Reis GardenOfCoons: Florida nr3 oktober/november 2019.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
GardenOfCoons
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis GardenOfCoons: Florida nr3 oktober/november 2019.

Bericht door GardenOfCoons » 29 apr 2019, 20:12

Hallo Amerikafans!

Uren heb ik doorgebracht op dit forum :thumbup: met heel veel nieuwe weetjes als resultaat!

Dit jaar komt mijn 3e Floridareis eraan!
De eerste was in 1997 voor mijn 12e verjaardag, samen met mijn ouders.
In 2016 ben ik voor de tweede keer terug naar Florida geweest maar dan samen met mijn man. :3some:
Toen hebben we Fort Lauderdale, Cocoa Beach (Cape Canaveral), Orlando, Tampa (Big Cat Habitat & Bush Gardens), Fort Meyers (inclusief Sanibel), Miami gedaan ... vooral outlet en natuur, aangezien we niet echt pretparkgezind zijn ... hoewel we Bush Gardens gedaan hebben (dat was 1 dag en meteen goed voor de hele vakantie betreft pretparken).

Dit jaar willen we terug.
We gaan eind oktober - begin november (net zoals vorige keer).
Ik geef eventjes weer wat er voorlopig op de planning staat:

Dag 1: aankomen Miami, overnachting Homestead
Dag 2: richting Key West, eventueel stoppen op Islamorado en/of Bahia Honda State Park, 's avonds Duval Street/Mallory Square
Dag 3: eventueel te voet/met fiets Key West verkennen (Ernest Hemmingway, most southern point, …) en terug richting Homestead
Dag 4: terug door de Everglades met hier en daar een stop zoals Anhinga trail/Gumbo Limbo trail/ … misschien een vluggertje Napels en zo naar Bonita Springs
Dag 5+6: Barefoot Beach Preserve, namiddagje strand, … op onze weg naar Clearwater Beach stoppen in Brandenton Beach (eten op het strand bij Beach House), Fort De Soto Park, Florida Botanical Gardens, Tarpon Springs? …
Dag 7+8+9: Orlando; outlets, eventueel uitstapje Daytona (beach), Shingle Creek (kajakken) in Kissimmee, uiteraard ook wat ontspanning met misschien eens een minigolfje?
Dag 10+11: Cocoa Beach; goed bevallen vorige keer en zelfde Guesthouse genomen, dagje ontspanning door te geocachen! BBQ on site, terrasjes doen, …
Dag 12+13: Hard Rock Hotel Ford Lauderdale (Hollywood); rust rust… misschien een bezoekje aan Palm Beach

Ik weet dat sommigen onder jullie misschien wat meer tijd zouden spenderen op Key West, maar ik heb zoveel topics gelezen met zoveel meningen dat ik toch maar besloten heb om 1 overnachting te doen daar. :)
De eerste dagen worden er wel wat afstanden afgelegd, maar we willen op korte tijd heel wat gezien hebben. :wink:
Cape Canaveral is gepasseerd in 2016, dus dat hoeft nu al niet meer terug. Miami was veel bling bling, ook dat hebben we reeds gehad. Onze voorkeur gaat uit naar natuur en rust, al mag er hier en daar ook een outlet of lekker eten inzitten. :wink:
Vorige keer hadden we ook een strakke planning, maar door toeristische boekjes in Florida zelf, hebben we vb Sunken Gardens en Big Cat Habitat ontdekt en bezocht (de moeite waard).
In een ander topic had ik iets gelezen over Juniper Springs. Is dit echt zo wauw als het er uit ziet?
Graag zouden we meer van die 'verdoken plekjes' leren kennen. :P :wink:
Of waar gaan jullie zoal eten/ontbijten/… ? Ook de 'doe dat nooit' mogen vermeld worden. :D
Of hebben jullie activiteiten waarvan je vindt dat die toch niet mogen ontbreken?
Ik hoor het graag! Alle info is meer dan welkom!

Bedankt, Evelien.

Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 41

Re: Reis Florida nr3 oktober/november2019

Bericht door Lilo » 29 apr 2019, 20:26

wij zijn al vaak in florida geweest en herkennen grootste deel van je schema wel maar ....

wij zelf vinden key west zwaar overgewaardeerd en vinden dat een halve dag daar volstaat

zoek eens naar weeki wachee springs state park bij tampa om te kayakken

shark valley bike tour in de everglades is ook leuk.

zie ook eens naar de disney boardwalk in orlando, zeer ontspannend om te gaan wandelen en natuurlijk zoals alles disney zeer proper, en gratis! gewoon door bareel van parking, je id of pas laten zien aan guard en je mag er gaan wandelen.

veel plezier
http://www.usa4ever.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.usacali.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zuidamerikas.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kiwis2015.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;

asv60
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis GardenOfCoons: Florida nr3 oktober/november 2019.

Bericht door asv60 » 30 apr 2019, 08:50

Qua winkelen kun je ook overwegen om dat aan de golfkust te doen ipv in Orlando. bv Miromar outlet, Coconutpoint mall(Estero) of Coastland Center in Napels. Is nl een stuk rustiger dan winkelen in Orlando.
Wat betreft uit eten gaan, wij gaan vaak bij ketens zoals Outback, Longhorn, Texas roadhouse en Ruby Tuesday. Voor de lunch vinden wij Five Guys, Subway en broodje laten maken bij Deli van Publix een aanrader.
Al mijn blogs op: http://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer