook interessant net zoals de verschillende films die er vertoond worden. Wat erg leuk was, was de simulatie van een raketlancering waar je aan deel kon nemen. Al met al een dag om te herinneren. Veel plezier!
jeetee
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2019, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Kennedy Space Center vanuit Miami (Beach)

Bericht door jeetee »

dag,

wij willen ook naar het KSC in augustus van dit jaar. Zijn er ook kortingen oid , we zijn een gezin met 3 kinderen (14 en 11 jr), dus dat kan nogal wat uitmaken...

gr j
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Kennedy Space Center vanuit Miami (Beach)

Bericht door JanVoo »

Wij zijn in maart in één dag vanuit Key West naar NASA gereden en vervolgens 's avonds nog door naar het hotel in Orlando.
We kwamen vroeg in de middag aan, konden toch nog een groot aantal attracties doen maar hebben toch ook wel een aantal dingen moeten laten schieten.

Was een vermoeiende dag, maar we vonden het waard :thumbup:
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Math.V
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2019, 10:28

Re: Kennedy Space Center vanuit Miami (Beach)

Bericht door Math.V »

Ondertussen zit onze trip er al weer op en zijn we weer thuis. Voor lezers hier die met dezelfde vraag zitten is het misschien niet slecht om onze ervaring even te delen.

Wij zijn om 7h30 vertrokken in Miami Beach richting het Kennedy Space Center. Onderweg hebben wij 1 tussenstop gemaakt om te tanken (Port St. Lucie Service Plaza), ongeveer halverwege (net als het niveau van onze benzinetank op dat moment). Uiteindelijk om 11h30 aangekomen bij het Kennedy Space Center na een rit van 4 uur in totaal. Dat viel best nog wel mee qua vermoeidheid: so far, so good.

Space Center zelf was even zoeken. Wij hadden bijbetaald voor de KSC Explore Tour en het was niet helemaal duidelijk waar het vertrekpunt was. Ter plekke wat rondgekeken bij de verschillende attracties (op zich veel show, naar onze mening, maar het stak wel goed in elkaar) en vlug iets gegeten, we hadden het ontbijt immers overgeslagen. Tour zelf was zeker zijn prijs waard, goeie uitleg, overal ruim voldoende tijd om vragen te stellen en foto's te maken (niet vanuit de bus, we mochten er regelmatig uit). Bovendien ook geen wachtrij, gewoon om 5 voor half 2 de meest rechtse rij nemen (tussen de 'reguliere klanten' door. Zeker aan te raden. Wij waren onder de indruk van hoe dicht je mocht komen. Tour zelf stopte net als de reguliere tours bij Apollo/Saturn V center (na 2,5 uur ongeveer). Daar nog wat rondgekeken en weer de bus op richting het visitor complex.

Eenmaal daar aangekomen zijn we wel meteen terug naar de auto gegaan. Het was ondertussen al 17h00 en we wilden graag rond 21h00 terug zijn in ons hotel. Dat is uiteindelijk ook gelukt. De terugrit was ongeveer 3,5 uur en tegen zonsondergang hadden we de wagen terug geparkeerd in de parking van het verhuurkantoor (toch weer een nachtje valet parking uitgespaard), alles volgens plan verlopen dus. Heel tevreden!

Ons advies:
* Space Center doen? JA, al kan je onmogelijk alles doen van attracties (al kan je nog een beetje vroeger vertrekken en bv. eten meenemen voor onderweg zodat je daar al geen tijd meer mee kwijt bent eens ter plaatse).
* Opleggen voor een add-on experience tour? JA, zeker als je hoofdzakelijk komt om echt Cape Canaveral te zien (eerder dan de attracties in het visitor centre).
* Te doen met de wagen vanuit Miami heen en terug? JA, maar de volgende dag best niets te vermoeiend plannen want de dag ervoor heb je niet alleen 700 km gereden, maar ook ter plaatse een 6-tal uur rondgelopen en -gekeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer