Reis Geert VW: plannen Florida juli 2019.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Geert VW
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 feb 2016, 12:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Geert VW: plannen Florida juli 2019.

Bericht door Geert VW »

Had ik ook al gezien op de kaart. Is dat iets fatsoenlijks of achterbuurt van Miami?
Gast

Re: Reis Geert VW: plannen Florida juli 2019.

Bericht door Gast »

Ben er zelf nog nooit geweest, maar zie het hier regelmatig langskomen als een suggestie: search.php?keywords=homestead
nanske
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 dec 2011, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: België

Re: Reis Geert VW: plannen Florida juli 2019.

Bericht door nanske »

Enkele jaren geleden zijn wij (ik met mijn partner) en mijn zusje van 18 en nicht van 18 als verrassing naar Florida geweest. Wat wij allemaal heel leuk vonden is Splashdown: Duck Tour van Miami en South Beach. Je beleeft een leuke tour door Miami Beach op land en water op deze Duck Tour van 90 minuten. Je profiteert van grappige verhalen terwijl je door South Beach reist op een uniek amfibievoertuig. Je bezoekt Biscayne Bay en ziet de herenhuizen langs de kust! Een heel fijn tripje, lekker ontspannend. Als je graag gaat shoppen zeker outlets bezoeken, echt de moeite.
Alvast veel plezier met het voorbereiden. Wij vertrekken over 6 weken terug naar Florida. Ik geraak er niet uitgekeken, inmiddels al de 11 de keer. Moest je nog vragen hebben, stuur gerust.
nanske
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 dec 2011, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: België

Re: Reis Geert VW: plannen Florida juli 2019.

Bericht door nanske »

Geert VW schreef:
02 jun 2019, 16:17
bedankt. Myakka River State Park zit nu ook in de planning. Ook Blue Sring state park opgenomen tijdens daguitstap naar Daytona Beach.

Dag 11 is de enige dag die nog niet goed zit. Ik kom dan van twee dagen relax op Captiva en ga daarna via de Everglades naar de Keys. Op de Keys heb ik hotel Isla Bella geboekt op Marathon de dag erna. Dus ik doe nog eerst ergens een tussenstop na de Everglades omdat de afstand van Captiva naar de keys in één keer te ver lijkt. Jullie mening???
Waar dan best deze tussenstop? Voor de Everglades zou dat Naples kunnen zijn maar dat is zo kort na Captiva dat ik daar geen dag kan vullen denk ik dan. Na de Everglades, waar? Dan toch eerst doorrijden naar Key Largo?

Help...
Wij zijn ook van Captiva naar de Everglades geweest en daarna rechtstreeks naar Marathon met af en toe eens wat stops. Tegen de avond waren wij in ons hotel.
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Geert VW: plannen Florida juli 2019.

Bericht door xThara »

Geert VW schreef:
02 jun 2019, 17:51
Had ik ook al gezien op de kaart. Is dat iets fatsoenlijks of achterbuurt van Miami?
Homestead is niets mis mee. Zijn er afgelopen jaar geweest. Zaten in het best western gateway to the keys. Een van de betere hotels / motels die we gehad hebben. Ook veel eetgelegendheden in de buurt. Dijne uitvalsbasis om de volgende dag naar de keys te rijden of juist wanneer je van de keys afkomt.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Geert VW: plannen Florida juli 2019.

Bericht door harryh »

Ff de zoekfunctie gebruiken @Geert VW. Er is hier al vaak over Homestead/Florida City gesproken ;)
Geert VW
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 feb 2016, 12:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Geert VW: plannen Florida juli 2019.

Bericht door Geert VW »

Bedankt voor de info Nanske. Altijd leuk Info te krijgen van mensen die al geweest zijn daar waarde zelf naar toe wil.

Ik heb twee dagen (1 nacht) tussen Captiva en Marathon. Uiteraard doen we zeker de Everglades met een airboattour. Wandelen en zo zal daar zeker te heet zijn? Muggen? We gaan begin juli...dat is dus al één dag. Als we tot homestead rijden, kunnen we de volgende dag Key largo doen, eventueel nog airboattour indien die de vorige dag niet kon doorgaan vanwege slecht weer of zo... Nu weet ik niet of de buurt van Homestead een beetje gezelligheid uitstraalt...

Ik zou ook kunnen een dag langer aan de golfkust blijven, maar weet niet of Napels buurt voldoende kan bieden voor een volle dag..

Wat vind je van de rest van de route?

Geert
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reis Geert VW: plannen Florida juli 2019.

Bericht door Vito »

Naples: 5th ave, Marco Island, Lovers Key SP, Miromar Outlet bij Estero, Corkscrew Swamp Sanctuary ... hoeveel dagen wilde je vullen bij Naples :wink:
Geert VW
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 feb 2016, 12:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Geert VW: plannen Florida juli 2019.

Bericht door Geert VW »

Jullie feedback en andere info nagelezen en dan toch voor Homestead gekozen als overnachting tussen Golfkust en Marathon key.

Alle hotels geboekt, nu nog de auto en de planning verder van dag tot dag uitwerken.

We verblijven eerst drie nachten in Miami, twee volle dagen dus. Het bezoek houden we tot Miami beach, maar wil misschien wel eens tot Bayside Market gaan. Is een auto dan wel nodig? Kost alleen extra en parkeren lijkt ook niet zo goedkoop te zijn. Er blijkt een gratis bus te rijden, maar hoe kom ik bv. in Bayside Market?

Wynwood doen we op de dag dat we Miami verlaten en dan hebben we dus wel een auto. Ik haal deze op bij AVIS op Miami Beach dan...??

Hoe doen jullie transport in Miami beach?

Geert
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Geert VW: plannen Florida juli 2019.

Bericht door xThara »

Wij hebben vorig jaar gebruik gemaakt van de gratis trolley's. Deze hebben genoeg stopplaatsen door heel miami beach. Er is alleen niet een heel duidelijk schema op welke momenten de trolley's bij welke halte zijn. Dus dat is gewoon gaan staan en wachten tot er een komt. Maar meestal is dit wel heel snel. Let wel op. Als je in de avond vanuit Miami south beach naar mid meach wilt reizen, neem dan zeker niet de laatste trolley van 12u. 's Avonds zitten de trolleys écht heel vol en rijden ze haltes voorbij. Vooral de Collins Express zat bij ons telkens vol. Deze komt namelijk bij diverse hotels die iets hoger dan south beach liggen. Zorg dan dat je bij de eerste halte (op Lincoln Road) opstapt zodat je gegarandeerd plek hebt.

https://www.miamibeachfl.gov/city-hall/ ... n/trolley/
Geert VW
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 feb 2016, 12:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Geert VW: plannen Florida juli 2019.

Bericht door Geert VW »

Alles is nu uitgewerkt dag per dag.

Ik heb nog een aantal vraagjes:

- ik heb een dag Kennedy space Center staan. Een halve dag is daar waarschijnlijk genoeg. Dan door naar Cocoa beach. Vraag me af wat je daar kan doen? Buiten strand dan... is er nog iets in die buurt wat ik moet zien? Het is een daguitstap vanuit Orlando.
- Idem voor Daytona beach in feite. Ook daguitstap vanuit Orlando. We nemen blue spring state park mee onderweg. Overweeg om die dag te vervangen door een park in Orlando...

Ik lees overal dat mensen veel gaan shoppen maar niks voor ons. Ok, goed voor een paar uurtjes op hele vakantie, maar dan houdt het op.

Bedankt om mee te denken.

Geert
belville15
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2016, 17:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Geert VW: plannen Florida juli 2019.

Bericht door belville15 »

Wij vonden Daytona Speedway heel leuk. Een tour van 90 minuten over het raceterrein. De tour gaat niet elke dag (kun je nalezen op de site). De All Access tour is het leukst. Daytona Beach ook (kun je met de auto op), maar is ook weer niet zo heel bijzonder.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer