Walt Disney World 2020: 14 dagen all Disney, all day!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Syl23
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 jun 2012, 14:52

Walt Disney World 2020: 14 dagen all Disney, all day!

Bericht door Syl23 »

Hey iedereen

In november 2020 is het weer zover: dan trekken we weer (voor de derde keer alweer) 14 dagen richting Walt Disney World en Orlando! :clap:. Aangezien het dan 10 jaar geleden is dat we nog in Orlando geweest zijn, is het een beetje onze 'tenth-eversary" :wink:. We willen dan ook graag 14 dagen spenderen in Walt Disney World. Bij voorkeur boek ik zo 14 dagen in een Disney hotel ('onsite' dat heet). Ik ben helemaal verliefd op Disney's Coronado Springs :). Jammer genoeg moeten we toch ook een beetje aan ons budget denken... En ik wil het eerlijk gezegd mijn hubbie niet aandoen om 24/7 ondergedompeld in Disney te zitten :mrgreen:. Bovendien ben ik ook nieuwsgierig naar de beruchte 'villa met zwembad'. Dat hebben we nog nooit gedaan! Het lijkt me ook wel erg leuk om zo'n vakantiehuis (met zwembad) voor jezelf te hebben. Al is mijn voornaamste bezwaar dan wel dat je toch nog een auto moet huren om tot in Walt Disney World te geraken. En daar betaal je je weer blauw aan parkeergeld... :? . Uiteraard betekent een huurwagen de ultieme vrijheid. Maar het scheelt weer budget als je bv. onsite bij Disney zit, want dan kan je met de shuttles van Disney van A naar B. Of is het shuttlesysteem misschien toch niet zo efficiënt...?

Om de kerk in het midden te houden, dacht ik eventueel aan het volgende scenario: 1 week onsite Walt Disney World (of in een (partner)hotel) en 1 week offsite (in een ander hotel of villa). De focus ligt vooral op Walt Disney World, we hebben reeds andere delen van Orlando en Florida ontdekt. En die waren uiteraard ook heel leuk :wink:. En ik zeg niet dat we NIET eens een stapje in je de wereld willen zetten... Maar initieel is het dus niet de bedoeling om een auto te huren (om de kost van de huur van de auto en parkeerkosten uit te sparen en te spenderen aan een hotel dichtbij Walt Disney World).

Vandaar dus volgende vragen:

1) Wie heeft er ervaring met Disney's Coronado Springs? Is het echt zo fijn qua ligging, prijs-kwaliteit, vervoer... als ik me inbeeldt? :thumbup:

2) Heeft er iemand specifiek ervaring met partnerhotel B Resort & Spa Orlando Hotel? Dit is het partnerhotel in Disney Springs dat tot nu toe mijn voorkeur wegdraagt (Disney Springs is het uitgaanscentrum van Disney). Heel modern, bijna nieuw, met shuttle en wat een locatie! Dit lijkt me de 'next best thing' naast een onsite Disney hotel. Maar misschien is het er nogal druk en rumoerig...?

2) Zijn er nog andere (Disney/partner/niet-Disney)hotels die jullie aanraden? Hier is vooral de ligging erg belangrijk! Het hotel zou toch in de nauwe omgeving van Walt Disney World Resort moeten liggen (bv. Lake Buena Vista, Bonnet Creek, Celebration, eventueel Kissimmee,...). Liefst bereikbaar met een (hotel)shuttle service. Denk middenklasse hotel :wink:.

3) Wat is jullie ervaring met een condo/townhouse/villa? Hoe lossen jullie het vervoer op? Tips voor leuke accommodaties? Ook hier weer is ligging super belangrijk! Liefst niet langer dan 15 min. van het Walt Disney World Resort (ook met druk verkeer...) rijden en liefst via rustige wegen...

Gemakkelijkheidshalve laat ik budget nog even buiten beschouwing... :roll:. Dat speelt natuurlijk wel een rol. Maar ik wil het jullie even nog niet laten bevooroordelen :D. I just need ideas!

Alvast bedankt voor jullie input!

Groetjes
Sylvia.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Walt Disney World 2020: 14 dagen all Disney, all day!

Bericht door Mies2301 »

Syl23 schreef:
05 jun 2019, 17:43
1) Wie heeft er ervaring met Disney's Coronado Springs? Is het echt zo fijn qua ligging, prijs-kwaliteit, vervoer... als ik me inbeeldt? :thumbup:
Ik ben er in December 2017 geweest en we hadden toen een net gerenoveerde kamer in The Rancho sectie. Kamer was zeker mooi. De indeling is niet veel anders dan de andere moderate hotels, alleen is het hier dus nieuwer.
Het resort zelf is echt mooi, redelijk compact en heeft een mooi hoofdzwembad en wat quiet pools.
Wij huren standaard wel een auto, omdat we dan net wat flexibeler zijn en 's ochtends graag naar de waterparken gaan (waar toen, nu wel, nog geen directe bus naartoe reed) en dan in de middag naar de parken reden.

Enige puntje is de grotere drukte die daar zal zijn in het resort, aangezien die Gran Destino Tower bijna opengaat en in totaal geloof ik 545 kamers & suites zal hebben. Dat zal de drukte bij het zwembad in ieder geval niet goed doen.

Als je het financieel kan dragen, zou ik wel gewoon onsite blijven. Zeker nu nog in combinatie met de Free Dining actie voor 2020. Wanneer je dan een aantal dagen niet in WDW eet, kan je je dining credits "sparen" en gebruiken om bij veel signature dining restaurants te gaan eten.
Syl23
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 jun 2012, 14:52

Re: Walt Disney World 2020: 14 dagen all Disney, all day!

Bericht door Syl23 »

Handig om te weten, bedankt! :thumbup:

Groetjes, Sylvia.
Laatst gewijzigd door markro op 06 jun 2019, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
dionnu
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 aug 2018, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Walt Disney World 2020: 14 dagen all Disney, all day!

Bericht door dionnu »

Hoi Sylvia,

Dit jaar doen wij ook een combo Disney Onsite / Villa tijdens onze vakantie.

1) Heb geen ervaring met Coronado. Wel met de 2 andere moderates Port Orleans Resort en Caribbean Beach Resort, allebei zeer goed met plussen en minnen bij beiden (meer plus dan min!). Ondanks dat Coronado iets meer centraal ligt tov de andere 2 moderates hebben CB en PO iets meer vervoer opties. CB krijgt dit jaar de Skyliner gondola's en PO heeft een boot service naar Disney Springs.

2) Als je een ander hotel wilt boeken buiten Disney, hou dan rekening met het boeken van fastpasses. Als je een official Disney neighbour hotel boekt (omgeving Disney Springs) maak je nog steeds gebruik van sommige Disney voordelen zoals 60 dagen van te voren Fastpasses boeken (en dat heb je echt nodig t.o.v. vroeger).

3) Wij hebben meerdere keren een villa met zwembad gehuurd. Op welke plek is afhankelijk van prijs/ligging. Wij hebben goede ervaring met AirBnB en Homeaway.com, deze sites bieden vele opties die je kan selecteren om precies de villa te vinden die je zoekt. Qua vervoer huren wij een auto. Wij laten ons vanuit Disney met de Magical Express terug naar het vliegveld brengen en dan huren we daar een auto en rijden dan naar de Villa. Houd rekening met het feit dat je nu moet betalen voor een auto parkeer plek als je in een Disney Hotel verblijft (vroeger was dat inbegrepen, nu niet meer).

4) We hebben tickets geboekt waarbij je 14 dagen onbeperkt toegang hebt tot Disney. Daarom bezoeken we tijdens ons onsite verblijf (6 dagen) de attractieparken (gebruiken intern transport systeem tot volle tevredenheid) en bezoeken we de waterparken, mini-golf banen (zijn inclusief bij dit ticket) en Disney Springs als we de villa betrokken hebben (12 dagen). Dit vanwege gratis parkeren bij de waterparken en Disney Springs. Elk park wat we nog willen aandoen kunnen we ook nog doen na de onsite periode. Tickets hebben we via https://www.attraction-tickets-direct.co.uk/ gekocht. Ik zou wachten tot aug/sept 2019 om te boeken ivm aanbiedingen. Zo hebben wij in 2018 een pakket gekocht waar tickets (14d), hotel (6d), diningplan (6d) en memorymaker inbegrepen waren.

Als je vragen hebt, stel ze vooral. Misschien kan ik je van dienst zijn ;-) ...
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Walt Disney World 2020: 14 dagen all Disney, all day!

Bericht door Mies2301 »

@dionnu , eens met bijna heel je post. Op het laatste stukje na mbt de aanbieding. De beste aanbieding (free dining, free memory maker, 200 dollar cadeautegoed) loopt tot en met begin juli, nu dus. Daarna heb je nog steeds aanbiedingen, meestal ergens tot augustus/september, maar krijg je minder voordelen, dan zit die 200 dollar er niet meer bij.
Zou je dus nu boeken en je gaat bv 10 dagen gaat heb je je parkeren nog steeds " gratis".
dionnu
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 aug 2018, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Walt Disney World 2020: 14 dagen all Disney, all day!

Bericht door dionnu »

@Mies2301 Waarom inderdaad wachten met het boeken van de aanbieding, aangezien het een hele goede aanbieding is. Zelf dacht ik dat de aanbieding iets langer doorloopt ... zelfs in December was er nog een aanbieding. Het giftcard bedrag is dan iets minder (FREE $100 Disney Gift Card) en de resort/kamer keuze beperkter maar nog steeds een prima aanbieding.

Dus Sylvia, als je nu al kan boeken zou ik zeker niet wachten tot na augustus 2019.
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Walt Disney World 2020: 14 dagen all Disney, all day!

Bericht door xThara »

dionnu schreef:
13 jun 2019, 11:23
Als je een official Disney neighbour hotel boekt (omgeving Disney Springs) maak je nog steeds gebruik van sommige Disney voordelen zoals 60 dagen van te voren Fastpasses boeken (en dat heb je echt nodig t.o.v. vroeger).
Hier ben ik het wel een beetje mee oneens... Vorig jaar tickets gekocht waarbij ik 30 dagen van tevoren kon reserveren en voor alle attracties in Magic Kingdom was er nog een tijdslot in de ochtend mogelijk. Oók de populaire attracties zoals Peter Pan en Seven Dwarfs Train.
dionnu
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 aug 2018, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Walt Disney World 2020: 14 dagen all Disney, all day!

Bericht door dionnu »

xThara schreef:
15 jun 2019, 19:53
Vorig jaar tickets gekocht waarbij ik 30 dagen van tevoren kon reserveren
@xThara :D Je kan het eens, een beetje oneens of helemaal oneens met mij zijn ... geen probleem! Ik zal het nog een keer uitleggen.
Het spijt mij dat je geen Fastpasses kon krijgen, het is ook waardeloos om met 30 dagen te proberen deze gereserveerd te krijgen. Daarom juist mijn tip (om 'on property' te verblijven) zodat je NIET aan die 30 dagen zit maar binnen 60 dagen kan reserveren.

Boek een officieel Disney hotel en je kan binnen 60 dagen attracties reserveren via Fastpass+. ALLEEN officiële Disney hotels hebben dit voordeel (dus ook sommige hotels in de buurt van Disney Springs), slaap je niet in een officieel Disney hotel dan ben je veroordeeld om te wachten tot 30 dagen van te voren om je Fastpasses te boeken.

Ik heb de afgelopen keer op dag 60 gelijk om 13:00h geprobeerd om mijn gewenste attracties te reserveren en heb ALLE attracties (ook Flight of Passage) kunnen reserveren die ik wilde voor in de periode hoog zomer. Het is dus wel degelijk de moeite waard om 'on property' te verblijven vanwege dit voordeel, naar mijn mening!
marc08
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 aug 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Walt Disney World 2020: 14 dagen all Disney, all day!

Bericht door marc08 »

Mies2301 schreef:
13 jun 2019, 14:00
@ dionnu , eens met bijna heel je post. Op het laatste stukje na mbt de aanbieding. De beste aanbieding (free dining, free memory maker, 200 dollar cadeautegoed) loopt tot en met begin juli, nu dus. Daarna heb je nog steeds aanbiedingen, meestal ergens tot augustus/september, maar krijg je minder voordelen, dan zit die 200 dollar er niet meer bij.
Zou je dus nu boeken en je gaat bv 10 dagen gaat heb je je parkeren nog steeds " gratis".
Waar zie je die actie staan? Ik kom hem niet tegen namelijk. En als er bij voorwaarden enkel voor uk. en ie. te boeken, dan hebben wij er toch niks aan of wel(ivm opsturen wellicht)?
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
dionnu
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 aug 2018, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Walt Disney World 2020: 14 dagen all Disney, all day!

Bericht door dionnu »

marc08 schreef:
17 jun 2019, 21:50
Waar zie je die actie staan? Ik kom hem niet tegen namelijk.
@marc08 In mijn vorige bericht staat een link waar je de actie kan vinden. Maar ik zal het in deze reactie herhalen :thumbup:.

De actie kan je via Disney zelf boeken (je ziet deze actie als je via Disney zelf boekt alleen als je de regio veranderd in UK & Ireland). Maar ik raad je aan om niet via Disney zelf te boeken maar bij https://www.attraction-tickets-direct.co.uk/. Dit is een betrouwbaar bedrijf waarbij de Engelse variant (Duitsland en Ierland hebben ook Attraction Ticket Direct kantoren) de goedkoopste is. De specifieke aanbieding kan je hier vinden. In principe hoeft er niks opgestuurd te worden. Alles kan digitaal afgehandeld worden. Entréé bewijzen/accomodatie/DiningPlan voor Disney kunnen gekoppeld worden aan je persoonlijke 'My Disney Experience' (gratis aanmaken bij Disney).

Veel plezier met uitzoeken ... vaak het leukste van een vakantie plannen ;-).
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Walt Disney World 2020: 14 dagen all Disney, all day!

Bericht door Mies2301 »

marc08 schreef:
17 jun 2019, 21:50
Waar zie je die actie staan? Ik kom hem niet tegen namelijk. En als er bij voorwaarden enkel voor uk. en ie. te boeken, dan hebben wij er toch niks aan of wel(ivm opsturen wellicht)?
Als "Europeaan" heb je recht om een aanbieding te boeken in elk land dat lid is van de Europese Unie. Gelukkig kan je daarom gewoon de aanbiedingen boeken via de Ierse/UK website.

Je zal uiteindelijk niet veel goedkoper uit zijn via Attraction Tickets direct UK, omdat je met GBP betaald en er op je betaling met credit card altijd een toeslag zit van zo'n 2%. Ik heb net een proefboeking gedaan en kom dan uiteindelijk duurder uit dan via de officiele Disney site. Speel hier dus ook even mee, om te zorgen dat je voor jezelf de beste deal hebt.

Kijk vooral ook naar de verschillende Moderate Hotels, het prijsverschil kan enorm zijn.

Zoals @dionnu al zegt, alles gaat tegenwoordig digitaal. Je factuur krijg je in de email en zodra je je Amerikaanse bevestigingsnummer krijgt/opvraagt, dit kan zo'n 10 maanden voor aankomstdatum, link je deze in de My Disney Experience app, et voila :)
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Walt Disney World 2020: 14 dagen all Disney, all day!

Bericht door xThara »

dionnu schreef:
16 jun 2019, 23:31
xThara schreef:
15 jun 2019, 19:53
Vorig jaar tickets gekocht waarbij ik 30 dagen van tevoren kon reserveren
@ xThara :D Je kan het eens, een beetje oneens of helemaal oneens met mij zijn ... geen probleem! Ik zal het nog een keer uitleggen.
Het spijt mij dat je geen Fastpasses kon krijgen, het is ook waardeloos om met 30 dagen te proberen deze gereserveerd te krijgen. Daarom juist mijn tip (om 'on property' te verblijven) zodat je NIET aan die 30 dagen zit maar binnen 60 dagen kan reserveren.

Boek een officieel Disney hotel en je kan binnen 60 dagen attracties reserveren via Fastpass+. ALLEEN officiële Disney hotels hebben dit voordeel (dus ook sommige hotels in de buurt van Disney Springs), slaap je niet in een officieel Disney hotel dan ben je veroordeeld om te wachten tot 30 dagen van te voren om je Fastpasses te boeken.

Ik heb de afgelopen keer op dag 60 gelijk om 13:00h geprobeerd om mijn gewenste attracties te reserveren en heb ALLE attracties (ook Flight of Passage) kunnen reserveren die ik wilde voor in de periode hoog zomer. Het is dus wel degelijk de moeite waard om 'on property' te verblijven vanwege dit voordeel, naar mijn mening!
Volgensmij begreep je mij verkeerd :wink:. Ik kon met 30 dagen van tevoren juist nog voor alle attracties fastpasses reserveren met een tijdslot in de ochtend.

Persoonlijk zou ik voor een Disneyhotel kiezen voor de extra beleving die je er mee krijgt. Niets mooier dan naar Disney gaan en dan ook nog eens in een Disneyhotel verblijven :D :D.
dionnu
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 aug 2018, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Walt Disney World 2020: 14 dagen all Disney, all day!

Bericht door dionnu »

Syl23 schreef:
05 jun 2019, 17:43
1) Wie heeft er ervaring met Disney's Coronado Springs? Is het echt zo fijn qua ligging, prijs-kwaliteit, vervoer... als ik me inbeeldt?
De ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op wat betreft Coronado Springs Resort.

Overzicht van de nieuwe Gran Destino Tower (super mooi) ...

Three Bridges Walkway brug is nu open en ook het nieuwe Villa Del Lago restaurant.
travelchecker
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jul 2019, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Walt Disney World 2020: 14 dagen all Disney, all day!

Bericht door travelchecker »

De nieuwe resorts The Grove en Margaritaville bieden ook een shuttle service en zijn ook mooi ingekleed. Een prive villa is ook heel leuk maar je hebt wel een huurwagen nodig.
En wil je het helemaal luxe, en disney, en prive? Kijk eens op de site van Golden Oaks. Of kijk maar beter niet, want je wil er zo iets kopen. Je kan trouwens deze wijk wel eens bezoeken, ook de moeite.
Mijn USA verhalen lees je op https://www.travelchecker.be
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Walt Disney World 2020: 14 dagen all Disney, all day!

Bericht door dirkmuis »

Ik heb weinig puur Disney ervaring, ben wel in LA in de parken geweest.
Ook reis ik regelmatig rond in de US en weet dan zo ongeveer wel welk budget ik rekening mee moet houden.

Welk budget spreken we hier van als je 14 dagen on-site zou zijn in de wereld die Disney heet?
Dus toegang, overnachting, eten/drinken etc..
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Walt Disney World 2020: 14 dagen all Disney, all day!

Bericht door Mies2301 »

met hoeveel personen ga je @dirkmuis ?
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Walt Disney World 2020: 14 dagen all Disney, all day!

Bericht door dirkmuis »

Ik ga voorlopig niet, mijn kinderen zijn bijna 1 en 3,5.
Het is meer nieuwsgierigheid voor de toekomst. 2 volwassenen en 2 kinderen dus.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Walt Disney World 2020: 14 dagen all Disney, all day!

Bericht door Mies2301 »

reken voor de reis zo'n 500 euro voor de vliegtickets (kan goedkoper) en ongeveer 600 pp voor de entree tickets.
Hotel afhankelijk van on of offsite. Onside is over het algemeen duurder. Reken op zo'n 1000 euro pp voor 2 weken.
Wanneer je boekt in combinatie met een free dining actie heb je dat er in ieder geval bij.

Prijzen stijgen wel elk jaar, dus over 4 jaar zal het alweer een heel stuk duurder zijn gok ik.
leonie7777
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2019, 19:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Walt Disney World 2020: 14 dagen all Disney, all day!

Bericht door leonie7777 »

Zoals @dionnu al zegt, alles gaat tegenwoordig digitaal. Je factuur krijg je in de email en zodra je je Amerikaanse bevestigingsnummer krijgt/opvraagt, dit kan zo'n 10 maanden voor aankomstdatum, link je deze in de My Disney Experience app, et voila :)
Werkt dat echt zo simpel?
Ik overweeg ook tickets voor Disney elders aan te schaffen, omdat het gewoon 400 dollar kan schelen. Maar koppel ik de e-tickets dan simpel aan mijn Disney account?

Geldt dat ook voor Disney hotels die ik bv via Expedia boek? PopCentury bv.... Is niet meer te boeken via Disney direct dus ik zoek alternatief....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer